• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: Perony SKM zatrzymały się w czasie

Maciej
13 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Windy zamiast platform na stacji kolejowej
Winda nieczynna - codzienność na większości przystanków w Trójmieście. Winda nieczynna - codzienność na większości przystanków w Trójmieście.

- Wiek XXI, modernizacje, na każdym kroku widać postęp, ludziom żyje się lepiej, wszyscy czerpiemy korzyści z technologii... Ale czy tak jest naprawdę czy to tylko pozory? Podróż SKM pokazuje, że bliżej nam jednak do stwarzania pozorów postępu - pisze nasz czytelnik, pan Maciej.



Często spotykasz się z awariami infrastruktury: wind, ruchomych schodów etc.?

Wszystkie te innowacyjne rozwiązania, które są wprowadzane, to tylko chwilowa propaganda całego systemu. Historia, którą chciałbym opisać, to pewnie jedna z licznych.

Od kilku miesięcy żona jeździ do Gdyni na Wzgórze św. Maksymiliana na badania, czasami korzystając z usług SKM. Pracuję i nie mogę za każdym razem jej towarzyszyć, więc musi podróżować sama, a raczej sama z synkiem, który jeszcze jeździ w wózeczku.

Otóż od kilku tygodni zmaga się z problemem, jak opuścić peron na Wzgórzu św. Maksymiliana, gdzie nie działa winda.

SKM Wzgórze - też trudno trafić tu na działającą windę. SKM Wzgórze - też trudno trafić tu na działającą windę.
Przez pierwszych kilka dni myślała, że "winda się zepsuła, czekają na części, zdarza się". Jednak po ponad miesiącu było już tylko pytanie: czy winda kiedykolwiek zadziała?

Doznania zapachowe nie do zapomnienia



SKM Cisowa - powodzenia z wózkiem, gdy winda nie działa. SKM Cisowa - powodzenia z wózkiem, gdy winda nie działa.
We wtorek, 7.09.2021 r., miałem tę nieprzyjemność towarzyszyć wybrance i poczuć, jak to jest korzystać z infrastruktury SKM.

Zaczęło się na przystanku początkowym w Gdyni-CisowejMapka, gdzie już na samym początku okazało się, że cuda inżynierii nie zaświadczymy, więc wózek trzeba było znieść po schodach - ale co to dla faceta, dam radę.

Przystanek SKM Orłowo przejdzie remont



Na szczęście druga winda działała - moja radość była ogromna, lecz tylko przez chwilę. Do czasu, kiedy otworzyły się drzwi windy. Nawet poeta nie opisałby zapachu, a raczej odoru, który wydobywał się z jej wnętrza.

Ale cóż, kręgosłupa na śmietniku nie znalazłem, odwracam głowę, biorę wdech powierza i wchodzę z wózkiem, byle jak najszybciej się wydostać. Żona nie była na tyle odważna i postanowiła pójść po schodach.

Uff, jakoś poszło, w głowie się kręci, ale dotarłem, jestem na peronie.

Po co windy, które nigdy nie działają?



Jest winda, a na niej z daleka widoczna naklejka informującą o awarii
Wjeżdża najnowszy nabytek SKM "Impuls". Otwierają się drzwi, ale podesty, które niby mają zniwelować przestrzeń między pociągiem a peronem, nie wysuwają się. Jakoś daję radę, to tylko jeden krok.

Jesteśmy w pociągu, po chwili stacja Gdynia-Wzgórze św. MaksymilianaMapka i czas wysiadać.

Jest winda, a na niej z daleka widoczna naklejka informującą o awarii. Żona z uśmiechem na twarzy oświadcza: "przynajmniej dzisiaj nie muszę nikogo prosić".

Starsza pani z rowerem tylko zerknęła w kierunku miejsca, gdzie znajduje się winda, i zrezygnowana udaje się w kierunku schodów.

Tak będzie wyglądał przystanek SKM Leszczynki po remoncie



Wracając do domu, oznajmiam żonie, że pojedziemy pociągiem z Gdyni Głównej - tam w razie niesprawnej windy zawsze można wjechać podjazdem, który znajduje się przy wejściu na peron. Próbujemy z windą, działa. Drzwi powoli rozsuwają się i po raz kolejny smród aż w oczy szczypie. Detergenty wymieszane z moczem...

Nie ma przejścia, ale jest deska



  • Rower po desce da się sprowadzić. Wózka już nie.
  • Wejście SKM Chylonia - dla niektórych bariera nie do pokonania.
Rezygnujemy, idziemy do pierwszego wejścia i wjeżdżamy podjazdem. Jesteśmy na peronie, podjeżdża pociąg do Gdyni-ChyloniMapka, wsiadamy. Z Chyloni do domu niedaleko. Obieramy kierunek na windę, a tam... nie ma awarii! Myślę, że to już koniec tej męczarni. Niestety nie, ponieważ w Chyloni trwa przebudowa placu dworcowego. Ale ktoś pomyślał i wstawił deskę, po której można wciągnąć wózek po schodach.

Wchodzę, wciągam wózek, a drewniana kładka się rozchodzi... Ktoś zapomniał przymocować prowizoryczne deski.

Sporo było ostatnio informacji, ile pieniędzy SKM dostała na modernizację infrastruktury, ale co z tego, skoro użytek z tego żaden?
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (295) 9 zablokowanych

  • cholerni roszczeniowi pasażerowie (4)

    My nie mamy czasu wind naprawiać, bo trzeba etos kolejarski bronić, a ludzie jeszcze z pretensjami wyskakują.

    • 46 9

    • windy są w konserwacji zewnętrznych firm (1)

      na których opłacenie nie ma kasy.
      Nie tylko w PKP ale dotyczy to wszelkiej infrastruktury miejskiej. Skąd myślisz, ta "miłość" miast do przejść naziemnych i pęd do zasypywania tuneli?
      Koszty, Misiu, koszty...

      Więc kolejarskim etosem to se gęby nie wycieraj...

      • 3 2

      • ... bo się pobrudzisz

        • 0 0

    • O to to! A do etosu najlepiej pasują polmos i rolmops. (1)

      • 6 0

      • tudzież pornos, sztos i klops

        • 3 0

  • Skansen Kolei Miejskiej

    • 43 4

  • Czy PISowcy włodarze czy POwcy (6)

    Ta sama fuszerka:/
    Rządzący Gdynia, Sopotem, Gdańskiem i marszałek województwa z PO mają w poważaniu plebs muszący codziennie jeździć skm

    • 32 11

    • (1)

      talibowie wprowadzą porządek ;-)

      • 3 0

      • Zatęskniłeś za kozami? :-D

        • 1 0

    • To PKP, nie miasto (2)

      Miasto tu nic nie może

      • 4 3

      • (1)

        Gdynia nigdy nic nie może.

        • 3 1

        • Gdynia ma śladowe ilości udziałów w SKM.

          Pakiet kontrolny, i to z dużą przewagą, ma pkp s.a. tak więc uderzaj do swojego ministra, może być przez gdyńskiego posła od baranów, żeby wpłynął na swych podwładnych, coby d... ruszyli i sypnęli kasą na porządne pojazdy, windy, perony itp.

          • 0 3

    • To sa windy

      Wybudowane za kasę złej EU.

      • 1 0

  • Likwidacja podjazdów przy okazji montażu wind to jedno z najgłupsze posunięcie w dziedzinie infrastruktury dla podróżnych - a konkurencja jest spora. Wydawałoby się że to takie proste - zrobić podjazd i niech się ludzie męczą, a w praktyce wiele by dali żeby tylko móc się tak pomęcznyć.... Polska w XXI wieku...

    • 55 0

  • Gdańsk Nowa Letnica (1)

    Cieszymy się,że PIS obiecał reaktywację kolejki SKM z Gdańska Głównego do Brzeźna przez Nową Letnicę do Brzeźna.Budują nowe osiedla w Nowej Letnicy,a tory do Nowego Portu już dawno zwinięte.Dojazdy tramwajami to za mało na tak rosnącą dzielnicę Nowa Letnica.

    • 21 5

    • pis obiecał, samochód elektryczny, kraj mlekiem i wodą płynący, brak kolejek do lekarzy, i SKM-ke na letnicę.

      • 6 2

  • A wystarczyłoby zrobić jeden prosty mechanizm (4)

    Alarm i otwarcie drzwi windy po kilku minutach bezruchu po wykryciu pasażera wewnątrz.
    Przecież wiadomo nie od dziś, że w tych windach nocują bezdomni, którym zdarzy się załatwić potrzeby fizjologiczne. A nawet jak do tego nie dojdzie, to aromat jaki ci ludzie roznoszą wspaniale wkomponowuje się we wnętrze windy powodując niezłą perfumę na kilka dni :)

    • 30 5

    • Mnie zastanawia, dlaczego nikt nie wpadł na przewiewne windy (1)

      Takie koszyki porobić

      • 7 0

      • jak windy towarowe

        może dlatego, że takie były by za tanie i pocioty by nie zarobiły?

        zwłaszcza, że te windy są oświetlone, nawet obecne windy, razem ze światłem mógł by się włączać wentylator.

        ceterum... przy każdych schodach powinien być tor dla wózków a schody bez toru dla wózków nie powinny być legalne.

        • 1 0

    • A ruchome pochylnie? Takie niewykonalne?

      • 0 0

    • no właśnie

      gdzie straż kolei, żeby gonić bezdomnych, którzy w windach urządzają sobie toalety?

      • 0 0

  • Ale za to na Gdynią Grabówek (1)

    Jest winda, od strony ul. Osada Kolejowa, która jedzie na wysokość ok 1,5 metra, a obok jest normalny podjazd dla wózków. nadmieniam, E raczej nikt z tej windy nie korzysta, o ile ona jeszcze w ogóle działa. Ale jest, nikomu niepotrzebna

    • 10 3

    • Spróbuj wjechać podjazdem na wózku inwalidzkim. Sam.

      • 9 0

  • to prawda z tymi windami (1)

    Żona z wózkiem wybiera ZKM, bo na SKM nie dałaby rady samej. Te windy śmierdzą i stoją z powodu awarii kilka dni pod rząd. A składy SKM starsze niż większość z nas to temat na osobny artykuł... ale ceny biletów wciąż rosną

    • 36 1

    • Ceny rosną wraz z wiekiem pociągów.

      Taka logika kolejowa.

      • 3 0

  • (1)

    To tylko taki test dla niepełnosprawnych, osób o kulach, czy matek z dziećmi. Tylko jeżeli pokonają schody oraz "szparę wstydu" między peronem a pociągiem to udowodnią, że zasługują na podróż SKM.

    • 36 1

    • a potem się dziwimy, dlaczego nasi paraolimpijczycy biorą o wiele więcej medali niż dobrze opłacani, prawidłowo żywieni, zdrowi, selekcjonowani zawodowcy

      oni trenują cidziennie

      • 7 0

  • (5)

    SKM powinna ludziom doplacac ze korzystania z ich uslug a nie brac forse za bilety,a uslugi na poziomie 1956 roku!!!Skandal za ktory nikt nie jest odpowiedzialny!!! Ale notabene z Cisowy na Wzgorze Maksymiliana mozna tez dojechac trojlebusem i autobusem i mniej stressu i dzwigania wozka po schodach,potrzeba tylko wiecej czasu zaplanowac.

    • 25 4

    • (2)

      W 1956 w SKM jeździły składy dostosowane do ruchu aglomeracyjnego, z podłogą na wysokości peronów i dość nowoczesne, jak na tamte czasy. Więc SKM nie świadczy usług nawet na poziomie z lat 50-tych.

      • 6 0

      • (1)

        Na peronach były niezawodne automaty sprzedające kartonowe sztywne bilety wielkości wydłużonego znaczka pocztowego, które moźna było użyć od razu, albo później. Sztywne, tj. nie zginały się przy wsuwaniu do kasownika. Przed erą komputerów, po prostu dla różnych biletów był osobny prosty automat, chyba taryfa była też prostsza. To były małe kartoniki, a nie dzisiejsze ogromne bileciska.

        Obserwuję regres, a nie postęp.

        Największy regres, odebranie pasażerom praw nabytych, dopiero opiszę. Na bilecie SKM można było, w obrębie jego zasięgu ważności, przejechać każdym pociągiem dalekobieźnym. Każdym. Tzw. "szybka". Jedynie w pociągach z miejscowkami nie wolno było zajmować miejsc w przedziałach, trzeba było stać lub siedzieć na korytarzu.

        • 4 0

        • "największy regres, odebranie pasażerom praw nabytych"

          Największa strata powstała w wyniku "samorządzenia" się SKM i podziału PKP na setki "księstw i królestw", gdzie urzędnicy rządzą się "jak na swoim".
          Nie respektują nawet regulaminów PKP.

          • 1 0

    • "mozna tez dojechac trojlebusem i autobusem"

      Ale w 40 minut a nie 15, jak SKM...

      • 1 0

    • I 3 razy dłuższy czas przejazdu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane