• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?

Maciej Korolczuk
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Biało-czerwone światła aut stojących w korkach to nie przedłużone świętowanie Dnia Niepodległości w Gdańsku, lecz efekt remontu na węźle Unii Europejskiej. Biało-czerwone światła aut stojących w korkach to nie przedłużone świętowanie Dnia Niepodległości w Gdańsku, lecz efekt remontu na węźle Unii Europejskiej.

Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?



Czy w ostatnich dniach odczułeś, że korki w centrum Gdańska się nasiliły?

Od poniedziałku kierowcy dopytują nas w Raporcie z Trójmiasta o przyczyny uciążliwych korków w centrum Gdańska. W ostatnim czasie - a zwłaszcza po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą - odzwyczailiśmy się od utrudnień w tej części miasta.

Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.

W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie zobacz na mapie GdańskaBłędnik zobacz na mapie Gdańska, ale też na Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, al. Zwycięstwa zobacz na mapie GdańskaTrakt Konny zobacz na mapie Gdańska. Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska. Skąd te korki?

Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej zobacz na mapie GdańskaCarla Groddecka zobacz na mapie Gdańska po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.

Jak tłumaczy nam Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu, przyczyna jest bardziej prozaiczna.

- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.

Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej



Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.

Korek na wjeździe na Armii Krajowej w ostatnich dniach mocno daje się we znaki kierowcom w centrum Gdańska. Korek na wjeździe na Armii Krajowej w ostatnich dniach mocno daje się we znaki kierowcom w centrum Gdańska.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.

Zwężenie i związane z nim utrudnienia potrwają do 3 grudnia. Zwężenie i związane z nim utrudnienia potrwają do 3 grudnia.

Utrudnienia do początku grudnia



Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.

- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.

Opinie (408) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Wybudujcie jeszcze jedno centrum handlowe i zatkacie miasto na amen. Czego nie rozumiecie - to durna polityka miasta to sprawiła. Pozwolenie na zabudowę wielkim Centrum Handlowym - brak pomyślunku i doświadczenia, rezygnacja z tuneli i macie odpowiedź jak głupi są urzędnicy! A co zrobią na obrzeżach miasta? Nic, bo urzędnicy i radni na niczym się nie znają i nic nie umieją!

    • 12 1

    • Kto takie bzdury pisze rzeczniczce Kiljan?

      • 0 4

  • Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska? (1)

    Odpowiedź:
    Herr Budyniowitz znowu został Gauleiterem Freie LGBT Stadt Danzig i teraz ma znowu wywalone....!
    A dzisiaj znowu PO-psuły się tramwaje, a autobusy zastępcze też miały duże problemy techniczne.
    Zresztą niedługo tramwaje będą tylko "nur für Deutsche" a polskojęzyczni będą chodzić pieszo albo stać w korkach.

    • 13 0

    • powinno być lgbtnpz

      • 1 0

  • a to zniknęły, że wróciły ?

    • 4 0

  • niech stoją w korkach.
    paliwo powinno być za min. 10 zł/litr. służby miałyby dopłaty do paliwa.
    jest komunikacja miejska
    Polska jak zawsze za Afryką

    • 1 5

  • xxx

    Więcej centrum handlowych, to i korki będą wieksze;)

    • 4 0

  • Precz

    Z Nbr,ngi,neb,nli,Nil itp zatykaja ulice i parkingi a podatki płacą u siebie. Dodatkowo nie potrafią jeździć!

    • 2 1

  • zawdzięczamy to tym baranom którzy zamiast być skupionym na kierowaniu i płynnym ruszaniu siedzą w swych smartfonach . dziś już nikogo to nie dziwi ani nie oburza bo sami tak postępują

    wystarczy policzyć ilu kierowców mijanych jest zajętych rozmową czy sms-owaniem i dodać opóźnienie w reakcji i mamy korki nawet na prostej drodze

    nawet nie wspominam o zakazie bo policja już też nie reaguje ...

    • 1 0

  • (1)

    buspas =korki

    • 2 1

    • brak buspasa = korki

      Droga z buspasem ma znacznie większą przepustowość. W jednym busie min 50 osób, 60 busów na godzinę jak pod dworcem i już 3000 osob pojechało.

      • 1 0

  • Król

    Barany nie narzekać. Chcieliście to mata!
    Za pięć lat wam poprawię wszystko - przed wyborami !!! moje kochane barany

    • 5 0

  • Prawo Lewisa-Mogridge’a

    Pewnie w tym przypadku chwilowo to kwestia tego remontu, ale generalnie prawo Lewisa-Mogridge’a się kłania :).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane