• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o parkowaniu w Oliwie: to anarchia

Maciej Korolczuk
13 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zastawione chodniki i trawniki przy zakładzie Bimet to smutna rzeczywistość w Oliwie.

Mieszkańcy Oliwy z parkowaniem aut na chodnikach, trawnikach, wjazdach i wyjazdach z posesji mierzą się każdego dnia. I każdego dnia w tej nierównej walce ponoszą kolejne porażki. Niewiele daje też wsparcie straży miejskiej. Po interwencji auta wracają w te same miejsca.



Mieszkańcy której dzielnicy w Gdańsku mają największy problem z parkowaniem?

- Parkingowa anarchia i nagminne ignorowanie wszelkich zakazów przez kierowców, policję i straż miejską jest smutnym standardem życia w Gdańsku. Oliwa jest tutaj sztandarowym przykładem, z wiecznie zastawionymi chodnikami i trawnikami przy salonie Skody i dalej w stronę PKM - zaczyna swój gorzki list do redakcji pan Marcin. - Sytuacja, której byłem świadkiem świadczy jednak o nieakceptowalnej skali tej patologii.
Sprawa dotyczy parkingu, chodnika i jezdni wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości zakładu Federal Mogul w Oliwie. O kłopotach z parkowaniem w tym miejscu pisaliśmy kilkukrotnie. Po raz ostatni niemal dokładnie przed trzema laty, ale jak widać sytuacja od tamtego czasu niestety nie uległa zmianie na lepsze.

- Obserwuję to miejsce codziennie. Wzdłuż fabryki chodnik i trawniki na długości około pół kilometra są całkowicie zastawione przez zaparkowane auta. Do tego dochodzi niebezpiecznie zastawiony wjazd z Grunwaldzkiej, auta dosłownie "wylewają się" na tę drogę. Pomiędzy tymi samochodami, po drodze serwisowej porusza się wielu pieszych i rowerzystów - opisuje nasz czytelnik.
Dwa dni temu na miejscu pojawiła się straż miejska. Posypały się mandaty (dotyczące wykroczeń czyli niewłaściwego parkowania). W środę strażnicy tam wrócili i tym razem pozostawili informację o popełnionym wykroczeniu kolejnym trzem kierowcom.

  • W naszej galerii można znaleźć m.in. zdjęcia z wiosny tego roku. Parkowanie wówczas wyglądało bardzo podobnie.

- Po wtorkowej interwencji strażników spodziewałem się, że problem zostanie rozwiązany. Tymczasem dzień później absolutnie nic a nic się nie zmieniło. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań: czy te samochody mają prawo tam stać? Jeśli tak - dlaczego miasto nie zapewniło pieszym chodnika i czy to legalne, aby w miejscu, gdzie przejścia dla pieszych są co ok. kilometr nie było przejścia innego niż droga serwisowa? Dlaczego po interwencji służb samochody dalej stoją na trawnikach i chodnikach?

Straż: mandaty nie dyscyplinują kierowców



Jak wyjaśniają strażnicy miejscy, wskazane miejsce patrolowane jest regularnie. Za każdym razem strażnicy wystawiają tam po kilka wezwań do stawienia się we właściwym referacie dzielnicowym i złożenia wyjaśnień. Jednak, jak sami przyznają - niewiele to daje.

- Prowadzący sprawę funkcjonariusz na ogół nakłada na sprawcę wykroczenia mandat, a w przypadku odmowy jego przyjęcia sporządza wniosek o ukaranie do sądu - precyzuje Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy SM w Gdańsku. - Niestety, na niektóre osoby nawet mandaty nie działają dyscyplinująco. Pewien kierowca był karany przez strażników już siedem razy. Kilka dni temu doręczono mu kolejne wezwanie, co może skutkować ósmym mandatem za pozostawienie auta na zieleńcu.

Problem rośnie od lat



Kłopoty z zaparkowaniem auta wzmagają się w Oliwie od kilku lat. Powodem są otwierane z każdym rokiem nowe biurowce i wyłączanie kolejnych parkingów ze strefy swobodnego i darmowego parkowania. Tak stało się m.in. przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego oraz przy wielkopowierzchniowych sklepach: markecie budowlanym Castorama czy CH Oliwa. Płacić trzeba też za postój wzdłuż sklepów między stacją paliw a Alchemią zobacz na mapie Gdańska oraz po drugiej stronie ulicy przy barze szybkiej obsługi McDonald zobacz na mapie GdańskaHali Olivia zobacz na mapie Gdańska.

Coraz trudniej znaleźć też darmowe miejsce postojowe na samych ulicach Oliwy. Gdy GZDiZ dostosował strefę płatnego parkowania (SPP) do nowych przepisów liczba miejsc postojowych spadła o ok. 30 proc. Regularnie "puchnie" za to SPP, a z każdym rokiem przybywa w niej parkomatów. Lekko nie mają też piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy w ostatnich dniach muszą przedzierać się przez nowe ogrodzenie przy kompleksie OBC i stadionie UG.

Opinie (768) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    To wszystko wina Kacpra!

    • 11 6

    • (1)

      Do klasnie. To ten idiota chce darmowego parkowania i zapytania wszystkich ul8c w mieście

      • 5 2

      • Jaki walczy ze słupkami w Warszawie

        Janusz KM walczy z kolejami a smogu tam nie dostrzega.

        • 0 0

  • Mordor to i prawo mordorowe

    czegoś się spodziewał

    • 6 3

  • A jak ludzie maja codziennie dojezdrzac do pracy i gdzie parkowac?? (4)

    W tych biurowcach nie kazdy zarabia duze pieniadze i nie kazdy mieszka tak, ze moze dojechac komunikacja miejska. Wiec dopoki miasto nie zapewni wiecej miejsc parkingowych i nie zacznie w koncu wymagac od deweloperow odpowiedniej ilosci miejsc parkingowych problem bedzie.

    No i usprawnic komunikacje miejska!

    • 20 16

    • Miasto zapewni tu, zapewni tam

      Socjalne komunalne miejsca parkingowe. Darmowe, bo wiadomo ze autem dojeżdża plebs bez kasy

      • 11 4

    • Same hrabiny

      Wszystko im trzeba zapewniać;) Nie potrafisz sobie poradzić z bytnością w mieście wyprowadź się tam gdzie sobie poradzisz. Miasto należy do wszystkich nie tylko dla ciebie....

      • 6 2

    • miasto to powinno zapewnić komunikację, a nie parkingi. to powinien być pierwszy postulat, a nie post scriptum.

      • 5 1

    • Natalio droga, zauważ, że samochód nie jest jedynym sposobem docierania do pracy

      to naprawdę nie boli, a znakomicie poszerza wyobraźnię i uspokaja dyskusję.

      • 1 0

  • (1)

    Byłem w OBC w zeszłym tygodniu trochę przed 10, parking pomiędzy Halą Olivia a OBC był w 75% pusty - więc w czym problem?

    • 19 4

    • to parking krótkoterminowy

      • 5 1

  • liczba aut wzrasta (1)

    teoretycznie sa przeliczniki co do miejsc parkingowych itd, ale po pierwsze korporacje żądają miwsiecznych abonamentow za parking a po drugie liczba aut z kazdym rokiem wzrasta, przecietna rodzina ma przynajmniej 2 auta bo przezciez dla wiekszosci nie istnieje cos takiego jak komunikacja publiczna i lepiej wozic tylek autemstac w korkach i parkowac na dziko niz jezdzic chociazby skm

    • 11 1

    • liczba aut nie musi wzrastać

      teza o tym, że przeciętna rodzina ma dwa auta to ściema dużej klasy.

      Być może chodzi o dwa szroty na wsi, do której nie ma już dojazdu PKSem, ale nie dotyczy to rodzin mieszkających w Trójmieście.

      • 0 0

  • Tolerancja władz na bezhołowie kierowców jest w tym mieście czymś normalnym. (1)

    Samochody jeżdżące i parkujące na trawnikach, chodnikach i ścieżkach rowerowych to codzienność, która przerasta bezradną straż miejską i niewidoczną na ulicach policję. Dopóki nie narobi się hałasu w mediach albo nie wydarzy się jakieś nieszczęście. Wtedy przez chwilę robi się prowizoryczne ruchy w postaci kar i mandatów, by za chwilę wszystko wróciło do poprzedniego stanu. W końcu samochodami jeżdżą wyborcy, których głosy są co jakiś czas potrzebne, więc za bardzo nie można im podpaść. Zniszczone trawniki, zdewastowane drogi dla pieszych i rowerów to niska cena za utrzymanie się na stołku.

    • 20 3

    • Dokladnie

      nic dodac, nic ujac.

      • 1 0

  • A wystarczyłoby dać darmowe miejsca parkingowe jak pachołkom UM.

    • 7 7

  • Chciałbym zwrócić uwagę, że od dwóch lat

    Straż miejska przymyka oko na ten proceder łamania prawa i niszczenia zieleni. W mieście pana Adamowicza od conajmniej dwoch lat codziennie, ustawicznie łamane jest prawo i nikt z tym nic nie zrobił!

    • 24 0

  • Dobrze że nie w UK

    • 2 3

  • wiecej parkingow bezpłatnych (1)

    • 6 13

    • biznes życia

      se zbuduj piętrowy na twoim podwórku
      i trzaskaj kasę za wynajem...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane