- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (53 opinie)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (40 opinii)
- 3 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (50 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (345 opinii)
- 5 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (92 opinie)
- 6 Rzut granatem i grochówka. Wojsko zaprasza (115 opinii)
Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska
Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.
Większy ruch, bo więcej firm
W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.
Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.
- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.
W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem
Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.
Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł
Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.
- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.
ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość
- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.
- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.
Miejsca
Opinie (112)
-
2018-04-18 16:41
W artykule nie ma nic o tym jak zmieni sie sytuacja pieszych po wybudowaniu trasy kaszubskiej
- 7 0
-
2018-04-18 14:32
Bez jaj..., zwykłego monitoringu nie da się zamontować? (1)
Czy przenośnej kamerki lub aparatu z radarem jakie kiedyś straż gminna stawiała na poboczach...
- 7 2
-
2018-04-18 16:38
Niestety, Sejm uchwalił zlikwidowanie radarów, a teraz nie kwapi się do ich przywrócenia.
- 0 0
-
2018-04-18 13:56
Do d.. z tymi światłami dla pieszych. Pusta droga, czerwone, naciskam, czekam. W końcu przechodzę (1)
na czerwonym wk...wiony i tyle. Odwracam się po minucie, zapala się zielone dla nikogo, ale samochody już muszą się zatrzymać. Czy tak trudno pieszym przejść po oznaczonych przejściach bez świateł? Oczu nie mają?
- 15 5
-
2018-04-18 16:36
Czy tak trudno kierowcom zwolnić przez oznakowanym przejściem dla pieszych? Mózgów nie mają?
- 3 0
-
2018-04-18 15:03
to nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)
To jest niebezpieczne przejście dla pieszych. Autor popełnia typowy błąd: w mieście najważniejsze są warunki ruchu ludzi, a nie pojazdów.
Tak sformułowany tytuł sugeruje, że pojazdy są ważniejsze niż ludzie.
Przy założeniu, które bezrefleksyjnie przyjął autor notatki nie dziwi sytuacja, że Polska ma jedne z najgorszych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.- 5 5
-
2018-04-18 16:19
standard prosamochodowego zaślepienia: minusy są, argumentów nie ma
- 3 0
-
2018-04-18 15:26
To nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)
Idąc tym tokiem myślenia to każde jest niebezpieczne, bo kilku debili się rozbiło.
- 4 10
-
2018-04-18 16:19
skąd wiesz, jacy ludzie giną na skrzyżowaniach?
nie zawsze sprawca wypadku jest jego ofiarą.
- 3 0
-
2018-04-18 16:11
Niestety obecnie stosowana w Gdyni technologia poprawy bezpieczeństwa na drogach nie pozwala na ustawienie sygnalizacji.
Możemy ją ewentualnie namalować, a piesi sami będa przemalowywali kolor na czerwony dla samochodów.
- 7 2
-
2018-04-18 15:58
Ciekawe ile ludzi musi być tam zabitych i potrąconych żeby w końcu zrobili tam światła
- 13 4
-
2018-04-18 15:47
Cyrk
Jedno z najmniej wypadkowych skrzyżowań, ale przyczepić się trzeba.. tylko tam gdzie nie trzeba.
- 6 14
-
2018-04-18 15:34
Przejście na końcu świata, ilu ludzi tam przechodzi??
- 4 13
-
2018-04-18 14:10
Progi zwalniające! (1)
Najlepiej takie jak na Chwarznieńskiej, z czerwonej kostki, których nie da się przejechać szybciej niż 5 km/h bez wybijania sobie zębów.
- 9 0
-
2018-04-18 15:25
progi
jeżdżę do pracy Wiczlińską i Chwarznieńską
progi na Chwarznieńskiej to pikuś w porównaniu do progów na Wiczlińskiej przy Miśku
kto to projektował??? przecież tam nie da się przejechać łagodnie, nawet przy prędkości od 0 do 5 km
kierowca- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.