• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego tunele pod stacjami SKM są zalewane?

Patryk Szczerba
27 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Zalany tunel na stacji SKM Wzgórze

Ulice, chodniki i wiadukty to niejedyne miejsca, gdzie poranne, obfite opady deszczu spowodowały w środę utrudnienia. Zalane były też m.in. tunele SKM w Sopocie Kamiennym Potoku, Cisowej i Wzgórzu św. Maksymiliana. Dlaczego mająca co najwyżej kilka lat infrastruktura nie może poradzić sobie z większą wodą?



Środowe poranne obfite opady deszczu sprawiły sporo problemów kierowcom i pasażerom komunikacji, w tym także Szybkiej Kolei Miejskiej.



Jak oceniasz stan przejść podziemnych w Trójmieście?

Zalane zostały także tunele pod torami i peronami SKM. Kłopoty były w Sopocie zobacz na mapie Sopotu, na stacji w Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu, Cisowej zobacz na mapie Gdyni. Kolejny raz po ulewie pełen wody był tunel SKM Wzgórze zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, gdzie połowa przejścia była niedostępna dla pasażerów niezaopatrzonych w kalosze.

Zalewane, choć po modernizacji

Nasi czytelnicy dziwią się, dlaczego dzieje się tak na stacjach, które w ostatnich latach przeszły modernizację.

- Nie rozumiem tej sytuacji. Infrastruktura została stworzona co najwyżej kilka lat temu. Tymczasem przy każdych większych opadach tunele są zalewane. Wygląda to na marnotrawienie publicznych pieniędzy - przyznaje pan Jakub.
W przypadku Kamiennego Potoku przewoźnik skupił się na poprawie wyglądu i zamontowaniu nowej windy, ale wykonano też inwestycje odwadniające.

Gruntowny remont potrzebny był na stacji SKM Cisowa. Prace - o czym informowaliśmy kilkukrotnie - przedłużały się, a modernizacja została określona prześmiewczo przez pasażerów jako najdłuższy remont w historii SKM. Został on zakończony pod koniec ubiegłego roku, po czym okazało się, że nie obejmował naprawy poszycia dachowego, które przecieka. SKM zapewniało, że szuka rozwiązania sytuacji.

  • Skutki zalania tunelu w Kamiennym Potoku.
  • Woda wdarła się także do tunelu w Cisowej.
SKM: Nie zawsze jesteśmy winni

Przedstawiciele SKM odpowiadają, że stan infrastruktury w każdym z miejsc był na bieżąco sprawdzany, ale wina nie zawsze leży po stronie przewoźnika.

- W Kamiennym Potoku w 2016 roku zakończyliśmy inwestycję mająca zapobiegać takim sytuacjom. W środę powodem zalania tunelu były zapchane studzienki na pobliskim parkingu marketu. Woda wlewała się do naszego tunelu. Została wypompowana, a teren postojowy zabezpieczony workami. Będziemy zwracali się do właściciela sklepu o podjęcie działań, by do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości - wyjaśnia Sławomir Pipke, dyrektor ds. infrastruktury Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Przedstawiciel SKM przyznaje, że woda w tunelu w Cisowej pojawiła się z powodu niedrożności jednej ze studzienek, która została naprawiona i przekonuje, że w innych miejscach problemów nie było.

Na Wzgórzu konieczna współpraca

Na kłopoty musieli być także przygotowani pasażerowie SKM korzystający z modernizowanej kilka lat temu stacji Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.

Przeciekający dach i kałuża uniemożliwiała swobodne poruszanie się tunelem. Podczas opadów tunel jest tam w mniejszym lub większym stopniu zalewany regularnie.

  • Woda w tunelu na stacji SKM Wzgórze przed godz. 8
  • Tak tunel wyglądał 30 czerwca, kiedy opady były dużo mniejsze niż w środę.
- To druga najważniejsza stacja kolejowa w Gdyni, gdzie latem wysiada i wsiada tysiące turystów. Nie dość, że otoczenie wygląda - mówiąc oględnie - niezachęcająco, to po zejściu ze schodów mieszkańców i turystów wita widok ogromnej kałuży. Czy nikt nie zdaje sobie sprawy, że to wstyd dla miasta? - pyta pani Joanna.
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK. Woda - ich zdaniem - zalewa go cieknąc przede wszystkim z sufitu. Przyczyną może być złe odwodnienie torowiska.

- W najbliższym czasie będziemy chcieli spotkać się z zarządcą linii kolejowej, żeby rozmawiać o przyczynach i rozwiązaniu tego problemu - zapowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj też: Silne opady deszczu w Trójmieście

Miejsca

Opinie (189) 5 zablokowanych

  • Proponuję wybudować więcej blokowisk na każdym trawniku i większym kawałku zieleni. Za kilka lat jak woda zacznie spływać z wyższych terenów to nam się na ulicach zrobią rzeki. ;)

    • 5 1

  • Pada deszcz musi być mokro!

    Studzienki zaje*ane mułem nie przepychane, infrastruktura zaniedbana i remontowana na odpi*****..

    • 4 0

  • Flash (9)

    Te zdjęcia to chyba pralką były robione.

    • 64 7

    • Kalkulatorem

      • 3 0

    • Franią, więc wiadomo.... Jakość nienajlepsza.

      • 3 0

    • Obrażasz pralki...

      • 2 2

    • Suszarką do włosów

      • 3 0

    • Zbulwersowanemu czytelnikowi panu Jakubowi sie z nerwow rece trzesly.

      • 7 0

    • Polar bio 12mpix

      tryb makro odwirowywania

      • 4 0

    • Polar 663 p BIO

      na jugosławiańskiej licencji

      • 5 0

    • Tosterem :)

      • 4 0

    • Tak Luna 385.

      • 1 1

  • (1)

    Odpowiedni drenaż i wydajne pompy to podstawa.

    • 3 0

    • Racja!

      • 0 0

  • Mam nadzieje, że sądowe protesty przejadą się po wszystkich starych trykach i politycznych karierowiczach

    w Trójmieście jest ich kilka tysięcy. To musi pie***nąć, władza nas dosłownie zlewa, z prawa i lewa

    Grzelak, Dulkiewicz stanowiska za noszenie srjtaśmy za Budyniem. W Gdyni jeszcze gorzej. Urzędy Marszałkowskie, Wojewódzkie składowisko betonu. Bezrobotny Drelich z martwym Leszkiem w klapie

    • 2 2

  • Bo są beznadziejnie wykonane :)

    • 6 0

  • Tunele są zalewane bo pada deszcz.

    • 4 1

  • dlaczego?

    wszyscy wiedza - wina lezy po stronie tego kto rzadzi SKM, mnie ciekawi ze ktos toleruje taka bylejakosc i olewanie pasazerow od lat.
    jak ktos chce zobaczyc jak wyglada komuna wystarczy zobaczyc jak wyglada zarzadzanie skm

    • 3 1

  • f

    Jacy urzędnicy , takie problemy. To Oni wybierają wykonawców, projektantów realizacji zwykle najtańszych biorąc za te decyzje ogromne pieniądze w skali roku.

    • 5 0

  • Modernizacja SKM-ki

    Tunele takie jak całe przedsiębiorstwo SKM - wystarczy przejechać się składami skmki i zobaczyć w jakich warunkach pasażerowie są przewożeni. Jednocześnie trzeba pamiętać, że były przeznaczone pieniądze na modernizację składów oraz peronów. Sztandarowym przykładem braku racjonalnego pomyślunku są windy na stacji Gdynia Orłowo oraz brak podjazdów dla wózków z dziećmi na stacji Reda - absurd goni absurd.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane