- 1 Był klub Pokład, będzie hotel (119 opinii)
- 2 Absurd drogowy na Przymorzu (111 opinii)
- 3 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (279 opinii)
- 4 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (63 opinie)
- 5 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (92 opinie)
- 6 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (147 opinii)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 17:07
no i znowu ZDiZ winny
ta instytucja jest kompletnie nie reformowalna!
- 11 3
-
2018-11-15 17:07
gdańsk
No coz Gdańsk miasto przyszłości rok 1800
- 11 6
-
2018-11-15 17:08
gdańsk
No coz Gdańsk miasto przyszłości rok 1800
- 7 5
-
2018-11-15 17:18
Za dużo świateł i beznadziejnych kierowców (1)
- 13 5
-
2018-11-16 16:48
Za mało pierwszego, za dużo drugiego
- 0 0
-
2018-11-15 17:25
(1)
Takie prace na 3 zmiany , bez względu na koszty .
- 7 3
-
2018-11-16 11:37
3 zmiana
Chciałbyś aby telemarketer dzwonił do ciebie w nocy?
- 1 0
-
2018-11-15 17:36
Bo po Gdańsku powinni w czasie szczytu poruszać się tylko gdańszczanie, reszta wieśniaków niech czeka aż miasto przejedzie (2)
- 20 13
-
2018-11-15 17:49
(1)
Palnij Ty się w ten głupi łeb dzbanie. Idąc Twoim tokiem myślenia to od dzisiaj nie wystawiasz nosa poza granice miasta.
- 4 10
-
2018-11-15 18:17
No i dobrze
A ty tu nie przyjeżdżaj tylko na rolę bo pole odłogiem leży. Buehehr
- 7 3
-
2018-11-15 17:41
Po prostu. (2)
Po prostu tranzytowa trasa przez śródmieście powinna być poprowadzona nad torami kolei (tory przekryto, ale aby ustawić tam Forum Gdańsk - w tym parkingi!). Teraz jest 8 świateł od Biskupiej do Błędnika - nie mylę się?
Ale lud gdański kocha swoich włodarzy - proszę więc ludu nie narzekać - stać w korkach, smrodzić i wdychać spaliny.- 31 6
-
2018-11-16 02:23
Bardzo jestem ciekaw, co mają na myśli ci, którzy minusują? (1)
Może wyjawicie państwo swoje argumenty?
- 3 0
-
2018-11-16 11:19
Ideowi kierowcy wykazują się ignorancją i egoizmem
W głowach im się nie mieści, że można poruszać się po mieście inaczej niż oni, stąd głupie postulaty o likwidację przejść dla pieszych. To egoizm.
Ignorancja natomiast to zaprzeczanie faktom - im wygodniej jeździ się po centrum tym więcej ludzi wyprowadza się z miasta i uzależnia od auta, a więc tym więcej aut w centrum i tym gorzej się jeździ.
Nasze miasto jest wystarczająco poniszczone przez auta.- 2 0
-
2018-11-15 17:51
chłosta i pomsta do nieba
trakt remont to samo toruńska, okopowa przy policji zamknięte dwa pasy i do tego idiota wymyślił przejście i skrzyżowanie na podwalu gdzie jest tunel dla pieszych i ulica pod wiaduktem. d**ile!!!!!
- 13 1
-
2018-11-15 18:00
Jakby te skm się tak nie spoznialy to może więcej osób byłoby chętnych do skorzystania z komunikacji miejskiej :)
- 10 0
-
2018-11-15 18:00
Uczciwe kontrole techniczne na wjeździe do Gdańska. (1)
I sprawa sama się załatwi. Połowa samochodów wjeżdżających rano do Gdańska to złomy i truciciele.
- 18 4
-
2018-11-15 18:03
Masz rację ale....
Słoiki będą Ci stawiać minusy. Najważniejszy jest Passat 1.9.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.