- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (65 opinii)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (27 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (581 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (593 opinie)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (41 opinii)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (64 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-16 11:30
Prawo Lewisa-Mogridge’a
Pewnie w tym przypadku chwilowo to kwestia tego remontu, ale generalnie prawo Lewisa-Mogridge’a się kłania :).
- 0 0
-
2018-11-15 19:21
Dlaczego tylko przejmujecie sie korkami w Gdańsku (6)
Kilka lat wstecz na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i Słowackiego we Wrzeszczu były popołudniu gigantyczne korki i tłumaczono się zapchana ul. Słowackiego. Teraz jest wiadukt i ul. Żołnierzy Wyklętych i korki nie uległy zmianie tylko godziny z karkami się wydłużyły. - Co z tym Miasto w końcu zrobi ? Jak na razie tylko Gdańsk się liczy a przed wyborami są najważniejsze dzielnice Gdańska.
- 5 9
-
2018-11-15 19:45
(1)
licz na mevo, ale nie za bardzo. bo
wszyscy mamy zbytnio zryte berety
a poża tym sam erower bez
wspólnego biletu
nic nie da- 3 3
-
2018-11-16 11:30
w Warszawie Veturilo przyniosło zmianę sposobu myślenia o transporcie w mieście
Veturilo nie jest zintegrowane ze wspólnym biletem.
- 1 0
-
2018-11-15 19:27
Za korki odpowiada kolizyjnosc skrzyzowan (2)
I kolizyjnosc zajazdow z tych drog. Do tego brak pietrowych wydajnych parkingow. Jak sieciowego zautomatyzowanego i wysokorozdzielczego systemu sterowania ruchem w czasie rzeczywistym.
- 3 8
-
2018-11-16 11:29
za korki odpowiada niezdolność decydentów do zakwestionowania roli samochodu w mieście
i ograniczona zdolność mieszkańców do zastanawiania się nad wyborami alternatywnych środków transportu po mieście.
MEVO będzie początkiem zmiany sposobu myślenia nt. mobilności w mieście.- 1 1
-
2018-11-15 23:41
To jasne -więcej parkingów to mniejsze korki
Bo zawsze możesz zaparkować i zaczekać :)To zupełnie co innego niż stać w korku
- 4 1
-
2018-11-16 09:12
Słabo pamiętasz jak było. kiedyś stało się godzinami teraz kilka minut i są alternatywy.
- 0 1
-
2018-11-15 18:28
teraz dopiero to dostrzegliście? (1)
Kiepski system Tristar niedostosowany .....Jaki prezydent takie ulice .....
- 18 3
-
2018-11-16 11:26
tristar jest OK
tylko że przy okazji przedłuża czas oczekiwania pieszych na zmianę świateł.
Wyzwaniem jest zbyt duża skłonność do korzystania z samochodów.
Błędna doktryna planowania miasta: tylko zabudowa skupiona wokół stacji SKM ma sens (oczywiście po wymianie taboru i podniesieniu częstotliwości połączeń).- 0 1
-
2018-11-15 18:26
Bo samochodów jest za dużo! (1)
Bo komunikacja zbiorowa za słaba, bo ludzie za głupi i leniwi. Bo nie wierzymy, że niedługo zapłacimy bardzo wysoką cenę za takie traktowanie naszego środowiska.
- 16 7
-
2018-11-16 11:25
bo działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów
korzystających także z SKM oraz tramwajów i autobusów są za mało zdecydowane.
- 0 0
-
2018-11-16 10:38
(1)
buspas =korki
- 2 1
-
2018-11-16 11:25
brak buspasa = korki
Droga z buspasem ma znacznie większą przepustowość. W jednym busie min 50 osób, 60 busów na godzinę jak pod dworcem i już 3000 osob pojechało.
- 1 0
-
2018-11-15 21:57
Wybraliście likwidację tuneli i zwężanie ulic. LOL (1)
- 12 1
-
2018-11-16 11:22
Na razie tylko w jednym miejscu
Ale to tylko kwestia czasu, zanim uda się dać ludziom nie poruszającym się autem oddać miasto. Kto był na zachodzie ten wie i rozumie, że tak się wszystkim żyje lepiej. Kto nie był, ten się przekona.
- 0 1
-
2018-11-15 17:41
Po prostu. (2)
Po prostu tranzytowa trasa przez śródmieście powinna być poprowadzona nad torami kolei (tory przekryto, ale aby ustawić tam Forum Gdańsk - w tym parkingi!). Teraz jest 8 świateł od Biskupiej do Błędnika - nie mylę się?
Ale lud gdański kocha swoich włodarzy - proszę więc ludu nie narzekać - stać w korkach, smrodzić i wdychać spaliny.- 31 6
-
2018-11-16 02:23
Bardzo jestem ciekaw, co mają na myśli ci, którzy minusują? (1)
Może wyjawicie państwo swoje argumenty?
- 3 0
-
2018-11-16 11:19
Ideowi kierowcy wykazują się ignorancją i egoizmem
W głowach im się nie mieści, że można poruszać się po mieście inaczej niż oni, stąd głupie postulaty o likwidację przejść dla pieszych. To egoizm.
Ignorancja natomiast to zaprzeczanie faktom - im wygodniej jeździ się po centrum tym więcej ludzi wyprowadza się z miasta i uzależnia od auta, a więc tym więcej aut w centrum i tym gorzej się jeździ.
Nasze miasto jest wystarczająco poniszczone przez auta.- 2 0
-
2018-11-16 10:55
Król
Barany nie narzekać. Chcieliście to mata!
Za pięć lat wam poprawię wszystko - przed wyborami !!! moje kochane barany- 5 0
-
2018-11-16 10:14
zawdzięczamy to tym baranom którzy zamiast być skupionym na kierowaniu i płynnym ruszaniu siedzą w swych smartfonach . dziś już nikogo to nie dziwi ani nie oburza bo sami tak postępują
wystarczy policzyć ilu kierowców mijanych jest zajętych rozmową czy sms-owaniem i dodać opóźnienie w reakcji i mamy korki nawet na prostej drodze
nawet nie wspominam o zakazie bo policja już też nie reaguje ...- 1 0
-
2018-11-16 10:09
Precz
Z Nbr,ngi,neb,nli,Nil itp zatykaja ulice i parkingi a podatki płacą u siebie. Dodatkowo nie potrafią jeździć!
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.