• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy

Maciej Korolczuk
1 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Jezdnia wzdłuż torów jest spękana, co powoduje poluzowanie torów, wzrost hałasu i spadek prędkości tramwajów.
  • Za 2-3 lata torowisko na ul. Hallera może przypominać most Siennicki sprzed modernizacji.
  • Ostatni remont torowisko na Hallera przechodziło 13 lat temu.

Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.



Jak oceniasz stan torowisk tramwajowych w Gdańsku?

Ostatni remont torowiska w ciągu Hallera wraz z przebudową węzła miał miejsce już 13 lat temu (w 2003 r.). Od tamtej pory odcinek między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką jest remontowany tylko w razie pilnej potrzeby.

I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.

  • Urzędnicy inwestują w kosmetyczne remonty tylko wtedy, gdy muszą. - Każda wydana złotówka w tej chwili nie ma sensu, potrzebna jest przebudowa - twierdzą.
  • Gołym okiem widać, że torowisko wymaga remontu. Na to jednak nie ma środków.
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.

  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Modernizacja torowiska jest na liście GPKM etap IV, ale na dalszych pozycjach. Na remont trzeba będzie więc jeszcze poczekać.
  •  Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • a wiedeńskie przystanki pomalutku kruszeją :))

    powinna obowiązywać prosta zasada: najpierw utrzymuje w dobrym stanie to co mam a jak mi jeszcze zostaną pieniądze to mogę zainwestować w coś nowego, pamiętając ze koszt eksploatacji wzrośnie. oh wiem w Polsce te zasady nie obowiązują.

    • 4 1

  • eee ,nie jest tak żle,ja tam jak jadę czołgiem nic nie czuję

    • 2 1

  • Nie ma pieniędzy na takie cele bo idą na ECS na teatr operę i inne pierdy!!!

    • 9 1

  • Za to są na kolejne muzea

    • 5 0

  • POMYŚLCIE O PASAŻERACH

    Remonty torowisk to nasze bezpieczeństwo.

    • 2 0

  • Tramwaj to najgorszy rodzaj transportu publicznego. (3)

    Przede wszystkim bardzo droga infrastruktura w utrzymaniu, a zwłaszcza w budowie. Sam tramwaj też bardzo drogi w zakupie, a liczba przewożonych pasażerów niewiele większa od przegubowego autobusu. Tramwaj jest bardzo powolny. Wg. badań w Gdańsku, średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu 25 km/h. W razie jakiegoś zdarzenia na torach, połowa miasta sparaliżowana komunikacyjnie. Gdzie są więc korzyści z tramwajów? Czystsze powietrze? Bzdura, prąd mamy z elektrowni węglowych. Zlikwidować tramwaje, a w miejsce torów zrobić buspasy.

    • 2 10

    • a buspasy zastawią wieśniaki i tyle będzie z szybkości autobusu (1)

      w Gdańsku prędkość średnią autobusów nabijają linie z przystankami umieszczonymi co kilometr. Tramwaj za to przewiezie 3x tyle pasażerów.

      • 2 3

      • A torów nie zastawią? Od czego jest policja i mandaty?

        Jakim cudem tramwaj przewiezie 3x więcej ludzi niż autobus? Tramwaj Pesa wg. danych technicznych liczba miejsc (łączna) 133-229, autobus Solaris U18 najpopularniejszy przegubowy 174 miejsca. Osobiście to mnie skręca jak mam jechać tramwajem. Pojedzie kawałek i stoi parę minut, i tak cała trasa.

        • 1 0

    • Niestety do zaprogramowanych (czyt. zmanipulowanych) umysłów argumenty żadne nie dotrą. Daremny Twój trud ...

      • 2 0

  • nie ma pieniędzy ?

    a na kolejke na górke gradową są ? !
    ALbo na kasowanie tramwajów i kupowanie nowych są ?
    co za bzdury

    • 3 0

  • Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy

    a Adamowicz chce kupic nowe tramwaje autobusy a na remont tej trasy niema kasy to po co poszedl tam koleś Adamowicza na prezesa,dyrektora ZKM-u pewnie chciał leżeć nic nie robić a pieniądze brać ta jak Energa Gdańsk prezes 150 tyś zł.miesięcznie odbiorców oszukali i jeszcze istnieją to skandal energetyka przesyłowa odbiorcza od 45 la nic nie robiono i nic nie zrobiono ale spółce typu koleś rodzina córka wnuczek i armia ludzi rodzinna tworzące agencje towarzyskie nie mająca żadnej wiedzy o energetyce w ogóle a np.konsultatami są a wiedzy nic dno itd

    • 2 1

  • A na fontannę

    w zbiorniku retencyjnym na Słowackiego to kasa jest?

    • 4 0

  • Za darmo

    Unia juz nie daje ???

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane