- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (199 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (40 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (29 opinii)
- 4 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (64 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (56 opinii)
- 6 Powinny być alerty RCB o sinicach? (86 opinii)
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku . - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.
I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2016-04-01 23:30
Pan Rysio ...
Miłośnik i zwolennik drewnianych podkładów i gumowych przejazdów strail
- 10 1
-
2016-04-01 22:49
Brak kasy
- 0 3
-
2016-04-01 22:38
Najlepsze jest torowisko 3 maja z armii krajowej, kuwa brak slów !!!!!!!
- 20 2
-
2016-04-01 22:38
na Mickiewicza
To samo. Asfalt wypryskuje spod torow i lezy gdziebadz na ulicy....
- 11 2
-
2016-04-01 22:14
dlaczego nikt na zdjeciu nie jedzie lewym pasem xD?
- 2 2
-
2016-04-01 22:14
Na Hallera to dobra nawierzchnia, to co na Stogach się dzieje z torowiskiem to masakra
- 21 1
-
2016-04-01 21:10
(1)
Najpierw remontujcie stare później budować nowe
- 71 7
-
2016-04-01 22:03
najpierw to niech egzekwują gwarancję. Na Mickiewicza po roku
się asfalt rozpadał wzdłuż torowiska, po 3 latach leżał obok, a po 6 są dziury jak w serze. NIech miasto egzekwuje gwarancję. To samo na Trasie przy stadionie - jakim oni to g*wnem pomalowali, że się zmyła farba z pasów po jednym sezonie. W takim Białymstoku wszystkei drogi mają grubowarstwowe malowanie na lata, a u nas Śnieżką walnęli kolesie.
- 23 1
-
2016-04-01 22:02
proponuję wydać kolejny milion na kolejny portal propagandowy gdansk2.pl
Na pewno na taki cel to każda wydana złotówka nie będzie nazywana zmarnowaną.
drukowanie "herolda gdańskiego", kilkadziesiąt tysięcy na ołówki z bursztynem, benefisy dla Wajdy - to też nie są zmarnowane pieniądze.
Przejrzyjcie sobie rejestr wydatków Gdańska to zobaczycie na jakie d*perele wydawane są pieniądze podatników i nikt tego nie nazywa marnowaniem.- 29 5
-
2016-04-01 21:44
Tak wyglada mnostwo ulic u Adamowicza nie wspominajac o brudzie i smrodzie
- 34 4
-
2016-04-01 21:43
Hanba!!!
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.