• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • W artykule nie ma nic o tym jak zmieni sie sytuacja pieszych po wybudowaniu trasy kaszubskiej

    • 7 0

  • Bez jaj..., zwykłego monitoringu nie da się zamontować? (1)

    Czy przenośnej kamerki lub aparatu z radarem jakie kiedyś straż gminna stawiała na poboczach...

    • 7 2

    • Niestety, Sejm uchwalił zlikwidowanie radarów, a teraz nie kwapi się do ich przywrócenia.

      • 0 0

  • Do d.. z tymi światłami dla pieszych. Pusta droga, czerwone, naciskam, czekam. W końcu przechodzę (1)

    na czerwonym wk...wiony i tyle. Odwracam się po minucie, zapala się zielone dla nikogo, ale samochody już muszą się zatrzymać. Czy tak trudno pieszym przejść po oznaczonych przejściach bez świateł? Oczu nie mają?

    • 15 5

    • Czy tak trudno kierowcom zwolnić przez oznakowanym przejściem dla pieszych? Mózgów nie mają?

      • 3 0

  • to nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    To jest niebezpieczne przejście dla pieszych. Autor popełnia typowy błąd: w mieście najważniejsze są warunki ruchu ludzi, a nie pojazdów.

    Tak sformułowany tytuł sugeruje, że pojazdy są ważniejsze niż ludzie.

    Przy założeniu, które bezrefleksyjnie przyjął autor notatki nie dziwi sytuacja, że Polska ma jedne z najgorszych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

    • 5 5

    • standard prosamochodowego zaślepienia: minusy są, argumentów nie ma

      • 3 0

  • To nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    Idąc tym tokiem myślenia to każde jest niebezpieczne, bo kilku debili się rozbiło.

    • 4 10

    • skąd wiesz, jacy ludzie giną na skrzyżowaniach?

      nie zawsze sprawca wypadku jest jego ofiarą.

      • 3 0

  • Niestety obecnie stosowana w Gdyni technologia poprawy bezpieczeństwa na drogach nie pozwala na ustawienie sygnalizacji.

    Możemy ją ewentualnie namalować, a piesi sami będa przemalowywali kolor na czerwony dla samochodów.

    • 7 2

  • Ciekawe ile ludzi musi być tam zabitych i potrąconych żeby w końcu zrobili tam światła

    • 13 4

  • Cyrk

    Jedno z najmniej wypadkowych skrzyżowań, ale przyczepić się trzeba.. tylko tam gdzie nie trzeba.

    • 6 14

  • Przejście na końcu świata, ilu ludzi tam przechodzi??

    • 4 13

  • Progi zwalniające! (1)

    Najlepiej takie jak na Chwarznieńskiej, z czerwonej kostki, których nie da się przejechać szybciej niż 5 km/h bez wybijania sobie zębów.

    • 9 0

    • progi

      jeżdżę do pracy Wiczlińską i Chwarznieńską
      progi na Chwarznieńskiej to pikuś w porównaniu do progów na Wiczlińskiej przy Miśku
      kto to projektował??? przecież tam nie da się przejechać łagodnie, nawet przy prędkości od 0 do 5 km
      kierowca

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane