- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (258 opinii)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (79 opinii)
- 3 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (83 opinie)
- 4 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (49 opinii)
- 5 Napadli na salon gier i ukradli pieniądze (68 opinii)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (184 opinie)
Dlaczego kierowcy autobusów mylą drogę?
Pomylić drogę - ludzka rzecz. To jednak, że z kursu zbaczają kierowcy miejskich autobusów, którzy, jak mogłoby się wydawać, powinni znać swoje trasy na wylot i pokonywać je rutynowo, budzi już zdziwienie. Tym bardziej że nie są to zdarzenia okazjonalne - tylko w czwartek, 23 lutego, pojawiły się w naszym raporcie wpisy informujące o aż czterech przypadkach zboczenia z trasy.
Wpisy, jakie sukcesywnie pojawiają się w naszym raporcie, zdają się temu jednak przeczyć.
Zamiast przejażdżki długi spacer po błocie
Skala jest tak duża, że prośbą o wyjaśnienie sytuacji zwrócili się do nas czytelnicy.
- Co rusz w raporcie pojawia się informacja, że autobus źle pojechał czy gdzieś utknął. Tak jak dziś, kiedy to stanął w polu na Osowej - pisała w mailu do naszej redakcji pani Magdalena. - Może warto byłoby lepiej wyszkolić kierowców lub zamontować nawigację, żeby nie dochodziło do takich pomyłek? I żeby ludzie nie musieli tak jak w czwartek iść pieszo kawał drogi polem, w błocie, żeby złapać inny autobus.
Kierująca się pomyliła, ale czytelnicy okazali życzliwość
Zdarzenie, na które powołuje się pani Magdalena, miało miejsce w czwartek rano. Kierująca autobusem linii 179, wyjeżdżając z przystanku Osowa PKP w kierunku Oliwy Pętli Tramwajowej, pomyliła kierunki i zamiast pojechać w ul. Barniewicką, wjechała w ul. Letniskową i tam się zakopała. Jako że auto zostało - dosłownie - uziemione, z pomocą musiało przyjechać Pogotowie Techniczne ZTM. Kierująca autobusem poleciła pasażerom, aby wyszli z autobusu, bo pojazd nie był w stanie dalej jechać.
Wielu naszych czytelników apelowało o wyrozumiałość:
- Tylko naśmiewać się potraficie - ktoś napisał pod raportem. - Kierowca się zagapił i chciał nawrócić i stało się. Każdy popełnia błędy.
Autobus z Osowej pomylił trasę i utknął na polu (143 opinie)
Od Redakcji: Centrala Ruchu przyjęła zgłoszenie o godz. 7:42 , że kierująca autobusem linii 179 wyjeżdżając z przystanku Osowa PKP w kierunku Oliwy Pętli Tramwajowej pomyliła kierunki i zamiast pojechać w ul. Barniewicką wjechała w ul. Letniskową i tam się zakopała, oczekiwała do przyjazdu Pogotowia Technicznego ZTM. Pasażerom poleciła wyjście z autobusu, powiedziała że dalej nie pojedzie, bo autobus zakopał się. ZTM przeprasza za zaistniałą sytuację. Zobacz więcej
Od Redakcji: Centrala Ruchu przyjęła zgłoszenie o godz. 7:42 , że kierująca autobusem linii 179 wyjeżdżając z przystanku Osowa PKP w kierunku Oliwy Pętli Tramwajowej pomyliła kierunki i zamiast pojechać w ul. Barniewicką wjechała w ul. Letniskową i tam się zakopała, oczekiwała do przyjazdu Pogotowia Technicznego ZTM. Pasażerom poleciła wyjście z autobusu, powiedziała że dalej nie pojedzie, bo autobus zakopał się. ZTM przeprasza za zaistniałą sytuację. Zobacz więcej
Czasem autobusy po prostu się gubią
Tego samego dnia otrzymaliśmy jednak informacje o kilku innych, podobnych przypadkach. M.in. o autobusie, który się zgubił. Na szczęście tylko na chwilę.
Autobus się zgubił przez chwilę (44 opinie)
W naszym raporcie znalazła się też informacja kierowcy autobusu linii 213, który zamiast na Kowale pojechał do Borkowa i się zgubił czy o autobusie linii 126, który jechał na wstecznym na obwodnicy, bo pomylił zjazdy.
Znajomość trasy jest obowiązkiem kierowcy
Spółka GAiT tłumaczy, że jednym z obowiązków kierowcy jest znajomość przebiegu każdej linii oraz położenia wszystkich przystanków na tej trasie.
- GAiT obsługuje średnio 70 linii autobusowych, wykonując prawie 4 tysiące kursów dziennie - informuje Krzysztof Wojtkiewicz z GAiT. - Przyczyną przedstawionych zdarzeń bywa zwykły ludzki błąd lub nieaktualna wiedza o obowiązującym obecnie przebiegu trasy czy też lokalizacji przystanku. Częste zmiany tras wynikają z dynamiki funkcjonowania miasta - konieczności dostosowywania oferty przewozowej do zmieniających się potrzeb. Oczywiście obie okoliczności nie są usprawiedliwieniem zaistnienia takich sytuacji.
Kierowca otrzyma z komputera informację o przebiegu trasy
Przedstawiciel GAiT podkreśla, że liczba takich zdarzeń w odniesieniu do liczby realizowanych kursów jest minimalna, niemniej celem spółki jest ich całkowite wyeliminowanie. W jaki sposób?
- Prowadzimy testy dodatkowej funkcjonalności autokomputera pokładowego - tłumaczy Krzysztof Wojtkiewicz. - Oprócz obecnie stosowanego wskazywania czasu odjazdu z kolejnego przystanku (monitorowanie punktualności) kierujący będzie otrzymywał informacje o przebiegu następnego odcinka trasy i lokalizacji najbliższego przystanku.
GAiT przeprasza pasażerów
W odniesieniu do przedstawionych w raportach czytelników przypadków GAiT wyjaśnia:
- system rejestrujący pracę pojazdu obejmujący m.in. położenie pojazdu wg współrzędnych GPS nie potwierdza nieprawidłowości na linii 213,
- linię 126 obsługuje BP Tour, stąd też nie możemy odnieść się do tej sytuacji,
- Zdarzenia na liniach 179 i 115 były ewidentnym błędem kierujących, za co najmocniej przepraszamy - mówi Krzysztof Wojtkiewicz z GAiT.
A czy kierowców, którzy mylą trasy, spotykają jakieś konsekwencje?
- W zależności od okoliczności zdarzenia i stopnia przewinienia kierującego pojazdem, prowadzony jest dodatkowy instruktaż lub stosowane są sankcje dyscyplinujące - informuje przedstawiciel GAiT.
Opinie (365) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-24 21:40
Kiedyś nie do pomyślenia żeby kierownik Ikarusa pomylił trasę. (1)
Co się dzieje teraz z młodymi (patrz Warszawa i zderzenie autobusów z kierowcami na haju).
- 3 17
-
2023-02-25 16:01
Mylili tak samo, slyszalem z opowiesci jak gubili sie na Kielpinie
Lipuska i Węsierska, dwie pętle i linie. 161 i 168. A jeszcze na nockach była inna kolejność zajazdów, ale tego pewien nie jestem się.
- 1 0
-
2023-02-24 21:43
Zboczony autobus - po prostu zboczył :)
- 5 2
-
2023-02-24 21:45
Albo pomyłka, albo przemęczenie (1)
W autobusie kierowca nie używa tachografu, więc nie rejestruje swojego czasu pracy, i po kończonej zmianie wsiada np. za kółko ciężarówki żeby dorobić, i dopiero tam wkłada kartę i zaczyna się jego rejestracja czasu pracy. Kiedy powinien już odpoczywać w domu po robicie na autobusie, jego karta w tachografie rozpoczyna dopiero aktywność i ma do dyspozycji 9 jazdy po już 9 godzinach pracy na autobusie...
- 12 4
-
2023-02-25 17:58
Każdy autobus rejestruje przebieg pracy. Jak nie ma tacho to jest karta kierowcy a jak nie ma tych dwóch to jest rejestr
- 0 3
-
2023-02-24 21:45
(2)
Coś złego dzieje się z BP Tour. 126 i 179 to ich linie. Do tego zabrany dowód rejestracyjny na 255 ze względu na stan techniczny. Dziś padł wóz 8074. Tam trzeba kogoś douczyć - raczej z zarządu.
- 15 1
-
2023-02-25 02:16
8074? Chyba 8014 najwyzej. Albo o czyms nie wiem.
- 0 0
-
2023-02-26 07:17
Cos jest na pewno na rzeczy, ostatnio jechałam niesprawnym 117 w ciągu tego samego tygodnia kierowca 143 pomylił trasę jednego dnia, a drugiego dnia ominął przystanek i cofał. Pomijając to, że po remoncie 3 maja w Sopocie, autobusy nie są w stanie jeździć bez najeżdżania krawężników
- 0 0
-
2023-02-24 21:47
Dawno temu kierowca autobusu 111 po drodze na Górki zajechał na plażę Stogi... Ale to nie był jego wybór.
- 3 0
-
2023-02-24 21:49
Kierowca Gait (8)
Jestem pracownikiem w firmie Gait od kilku lat Jak mówią "stary pracownik"Staram się nie narzekać Ale od paru lat jest coraz gorzej Płacą topnieje w oczach bo stołki robią na górze A nam dają ochłapy Rozkłady przycinają jak mogą Robi się niebezpiecznie Sprawdźcie sami Na przystanku autobus jedzie np. 1 godz a faktycznie robi to w 48 min Czyli 12 min ale na długiej trasie to dużo .Praca się wydłuża Biegasz od linii do linii czyli masz parę linii w swojej jeździe Czyli o pomyłkę bardzo łatwo W niedzielę wychodzisz do pracy o 9 a wracasz o 22; bo oczywiście Jeździsz przepisowe godziny Ale masz przerwę 3 godz To taki przykład Chcesz urlop to słyszysz nie ma możliwości Bo brak kierowców A to mój problem zapłacie normalnie to będą Wiecie dlatego stoją stawki bo lepiej szkolić nowych niż stawiać na tych co ratują dupę firmie bo są braki Młodemu płacą premie całą A nam ucinają bo młodemu trzeba dać Oczywiście Powoli robi się syf nie firma Jesteśmy tylko numerem Życze powodzenia bo niedługo znowu będą zmiany w rozkładach Bo będzie mało kierowców i motorniczych
- 50 4
-
2023-02-24 21:53
Zmień robotę jak masz problem (5)
Chyba że nie potrafisz w życiu robić nic poza kręceniem kółkiem.
- 2 15
-
2023-02-24 22:08
pochwal sie czym ty sie zajmujesz. (3)
- 9 0
-
2023-02-24 22:12
Czymkolwiek by się nie zajmował musi umieć kręcić kółkiem i wykonywać swój zawód. (2)
Ty musisz tylko umieć kręcić kółkiem. Więc on wygrywa.
- 1 2
-
2023-02-24 22:41
a nie przyszlo ci do glowy (1)
ze wczesniej pracowal gdzies indziej? Musisz myslec ,szerzej bo nie bedziesz dobry ani w tym co robisz ani nawet krecac kierownicą.
- 5 0
-
2023-02-24 23:04
Ale już nie pracuje gdzie indziej
więc teraz jedyne co musi umieć to kręcenie kierownicą, szerloku
- 0 2
-
2023-02-24 22:44
Ale on właśnie to powiedział
Niedługo zmieni, wielu zmieni
- 4 0
-
2023-02-25 00:19
Hahaha
Zmień pracę!!!!! Nie jesteś niewolnikiem!!!!!
- 0 1
-
2023-02-25 14:37
Dzięki, że dzielisz się swoimi przemyśleniami. Mam nadzieję, że ktoś z góry, przyjrzy się sugestiom. Szerokiej drogi. Dzięki za Twoją oraz twoich koleżanek i kolegów pracę.
- 1 0
-
2023-02-24 21:50
Zawsze można samemu spróbować
Jak ci zmieniają w ciągu dnia trasę , masz pilnować przystanków ,masz prowadzić pojazd w sposób bezpieczny, dbać o bezpieczeństwo przewożonych pasażerów i trafisz na despotę który wchodzi do autobusu żeby się wyżyć na kierowcy bo ktoś się wyżył na nim, to nie ma siły żeby kierowca w końcu nie popełnił błedu
- 26 2
-
2023-02-24 21:50
Do autorki tekstu (1)
Ztm nie ma "pogotowia technicznego",tylko Gait.Warto się zorientować przed napisaniem artykułu.
- 21 1
-
2023-02-24 22:46
Aż dziw, że tyle pomyłek w tych artykułach
Redaktorzy powinni mieć to w małym palcu...
- 5 0
-
2023-02-24 21:59
186 w strone Wyspy Sobieszewskiej
Zagapił się i minął Benzynową. Nawrotka na przełaj przy Sobieszewskiej była epickia :)
- 7 0
-
2023-02-24 22:00
(1)
Wystarczy gps nie do monitorowania pracy kierowcy a zwykła mapa aby ułatwić pracę. Po 9 godzinie jazdy w kółko można zapomnieć gdzie się mieszka a co dopiero skręcić.. .jednego dnia 199 następnego 115 linie się przecinają i pokrywają.... każdy może babola strzelić. Myślicie, że my przez 9 godzin roboty myślimy TYLKO o pracy? Byśmy zwariowali.
- 25 1
-
2023-02-25 00:33
czasem masz na jednej zmianie przeskoki 2 godz jedziesz na jednej linii półtorej na drugiej następne dwie na jeszcze innej itd itd poza tym poszczególne kursy mogą mieć zmienne warianty trasy raz musisz zahaczyć o jakąś ulicę czy kawał miasta a innym razem nie czasem musisz pokonac pół miasta bez oznaczeń i dostać się w zupełnie inny rejon
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.