- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (43 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (375 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (114 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 16:19
Podziękujcie Pawłowi (2)
Więcej budynków z gazobetonu na biednym południu na które dają się nabrać słoje i łykają jak pelikany a później dziwią, że korki bo nie ma innego środka transportu.
- 37 11
-
2018-11-15 16:24
ty pewnie mieszkasz w falowcu, w mieszkaniu po babci (1)
Gdzie ci do luksusu południowej części miasta
- 6 15
-
2018-11-15 16:27
Czworaki nazywasz luksusem?
- 10 6
-
2018-11-15 16:18
Proponowal bym jeszcze jedno centrum handlowe postawic i wogole bedzie super
- 49 3
-
2018-11-15 16:13
Korki jak korki. Co jak wrocą smieci kompostowe na Szadółki, będzie znów smierdziało nawet na Morenie i we Wrzeszczu.
- 27 1
-
2018-11-15 16:12
...po wyborach, czego sie spodziewac?
- 19 3
-
2018-11-15 16:08
Nowym Mieszczanom to nie przeszkadza
- 20 2
-
2018-11-15 15:59
40 tys nowych osób przyjechało w tym roku, takie były szacunki na początku roku, art z Trójmiasto.pl tylko do gdanska, przyjechali na hulajnodze?
- 33 1
-
2018-11-15 15:51
(1)
Może by tak przyspieszyli pracując na zmiany.
- 21 4
-
2018-11-15 15:53
Ale co, kto?
- 2 2
-
2018-11-15 15:45
(1)
Przed Tristarem były mniejsze korki. Ktoś przytulił i będzie przytulał niezłą kaskę, za coś co nie działa.
- 61 8
-
2018-11-15 15:50
było też znacznie mniej aut
- 6 4
-
2018-11-15 15:47
pewnie otwożyli jakąś szkołę specjalną ;)
- 12 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.