• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: montujcie progi zwalniające, które nie niszczą podwozia

Marek
2 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Zdaniem czytelnika przykładem odpowiedniego progu zwalniającego jest ten zamontowany na ul. Kościelnej. Zdaniem czytelnika przykładem odpowiedniego progu zwalniającego jest ten zamontowany na ul. Kościelnej.

- Progi zwalniające na ulicach są przeważnie albo zbyt niskie, albo zbyt ostre i przez to niszczące dla auta - pisze nasz czytelnik, pan Marek, wskazując wyjątek - dobrze skonstruowany próg na ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.



Uszkodziłe(a)ś samochód przejeżdżając przez próg zwalniający?

  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
  • W zeszłym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że w przypadku strefy Tempo 30 istotne są też progi zwalniające i sposób ich wykonania.

    Karwiny: trzeba jeździć 30 km/h



    Oto opinia pana Marka, jednego z naszych czytelników



    Jestem od jakiegoś czasu zdecydowanym zwolennikiem jazdy "w limitach" - znaczy w zasadzie unikam (zauważalnego) przekraczania prędkości. Obiema rękoma podpisuję się pod "Strefą 30" w obszarach takich jak Karwiny (na niektórych pomniejszych uliczkach widziałbym nawet "Strefę zamieszkania").

    Kierowcy jadący wolno przejeżdżają bez żadnych uszkodzeń. Kierowcy jadący wolno przejeżdżają bez żadnych uszkodzeń.
    Ale bardzo nie lubię "złych" progów zwalniających - a niestety większość tych, które istnieją taka właśnie jest. I oczywiście spełniają swoją podstawową rolę - kierowcy zwalniają - ale faktu, że to progi złe to nie zmienia.

    O co chodzi? O progi, które są albo zbyt niskie, łagodne i płaskie (jak np. na Świerkowej lub Korzennej) lub wręcz przeciwnie - za ostre, hałaśliwe i  mniej czy bardziej "niezdrowe" dla auta nawet przy niewielkich prędkościach (jak na Kruczkowskiego, Buraczanej czy nawet Starodworcowej. Podobnie niezdrowe są wyspowe progi prefabrykowane.

    Ul. Kościelna w Gdyni: wzorcowe progi zwalniające



    Ale jest w Gdyni ulica z progami czy raczej pagórkami zwalniającymi wręcz wzorcowymi. To ulica Kościelna. Progi te mają już 20-25 czy nawet więcej lat i są idealne. Z prędkością 20-25 km/h przejeżdża się je bez żadnych wstrząsów czy uderzeń w opony lub w zawieszenie, przy ok. 30 km/h daje się je przejechać choć już mocno odczuwalnie - a próba jazdy 40 km/h lub szybciej... pozostaje w pamięci takiego nierozważnego kierowcy na dłużej.



    Czy jest możliwe, żeby nowe/planowane na Karwinach progi były wykonane właśnie w takim standardzie? Dokładnie w takim profilu? W profilu, który zapewnia stałe toczenie się koła po profilu jezdni - bez gwałtownych zmian kierunku - nie generując żadnego stuknięcia lub hałasu?

    Dobrym rozwiązaniem w "Strefie 30" na Karwinach byłoby też rozmieszczenie tablic radarowych wyświetlających prędkość przejeżdżających pojazdów i odpowiedni zielony "uśmieszek" lub czerwoną "smutną minkę" - w komentarzu do dobrej lub nadmiernej zmierzonej prędkości.

    To rozwiązanie bardzo obrazowe i skutecznie przypominające - a jednocześnie chyba tańsze niż progi.
    Marek

    Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

    Miejsca

    Opinie (494) 10 zablokowanych

    • (3)

      nawet miejskim autobusom przeszkadzaja te niedorobione 'progi'
      dziura na dziurze to jeszcze postawia taki klocek przy ktorym do 0 trzeba zwolnic zeby nie przywalic

      • 21 6

      • (2)

        autobus nawet nie poczuje takiego progu.

        • 3 2

        • widzialem nie raz jak autobusem pod prąd jechal zeby po progu nie przejechac (1)

          a na smoluchowskiego taka 'wysepke' postawili przy kontrapasie ze przejechac nie mogl

          • 0 3

          • nie widzę twojego zgłoszenia u nas

            czyżbyś ukrywał przestępcę, który ryzykował życiem pasażerów?

            • 1 0

    • Dlaczego? (4)

      Dlaczego w paru miejscach w Gdańsku "zwalniacze" zamontowane są za przejściem dla pieszych?

      • 13 3

      • (1)

        żeby ci z przeciwka nie omijali progów jadąc pod prąd

        • 4 0

        • Teraz już zrozumiałam

          :))) Brawo. Ten argument zrozumiałam i wszystko mi wyjaśnił. Dziękuję. Super poczucie humoru ;)))

          • 2 0

      • po to, żebyś się ni e przejechał jak jest mokro (1)

        • 3 1

        • Dziwne

          A po drugiej stronie jezdni już mogę się przejechać, bo są zamontowane przed przejściem.

          • 1 1

    • Po co tablice radarowe? Żeby wydać pieniądze? (2)

      Kierowca wie z jaką prędkością jedzie.

      • 1 6

      • wie z jaką prędkością jedzie to fakt. problem w tym że nie reaguje

        • 2 0

      • wiedza o tym przechodnie

        i sasiedni kierowcy.

        • 3 0

    • Trafiki nie zwalniają

      • 3 1

    • (1)

      Na Pustkach Cisowskich pod Szkołą podstawową Nr 16 nie wystarczy zwolnić trzeba się zatrzymać i ruszyć od zera. Nie wiem co to za bezmózg wykonał te progi, ale jak ktoś chce skasować sobie zawieszenie to to jest najlepsze miejsce w Gdyni. Generalnie to nadają się one do wymiany i jak by ktoś je zrobił tak jak na Kościelnej to by było super.

      • 6 1

      • Dla ciebie , abyś pomyślał w jakim miejscu jesteś.

        ...a jak dalej nie wiesz to ci powiem ...przy szkole.

        • 2 2

    • (2)

      Fajnym rozwiązaniem są też linie na drodze pomalowane tak, żeby sprawiały wrażenie progu

      • 7 1

      • Najlepsze są stalowe liny w poprzek drogi

        • 0 2

      • Po dwóch dniach ludzie się nauczą i będą po staremu zapierniczać :(

        • 2 4

    • aaaaaaaaaaaaaaaa

      Na Stogach - jak wiecie, drogi i ulice to " szwajcarski ser " mimo to zeszlej jesieni wymieniano tam
      kompletnie zdewastowane stare i zakladano nowe.
      Pikancja to to, ze w wielu miejscach za i przed progami byly dziury w asfalcie ktore nie naprawiono.
      Rezultat ; nowe progi i stare przed i po dziury.
      A moze tak musi u nas byc gdyz duzo politykow a podstawowych specjalistow i madrego nadzoru brak. W koncu lepiej klepac co 2 lata remont anizeli zrobic raz i dobrze.

      • 5 1

    • Po co montować progi?

      Wystarczy nie łatać dziur. Efekt ten sam a znacznie taniej.

      • 4 1

    • Wystarczy zrobić wysepka która 3ba ominąć ostrym łukiem. 100% skuteczniejsze (1)

      • 7 10

      • i jeszcze tam ścieżkę rowerową dołuż i wtedy przejedź tamtędy tirem z naczepą albo ponadgabarytem

        • 2 2

    • Leylo

      A może by jakiś porządny remont w końcu zrobić na tych Karwinach na uliczkach osiedlowych? Znaki ustawić, pomalować pasy czy zamontować progi to każdy gamoń potrafi (z małą poprawką dla um gdynia - im to schodzi długo).

      • 1 1

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane