• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dalej od odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji. Na trójmiejskiej obwodnicy często dochodzi do wypadków i kolizji.

Wszystko wskazuje na to, że na trójmiejskiej obwodnicy nie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości - mimo że wnioskowali o to przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy Inspekcji Transportu Drogowego po analizie miejsc, na których najczęściej dochodziło do wypadków i kolizji, na stworzonej liście nie uwzględnili ekspresówki łączącej m.in. Gdańsk, Gdynię i Sopot.



Czy na trójmiejskiej obwodnicy powinien pojawić się odcinkowy pomiar prędkości?

Przypomnijmy: W maju 2019 r. gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił się do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o instalację odcinkowego pomiaru prędkości (opp) na dwóch odcinkach drogi krajowej nr S6.

Chodziło o fragmenty trasy od węzła Gdynia-ChyloniaMapka do węzła Gdynia-PortMapka oraz Gdańsk-OwczarniaMapkaGdańsk-Lotnisko.Mapka

- CANARD GITD poinformował zarządcę drogi, że jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, w ramach którego zostanie sporządzona analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, na podstawie której zostaną wytypowane miejsca o największym stopniu zagrożenia bezpieczeństwa drogowego. Jednym z czynników podlegających ocenie była liczba występujących zdarzeń drogowych (wypadki, w tym ze skutkiem śmiertelnym, oraz kolizje). Miejsca te w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem systemu CANARD - tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Jak dodaje, Obwodnica Trójmiasta nie znalazła się na liście miejsc wskazanych w analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących.

- W związku z powyższym CANARD GITD nie planuje obecnie instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy trójmiejskiej - mówi Monika Niżniak.

Jedyny odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu



Warto zaznaczyć, że na terenie województwa pomorskiego funkcjonuje obecnie tylko jedno urządzenie opp. Spotkać je można na odcinku Rekowo Górne - Reda.

Do 17 września 2020 r. zarejestrowało ono aż 1351 naruszeń przepisów na drodze, najwięcej w maju tego roku, bo aż 248. W pozostałych miesiącach liczby wykrytych wykroczeń wyglądały następująco:

  • styczeń - 93,
  • luty - 140,
  • marzec - 197,
  • kwiecień - 178,
  • maj - 248,
  • czerwiec - 126,
  • lipiec - 179,
  • sierpień - 129,
  • do 17 września - 61.

Miejsca

Opinie (444) 6 zablokowanych

  • (1)

    Lepiej stawić kamery żeby wyłapać wszystkich co wymuszają pierwszeństwo i nie używają kierunko wskazu przy zmianie pasa, blokują lewy pas i rozmawiają przez telefon bo ich nie stać na zestaw kłośno mówiący

    • 8 1

    • Rozmów telefonicznych powinno zakazać się całkowicie

      udowodniono, że to nie trzymanie telefonu zwiększa ryzyko wypadku, a samo skupianie się na rozmowie telefonicznej, bez względu na to, czy masz zestaw czy nie.

      • 1 2

  • Żadne automaty , kamery ,radary ...

    Tylko dodatkowy pas może poprawić bezpieczeństwo, tylko poprawa przepustowości...
    Tylko i aż..

    • 11 2

  • I dobrze!

    Tam nie prędkość jest problemem! Tylko odległość! Jeżdżę tamtędy codziennie i wiem co mówię. Jak zachowam odpowiedni odstęp od Pana z przodu to zawsze znajdzie się chętny do wciśnięcia się!

    • 16 0

  • (3)

    Wie ktoś czy policja reaguje po otrzymaniu nagrania z jazdą na zderzaku z wideorejestratora zamontowanego na tylnej szybie?

    • 10 3

    • Za ten filmik powinni ci zabrać prawko i mandat 10000pln za blokowanie lewego pasa!!

      • 3 7

    • reaguje

      szef sekcji drogowej zawsze wtedy mowize idzie do sklepu po jogurt

      • 6 0

    • Nie , nie reaguje

      • 4 0

  • I ok. (1)

    Największe zagrożenie stanową pojazdy jadące 70kmh lewym pasem. Zresztą za 2lata obwodowa całkowicie się zatka.

    • 8 7

    • Największym zagrożeniem są pojazdy na lewym pasie jadące więcej, niż to co napisane na znaku lub w przepisach

      • 5 4

  • Na obwodnicy notorycznie wyprzedzają się ciężarówki.

    A mają zakaz.

    • 15 1

  • Największy problem obwodnicy to ciężarówki

    Jadą prawym pasem 70km/h a na lewym większość jedzie ponad dopuszczalną prędkość. Przy takiej różnicy prędkości i zagęszczeniu ruchu każde wyprzedzanie jest ryzykowne, większość starych gratów nie rozpędzi się dostatecznie szybko.

    • 9 0

  • (2)

    Szkoda,utemperowałoby to zapędy szybkich i niebezpiecznych.Wiecznie na zderzaki i która nie światłami....a potem bum szakalaka.

    • 89 28

    • uwaga (1)

      Nie masz prawa jazdy, to nie pisz.

      • 8 15

      • To ci, którzy siedzą na zderzakach, w większości nie mają prawa jazdy.

        Albo nigdy nie posiadali, albo je utracili na skutek swej "szybkiej i bezpiecznej" jazdy.

        • 12 2

  • Przyczyną większości zdarzeń jest ukochana przez wielu jazda zderzak w zderzak z nadmierną prędkością, która jest kierowana jakimiś pierwotnymi instynktami lub IQ poziomu taboretu.

    • 23 3

  • No i jak ma być dobrze jak tak cackają się z kierowcami?

    Tylko wczoraj uśmiercili 11 osób w Polsce. To jak ma byc dobrze. Covid może się schować

    • 16 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane