• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
20 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Dlaczego kierowcy nie korzystają z Nowego Podwala Grodzkiego?

Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.
  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

  • Obecnie z tunelu korzysta garstka osób.
  • Wkrótce do użytku zostanie oddany nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego od skrzyżowania z Toruńską do Augustyńskiego.
  • Nowy odcinek NPG biegnie pod wiadukt Biskupia Górka.
  • Do tej pory kierowców odstraszało zbyt długo świecące się czerwone światło na skrzyżowaniu z Toruńską.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
13:48 22 LIPCA 21

Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)

Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)
Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)

Opinie (333) ponad 200 zablokowanych

  • Ponieważ to rozwiazanie to jest skandal (1)

    zdecydowanie zbyt długo na końcu tego tunelu się stoi zamiast jechać! Przejeżdżają po 3-4 auta!

    • 69 2

    • Przejeżdżają 3-4 auta bo się gapią na tych jadących z naprzeciwka zamiast jechać skoro mają pierwszeństwo. Ale przepisy dla wielu kierowców to abstrakcja nie do ogarnięcia. Najlepiej cisnąć prosto ile fabryka dała.

      • 4 14

  • Było normalnie i przejezdnie to zmienili długość czerwonego światła na końcu tunelu na taką

    że bardziej opłaca się stać w korku od dworca głównego niż jechać tamtędy. Poziom inwestycji drogowych rozładowujących korki w Gdańsku sięgnął dna. Dostać się do obwodnicy już od godziny 13:00 graniczy z cudem takie korki wszędzie. No ale najważniejsze że przejścia naziemne powstają..

    • 34 1

  • To tylko pokazuje jak wspaniały jest to projekt.

    • 17 0

  • po 5. od strony centrum jest zakaz wjazdu

    kilka razy próbowałem objechać korek, skończyło się na tym, że musiałem czekać jeszcze dłużej żeby dołączyć z powrotem do niego

    • 14 0

  • Ja sam dopiero niedawno go odkryłem...

    • 0 5

  • Tam jak się wjedzie jest większy korek niż u góry, a potem przy wojewódzkim nie można się wbić spowrotem.

    • 9 0

  • Raz, góra dwa razy tędy przejechałem

    Szczerze teraz nie mam po co tą drogą jechać. Najpierw trzeba przejechać przez buspas, a nim wszyscy jadą za szybko. Druga sprawa to ograniczenie do 30, co wyrównuje czas przejazdu przy Bramie Wyżynnej. Trzecia sprawa to strasznie długi czas oczekiwania na zielone. Nie wiem jak jest teraz ale żeby wjechać w Toruńską musiałem czekać z 5 minut. I po czwarte nie jest to wygodna alternatywa, bo mam wrażenie, że szybciej przejadę przez Hucisko. Dwa i trzy pasy ruchu oraz priorytet na skrzyżowaniu jest wygodniejsze niż jazda tunelem. Jak będę jechał do urzędu po otwarciu drogi to wtedy może skorzystam. Teraz to nie jest opłacalne.
    Proponuję zrobić test szybkości od ECS do stacji BP. Jeden kierowca pojedzie tradycyjnie, a drugi tunelem. No i oczywiście w godzinach szczytu wtedy się dowiemy, co jest bardziej opłacalne.

    • 21 0

  • A pasy krzywo wymalowane.

    robiliśmy

    • 6 0

  • Tunelik

    Który w każdym aspekcie pozostawia wiele do życzenia

    • 13 1

  • Jechaliśmy tam ostatnio bo tak nas pokierowała nawigacja. Super! Nie wiedziałam że tam jest taka droga

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane