• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dalszy remont Traktu św. Wojciecha. Powstanie projekt, ale budowa musi czekać

Maciej Naskręt
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
ZDiZ zleci projektantom przebudowę Traktu św. Wojciecha na Oruni. ZDiZ zleci projektantom przebudowę Traktu św. Wojciecha na Oruni.

Po dwóch cząstkowych remontach Traktu św. Wojciecha jest szansa na dalszy remont tej ulicy - tym razem na Oruni. ZDiZ właśnie otrzymał pieniądze z miasta na projekt budowlany i czeka na środki, by sfinansować prace budowlane.



Płaska jak stół nawierzchnia Traktu św. Wojciecha w Lipcach. Budowa w tym miejscu kończy się. Płaska jak stół nawierzchnia Traktu św. Wojciecha w Lipcach. Budowa w tym miejscu kończy się.
Kończą się powoli prace drogowe na Trakcie św. Wojciecha w Gdańsku na odcinku od ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska. To jednak nie oznacza, że kończy się cała przebudowa Traktu św. Wojciecha.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wyremontuje też trzeci, zdaniem czytelników, najgorszy odcinek Traktu św. Wojciecha. W lutym 2012 r., właśnie odcinek Traktu na Oruni, został wytypowany najbardziej zniszczonym fragmentem tej ulicy - tak zagłosowało 43 proc. uczestników naszej sondy. Odcinek od Pruszcza do POG zdobył 27 proc. głosów, a odcinek na wysokości Biskupiej Górki - 18 proc. Trakt św. Wojciecha najlepiej wygląda w Lipcach, bowiem ten odcinek uzyskał najmniejszą liczbę głosów - 12 proc.

Czy Trakt św. Wojciecha faktycznie potrzebuje tak wielu remontów?

Władze Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zostały upoważnione do ogłoszenia przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy Traktu św. Wojciecha między ul. Sandomierską zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska. Na ten cel miasto przeznaczyło 120 tys. zł. Dokumentacja ma być pozyskana najpóźniej do końca 2014 roku. Kiedy mogłaby ruszyć budowa?

- Chcielibyśmy oczywiście, by było to jak najszybciej, ale musimy mieć w kasie zarządu zagwarantowane przez miasto środki na ten cel, a na razie takich nie posiadamy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ. Na roboty potrzeba 4-5 mln zł.

Warto przypomnieć, że toczące się przedsięwzięcie na Lipcach pochłonie z miejskiej kasy ok. 3,1 mln zł, wykonuje je firma Skanska. To inwestycja zlecona również przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Wykonawca odpowiada ponadto za realizację nowych zjazdów z kostki betonowej, wysp kierujących oraz za zamontowanie nowych barier ochronnych.

Natomiast przed Euro 2012 na remont 1,5-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między granicą miasta zobacz na mapie Gdańska, a placem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska zaplanowano wydać nie więcej niż 7,5 mln zł. Po otwarciu kopert z ofertami okazało się, że można liczyć na pokaźne oszczędności, bo najniższa z nich opiewa na 3,8 mln zł. Złożyła ją firma Strabag.

Wtedy w ramach inwestycji na Św. Wojciechu zaplanowano rozebranie betonowych obrzeży, nawierzchni chodników i wjazdów, frezowanie nawierzchni bitumicznej, ustawienie obrzeży i krawężników, wykonanie chodnika i nawierzchni, humusowanie skarp z obsianiem, wykonanie oznakowania poziomego nawierzchni jezdni oraz regulację wysokościową urządzeń uzbrojenia podziemnego.

Jeśli znajdą się pieniądze i odcinek Traktu na Oruni zostanie wyremontowany, droga na południu Gdańska przestanie być uważana za najbardziej dziurawy fragment jezdni w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (118)

  • (15)

    kawalek traktu, ktory wlasnie koncza jest oczywiscie lepszy od tego co bylo, ale serio, nie powinno byc tak, ze po skonczeniu jedzie sie jak po stole? a nie ze kazda studzienka jest pol centymetra w dol? ja podkocze, a kazdy tir zrobi male w glebienie tuz za studzienka. i tak zaraz bedzie trzeba robic znowu...

    • 165 3

    • (2)

      Dokładnie tak! Czy to jest taka wielka sztuka osadzić równo studnię? Pomijam fakt , że nigdy nie zrozumiem projektantów którzy w ulicy na wysokości wysepek umieszczają studnie idealnie w linii przejazdu kół aut...1,5 metra dalej i studzienka byłaby na wysepce - bezpiecznie zarówno dla ewentualnej obsługi jak i z korzyścią dla drogi...dlaczego tak mało projektuje się u nas wpustów krawężnikowych a tak dużo "kratek" w linii jezdni?...

      • 56 1

      • (1)

        Aby później "ekolodzy" mieli co na złom wynosić.

        • 11 1

        • 800m teraz, 300m za rok, 100m za 5 lat. I do 2020 zostanie jeszcze tylko 4km do wyremontowania.

          • 13 0

    • Studzienka (3)

      Studzienki nie powinno wogóle być na drodze tylko pod krawężnikiem lub na chodniku.

      • 47 0

      • ty myślisz że tak łatwo zmienić lokalizację studzienek ? (2)

        stuknij się w łeb razem z innymi forumowymi ekspertami. Przesunięcie tych studzienek kosztowało by dużo więcej niż sam remont. Weź sobie plany i zobacz jak to jest zrobione za nim wypisywać będziesz głupoty.

        • 2 3

        • co nie

          co nie zmienia faktu ,że każda studzienka ma inną wysokość i jeżdzimy albo slalomem, albo po dziurach jak przed remontem.w tej sytuacji wstydziłbym się podpisywać jako inż.budownictwa

          • 0 2

        • a że rury tak dużo ksztują

          wystarczy zygzak

          • 0 1

    • (2)

      wyregulują, nie spinaj się tak, jak skończą to będziesz mógł narzekać do woli, że asfalt za ciemny, że krawężniki za jasne...

      • 7 37

      • swoją drogą to asfalt jest za ciemny! Pochłania światło w nocy z reflektorów samochodowych zamiast je dobrze odbić!!

        • 3 3

      • Krzysztof nie wierd.... między biubułkę a

        • 0 0

    • tak, ale...

      pod warunkiem, że wykonawcą nie jest najtańsza firma 'krzak"

      • 11 1

    • gdzie ty tam masz studzienki człowieku? (2)

      jechałem tam pare dni temu i nie widziałem ani jednej studzienki, aż w szoku byłem.

      • 0 5

      • że jak??

        jeżdżę codziennie, studzienek tyle jakby to był konkurs pn "Zmieścić studzienki na każdym metrze" - jak ty jechałeś?? Czy to był na pewno Trakt?? :)

        • 1 0

      • stary!!!!!!

        idż do okulisty,albo rozstań się z kierownicą, bo komuś krzywdę zrobisz

        • 0 0

    • święty Wojciech to musiał mieć przesrane jednak

      • 0 0

  • Nie zapomnijcie także o ulicy sobieskiego, tam to już nawet chodnikiem nie ma jak dziur omijać (6)

    • 89 3

    • Możnaby wymieniać i wymieniać. (1)

      O tym niech "rydaktory" też napiszą.

      • 4 0

      • Łużycka na Chełmie

        pod względem mnogości dziur wygrywa.

        • 0 0

    • (1)

      ja tamtedy jezdze dwójką bez gazu, i tylko śmieszy mnie jak ludzie mnie omiją nie dbając o wlasne samochody.
      A pojechać trochę wolniej na tych dziurach nikomu nie zaszkodzi.

      • 7 2

      • Mnie tez smiesza..

        Tez mnie śmieszą jak pędzą po tych wyrwach.. Ale większość z nich ma służbowe auta. I wszystko jasne.

        • 1 0

    • najlepiej jak spadnie deszcz :)

      • 1 0

    • Sobieskiego do remontu + wysepki dla autobusów !!!!!!

      Jak w temacie... nic dodawać nie trzeba.

      • 0 1

  • Zapraszam na Niepołomicką :-) (7)

    Tam to dopiero tor zręcznościowy do wymijania dziur! Chodzi mi oczywiście o odcinek od os. Kolorowego w stronę ul. Starogardzkiej..

    • 96 4

    • tam to wiecej dziur niz drogi;/

      • 19 0

    • ij (2)

      to już nie Gdańsk. nie wypowiadaj się:P po co mieszkasz na wsi

      • 4 29

      • kompleksy?

        • 15 0

      • To jest Gdańsk. Zresztą nie chodzi tylko o mieszkańców, ale o tabor komunikacji miejskiej.

        • 15 1

    • Ktoś ci się kazał tam wyprowadzać? (1)

      spryciarzu?

      • 2 22

      • gdzies trzeba mieszkac

        spryciarzu

        • 7 1

    • Za praszam na ul. Piecewską na Morenie !!!

      KOSZMAR

      • 11 1

  • Najgorsza droga biskupia

    Zdecydowanie najgorsza nawierzchnia to droga na biskupia górkę nigdy nie widziałem gorszej, pół metrowej dziury na środku nie ma jak ominąć

    • 33 3

  • Myśliwska ! (1)

    i tyle

    • 27 12

    • odcinek od Piekarniczej do Kartuskiej oczywiście

      to nawet trudno ulicą nazwać

      • 2 0

  • a Powstańców Warszawskich od Beethovena (2)

    jest łata na łacie i jeszcze nie ma zimy a dziury same powstają. Poza tym jeżdżą ją autobusy ZKM i nie szkoda kasy na ich remonty. Budujmy ESC-y, nierentowne stadiony, a drogi zostawmy mieszkańcom. Nowa polityka miasta. A podatki ..., chcieli by.

    • 35 8

    • A Piecweska na Morenie, tam autobusy gubią koła

      • 8 1

    • Powstańców jeżdżę codziennie - łata na łacie łata pogania, dziura na dziurze obok dziury. Nie ma jednego metra kwadratowego bez łaty i dziury. czy ktoś się orientuje czy tam jakikolwiek remont w ogóle jest planowany i ew. kiedy??

      • 1 0

  • Co za miasto, (4)

    takimi kawałeczkami remontują i jeszcze do tego są pozostawiane dziurawe odcinki między nimi. Masakra.

    • 33 11

    • to przeprowadz sie do siebie , na wies (1)

      • 6 6

      • Jak by nie było,

        mieszkam w Gdyni, więc praktycznie na wsi. Mimo to wkurza mnie jazda po dziurach.

        • 5 1

    • Zgadzam się

      Dlaczego nie wyremontowali tego odcinak od nowego zjazdu z obwodnicy południowej. Tam w stronę Tczewa zabrakło też 1 metra nowego asfaltu i przed samą nową droga jest dziura na dziurze i załatane byle jak??? To jest fuszerka

      • 7 0

    • Najgorszy fragment to teraz mniej więcej od Ogrodów p. Justyny do właśnie wyremontowanego odcinka ... Pomalowali w zeszłym rogu pasy na lewoskręt jadącym z gdańska ... ale jadąc do gdańska wszyscy jadą pod prąd tym lewoskrętem bo normalny pas jest tak dziurawy że szkoda auta .. no i tych 5 metrów od skończonego remontu do świateł przed gościnną ... nie ma jak ominąć .. resztą można jakoś pojechać nie gubiąc kół ..

      • 2 0

  • NOWA DROGA DŁUGO NIE BĘDZIE PŁASKA (2)

    Ponieważ nowy asfalt został wylany na kostki brukowe tak jak to było pierwotnie.

    • 42 7

    • będzie długo równy (1)

      Ponieważ na istniejący bruk wyłożono podbudowę, warstwę wiążącą, siatkę i ułożono mastyks ścieralny. Tak więc warunki zostały zachowane, a wykonawstwo skanskiej daje gwarancje dobrej roboty.

      • 10 3

      • Nie bądź taki pewien

        Bruk to zdradliwa podbudowa. Można go porównać do gliny która gdy nie ma deszczu jest super nośna, ale gdy dostanie wilgoci to sie błoto z niej robi.

        • 4 3

  • bo tu leją plasteline nie asfalt (15)

    w skandynawi jeżdzą na kolcach w zimie, wyobraźmy sobie coś takiego u nas, tam w nocy zrywają jakiś odcinek i na następny dzień jest nowa nawierzchnia, a nie debilne łatanie,nasze drogi to parodia.

    • 50 10

    • ... (10)

      Chyba bajek się naoglądałeś.
      Co zrywają w nocy, co wylewają?
      W jedną noc? Na ilu metrach...10, 100?
      Jak ja lubię słuchać czego to za granicą nie robią...

      • 8 17

      • jedzie maszyna i zrywa stary asfalt, i automatycznie go przerabia (4)

        jedź ćwoku i zobacz, po kilkadziesiąt metrów w nocy, najpierw jedź i zobacz, a nie pitol, to są olbrzymie maszyny, my jeździlismy popatrzyć, w szoku byliśmy, o tunelach w norwegii nie wspomne, tam same skały i budują, a unas głupiej jednej nitki metra nie potrafią zbudować. obudź sie, pojeździj i potem coś pisz

        • 18 4

        • akurat skały dużo łątwiej się drąży

          i zabezpiecza niż wszędobylskie piaski i glinę tak jak jest niestety u nas.

          • 5 0

        • ale mówisz o metrze w Warszawie, czy Gdansku?

          Bo jesli w gdansku, to po co?

          • 2 0

        • nie pojedzie bo na szczawie i mirabelkach jedzie

          a egzotykę to tylko w TV ogląda

          • 2 0

        • na skale się łatwiej kładzie niż na piasku

          i na dodatek taniej bo nie trzeba podkładów robić grubych.

          • 1 0

      • widzialem na wlasne oczy: (3)

        miejscowości:

        Nesttun/Bergen, Norwegia - Fana/Bergen, Norwegia

        - jak jechałem rano to zaczynali roboty i zrywali asfalt.
        - wracałem po południu - asfalt był zerwany,
        - następnego dnia rano jechałem tą trasą - był nowy asfalt
        - to jest odcinek 7,5 km - przez jedną dobę!!!
        I co można? Jak widać można.

        • 10 1

        • tak, jesli zrywaja tylko gorna warstwe. (1)

          Wiele drog w Polsce nie jest zbudowana w taki sposob, aby starczylo zerwac wierzcnia warstwe i polozyc nowa.

          To jak z malowaniem domu. Jesli masz rowne sciany, bez pekniec, z jedna warstwa bialej farby, to po prostu nakladasz nowa warstwe i gotowe. Jesli masz stara kamienice z farba olejna na scianach, krzywych jak nogi starej Zydowki, to masz tydzien roboty.

          • 3 2

          • wiele dróg jest zabudowanych poprzez zalanie kostki asfaltem i rok rocznie łatanych

            zwłaszcza w miastach...

            • 0 0

        • właśnie ja to widziałem w boras/szwecja

          a u nas plastelina, ludzie jedźcie i porównajcie drogi.tam brak cześków ubijających łate asfaltową łopatą.

          • 2 1

      • w Szwajcarii to samo

        jak tam mieszkałem to akurat pod hotelem w nocy to robili. Maszyna bardzo wolno się poruszająca zrywała z tyłu była od razu wylewana nowa wartwa. Do tego jednak droga musi być zbudowana w odpowiednim standardzie (nie na starą kostkę brukową)

        • 1 0

    • W Polsce trudno jest dobrać typ asfaltu (3)

      dużo trudniej niż w Norwegii czy Hiszpanii dlatego że u nas są duże wahania temperatur więc nie można dać tak jak w Norwegii miękkiego żeby był odporny na mrozy czy tak jak w Hiszpanii twardego bo wtedy będzie się kruszył w zimę. Polska ma duże wahania temperatur bo zimą są u nas duże mrozy a latem ciepło więc to nie takie proste jak się może wydawać forumowym ekspertom.

      • 3 3

      • biedna ta Polska, nawet klimat nie jest dla niej łaskawy... (1)

        tylko dlaczego w Niemczech jakoś mogą, a mają podobny klimat, chyba że się coś ostatnio zmieniło...?

        • 0 1

        • byłeś kiedyś w niemczech?

          pojedź i zobacz że oni też z tym mają problem tylko że ich stać na ciągłe remonty ale w małych miejscowościach ulice są też często w złym stanie. Wyłącz internet i telewizję i wystaw swój nos na zewnątrz to może zobaczysz że świat jest trochę inny niż go tam malują. Podobnie z białorusią, leszcze myślą że tam psy d*pami szczekają i bieda a nigdy tam nie byli.

          • 2 1

      • w helsinborgu ,klippan,boras pogoda jak u nas

        więc nie pisz jak nie wiesz, byłem rok i widziałem, od upałów po mrozy. jeź człowieku i zobacz, potem pisz.

        • 1 0

  • Gdańsk jest zadłużony (6)

    nie powinien niczego remontować ani budować

    • 21 36

    • A zarząd nie powinien pobierać pensji

      tylko spłacać te 2 miliardy zadłużenia.

      • 23 3

    • a jakie miasto w Polsce nie jest zadluzone?? (1)

      • 14 4

      • ja mogę ci podać przykład szpitala

        w elblągu jest taki szpital - dokładnie ten sam projekt szpitala co na zaspie. Zarządzają nim jednak ludzie z głową bo od wielu lat nie ma żadnych długów. Wszystko zależy od zarządzania. Jeśli szpitalem zarządza lekarz w przerwie między przyjmowaniem pacjentów to nic z tego dobrego nie wynika. Bo nie dość że nie zna się taki lekarz na zarządzaniu to jeszcze nie ma czasu chociażby na pilnowanie żeby wszystko szło ok. To nie jest tak jak się forumowym ekspertom wydaje że zarządzanie czy to instytucją czy firmą polega na siedzeniu i pierdzeniu w stołek. To ciężka praca i trzeba mieć dużą wiedzę z tej dziedziny.

        • 2 1

    • Powinno sie budowac płacąc manną z nieba lub ziarnkami ryzu ... (1)

      a materiały kraść w Niemczech.. a maszyny w Szwajcarii.. mówie to jako wybitny ekonomista, wykształcony na forach internetowych..

      • 10 1

      • ach te eksperymenty myślowe w szopie z papierem

        • 2 0

    • STASIA DO DOMU

      Stanisława idż spać ,może jak otrzeżwiejesz to się wypowiedz .Trzeba coś robić po mału a nie cofać się pozdrawiam

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane