- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (135 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (80 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (187 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Schody samoróbki zastąpi chodnik (24 opinie)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (169 opinii)
Dlaczego tramwaje w zajezdni nie są wyłączane na noc? Wyjaśniamy
"Dlaczego tramwaje w nocy mają podniesione pantografy?", "Dlaczego pojazdów nie wyłącza się całkowicie, gdy zjadą do zajezdni?", "Czy to nie generuje niepotrzebnych kosztów i nie rodzi ryzyka wybuchu kolejnych pożarów?". To tylko niektóre z pytań, którymi zasypali nas czytelnicy po tym, jak opisaliśmy przyczynę pożaru w zajezdni w Nowym Porcie. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach.
Tuż po publikacji artykułu skontaktowali się z nami czytelnicy, którzy zwrócili uwagę m.in. na to, że tramwaje, po tym jak zjadą do zajezdni, nie mają opuszczonych pantografów. Zwracali również uwagę na to, że pojazdy nie są całkowicie wyłączane.
- Rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny - zauważył jeden z naszych czytelników, podkreślając, że pojazdy są włączone całą dobę.
Tramwaje muszą "czuwać" w zajezdni. To konieczność
Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach. Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT, przyznaje, że tramwaje faktycznie stacjonują na terenie zajezdni w trybie czuwania i nie opuszcza się pantografów.
- W godzinach wieczornych i nocnych, czyli po zakończeniu kursów, prowadzone są bowiem prace związane z codzienną obsługą pojazdów. Pracownicy zaplecza technicznego przeprowadzają codzienne przeglądy techniczne i prace serwisowe, natomiast firma sprzątająca prowadzi prace porządkowe w pojazdach - mówi rzeczniczka GAiT.
Tłumaczy, że do prowadzenia tych codziennych czynności niezbędny jest pewien poziom aktywności pojazdów, dający m.in. możliwość otwierania i zamykania drzwi, a więc swobodnego wchodzenia i wychodzenia z pojazdów, uruchamiania oświetlenia według potrzeb czy też utrzymania temperatury w pojeździe odpowiedniej do pracy załogi serwisującej i sprzątającej.
- Wszystko to umożliwia sprawne i efektywne wykonywanie codziennych czynności - tłumaczy.
O codziennym życiu zajezdni w Nowym Porcie czytaj więcej w cyklu Nietypowe Budowle Trójmiasta
Przedstawicielka przewoźnika zwraca też uwagę na to, że przerwa pomiędzy ostatnimi zjazdami pojazdów do zajezdni a ich wyjazdami do obsługi porannych kursów wynosi zaledwie kilka godzin.
GAiT: pobór energii w stanie spoczynku jest niewielki
- Ostatnie tramwaje zjeżdżają do zajezdni po północy, natomiast pierwsze tramwaje do obsługi porannych kursów wyjeżdżają już po godz. 3. Pobór energii przez tramwaje w stanie spoczynku jest niewielki, natomiast utrzymanie wspomnianych funkcji ma ogromne znaczenie dla efektywności prac związanych z codzienną obsługą pojazdów - wyjaśnia.
Dodaje, że pomimo potwierdzonego podczas kontroli prawidłowego działania systemów grzewczych we wszystkich pojazdach w związku z pożarem spółka podjęła decyzję o wprowadzeniu modyfikacji systemów prewencyjnych.
- Dodatkowe działania prewencyjne wprowadzone zostają, by całkowicie wyeliminować ryzyko wystąpienia sytuacji, która dotychczas nigdy wcześniej nie miała miejsca - mówi Anna Dobrowolska o pożarze w zajezdni Nowy Port.
Akumulatory w tramwajach wymieniane przynajmniej raz w roku
Co natomiast z uwagą naszego czytelnika dotyczącego stanu akumulatorów?
Rzeczniczka GAiT informuje, że "wymiana akumulatorów nie ma charakteru akcyjnego".
- Jest to proces ciągły. Akumulatory wymieniane są przynajmniej raz w roku. A w przypadku gdy podczas przeglądu akumulator wykazuje ponadnormatywny spadek napięcia lub pojemności, wymieniany jest niezwłocznie - podsumowuje.
Na koniec warto wspomnieć, że koszt pojedynczego akumulatora to 470 zł.
Miejsca
Opinie (160) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-24 07:40
Ciekawe skąd rewelacje czytelnika o tragicznym stanie akumulatorów (3)
- 26 4
-
2022-01-24 09:00
Pracownik zajezdni miał się podpisać z imienia i nazwiska??
- 9 2
-
2022-01-24 08:40
Bo nie sa wymieniane jak pisza raz w roku
Ściema totalna
- 4 3
-
2022-01-24 08:18
Bo to ci sami eksperci
od pandemii, polityki i gospodarki oraz tego o czym aktualnie się mówi.
- 10 3
-
2022-01-24 08:39
Kolejna ściema z wymianą akumulatorów
- 14 2
-
2022-01-24 08:35
wagon 1003 stał z podniesionym pantografem od lipca
będąc czekającym na naprawę ( teraz chyba go robią). Więc rzeczywiście od lipca do teraz minęło parę godzin. Inny odstawiony rok czasu 1501 tez podniesiony, czy wcześniej 1502. Każdy. GAiT idzie na łatwiznę, a teraz trwa dorabianie ideologii.
- 16 4
-
2022-01-24 08:32
Jprd, ludzie nie maja co robic i patrza czy w nocy w zajezdni podniesione pantografy...
- 13 4
-
2022-01-24 08:27
Przecież nie powiedzą, że akumulatory są stere i nie wytrzmają nocy.
Jakoś w innych zajezdniach nie mają takich problemów. akumulatory bez problemu wytrzymują noc.
jak dodamy do tego jeszcze problemy z ogrzewaniem, to mamy efekt, że przez noc tramwaje pobierają prąd, ładują słabe akumulatory ogrzewanie jest włączone. Ot, oszczędność w wykonaniu GAiT- 11 11
-
2022-01-24 07:33
(2)
No przeciez zgodnie z obecna linia tramwaj jest bezemisyjny. A w Belhatowie wegiel brunatny leci do poeca na potege
- 8 6
-
2022-01-24 07:48
Tak, jest bezemisyjny. Naucz się znaczenia słów. (1)
Bezemisyjny znaczy tylko tyle, że sam z siebie nie emituje zanieczyszczeń. Bezemisyjność nic nie mówi o pochodzeniu energii.
- 7 0
-
2022-01-24 08:21
a jego ogrzewanie jest bezkosztowe.
jedynie z podatków to utrzymujemy. Moze zamiast nalatywać na kierowców zapłaćcie sobie 400 zł za miesięczny bilet i pytajcie czemu tak drogo.
- 2 3
-
2022-01-24 08:03
No to jak podano cenę aku (1)
Pobór energii przez tramwaje w stanie spoczynku jest niewielki
Proszę to określić więc dokładnie oraz średnią ilość H w tym spoczynku. Oraz co to są za funkcje które muszą być uruchamiane. Tramwaj to nie statek kosmiczny.- 8 10
-
2022-01-24 08:13
Statek kosmiczny nie
ale też nie pierdzidełko, w którym codziennie stoisz na obwodnicy.
- 2 4
-
2022-01-24 07:22
Nie wyłączamy tramwajów, trzeba oszczędzać (2)
O, spaliły nam się tramwaje, szkoda. Ale to nic, zaoszczędziliśmy.
- 24 17
-
2022-01-24 07:49
Oczywiście awarie nagrzewnic i pożary zdarzają się wyłącznie w zajezdniach, nigdy na trasie
- 3 3
-
2022-01-24 07:40
Dzięki temu nakręcą liczniki zużycia energii elektrycznej
A potem prezydentka z towarzystwem mogą podnosić w swoich mediach propagandowych płacz i lament jak dużo pieniędzy pochłania utrzymanie komunikacji.
- 4 5
-
2022-01-24 07:04
Najpierw świeciło słoneczko, potem było pochmurno a na koniec hulał wiatr. (1)
W GAiT tak jak z pogodą, nikt od jest w stanie na dłużej coś przewidzieć. Wiatr hula a jutro może świecić słoneczko.
- 17 6
-
2022-01-24 07:49
Jesteś prawdziwym poetą Krzysiu
- 2 0
-
2022-01-24 07:45
po ciemku
lepiej można posprzątać niż ze światłem obecnie sprzątają tramwaje
czyli już jeden argument odpadł dlaczego musi być tramwaj włączony- 0 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.