• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: montujcie progi zwalniające, które nie niszczą podwozia

Marek
2 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Zdaniem czytelnika przykładem odpowiedniego progu zwalniającego jest ten zamontowany na ul. Kościelnej. Zdaniem czytelnika przykładem odpowiedniego progu zwalniającego jest ten zamontowany na ul. Kościelnej.

- Progi zwalniające na ulicach są przeważnie albo zbyt niskie, albo zbyt ostre i przez to niszczące dla auta - pisze nasz czytelnik, pan Marek, wskazując wyjątek - dobrze skonstruowany próg na ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.



Uszkodziłe(a)ś samochód przejeżdżając przez próg zwalniający?

  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
  • W zeszłym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że w przypadku strefy Tempo 30 istotne są też progi zwalniające i sposób ich wykonania.

    Karwiny: trzeba jeździć 30 km/h



    Oto opinia pana Marka, jednego z naszych czytelników



    Jestem od jakiegoś czasu zdecydowanym zwolennikiem jazdy "w limitach" - znaczy w zasadzie unikam (zauważalnego) przekraczania prędkości. Obiema rękoma podpisuję się pod "Strefą 30" w obszarach takich jak Karwiny (na niektórych pomniejszych uliczkach widziałbym nawet "Strefę zamieszkania").

    Kierowcy jadący wolno przejeżdżają bez żadnych uszkodzeń. Kierowcy jadący wolno przejeżdżają bez żadnych uszkodzeń.
    Ale bardzo nie lubię "złych" progów zwalniających - a niestety większość tych, które istnieją taka właśnie jest. I oczywiście spełniają swoją podstawową rolę - kierowcy zwalniają - ale faktu, że to progi złe to nie zmienia.

    O co chodzi? O progi, które są albo zbyt niskie, łagodne i płaskie (jak np. na Świerkowej lub Korzennej) lub wręcz przeciwnie - za ostre, hałaśliwe i  mniej czy bardziej "niezdrowe" dla auta nawet przy niewielkich prędkościach (jak na Kruczkowskiego, Buraczanej czy nawet Starodworcowej. Podobnie niezdrowe są wyspowe progi prefabrykowane.

    Ul. Kościelna w Gdyni: wzorcowe progi zwalniające



    Ale jest w Gdyni ulica z progami czy raczej pagórkami zwalniającymi wręcz wzorcowymi. To ulica Kościelna. Progi te mają już 20-25 czy nawet więcej lat i są idealne. Z prędkością 20-25 km/h przejeżdża się je bez żadnych wstrząsów czy uderzeń w opony lub w zawieszenie, przy ok. 30 km/h daje się je przejechać choć już mocno odczuwalnie - a próba jazdy 40 km/h lub szybciej... pozostaje w pamięci takiego nierozważnego kierowcy na dłużej.



    Czy jest możliwe, żeby nowe/planowane na Karwinach progi były wykonane właśnie w takim standardzie? Dokładnie w takim profilu? W profilu, który zapewnia stałe toczenie się koła po profilu jezdni - bez gwałtownych zmian kierunku - nie generując żadnego stuknięcia lub hałasu?

    Dobrym rozwiązaniem w "Strefie 30" na Karwinach byłoby też rozmieszczenie tablic radarowych wyświetlających prędkość przejeżdżających pojazdów i odpowiedni zielony "uśmieszek" lub czerwoną "smutną minkę" - w komentarzu do dobrej lub nadmiernej zmierzonej prędkości.

    To rozwiązanie bardzo obrazowe i skutecznie przypominające - a jednocześnie chyba tańsze niż progi.
    Marek

    Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

    Miejsca

    Opinie (494) 10 zablokowanych

    • Następne moje eato (1)

      To będzie terenówka. Suv już nie wystarczy. A w kwestii progów to autor ma rację. Próg powinien zapewnić bezpieczny przejazd z dozwoloną prędkością. A czy te progi mają jakikolwiek atest???

      • 13 2

      • Kupiłem Opla Fronterę i teraz nie zwracam uwagi na progi. Nawet nie zwalniam. :D

        • 4 1

    • Wiekszosc kierowcow jedzie przez takie progi 60-70km/h wiec nie dziwota, ze niszcza zawieszenie

      • 1 5

    • Nie byłoby tematu, gdyby ludzie przestrzegali przepisów i jeździli z dozwoloną prędkością. Niestety, Polakom na drodze brakuje wyobraźni, a może po prostu rozumu.

      • 2 5

    • Płk. Dąbka

      Wczoraj miałem wątpliwą przyjemność jechać ul. Płk. Dąbka od skrzyżowania z Zieloną w kierunku ul. Dickmana. Ulica w fatalnym stanie, dziura na dziurze, łata na łacie, do tego wąska niemiłosiernie, zapadnięte studzienki kanalizacyjne itd. itp. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem że na odcinku może kilometra są wykonywane cztery progi zwalniające. Kapitalna sprawa, jakiś mózgowiec z niedowładem intelektualnym z ZDiZ wymyślił, że zamiast wyremontować ulicę zrobi się progi zwalniające z cegiełek i będzie super. A może całą drogę zrobić ceglaną i będzie znakomicie. Ja się zastanawiam gdzie jest granica absurdu w ZDiZ. Niestety podejrzewam, że jest to studnia bez dna durnowatych pomysłów i niemocy.

      • 9 2

    • progi na myśliwskiej

      Ten sam problem z ulicą Myśliwską! Milion progów na odcinku 700m
      Dodatkowo zrobiliby ronda!

      • 5 1

    • Progi zwalniajace to niszczenie drog.

      Dziury w drodze, ciagle uszkodzenia progow i aut, Zuzywanie hamulców, paliwa itd. Zero korzysci.
      Od tego sa przepisy aby jechac wolno czy Policja aby dac mandat. A jak komus potrzeba progu to znacznie lepszym rozwiazaniem jest szykana na drodze.

      • 7 3

    • prog na Borchardta w Gdyni wykonal jakis skonczony i**ota, jest zle wyprofilowany

      • 5 1

    • Wow.

      Niedługo będzie, że krawężniki są za wysokie i parkując niszczymy sobie podwozia.....

      • 6 6

    • Największa ilość progów to Otomin Gdańsk (2)

      Proszę wybrać się w rejony Otomina główna droga wiodąca nad jezioro.Jadąc mijamy pierwszych kilka progów w okolicy zabudowań i jest ok zrozumiałe podążamy kilkaset metrów dalej nagle progi jakieś takie nad wyraz wysokie i agresywne w swej konstrukcji.Jedziemy kilka metrów wita nas kolejny też wielki jak wielbłąd.Kilkaset metrów następne aż do skrzyżowania.Zaznaczam ,że progi niczym wielbłądy są tylko przy jednym zabudowaniu i tu zaczynam zastanawiać się dlaczego.Co się okazało jest to posiadłość byłego włodarza...Przypadek? Nie chcę już głosić haseł o wolności o takich tam bo to reprezentant nurtu.Swoją drogą zastanawiam się jakie powinny mieć parametry progi bo te nie mieszczą się chyba w żadnych.Równie dobrze można krawężniki ustawić.

      • 12 4

      • (1)

        W całym Otominie obowiązuje 30 km/h. Jedź wolniej!

        • 4 4

        • Czytanie ze zrozumieniem

          Czy w tekście autor napisał coś o prędkości czy o wadach konstrukcyjnych spowalniaczy ?
          Chyba za trudny tekst dla czytającego.

          • 3 3

    • będą montować takie które sprzedaje kolega urzędnika żeby mogli zarobić.... jak ze wszystkim zresztą

      • 11 2

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane