• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dalej od odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji. Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji.

Wszystko wskazuje na to, że na trójmiejskiej obwodnicy nie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości - mimo że wnioskowali o to przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy Inspekcji Transportu Drogowego po analizie miejsc, na których najczęściej dochodziło do wypadków i kolizji, na stworzonej liście nie uwzględnili ekspresówki łączącej m.in. Gdańsk, Gdynię i Sopot.



Czy na trójmiejskiej obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Przypomnijmy: W maju 2019 r. gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o instalację odcinkowego pomiaru prędkości (opp) na dwóch odcinkach drogi krajowej nr S6.

Chodziło o fragmenty trasy od węzła Gdynia-ChyloniaMapka do węzła Gdynia-PortMapka oraz Gdańsk-OwczarniaMapkaGdańsk-Lotnisko.Mapka

- CANARD GITD poinformował zarządcę drogi, że jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, w ramach którego zostanie sporządzona analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, na podstawie której zostaną wytypowane miejsca o największym stopniu zagrożenia bezpieczeństwa drogowego. Jednym z czynników podlegających ocenie była liczba występujących zdarzeń drogowych (wypadki, w tym ze skutkiem śmiertelnym, oraz kolizje). Miejsca te w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem systemu CANARD - tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Jak dodaje, Obwodnica Trójmiasta nie znalazła się na liście miejsc wskazanych w analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących.

- W związku z powyższym CANARD GITD nie planuje obecnie instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy trójmiejskiej - mówi Monika Niżniak.

Jedyny odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu



Warto zaznaczyć, że na terenie województwa pomorskiego funkcjonuje obecnie tylko jedno urządzenie opp. Spotkać je można na odcinku Rekowo Górne - Reda.

Do 17 września 2020 r. zarejestrowało ono aż 1351 naruszeń przepisów na drodze, najwięcej w maju tego roku, bo aż 248. W pozostałych miesiącach liczby wykrytych wykroczeń wyglądały następująco:

  • styczeń - 93,
  • luty - 140,
  • marzec - 197,
  • kwiecień - 178,
  • maj - 248,
  • czerwiec - 126,
  • lipiec - 179,
  • sierpień - 129,
  • do 17 września - 61.

Miejsca

Opinie (444) 6 zablokowanych

  • Jakoś w krajach cywilizowanych potrafią rozwiązać (2)

    Tego typu problem.. Ale żyjemy w cebulandii

    • 3 1

    • W krajach cywilizowanych... czyli gdzie?

      • 1 0

    • Cywilizowane nie są kraje. Cywilizowani są ludzie.
      Nauczenie sprzątania odchodów po psach trwa już kilkadziesiąt lat, i są pewne postępy.
      Jeździć też się nauczą

      • 1 1

  • A ja myślę, że po prostu wychodzi polakówom słoma z butów. Nie stosuję się do przepisów bo nie.

    • 5 1

  • Za mała stopa zwrotu z inwestycji obecnie

    Chodzi o to że przy dozwolonej 100/120 nadal zbyt wielu kierowców jeździ przepisowo, zresztą wypadki powodują przecież nie ci od przepisowej jazdy tylko ci co jeżdżą dużo szybciej.

    Dlatego plan jest obecnie taki że po kilku kolejnych śmiertelnych wypadkach wprowadzi się na całej długości ograniczenie prędkości do 80km/h i dopiero wtedy zainstaluje fotoradary, bądź odcinkowy pomiar prędkości. Bo wtedy znacznie łatwiej będzie nałapać więcej kierowców na większe mandaty i inwestycja się zwróci.
    A pamiętać należy że każde przekroczenie prędkości o 50km/h, to jeden 500+ dla bąbelka.

    • 0 1

  • (1)

    Na obwodnicy w stronę Chyloni powinny być znaki o zmiennej treści sprzężone z kamerami. Gdy nie ma zatoru na skrzyżowaniu z Morską, powinna być dopuszczona prędkość maksymalna dla drogi tej klasy. Gdy pojawia się zator, dopiero wtedy znaki powinny wyświetlać ograniczenie.
    Obecnie na stałe mamy 70 km/h, co przy umiarkowanym ruchu jest absurdalne.

    • 4 0

    • Gdański GDDKiA i znaki zmiennej treści

      to oksymoron

      • 1 0

  • Bezczelność GITD

    Szef GITD z dużą swobodą wypowiada się o braku nadzoru nad autobusami miejskimi w Warszawie przenosząc z siebie ciężar odpowiedzialności (pomimo tego że to GITD rola) na władze miasta.
    A brak nadzoru nad ruchem drogowym którego to Centrum (canard) powołano to odpowiada pies z kulawą nogą. Stworzyli sobie bezpieczny d*pochron do którego się odwołują (komisja ITS typująca miejsca niebezpieczne - robi to za kolejne miliony złotych). O skuteczności canard napisano wiele, podsumował to bardzo delikatnie NIK. Stworzyli do tego powszechnie powielany mit jakoby OPP jest najlepszym rozwiązaniem. Tak dla canard jest najlepszy, bo ujawnia najmniej wykroczeń. Przytoczone tu cyfry są żenująco niskie i nie oddają rangi problemu. canard nie chce bardziej wydajnych rozwiązań, bo stworzono najdroższy i najmniej wydolny system w Europie. Za kolejne miliony próbują go obecnie reanimować. Dlatego kolejne przyrządy zostaną włączone dopiero za dwa lata... A tak na prawdę to nie będą to kolejne przyrzady tylko nastąpi wymiana tych 300 bardzo "nowoczesnych" zabutków zakupionych zaledwie kilka lat temu.

    • 1 0

  • Oby osoby decyzyjne utknęły na obwodowej .

    A potem uciekł im samolot, nie zdążyli do lekarza,spóźnił się po dziecko lub ze**ali w korku.

    • 5 1

  • samochód nieoznakowany GITD (2)

    Formacja GITD dysponuje samochodami z wmontowanymi radarami które natychmiast wysyłaja zdjęcia do Centrali. Dlaczego nie wprowadzicie takiego samochodu na "stałe", może namierzać pojazdy w ruchu i stojąc na poboczu. Niech codziennie będzie w innym miejscu i zadziała tak samo prewencyjnie. Dlaczego Policja na Obwodnicy Trójmiasta nie stosuje przenośnych fotoradarów które posiada, można go ustawić na poboczu + zasilanie z akumulatora i "pstryka".
    Policja nie stosuje bo nie ma chętnych do obsługi wykonanych zdjęć, wolą namierzyć i zatrzymać ukarać tak prościej i szybciej. ... ale to nie ilość mandatów tylko prewencja że jest pomiar prędkości powinna być brana pod uwage.

    • 3 1

    • Fotoradary mobilne

      GITD posiada 29 fotoradarów mobilny h, ale z uwagi na to że podważono ich legalność, to używają je sporadycznie i płacą tylko naiwni. Przegrywają wszystkie postępowania przed sądami. Poza tym nie przesyłają danych on-line. Miały tak działać... Wasko SA, dostawca tych czeskich wynalazków nie zrealizował skutecznie tego pomysłu.

      • 0 0

    • zakupiono takie samochody, jednak w trakcie testów okazało się że źle działają.
      Problem jest już na etapie określania prędkości radiowozu, nie mówiąc o prędkości innych pojazdów.

      Wymagania techniczne które stawia producent radaru powoduje że praktycznie jest to nieużwalne, w innych sytuacjach pomiary są niewiarygodne - i nie chodzi o niezgodność z wymaganiami, a faktycznie urządzenie określa "kosmiczne" prędkości innych pojazdów.

      W pierwszej fazie ustalono że radiowozy będą używane stojąc przy drogach, gdzie przy okazji okazało się że zamontowane lampy błyskowe działają źle i dają nieczytelne zdjęcia tablic, więc kolejno ograniczono ich użycie do pory dziennej i dobrych warunków atmosferycznych.

      Tu z kolei okazuje się że przy stacjonarnym pomiarze prędkości (bo taki de facto jest) miejsce musi być oznakowane i określone.

      Kolejnym problemem pomiarów stacjonarnych było to, że wielu kierowców wygrywało przed sądem, z powodu braku precyzji pomiaru.

      • 0 0

  • A by was...

    Dawno temu tam taki pomiar powinien być. Kogo tam zawlec i palcem pokazać żeby zrozumiał?

    • 3 2

  • Tylko trzy pasy. (2)

    Tylko budowa trzech pasów od obwodnicy południowej do Gdyni usprawni ruch i bezpieczeństwo na S6. Głównym problemem jest przeładowanie obwodnicy i jazda na zderzaku. Pod Poznaniem udało się dobudować trzeci pas na A2 w krótkim czasie i bez paraliżu w mieście. Teraz pora na Tójmiasto.

    • 5 2

    • może i tak

      Ale póki nie ma dodatkowej trasy obwodowej albo trzech pasów, to trzeba dostosować istniejącą infrastrukturę do realiów - ograniczać prędkość w godzinach szczytu do 70 km/h i egzekwować przepisy fotoradarami.

      • 1 1

    • Na A2 była od początku na to przygotowana rezerwa

      Natomiast na naszej pożal się Panie Boże ekspresówce S6 takich luksusów brak

      • 2 0

  • Uf jakie szczescie. Dalej będę mógł za...... moja bmka.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane