- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (221 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (255 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (779 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
- Skoro płatny jest parking przy ul. Kieleckiej oraz przy cmentarzu Witomińskim, to może zasadne jest wprowadzenie opłat za parkowanie przy ul. Łużyckiej i pętli przy SKM Redłowo, gdzie zdarza się zostawianie aut przez różne firmy. Chyba potrzebna jest rotacja? - pyta nasz czytelnik, pan Karol. Urzędnicy mówią jasno: tam opłat nie będzie.
- Skoro płatny jest parking przy ul. Kieleckiej obok stacji SKM oraz znajdujący się obok cmentarza Witomińskiego, to dlaczego nie wprowadzić opłat także w tym miejscu. Zwłaszcza że wielu parkuje tutaj na cały dzień, natomiast np. przy cmentarzu nikt raczej nie zostawia auta i chodzi po cmentarzu osiem godzin. Poza tym miasto niby zachęca do przesiadki na komunikację zbiorową - pisze pan Karol.
Parkingi bywają zastawiane
Zdanie czytelnika potwierdzają obserwacje innych kierowców. Bywało, że parking przy pętli SKM Redłowo zastawiały i blokowały auta na minuty w liczbie kilkunastu samochodów. Twierdzą, że w ciągu dnia trudno znaleźć tu wolne miejsce.
Auta z wypożyczalni blokują miejski parking
Z drugiej strony w tych miejscach nie ma domów ani mieszkań, na co zwracają podczas rozmów urzędnicy, którzy tłumaczą, że strefa płatnego parkowania ma dawać szansę zaparkować jak największej liczbie osób, a kluczowym słowem jest rotacja.
Rozszerzenia strefy nie będzie
Rozszerzenia strefy płatnego parkowania o te miejsca nikt obecnie w Gdyni nie planuje.
- Liczba dostępnych miejsc, w naszej ocenie, pokrywa zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w tym miejscu. Nie ma więc potrzeby wymuszania rotacji poprzez wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Bez zmian na Witomińskiej i Kieleckiej
Nie ma też szans, by zmiany nastąpiły na Kieleckiej i Witomińskiej, gdzie oba parkingi mogłyby przestać być płatne.
- Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie - wyjaśniała w zeszły roku Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-29 07:38
Gdynio, po co wprowadzono strefy parkowania skoro nie sa egzekwowane (8)
kary za parkowanie poza wyznaczonymi miejscami? Na Harcerskiej, Partyzantow, Sienkiewicza, Kasprowicza "pieniadze leza na ulicy".
- 26 85
-
2024-01-29 08:54
Jestem ciekaw kto tam mieszka ze te ulice zostały wyłączone z spp z (2)
- 2 7
-
2024-01-29 09:12
(1)
Nikt tam nie mieszka. Przy ul. Łużyckiej są wyłącznie firmy i biura.
- 12 0
-
2024-01-29 18:10
....i dlatego je wyłączono z SPP.
SPP jest by doić mieszkańców, firmom kłaniają się w pas.
- 2 1
-
2024-01-29 07:45
(4)
Najpierw trzeba zatrudnić osoby, które będą to egzekwować "na ulicy", a one za darmo pracować nie będą. Jesteś gotowy płacić wyższe podatki żeby je opłacić?
- 8 8
-
2024-01-29 07:49
Jeżeli będzie to oznaczało, że mogę przejść chodnikiem jak człowiek - jak najbardziej. (3)
- 8 16
-
2024-01-29 09:32
(1)
A gdzie Ty tam zastawione chodniki widzisz?
- 10 1
-
2024-01-29 10:21
Wystarczy wejść na StreetView i widać i zastawione trawniki i chodniki.
- 3 10
-
2024-01-29 09:14
to się wyprostuj i przemieszczaj na tylnych kończynach...
- 14 6
-
2024-01-29 07:19
(11)
Jeśli miasta chcą rozładować korki, to pomysł by przy skm'kach parkingi były bezpłatne, jest krokiem w dobrą stronę. Sam niejednokrotnie wybieram taką opcję, dojazd autem np. do skm Żabianka i kolejką do Gdyni.
- 121 6
-
2024-01-29 18:58
Na takich zad*piach jak Kielecka,Łużycka i tp.powinna być symboliczna oplata np.2 zł za godzinę.Rotacja była by wtedy pewna,nikt by na pewno nie zostawiał samochodu na 8-12 godzin
- 1 0
-
2024-01-29 14:25
Bezpłatne parkingi przesiadkowe są super ale nie w centrum. (4)
Czym innym jest parking na Meksyku gdzie można przyjechać z Kosakowa autem bo tam o częste autobusy ciężko a czym innym parking na Wzgórzu Maksymiliana gdzie nie ma ani jednego powodu żeby przyjeżdżać autem no bo skąd niby? z Witomina? Przecież tam co 5 minut autobusy jeżdżą w szczycie! Z Chwarzna minimum co 10 jadą, no zlitujcie się, po co jechać
Czym innym jest parking na Meksyku gdzie można przyjechać z Kosakowa autem bo tam o częste autobusy ciężko a czym innym parking na Wzgórzu Maksymiliana gdzie nie ma ani jednego powodu żeby przyjeżdżać autem no bo skąd niby? z Witomina? Przecież tam co 5 minut autobusy jeżdżą w szczycie! Z Chwarzna minimum co 10 jadą, no zlitujcie się, po co jechać autem? No a nawet jak ktoś faktycznie tego autobusu pod domem nie ma to czy musi akurat wtedy na Wzgórze jechać? Dla takiego powinien być parking przesiadkowy na Grabówku przy zjeździe z estakady żeby nie korkował zbędnie centrum i żeby sobie autem bez przeszkód dojechał. W zasadzie od Gdyni Stoczni do Gdańska Śródmieście nie powinno być żadnych darmowych parkingów przy przystankach kolejowych bo komunikacja w tych rejonach jest zbyt dobra a jednocześnie chętnych do skorzystania z takich parkingów niezgodnie z przeznaczeniem za dużo.
- 4 5
-
2024-01-29 22:58
teraz autobus z Kosakowa na Meksyk jeździ bardzo często, więc mieszkańcy mogliby dojeżdżać autobusem
- 0 0
-
2024-01-29 19:03
W życiu nie zostawiałbym samochodu na takich przesiadkowych przystankach przy skm.Ludzie nawet nie wiedzą że pełno tam obserwujących złodziei samochodów.Takiego delikwenta wypatrza moment co idzie na skm ,wtedy robią przy samochodzie jak przy swoim.Chyba że opłacasz Auto Casco ale to spory wydatek.Na Meksyku i Grabowku nie raz obrabianoo auta,jak i kradziono.Tam nikt ich nie pilnuje,a na te atrapy kamer nie liczcie.
- 0 3
-
2024-01-29 18:12
Jadąc zza Chwarzna.... gdzie po drodze jest parking przesiadkowy?
- 2 0
-
2024-01-29 17:13
Po co mam się cofać?
Parking na Grabówku po to aby potem dojechać do Gdańska mijając Wzgórze gdzie mam bliżej z domu. Weź i pomyśl trochę.
- 1 0
-
2024-01-29 07:52
Bezpłatne, ale z egzekwowanym limitem czasu. (4)
Inaczej zamieniają się w złomowiska dla okolicznych osiedli...
- 22 8
-
2024-01-29 11:31
No weź.... (3)
A niby jaki limit czasowy proponujesz skoro wszyscy normalni ludzie pracują po 8 godzin dziennie + dojazd w obie strony z i do parkingu kolejką?
- 10 1
-
2024-01-29 14:27
no więc dlatego na każdym parkingu przesiadkowym limit powinien wynosić 12 godzin (2)
tak aby nie stały tam pojazdy mieszkańców czy okolicznych firm
- 6 2
-
2024-01-29 16:19
Tak jest (1)
W Chyloni auto trzeba zabrać wieczorem. Nie można zostawić na noc.
- 2 0
-
2024-01-29 21:55
abc
na meksyku mam wrażenie że stoją od długiego czasu nie przepakowane auta
- 0 0
-
2024-01-29 10:17
Gdynianie pamiętajcie przy wyborach (17)
Likwidacja parkingów, zabetonowanie Gdyni, brak obiecanej obwodnicy witomina, brak wiaduktu na Puckiej, jedne z najdroższych podwyżek za śmieci w Polsce, jedne z najdroższych cen za parkometry w Polsce, paraliż drogowy w całym mieście, likwidacja wielu lini autobusowych.
Ktokolwiek chce coś dodać chętnie posłucham.- 136 12
-
2024-01-29 19:29
Będziemy pamiętać. Zwłaszcza ci, co zostawiali samochody na Wzgórzu i do pracy jeździli s..
- 2 0
-
2024-01-29 18:33
odpowiedz
Gdynianinie jesteś chory na samochód. Miasto dla ludzi, a nie dla śmierdzących, brudzących, trujących, hałasujących I miejsce zajmujących samochodów. Poczytaj, pomyśl, może kiedyś zrozumiesz. Jesteś na prawie dobrym tropie. Betonowanie, linie autobusowe, to są problemy ludzkie, reszta twojej listy to problemy samochodów (osobowych).
- 2 5
-
2024-01-29 15:54
Zakaz wykupu mieszkań dla mieszkańców, ale dla developera wszystko
- 2 1
-
2024-01-29 14:32
Jakbym mieszkał w Gdyni tro bym chyba na tego Szczurka głosował, 2/3 kwestii które wymieniłeś jest dla mnie pozytywne (2)
No np drogie parkowanie jest super bo jest szansa na wolne miejsca, likwidacja parkingów jeszcze lepsza no bo skoro są wolne miejsca to parkingów jest za dużo, brak obwodnicy Witomina to chyba najlepsze z tego wszystkiego bo dla mnie żadne korki nie stanowią usprawiedliwienia do wycinania lasów. Z tematem Puckiej to nawet szkoda dyskutować, tunel pod torami jest od kilkudziesięciu lat i nie wiem po co chcecie kolejny, wystarczy pójść pieszo.
- 4 8
-
2024-01-29 18:16
Błąd logiczny....
Proste umysły tak mają - nie jesteś jedyny.
- 4 0
-
2024-01-29 18:08
Dobrze ze nie mieszkasz w Gdyni
- 4 0
-
2024-01-29 11:38
Obwodnica Witomina (3)
Po co?
Zupełnie niepotrzebna i westycja i dodatkowo dziesiątki tysiący drzew do wycięcia.- 5 14
-
2024-01-29 13:49
idż i sam policz te drzewa do wycięcia. (2)
a nie p..rz tu bzdur
- 8 2
-
2024-01-29 14:42
o specjalista od liczenia drzew się odnalazł, witamy i prosimy o rzetelne dane (1)
ile w takim razie drzew zostanie wyciętych? 50? 100? 200? obwodnica od Kieleckiej do Chwarznieńskiej to jakieś 2 km i szerokość minimum 50 m czyli ponad 10ha lasu do wycięcia, na ogół w lesie jest ponad 100 drzew na 1ha no i rachunek jasny że wychodzi ponad 1000 drzew
- 1 4
-
2024-01-29 18:15
Na ogół .... ludzie znają stan swojej wiedzy...
Ale jest grupka o której pisali Duning i Kruger - ta z pierwszej tercji ich krzywej.
Ty jesteś najlepszym przykładem.- 0 0
-
2024-01-29 11:20
Zagłosuję na tego, kto przywróci normalność: (4)
Na Jana z Kolna, Świętojańskiej, 3go maja, Starowiejskiej, i innych ulicach popsutych w ostatnich latach,zanim ktoś tam zginie w wypadku.
Na parkingu k. Muzem M. Gdyni, na końcu Skweru Kościuszki- 13 9
-
2024-01-29 11:41
Kto z Gdyni ten wie w czym rzecz. (3)
Ja też jestem za, 100% racji. Przykład, rowerzysta na jednokierunkowej ulicy Abrahana jedzie pod prąd z mojej prawej strony bez ostrzeżenia i ma mieć pierwszeństwo przed dostawczakiem jadącym Obrońców Wybrzeża , Armii Krajowej czy Żwirki i Wigury w stronę Kamionki? To samo ze skrzyżowaniami równorzędnymi w centrum Gdyni ktoś zmienił logiczną i istniejącą od lat organizację ruchu w centrum, postawił znak A-5 i zadowolony.
- 15 5
-
2024-01-29 14:35
jak sobie ze znakami i przepisami nie radzisz to przestań samochód prowadzić (2)
a jeśli uważasz jakieś oznakowanie za niedostatecznie widoczne lub niepełne albo uważasz że gdzieś brakuje widoczności do bezpiecznej jazdy to zgłoś do zdiz
- 2 10
-
2024-01-29 17:24
Odezwał się bystrzak po kursie. (1)
Moja propozycja, a mieszkam blisko bo w centrum jest taka. Pojedź sobie raz ulicami opisanymi wyżej i wtedy zobaczysz czy gość pisząc miał rację czy nie. Znaki drogowe powinny być czytelne i nie mogą zaskakiwać swoją wielkością kartki A4 z symbolem roweru oraz czymś nienormalnym, jak antypas pod prąd. Rowerzysta wyjeżdżający zza budynku na ulicy
Moja propozycja, a mieszkam blisko bo w centrum jest taka. Pojedź sobie raz ulicami opisanymi wyżej i wtedy zobaczysz czy gość pisząc miał rację czy nie. Znaki drogowe powinny być czytelne i nie mogą zaskakiwać swoją wielkością kartki A4 z symbolem roweru oraz czymś nienormalnym, jak antypas pod prąd. Rowerzysta wyjeżdżający zza budynku na ulicy biegnącej w przeciwną stronę sporo ryzykuje licząc na pierwszeństwo przejazdu przed samochodem. Tak jest np. na Armii Krajowej i Abrahama gdzie jadąc od Władysława IV spotykasz rowerzystę wyjeżdżającego z bramy budynku.
- 6 1
-
2024-01-31 16:40
Gdynianie jak zwykle zamykają stawkę w bystrości, jeśli kontraruch rowerowy jest dla nich czymś nieznanym i nienormalnym.
- 0 1
-
2024-01-29 10:22
O, brakowało mi dzisiaj Waszego szczucia :) (1)
Jak tam wasz "niezależny" kandydat? Gotowy już żeby wejść, cały na biało? :D
- 7 30
-
2024-01-29 12:18
Tak gotowy trollu! Bo napewno na twojego starego zgreda, już nikt nie zagłosuje! Gdynia w przepaści!
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.