• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloper chce postawić wieżowce przy Węźle Wzgórze

Krzysztof Koprowski
12 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
  • Widok na węzeł drogowy z ul. Śląską, za którym będą widoczne proponowane w planie wieżowce.
  • Widok na węzeł drogowy z ul. Śląską, za którym będą widoczne proponowane w planie wieżowce.
  • Pętla trolejbusowa. Teren za nią w kierunku bloków pozostanie niezabudowany.
  • Ulica Bydgoska zostanie przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Tutaj też na parterze musi powstać ciąg lokali handlowo-usługowych.
  • Widok na działkę Invest Komfortu z rejonu ul. Bydgoskiej.
  • W tym miejscu przewidziano plac miejski, z którego będzie można dostać się do kładki po lewej stronie.
  • Najbliższe zabudowa mieszkaniowa to czteropiętrowe bloki.
  • Ulica, która kończy się w rejonie czteropiętrowych bloków zostanie przedłużona do skrzyżowania ul. Bydgoskiej.
  • Główny punkt zasilania Gdynia Południe, którego istnienie podtrzymuje projekt planu.

Czy niezabudowana działka przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymilianazobacz na mapie Gdyni, gdzie niegdyś regularnie stawał objazdowy cyrk, zostanie zabudowana wieżowcami? Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni nie kryje, że przygotowało koncepcję zabudowy kierując się oczekiwaniami właściciela tego terenu, czyli firmy Invest Komfort.



Czy plan powinien dopuszczać wysoką zabudowę na działce Invest Komfortu w rejonie ul. Bydgoskiej i Śląskiej?

Deweloper chciałby tu postawić kilka budynków, wśród których byłyby dwa wieżowce o wysokości ok. 54 i 48 metrów, co daje w przeliczeniu około (w zależności od wysokości kondygnacji) 16-17 i 13-14 pięter. Pozostała zabudowa miałaby mieć ok. 24 m wysokości (ok. 6 pięter).

I właśnie z myślą o takiej zabudowie opracowywany jest nowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dotychczasowy, pochodzący z 2003 r., ograniczał maksymalną wysokość zabudowy do 24 metrów. Można ją było podwyższyć na części zabudowy (30 proc.), pod warunkiem przeprowadzenia konkursu architektoniczno-urbanistycznego.

- Opracowując nowy plan kierowaliśmy się koncepcją przygotowaną na zlecenie inwestora i projektantów pracowni Wolski Architekci. Ta koncepcja została dołączona do wniosku [o przygotowanie nowego planu - dop. red.] i trafnie ocenia linie zabudowy czy też próbuje uporządkować ulicę Bydgoską - mówi Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.

Czy zatem Invest Komfort i pracownia Wolski w pełni dyktowali warunki nowego planu? Dyrektor BPP wyjaśnia, że miejscy urbaniści mieli na niego duży wpływ:

- Najpierw inwestor przygotował cztery koncepcje. Obecna koncepcja to wynik studiów i próby wpisania brył zabudowy w przestrzeń miasta. Wnioski, które wypływały z tych analiz przekazaliśmy inwestorowi. Zamówił on piątą koncepcję i to właśnie ona wygląda tak, jak jest zapisane to w projekcie planu.

  • Wizualizacja zabudowy przygotowana przez Wolski Architekci, datowana na 2013 r.
  • Wizualizacja zabudowy przygotowana przez Wolski Architekci, datowana na 2013 r.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania. Po lewej widoczne wzgórze, które nie będzie zasłonięte nową wysoką zabudową.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania.
  • Analiza wpływu różnych koncepcji zagospodarowania terenu na widok sprzed Urzędu Miasta.
  • Struktura własności gruntów na terenie objętym projektem planu.
  • Analiza widoku z ul. Kwidzyńskiej w stronę kościoła Ojców Franciszkanów.


Analizy obejmowały przede wszystkim wpływ wysokiej zabudowy na przesłanianie wzgórz morenowych z rejonu al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdańska. Szczególnie ważne było pozostawienie otwartej perspektywy na najwyższe ze wzgórz, które powinno być widoczne w perspektywie sprzed Urzędu Miasta.

I to właśnie z tego powodu budowę wieżowców zaplanowano najbliżej czteropiętrowej zabudowy mieszkaniowej, a nie po drugiej stronie działki - przy biurowcu dawnej Nordei (dziś PKO) zobacz na mapie Gdynipętli trolejbusowej zobacz na mapie Gdyni.

Na podstawie koncepcji pracowni Wolski zdecydowano się też ograniczyć zabudowę od ul. Śląskiej, gdzie będzie ona cofnięta o kilka metrów względem węzła drogowego bez możliwości zabudowy tego fragmentu zobacz na mapie Gdyni. Poprowadzenie tej linii zabudowy nie ma też żadnego związku z docelowym układem drogowym czy budową w tym rejonie Drogi Czerwonej (Różowej). Jest to wyłącznie zabieg kompozycyjny.

Czytaj też: Kontrowersje wokół Drogi Czerwonej w Gdyni

Z drugiej strony, od ul. Bydgoskiej zobacz na mapie Gdyni, przewidziano pierzejową zabudowę z obowiązkowymi lokalami usługowymi na parterze. Ulica Bydgoska będzie jednocześnie przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej i Witomińskiej.

Kolejnym elementem, nadającym nowej zabudowie charakter śródmiejski, jest plac miejski zobacz na mapie Gdyni o powierzchni nie mniejszej niż 500 m kw. Będzie on usytuowany pomiędzy wieżowcami i połączony chodnikiem z kładką nad ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni.

W planie przewidziano też ochronę widoku z ul. Kwidzyńskiej zobacz na mapie Gdyni na kościół Ojców Franciszkanów zobacz na mapie Gdyni. Wpisanie tej osi widokowej nie powinno jednak utrudniać zabudowy terenu Invest Komfortowi, bowiem ograniczenie wysokości zabudowy w tej części do 24 metrów nie ingeruje w widok z ul. Kwidzyńskiej.

Projekt planu zagospodarowania jest dostępny do wglądu w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni oraz w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej. Uwagi do niego składać można do 11 lutego.

  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
Warto pamiętać, że Invest Komfort jest też właścicielem sąsiedniego terenu zobacz na mapie Gdyni po drugiej stronie ul. Bydgoskiej. Tutaj również planowane jest osiedle mieszkaniowe z usługami, a uchwalony w czerwcu 2014 r. plan dopuszcza wysokość zabudowy od trzech do siedmiu kondygnacji.

Miejsca

Opinie (272) 1 zablokowana

  • Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni nie kryje, że przygotowało koncepcję zabudowy kierując się oczekiwaniami właściciel

    widać , że po Gdańsku i Sopocie deweloperzy przejęli także władzę w Gdyni

    • 14 2

  • ja proponuję biedronkę albo tesco

    • 4 1

  • Gdynianie czy wg Was to dobra lokalizacja na inwestycję w mieszkanko? (8)

    Mieszkam w Gdańsku i słabo się orientuję w specyfice Gdyni stąd pytanie czy warto zainwestować w mieszkanko w jednym z planowanych wieżowców?
    Jak oceniacie widok z minimum 10 piętra? która strona pod względem widoku jest najlepsza?

    • 6 3

    • popatrz na mapę, tam jest widok nieograniczony w stronę morza (5)

      bo na dole jest wezeł drogowy, potem tory, czyli niczego nie postawia

      lokalizacja tez jest świetna - zaraz przystanek skm, dojazd drogowy swietny (centrum droga rózowa, przez witomino do obwodnicy), jedna z lepszych lokalizachji

      obok las!!!

      a jak ktos chce to także centrum handlowe riviera (wyjatkowo udane)

      za nia tereny sportowe (hala, stadion rugby, stadion piłkarski, prawdopodobnie bedzie tam gdzies pływalnia)

      • 9 1

      • dialog pracowników UM z IK? (1)

        • 6 3

        • debil? spiski, spiski?

          • 2 2

      • Pływalnia to jest w całej Gdyni (1)

        W UMG pławią grube ryby z rekinem Wojciechem na czele

        Reszta mieszkańców to tylko szprotki, które głosu nie mają

        • 6 3

        • O wypraszam sobie! Ja tam jestem śledziem. Z Gdyni.

          • 1 0

      • widok jest genialny. Do tego bardzo fajne sąsiedztwo i rzut beretem do centrum. Myślę, że będą to jedne z bardziej atrakcyjnych mieszkań w mieście (
        o ile wogóle będą to mieszkania)

        • 0 1

    • warto. widok na morze i centrum Gdyni bezcenny

      • 0 1

    • Właśnie- węzeł drogowy i tory tuż obok - hałas brud i smród. Zdecydowanie odradzam!

      • 0 0

  • Czy Invest Komfort płaci podatki w Gdyni ? (4)

    Czy jego podwykonawcy również ?

    • 12 3

    • (1)

      no płaci, a co?

      • 4 0

      • A jajco.

        Kuna

        • 0 1

    • a ty co ze skarbówki cwaniaku jeden jesteś ? (1)

      • 1 1

      • Nie, cwaniaku,

        chcę tylko wiedzieć, czy Gdynianie na tym korzystają, że firma jest zarejestrowana w Gdyni i tu płaci podatki. Zatem dbam, również, o twój interes, krótkowzroczny wyborco Szczurka.

        • 0 0

  • Wbrew pozorom jest to całkiem sensowny pomysł. Miła dla oka architektura, w tle lesiste wzgórza. 100 razy lepiej niż zasr... klepisko.

    • 5 4

  • wizualizacja dziwna - tam nie ma aż tyle miejsca

    ale pole powinno być oczywiście zagospodarowane i szkoda marnować je na zbyt niska zabudowę, to jest w końcu samo centrum miasta - do tego dobry widok

    • 9 0

  • Czy to jest wzgórze św. Maksymiliana ? (1)

    Napiszcie w tytule całą pełną nazwę , bo sklerotyczni czerwoni pomyślą , że to im. czerwonego M. Nowotki. Nie bójcie się pisać pełnej nazwy w tytule. Czerwonych Kosynierów też już dawno nie ma. A może to wytyczne propagandy ?

    • 4 5

    • poczytaj trochę o kosynierach łosiu, a potem się wypowiadaj

      poza tym tytuł mówi o węźle wzgórze, a nie o dzielnicy

      • 4 2

  • Zmieni się infrastruktura drogowa,

    aby obsłużyć nowych mieszkańców ? Czy po Gdyni da się jeździć tylko w nocy, co latem jest utrudnione, bo noce są krótsze ?

    • 7 2

  • to zdjecie (duze) jest od strony Czołgistów czy jak to się teraz nazywa

    nie od śląskiej (napisane z błedem zreszta)

    • 1 0

  • To znaczy że Węzeł Cegielskiej w obecnej postaci będzie utrudniał życie po wsze czasy (1)

    Bo jak zabudują ten plac, to z Węzłem nic się już nie da zrobić i będziemy stać na światłach co 100m do usr... śmierci

    I niech mi ktoś powie, że w UMG ktoś myśli o rozwoju miasta. Wyśmieję go pustym śmiechem

    • 14 2

    • jak chcesz mieć węzły bezkolizyjne w mieście

      wyprowadź się do Los Angeles - jedno z najbardziej zakorkowanych miast Kalifornii.Alternatywą są ronda - ale wtedy będziesz musiał uznać, że limit 30 km/h na godzinę to sensowne rozwiązanie dla miasta.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane