• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Dajcie skośnie parkować, gdy można". Czytelnik o parkowaniu w centrum

Michał
6 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Przesuń aby
porównać

- Czy naprzeciw centrum handlowego Batory przy Władysława IV w GdyniMapka trzeba było zmieniać sposób parkowania z prostopadłego na równoległe, co zmniejszyło liczbę miejsc, choć zmieści się tam i ścieżka rowerowa, i chodnik? - pyta w liście do redakcji pan Michał. - Udostępnienie ulicy pieszym jest podstawową potrzebą, zaś zapewnienie miejsc parkingowych - tylko ewentualnością wynikającą z dostępności miejsca - odpowiadają urzędnicy.



Czy parkowanie równoległe jest dla ciebie problemem?

Oto jego przemyślenia:



Jestem mieszkańcem ulicy 10 lutego i z coraz większym niepokojem obserwuję, co dzieje się w kwestii parkowania w centrum miasta. Chciałbym zwrócić uwagę na - moim zdaniem - nietrafiony pomysł mający na celu zmniejszenie miejsc parkingowych przy ulicy Władysława IV, naprzeciwko centrum handlowego Batory.

W zeszłym roku w związku z kampanią dotyczącą ograniczenia ruchu samochodowego w centrum zlikwidowano kilkanaście dobrze prosperujących miejsc parkingowych (parkowało się prostopadle do ulicy na rzecz parkowania równoległego), co oczywiście drastycznie zmniejszyło liczbę miejsc.

Myślę, że warto wspomnieć, że wcześniej zlikwidowane wszystkie miejsca parkingowe przy ul. 10 lutego oraz ograniczono ich liczbę na ul. 3 maja.

Całości przyświecał słuszny cel - budowa ścieżki rowerowej, ale jak wyszło w praktyce?

  1. Z kilkunastu miejsc parkingowych zostały trzy, maksymalnie cztery miejsca (w zależności od wielkości auta), na których można postawić samochód
  2. Powstały dwa miejsca dla inwalidów, dodatkowo oddzielone metrową przerwą, która zabiera część tak niezbędnej powierzchni (kto wpadł na taki pomysł?). Dodatkowo należy wspomnieć, że kolejnych miejsc dla inwalidów w najbliższej okolicy jest również kilka i zazwyczaj stoją puste (10 lutego, Batorego, Władysława IV), ale rozumiem i w 100 proc. popieram zasadność ich funkcjonowania. Nie rozumiem natomiast, dlaczego stworzono ponad metrowy bufor pomiędzy i tak dużymi miejscami uprzywilejowanego parkowania, przez który trudniej jest zaparkować pozostałym samochodom ze względu na i tak ograniczoną powierzchnię.
  3. Wycięto żywopłot oddzielający parking od chodnika i stworzono wąski chodnik, za którym od razu jest ścieżka rowerowa. To rozwiązanie jest naprawdę niebezpieczne. Akurat na tym odcinku chodnik jest bardzo szeroki. Czy można było zrobić to lepiej? Oczywiście wystarczyłoby ścieżkę przesunąć o ok. 2 metry, a bliżej parkingu zrobić nasadzenia, takie rozwiązanie wpłynęłoby zarówno na bezpieczeństwo, jak i na estetykę projektu.
  4. Wprowadzenie miejsca dla rozładunku towarów (jest już znak, więc lada moment pojawi się miejsce zabierające kolejne dwa miejsca parkingowe). Kolejna nieprzemyślana koncepcja, ponieważ wszystkie sklepy i punkty usługowe w tym miejscu zaopatrywane są od zaplecza, ani jeden nie jest zaopatrywany z ulicy. Czy naprawdę w takim układzie powstanie takiego miejsca jest niezbędne?
  5. I gwóźdź programu w projekcie: postawienie metalowych zapór/słupów na chodniku. Nie wiem, jak można było wyrazić zgodę na takie rozwiązanie przy parkowaniu równoległym. Kierowcy parkowali na mini chodniku prostopadle, chcąc uzyskać większą ilość miejsc, ale zakładam, że to zadanie straży miejskiej, żeby ich tego oduczyć. Stan obecny to kombinowanie, jak ustawić się pomiędzy słupkami, żeby otworzyć drzwi i wyjąć dzieci nie obijając przy tym samochodu, oczywiście cały czas bacząc, żeby stały nieruchomo, ponieważ nieprzewidziany ruch może skutkować wejściem pod koła rowerzystom.


Różne podejście do parkowania na różnych ulicach



O ile przyjmuję do wiadomości tłumaczenia władz miasta, które otwarcie mówią, że chcą zmniejszyć liczbę aut w Śródmieściu, o tyle nie rozumiem braku konsekwencji w działaniu.

Na przykład przy ul. Władysława IV zmiany na parkowanie równoległe zostały wprowadzone na dwóch - de facto - szerokich odcinkach, na których śmiało mogłoby koegzystować zarówno parkowanie prostopadłe, jak i ścieżka rowerowa.

Z kolei na odcinku wzdłuż dawnych delikatesów parkowanie jest już prostopadłe i nikomu to nie przeszkadza, pomimo dużo węższego chodnika.

Stąd proste pytanie dotyczące modernizacji, czy naprawdę nie można było tego zrobić lepiej?

  • Po zmianach dwa miejsca zajmują niepełnosprawni, a jedno dostawcy.
  • Po zmianach dwa miejsca zajmują niepełnosprawni, a jedno dostawcy.


Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni

Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni. Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
W ostatnich latach zwiększyła się świadomość zachodzących zmian klimatycznych i obowiązkiem miasta jest reagowanie na globalne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, adaptacja do zmian klimatu i neutralizowanie ich konsekwencji.

Przekłada się to na proces planowania rozwoju miasta, w którym należy uwzględnić wiele czynników. Gdynia realizuje nowoczesną politykę opartą na założeniach zrównoważonej mobilności z przestrzenią przyjazną wszystkim mieszkańcom.

Jeszcze do niedawna ulice projektowano tak, by zadbać przede wszystkim o płynność ruchu samochodowego. W mniejszym stopniu zachęcały do przemieszczeń pieszych, jazdy rowerem i transportem zbiorowym oraz do aktywnego spędzania czasu.

Z czasem, przez wciąż zwiększającą się liczbę samochodów, coraz większy obszar przeznaczano na miejsca parkingowe, wypierając tym samym z centrum inne funkcje, tak ważne z perspektywy tworzenia miasta. Konieczne było podjęcie zdecydowanych działań naprawczych, związanych z zarządzaniem przestrzenią, w szczególności w centrum. Ta przestrzeń jest szczególnie cenna, a dbałość o jej jakość jest celem nadrzędnym.

Do najistotniejszych działań należy zarządzanie parkowaniem. Udostępnienie ulicy pieszym jest podstawową potrzebą, zaś zapewnienie miejsc parkingowych - tylko ewentualnością wynikającą z dostępności miejsca. Terenochłonność parkingów sprawia, że ich organizacja ma ogromny wpływ na sposób korzystania z ulic przez mieszkańców. Wprowadzone w centrum zmiany pozwoliły odtworzyć zdegradowaną przestrzeń, zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów i jednocześnie efektywnie wykorzystać już istniejące miejsca parkingowe. Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa pozostaje także układ miejsc postojowych. W przypadku parkowania równoległego potrzeba mniej miejsca na odstępy między stojącymi samochodami, a parkujący kierowca z łatwością może obserwować w lusterkach ruch na ulicy.

Równocześnie miasto przygotowuje dogodne lokalizacje pod parkingi buforowe, które zostaną ściśle zintegrowane z komunikacją miejską. Dzięki temu kierowcy będą mogli wygodnie pozostawiać samochody na obrzeżach miasta lub w centrum i w dalszą podróż ruszać alternatywnymi środkami transportu. Już dziś na wspomnianej zasadzie można korzystać z parkingu miejskiego zlokalizowanego pomiędzy Gdynia Areną a CH Rivierą. W 2023 roku jest planowane oddanie inwestycji przy PKM Gdynia Karwiny, gdzie powstaje nie tylko parking przesiadkowy, ale też nowe chodniki, drogi rowerowe, buspasy oraz infrastruktura dla autobusów i trolejbusów. Kolejnych 260 miejsc dostępnych będzie na parkingu podziemnym pod parkiem Centralnym.

Na ul. 10 Lutego mimo zmian przestrzeni, pozostawiono miejsca dla osób z niepełnosprawnością, którym ze względu na znaczne ograniczenia ruchowe, należy umożliwić aktywne uczestniczenie w życiu społecznym.

Miejsca rozładunkowe w Śródmieściu zostały wprowadzone w 2018 r., najpierw w formie pilotażu, następnie w postaci docelowego schematu obejmującego 28 miejsc na ul. Starowiejskiej, ul. Świętojańskiej i fragmencie ul. Abrahama. Dzięki dedykowanym miejscom dostaw ogranicza się niebezpieczne parkowanie, manewrowanie, jazdę po chodniku.
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (441) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Wyniki ankiety mnie przerażają, ponad 30% nie potrafi jeździć a posiada uprawnienia.

    • 9 10

    • (1)

      a gdzie zauważyłeś to, że uczestnicy ankiety mają uprawnienia ?! Równie dobrze te 30% to mogą być rowerzyści czy dzieci - każdy może klikać.

      • 1 0

      • Dziecko i rowerzysta nie parkują równolegle jeśli nie jeżdżą samochodem. Tak każdy może klikać w każdą odpowiedź ale statystycznie wyjdzie na to samo. Jedna trzecia nie potrafi jeździć.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jestem na nie - stwarza niebezpieczeństwo przy wyjeździe (17)

    Włączające się potem do ruchu auta muszą wyjeżdżać na wstecznym, nierzadko niewidząc czy mają pusty las - wystarczy że na prawo od nas stanie np van. A wtedy o bardzo solidny wypadek nietrudno.

    • 76 279

    • Brak nienawiści i hejtu, ale czy na pewno u projektujących parkingi i ścieżki? (3)

      Parkowanie równoległe w miejscu ruchliwym to rzecz niemożliwa, Kierowca musi zgodnie z nauką ruchu ustawić się równolegle do pojazdu poprzedzającego wolne miejsce parkingowe następnie cofać wykonując manewry kierownicą. A jak ma się cofać skoro za nim już stoi pojazd jadący w korku 1 metr za nim? Ten też może się cofać jeśli jest uprzejmy ale nie zawsze może bo za nim też są pojazdy. Obserwowałem ruch na ul.Traugutta we Wrzeszczu w kierunku do Zwycięstwa. Był taki korek, że ci co chcieli zaparkować mogli jedynie wjechać ukosem na miejsce częściowo na chodnik, o żadnym cofaniu nie mogli pomarzyć. czy ci co projektują takie miejsca parkingowe myślą w ogóle, znają realia?

      • 15 11

      • po pierwsze zastanów się, czy naprawdę musisz dotrzeć do miasta samochodem (2)

        jak taka refleksja nie pojawia się w Twojej świadomości, to znaczy, że warto podjąć próbę poszerzenia swojej wyobraźni.

        • 4 7

        • (1)

          to może w ogóle zlikwidować tam parking, zamiast utrudniać życie?

          • 1 1

          • likwidacja/ redukcja liczby miejsc do parkowania

            ułatwia życie wielu ludziom, choć tym przyspawanym mentalnie do fotela samochodu trudno to ogarnąć wyobraźnią

            • 0 0

    • dla wszystkich co mają problem z wyjeżdżaniem ze skośnego - powinniście ćwiczyć i tyle

      to jest wasz problem

      • 3 0

    • (2)

      Mamy 2022 rok i w samochodach kamery, czujniki i inne. Można poprosić pasażera o asystę. Jeśli ktoś jeździ na ślepo to niech w ogóle nie jeździ. Poza tym na zdjęciu gdzie samochodu stoją po ukosie mają jeszcze metr z tyłu.

      • 56 22

      • "kamery czujniki i inne" to są w autach po 2010 roku. Wiele osób jeździ samochodami z początku lat 2000x, wtedy jeszcze takich udogodnień nie było.

        • 3 0

      • Stojąc w korku

        Nie trzeba się daleko rozglądać, niemal co drugie auto wiezie jedynie kierowcę i bardzo często jest to duże auto. Jakiego pasażera oni mają poprosić? A po co w ogóle 1 człowiek zajmuje tyle miejsca i potęguje korki swoim autem?

        • 20 32

    • Oporny

      Jak ktoś ma prawo jazdy za masło to jest to problem

      • 5 3

    • Zgadzam się w 100% (2)

      Ile to juz razy na Władysława IV kier. Sopot na buspas wycofywały się osobówki wprost przed jadący autobus pełen ludzi... Może i mniej miejsc jest przy równoległym parkowaniu, ale na pewno przy wyjeździe o wiele bezpieczniejsza opcja. Taka jest prawda.

      • 26 23

      • Zainstalowac wzdłuz ulicy lustra ! żeby można było bezpiecznie wyjezdzać !

        • 1 4

      • Ale parkowanie równoległe tyłem generuje ten sam problem. To nie jest dobre miejsce na parking.

        • 14 3

    • Po to się montuje Lustra przy drodze żeby widzieć czy nie nadjeżdza jakieś auto i bezpiecznie wyjechać!

      • 1 1

    • Po co

      Jak się nie umie jeździć to się nie jeździ. Miilony miejsc takie są i jakoś nie dochodzi tam do wypadków, jeśli ludzie umieją prowadzić samochód.

      • 4 6

    • Naucz się prowadzic a nie tylko marudzić

      • 9 4

    • Prawda

      Wyjazd ze skośnego miejsca to wyjazd na ślepo tak na prawdę.

      • 24 53

    • Dlatego lepiej jest zrobić parking, z którego czasem trzeba wyjeżdżać "na trzy"?

      • 50 6

  • utrudnianie życia kierowcom...

    ... stało się już nagminne. Do autora artykułu: w pełni popieram pana słowa! Nie tylko w centrum, ale w różnych dzielnicach zamieniono miejsca parkowania z prostopadłego/ ukośnego na równoległe, co znacznie ograniczyło ilość miejsc parkingowych. Sama mam problem ze znalezieniem miejsca pod własnym blokiem na Chyloni, kiedyś gdy parkowaliśmy ukośnie nie było tego kłopotu.

    • 1 0

  • Ok. To zróbmy tak:

    Kto jest za parkowaniem w jodełke, kciuk w góre.
    Kto nie w dół

    • 1 1

  • Parking przy Rivierze ma jedną, ale za to wielką wadę: (1)

    Trolejbus 27 kursuje tylko od poniedziałku do soboty co 20 minut i tylko do 19.30. Autobus 109 jeszcze rzadziej. W obie strony mamy kilkukilometrowy spacer. Ale dla urzędnika to nie problem. Dla osoby z kilkuletnim dzieckiem już tak. Poza tym rozwoj zrównoważony polega na równowadze. A to, co się w Gdyni dzieje z równowagą nie ma nic wspólnego. Z kasą dla miasta tak. Dlatego wszyscy musimy płacić haracz. Zawsze i na każdym kroku i pod różnymi postaciami. A miasto będzie wyludniać się dalej.

    • 73 3

    • Dla urzędnika to nie problem

      On do urzędu podjeżdża samochodem. A w przypadku decydentów to za darmo służbowym

      • 0 0

  • No, poprzez wypowiedź Pani rzecznik

    Macie teraz obraz urzędnika i jego poziom umysłowy zaprogramowanego robota. Nawet się nie starajcie dotrzeć do rozumu owego twora, bo to nie ma sensu. Kod dostępu ma tylko osoba nadrzędna. Czyli...tylko wymiana osób nadrzędnych sposobem na ludzką rozmowę!

    • 1 0

  • W cywilizowanych krajach przy jezdni dopuszcza się wyłącznie równoległe parkowanie (11)

    • 16 47

    • USA to nie jest cywilizowane? (3)

      W USA większość miejsc jest prostopadła i pod kątem... I wszyscy są szczęśliwi i UX się zgadza... No ale w Polsce to lubią sobie na złość robić, albo w imię głupiej mody bezrozumne wylewanie dziecka z kąpielą. W takiej Gdyni to nie można iść na kompromis i trzeba zawsze robić którejś grupie na złość? Za co wam w UM z podatków płacimy??? Chory kraj.

      • 6 3

      • ?

        Większość miejsc w USA przy ulicach w dużych miastach jest akurat równoległa.

        • 0 0

      • (1)

        No, hm, USA to taka cywilizacja inaczej, a raczej bez ogródek -patocywilizacja. Właśnie stamtąd przyłażą wszystkie problemy współczesnego świata.

        • 1 6

        • Rusek won

          Jasne... bez cywilizacji zachodniej (patrz USA) nie byłoby po-wojennego prosperity :) Największym problemem jest wasz współczesny hitler = putin i ta wasza ruska śmerdzącą, zacofana mentalnośc. Kraj zwyrodnialców, gwałcicieli i złodzieji = Rosja.

          • 2 2

    • (5)

      W cywilizowanych krajach są piętrowe parkingi.

      • 20 4

      • 100 metrów dalej masz nowy parking podziemny w budynku hossy. Po drugiej stronie ulicy duży parking terenowy. Łącznie setki miejsc postojowych w promieniu 100m

        • 2 0

      • Może i są piętrowe parkingi (1)

        Ale nie w centrach miast, a na zasadzie P+R z dobrze fukcjonującym transportem zbiorowym.

        • 5 8

        • Alez oczywiscie ze sa w centrach

          • 4 0

      • u nas też są. Tylko chętnych na nie ....nie ma

        • 4 1

      • Wykup grunt i wybuduj. Zarabiaj. W czym problem

        • 5 12

    • W cywilizowanych krajach chodnik to nie parking, a brak miejsca mie upoważnia do parkowania na przejściu czy trawniku. Polska to środek Afryki i kierofczykami, którym wydaje się, że wszystko mogą robić.

      • 14 16

  • zmiany klimatyczne, globalne wyzwania - banialuki! (2)

    Rozwiązania globalne i walkę ze zmianami klimatycznymi zostawmy organizacjom międzynarodowym. To nie leży w kompetencji władz lokalnych, których nadrzędnym celem powinna być dbałość o interesy mieszkańców, w ramach wytyczonych przez wojewodów, którzy poruszają się w ramach wytyczonych przez władze państwowe.

    • 10 1

    • um gdynia tylko nasila problem i zwieksza zanieczyszczenia powietrza

      1. likwidacja swiatel na skrzyzowaniu AK/Swietojanskiej spowodowala, ze jest tam wiecznie korek - auta stoja w korku i generuja wielkrotnie wiecej spalin niz wczesniej gdy byly tam swiatla
      2. swiatla na wladyslawa IV maja priorytet dla pieszych, nie ma zielonej fali - wladyslawa IV to glowna droga przelotowa przez Gdynie - czesto w godzinach szczytu by przejechac przez nia, trzeba sie zatrzymywac na kazdych swiatlach na tej ulicy - efekt wielokrotnie wieksze zanieczyszczenie powietrza niz byloby gdyby swiatla tam ustawione byly na zielona fale
      3. zlikwidowano parkingi na Skwerze i przy plazy - efekt w weekendy JPII jest calkowicie zakorkowane - mnostwo aut stoi w korku i generuje mase spalin....
      Szczurek z ekipa zapetlil sie z tym swoim graniem na "europejskosc" i "swiatowosc" - nie rozwiazuja problemow tylko graja pod publiczke.... efekty sa takie, ze Gdynia stacza sie

      • 0 0

    • szczególnie, że w imię walki z ociepleniem klimatu wycięli żywopłot, czyli rośliny pochłaniające dwutlenek węgla i dające tlen,. Kto pozwolił na takie niszczenie zieleni? Za to powinna być kara. Żywopłoty się przycina, żeby miały zaplanowany kształt, a nie wycina do gołej ziemi,.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    te miejsca (13)

    te miejsce dla inwalidów to raczej powinny się nazywać darmowe miejsca dla cwaniaków-wielokrotnie obserwuję młodych,sprawnych ruchowo cwaniaków z identyfikatorami lub inwalidzi traktujący te miejsca pod przychodnią,urzędem,sklepem jako miejsca postojowe stałe,całodobowo a nie w celu załatwienia spraw.Gdynia stała się bardzo nie przyjaznym miastem dla człowieka

    • 280 41

    • Proszę przejechać się ok 9 kiedy zaczyna się praca. Płatne miejsca wolne a dla inwalidy wszystkie zajęte przez 8 h
      Chcesz jechać z niepełnosprawnym synem na badania, nie ma szans zaparkować
      Moim zdaniem powinno się kontrolować te miejscaSM ma monitoring i widzi w jakich godzinach parkingi są zajęte i kto z nich wyskakuje w podskokach

      • 1 0

    • Na moim przykladzie. Jestem osoba z orzeczeniem o niepelnosprawnosci, po ciezkiej chorobie i jej konsekwencjami Ktos kto nie wie, nigdy by tego nie powiedział. Z zewnątrz wygladam bardzo dobrze, ale " w srodku " juz tak nie jest. Dostałam juz raz kartke w drzwiach ty oszustko. Ludzie sa okrutni, niepelnosprawni to nie tylko ludzie na wozkach. Rozumiem tez frustracje ludzi, bo to co sie dzieje z zabieraniem miejsc parkingowych w miescie i tłumaczeniem urzednikow to jest farsa.

      • 15 0

    • (2)

      Staje się bardzo nieprzyjaznymi dla kierowców odwiedzających centrum, jako pieszy mogę poruszać się swobodniej.
      Natomiast podmiana z parkowania prostopadłego na równolegle w tym miejscu jest głupotą lub brakiem rozplanowania - co wynika z głupoty. Ilość miejsca wyraźnie wskazuje, że obowiązkiem było przygotowanie miejsc parkingowych skośnych.

      • 46 9

      • Jako pieszy mam coraz mniej miejsca w centrum (1)

        Sciezka rowerowa na 10 lutego zabrala polowe chodnika. Sciezka wzdluz 2 Wladyslawa iv pidobnie. Sciezki wytyczone sa w niebezpieczny dla pieszych sposob.

        • 40 7

        • Jak zwykle, kierowcy mają mieć 90% pasa i koniec!

          A reszta niech się tymi 10% podzieli.

          • 5 11

    • To sobie tez załatw identyfikator cwaniaku.

      • 2 5

    • (1)

      Wczoraj ja osoba niepełnosprawna ruchowo, widziałem faceta w średnim wieku na skuterku i gdyby nie to że miał naklejkę inwalidy bym nie zgadł że nie ma 2 nóg. Mimo że sam mam protezę to dopiero na światłach dobre kilka sekund zajęło mi zobaczenie gdzie ma protezę. Więc to nie jest tak że kalectwo widać na 1km. Co nie zmienia faktu że są cfaniaki na kartę babci, ale jest ich już coraz mniej, bo po pierwsze karty wydawane są na 5 lat dwa zwiększyła się świadomość i ostatni SM w Sopocie delikwentowi wystawiła mandat za ksero karty parkingowej.

      • 19 4

      • Te uczciwie najlepiej widac pod centrami handlowymi. I'm wieksza fura tym na bank bedzie miec wylozony identyfikator a potem patrzysz wskakuje wesela rodzinka obwieszona siatami po udanym shopingu.

        • 14 5

    • ale głupek z ciebie... czesto to sa ludzie po przeszczepie serca, zawałach serca, udarach lub chorzy na raka (1)

      • 21 32

      • Tak jak mój sąsiad, schorowany starszy człowiek.

        Tylko że nie jeździ samochodem a jego kartę ma zięć. Nie widziałem jeszcze nigdy, przez kilka lat, żeby z ziemię tym schodem jechał.

        • 27 4

    • ok, zamienamy się OK... dam Ci swoja kart,e parkingow a ty mi swoje zdrowie... OK? (1)

      • 21 22

      • Nie troluj

        • 11 8

    • niedouczony d...k... jestem chory na raka kości... wcale nie widać tego... kilka kroków i jestem zmęczony na 100 latek...

      • 19 28

  • Ekologia

    Władze miasta ograniczają ilość miejsc parkingowych w trosce o ekologię ale po co skoro za kilka lat po ulicach będą jeżdzic tylko auta elektryczne Takie są plany . Premier obiecał milion elektrycznych aut ale czy w Polsce ? Myślę że chodzi tylko o kasę bo jak się narobiło długów to jest klapa i cały ten bełkot Szczurka i Łucyka mnie nie przekonuje Szczurek Łucyk i wam podobni dajcie nam mieszkańcom Gdyni spokój idzcie już sobie w p......zdu albo jeszcze dalej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane