- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (114 opinii)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (42 opinie)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (93 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (74 opinie)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (122 opinie)
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku . - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.
I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2016-04-02 20:30
a wiedeńskie przystanki pomalutku kruszeją :))
powinna obowiązywać prosta zasada: najpierw utrzymuje w dobrym stanie to co mam a jak mi jeszcze zostaną pieniądze to mogę zainwestować w coś nowego, pamiętając ze koszt eksploatacji wzrośnie. oh wiem w Polsce te zasady nie obowiązują.
- 4 1
-
2016-04-02 20:46
eee ,nie jest tak żle,ja tam jak jadę czołgiem nic nie czuję
- 2 1
-
2016-04-02 21:19
Nie ma pieniędzy na takie cele bo idą na ECS na teatr operę i inne pierdy!!!
- 9 1
-
2016-04-03 07:58
Za to są na kolejne muzea
- 5 0
-
2016-04-03 08:11
POMYŚLCIE O PASAŻERACH
Remonty torowisk to nasze bezpieczeństwo.
- 2 0
-
2016-04-03 10:06
Tramwaj to najgorszy rodzaj transportu publicznego. (3)
Przede wszystkim bardzo droga infrastruktura w utrzymaniu, a zwłaszcza w budowie. Sam tramwaj też bardzo drogi w zakupie, a liczba przewożonych pasażerów niewiele większa od przegubowego autobusu. Tramwaj jest bardzo powolny. Wg. badań w Gdańsku, średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu 25 km/h. W razie jakiegoś zdarzenia na torach, połowa miasta sparaliżowana komunikacyjnie. Gdzie są więc korzyści z tramwajów? Czystsze powietrze? Bzdura, prąd mamy z elektrowni węglowych. Zlikwidować tramwaje, a w miejsce torów zrobić buspasy.
- 2 10
-
2016-04-03 10:43
a buspasy zastawią wieśniaki i tyle będzie z szybkości autobusu (1)
w Gdańsku prędkość średnią autobusów nabijają linie z przystankami umieszczonymi co kilometr. Tramwaj za to przewiezie 3x tyle pasażerów.
- 2 3
-
2016-04-03 15:06
A torów nie zastawią? Od czego jest policja i mandaty?
Jakim cudem tramwaj przewiezie 3x więcej ludzi niż autobus? Tramwaj Pesa wg. danych technicznych liczba miejsc (łączna) 133-229, autobus Solaris U18 najpopularniejszy przegubowy 174 miejsca. Osobiście to mnie skręca jak mam jechać tramwajem. Pojedzie kawałek i stoi parę minut, i tak cała trasa.
- 1 0
-
2016-04-03 15:57
Niestety do zaprogramowanych (czyt. zmanipulowanych) umysłów argumenty żadne nie dotrą. Daremny Twój trud ...
- 2 0
-
2016-04-03 12:05
nie ma pieniędzy ?
a na kolejke na górke gradową są ? !
ALbo na kasowanie tramwajów i kupowanie nowych są ?
co za bzdury- 3 0
-
2016-04-03 14:33
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
a Adamowicz chce kupic nowe tramwaje autobusy a na remont tej trasy niema kasy to po co poszedl tam koleś Adamowicza na prezesa,dyrektora ZKM-u pewnie chciał leżeć nic nie robić a pieniądze brać ta jak Energa Gdańsk prezes 150 tyś zł.miesięcznie odbiorców oszukali i jeszcze istnieją to skandal energetyka przesyłowa odbiorcza od 45 la nic nie robiono i nic nie zrobiono ale spółce typu koleś rodzina córka wnuczek i armia ludzi rodzinna tworzące agencje towarzyskie nie mająca żadnej wiedzy o energetyce w ogóle a np.konsultatami są a wiedzy nic dno itd
- 2 1
-
2016-04-03 15:16
A na fontannę
w zbiorniku retencyjnym na Słowackiego to kasa jest?
- 4 0
-
2016-04-03 16:33
Za darmo
Unia juz nie daje ???
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.