- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (52 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (431 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (24 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Dalej od odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy
Wszystko wskazuje na to, że na trójmiejskiej obwodnicy nie pojawi się odcinkowy pomiar prędkości - mimo że wnioskowali o to przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urzędnicy Inspekcji Transportu Drogowego po analizie miejsc, na których najczęściej dochodziło do wypadków i kolizji, na stworzonej liście nie uwzględnili ekspresówki łączącej m.in. Gdańsk, Gdynię i Sopot.
Chodziło o fragmenty trasy od węzła Gdynia-Chylonia do węzła Gdynia-Port oraz Gdańsk-Owczarnia a Gdańsk-Lotnisko.
- CANARD GITD poinformował zarządcę drogi, że jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, w ramach którego zostanie sporządzona analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, na podstawie której zostaną wytypowane miejsca o największym stopniu zagrożenia bezpieczeństwa drogowego. Jednym z czynników podlegających ocenie była liczba występujących zdarzeń drogowych (wypadki, w tym ze skutkiem śmiertelnym, oraz kolizje). Miejsca te w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem systemu CANARD - tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Jak dodaje, Obwodnica Trójmiasta nie znalazła się na liście miejsc wskazanych w analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które w pierwszej kolejności należy objąć nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących.
- W związku z powyższym CANARD GITD nie planuje obecnie instalacji odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy trójmiejskiej - mówi Monika Niżniak.
Jedyny odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu
Warto zaznaczyć, że na terenie województwa pomorskiego funkcjonuje obecnie tylko jedno urządzenie opp. Spotkać je można na odcinku Rekowo Górne - Reda.
Do 17 września 2020 r. zarejestrowało ono aż 1351 naruszeń przepisów na drodze, najwięcej w maju tego roku, bo aż 248. W pozostałych miesiącach liczby wykrytych wykroczeń wyglądały następująco:
- styczeń - 93,
- luty - 140,
- marzec - 197,
- kwiecień - 178,
- maj - 248,
- czerwiec - 126,
- lipiec - 179,
- sierpień - 129,
- do 17 września - 61.
Miejsca
Opinie (444) 6 zablokowanych
-
2020-09-21 08:04
(1)
Lepiej stawić kamery żeby wyłapać wszystkich co wymuszają pierwszeństwo i nie używają kierunko wskazu przy zmianie pasa, blokują lewy pas i rozmawiają przez telefon bo ich nie stać na zestaw kłośno mówiący
- 8 1
-
2020-09-21 08:40
Rozmów telefonicznych powinno zakazać się całkowicie
udowodniono, że to nie trzymanie telefonu zwiększa ryzyko wypadku, a samo skupianie się na rozmowie telefonicznej, bez względu na to, czy masz zestaw czy nie.
- 1 2
-
2020-09-21 08:17
Żadne automaty , kamery ,radary ...
Tylko dodatkowy pas może poprawić bezpieczeństwo, tylko poprawa przepustowości...
Tylko i aż..- 11 2
-
2020-09-21 08:17
I dobrze!
Tam nie prędkość jest problemem! Tylko odległość! Jeżdżę tamtędy codziennie i wiem co mówię. Jak zachowam odpowiedni odstęp od Pana z przodu to zawsze znajdzie się chętny do wciśnięcia się!
- 16 0
-
2020-09-21 07:35
(3)
Wie ktoś czy policja reaguje po otrzymaniu nagrania z jazdą na zderzaku z wideorejestratora zamontowanego na tylnej szybie?
- 10 3
-
2020-09-21 08:13
Za ten filmik powinni ci zabrać prawko i mandat 10000pln za blokowanie lewego pasa!!
- 3 7
-
2020-09-21 07:40
reaguje
szef sekcji drogowej zawsze wtedy mowize idzie do sklepu po jogurt
- 6 0
-
2020-09-21 07:37
Nie , nie reaguje
- 4 0
-
2020-09-21 07:42
I ok. (1)
Największe zagrożenie stanową pojazdy jadące 70kmh lewym pasem. Zresztą za 2lata obwodowa całkowicie się zatka.
- 8 7
-
2020-09-21 07:57
Największym zagrożeniem są pojazdy na lewym pasie jadące więcej, niż to co napisane na znaku lub w przepisach
- 5 4
-
2020-09-21 07:52
Na obwodnicy notorycznie wyprzedzają się ciężarówki.
A mają zakaz.
- 15 1
-
2020-09-21 07:50
Największy problem obwodnicy to ciężarówki
Jadą prawym pasem 70km/h a na lewym większość jedzie ponad dopuszczalną prędkość. Przy takiej różnicy prędkości i zagęszczeniu ruchu każde wyprzedzanie jest ryzykowne, większość starych gratów nie rozpędzi się dostatecznie szybko.
- 9 0
-
2020-09-21 07:01
(2)
Szkoda,utemperowałoby to zapędy szybkich i niebezpiecznych.Wiecznie na zderzaki i która nie światłami....a potem bum szakalaka.
- 89 28
-
2020-09-21 07:11
uwaga (1)
Nie masz prawa jazdy, to nie pisz.
- 8 15
-
2020-09-21 07:33
To ci, którzy siedzą na zderzakach, w większości nie mają prawa jazdy.
Albo nigdy nie posiadali, albo je utracili na skutek swej "szybkiej i bezpiecznej" jazdy.
- 12 2
-
2020-09-21 07:27
Przyczyną większości zdarzeń jest ukochana przez wielu jazda zderzak w zderzak z nadmierną prędkością, która jest kierowana jakimiś pierwotnymi instynktami lub IQ poziomu taboretu.
- 23 3
-
2020-09-21 07:26
No i jak ma być dobrze jak tak cackają się z kierowcami?
Tylko wczoraj uśmiercili 11 osób w Polsce. To jak ma byc dobrze. Covid może się schować
- 16 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.