• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (452)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (452) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Pierwszy do likwidacji powinien być przystanek Cebertowicza

    jak raz na kilka przejazdów ktoś tam wsiądzie lub wysiądzie to jest święto

    • 0 0

  • Krzysztof oszalał.

    Chce wydłużać przystanki. Ludzie mało sprawni mają biegać po przystankach?

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    To nie przystanki są problemem (33)

    Problemem są światła, na których muszą zatrzymywać się tramwaje. Wystarczyłoby nadać priorytet tramwajom, tak aby nigdy nie musiały zatrzymywać się na światłach. To sygnalizacja świetlna powinna być dostosowana do ruchu tramwajów. To będzie rozwiązanie znacznie tańsze i skuteczniejsze. Co z tego, że tramwaje pojadą szybciej na Zwycięstwa, jak później stoją "w korku" w Gdańsku Głównym ? Podobnie jest na kierunku z Oliwy do Wrzeszcza. Tam tramwaje często stoją w korku na Wojska Polskiego. Tak więc najpierw powinno się zlikwidować sygnalizację świetlną dla tramwajów, a później ewentualnie myśleć o likwidacji niektórych przystanków. Na początek można zlikwidować światła np. na skrzyżowaniu alei Wojska Polskiego i Chopina. Tak samo jest na Wita Stwosza i Abrahama. Tam nie ma przystanków, a tramwaje zatrzymują się tylko na światłach.

    • 435 73

    • Czy Ty zdajesz sobie sprawe z tego co piszesz?! (9)

      Na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu masz 5,6,9,11 i 12; miedzy Operą i Zieleniakiem zamiast 5 dochodzą 2,3 i 4. Czyli najmniej.masz w szczycie 27 pociągów na godzinę w każdym kierunku, najwięcej 36! Człowieku, licząc w obie strony (bo yak trzeba przepuszczać tramwaj) masz sklad co minutę lub częściej! Przy takim natężeniu prawie nic nie przejedzie na drugą stronę torów, zwłaszcza że jeszcze trzeba przepuścić ruch z drugiej strony jezdni! Myśl zanim napiszesz! Najtańsze wyjście to sprowadzenie newralgicznych skrzyzowan (Jaśkowa, Miszewskiego, Opera; przy Słowaku i Rondzie Ofiar Katynia muszą zostać swiatła) poniżej poziomu torów, a resztę przejazdów zablokować.

      • 12 11

      • (7)

        Samochody przejadą, co najwyżej, mniej ich przejedzie w ciągu godziny. W efekcie część kierowców zdecyduje się pojechać inną trasą, a jeszcze inni przerzucą się na transport publiczny, aby nie stać w korkach.

        • 12 13

        • Boszszszsz.... czy ty masz mozg?! (4)

          Liczba wypadków na przejazdach wzrośnie co najmniej kilkadziesiąt razy,, człowieku bez wyobraźni! Nikt nie ustawia tego typu sygnalizacji (migające żółte lub czerwone) na ciągach tramwajowych z takim natężeniem ruchu!

          • 6 6

          • (3)

            Liczba wypadków nie wzrośnie, bo dla kierowców sygnalizacja świetlna zostanie. Po prostu krócej będą mieli zielone światło i tyle. Tak jak pisałem - jak spadnie przepustowość niektórych dróg, to kierowcy wybiorą inne.

            • 7 8

            • Tobie chyba naprawdę brakujd wyobraźni! (2)

              Na wysokości Traugutta będziesz miał tramwaj co 50 sekund (średnio!). Tam muszą być albo normalne światła albo skrzyżowanie dwupoziomowe.
              Poza tym nie mówimy o jakiejś ulicy Pierdziszewskiej tylko o głównym ciągu komunikacyjnym Trójmiasta! Przestań więc bredzić, bo alternatywę to można znaleźć dla Śniadeckich, a nie dla TEJ ulicy. Co za oszołom, normalnie rdcd opadają.

              • 5 2

              • Bzdury.

                Jakoś w Bydgoszczy ten system działa i ilość wypadków komunikacyjnych wcale z tego względu nie wzrosła. Przeczytaj najpierw jak system priorytetyzowania tramwajów, a następnie wymądrzaj się w komentarzach.

                • 0 0

              • jakos niegdy nie widziałem tam tramwaju co 50 sekund...nawet średnio:)

                • 4 1

        • A ludzie to sie teleportują na druga strone ulicy?

          Czy przejście na SKM przy operze ma zajmować 10 minut?

          • 6 0

        • oczywiście lewacki trutniu jak utrudnisz ruch to ludzie przejdą do tramwajów i będą jeździć jak w latach 50 uwieszeni

          • 6 1

      • Nie rozumiem, po co sie unosisz.

        Na gęstszych ciągach można zachować obecną sygnalizację, ewentualnie zostawić nieco większy czas dla tramwajów. Natomiast na ciagach luźniejszych, np. -> Morena zrobic priorytet.

        • 1 4

    • Nie żaden priorytet tylko tramwaje powinny jeździć w tunelu ! (3)

      Lub na estakadach nad czy pod skrzyżowaniami i nie było by problemu z kolizyjnym ruchem w mieście najprościejsze rozwiązanie pod słońcem które się sprawdziło w innych krajach zachodnich i działa !

      • 7 11

      • Nawet za darmo by w tym mieście tego nie zrobili

        Bo przecież trzeba by na perony wchodzić albo schodzić po schodach, a to niedobre jest. Nie po to ładują wszędzie przejścia i sygnalizacje przy tunelach żeby teraz przystanki robić pod albo nad ziemią :D

        • 1 0

      • (1)

        To jest w sferze marzeń, bo to byłby koszt kilku mld złotych.

        • 4 1

        • Wpuszczenie jedni ponizej poziomu totow na kilku skrzyżowaniach jest tansze.

          Jaśkowa, Miszewskiego, Traugutta; Operą, Rondo Ofiar Katynia i jednak Galersi Bałtycka też niewykonalne, muszą zostać po staremu.

          • 1 0

    • I za duża liczba przystanków i światła są problemem. Po co skupiać się tylko na jednym?

      • 1 3

    • 200m można się przejść, po co tyle przystanków? (1)

      Tram nie zdąży się rozpędzić i już musi hamować

      • 0 8

      • Na przykład do UCK z noga w gipsie lub o kulach !!!!!

        • 5 0

    • A jak do tego dojdzie Nowa politechniczna to będzie koszmar!!!!!!!!

      • 0 0

    • Co zaproponujesz pieszym (w tym dzieciom i osobom starszym) (1)

      żeby mogli przejść na drugą stronę torów bez ryzyka śmierci?

      • 8 8

      • zeby przestali być świętymi krowami i zaczęli się rozglądać

        czyli zlikwidować przejścia jak zrobili to w centrum Berlina

        • 6 8

    • Mądrze piszesz

      • 1 2

    • Ale właśnie po to powstał Tristar. Czyżby nie działał prawidłowo? (1)

      • 14 3

      • Co Ci Tristar pomoze przy tramwaju co 50 sekund?

        • 1 5

    • Normanie geniusz...

      Bystry raczej nie jesteś.

      • 4 12

    • (2)

      Niedorzeczne zagęszczenie przystanków i brak priorytetu w sygnalizacji to dwa główne czynniki sprawiające, że gdańskie tramwaje w niczym nie konkurują z transportem indywidualnym, choć infrastrukturalnie mają ku temu wszelkie predyspozycje.

      • 21 6

      • Brawo! (1)

        Zmniejszyć ilość przystanków i nadać priorytet na światłach/skrzyżowaniach. Za małolata będąc we Wrocławiu, poruszając się zbiorkomem, byłem zdziwiony, że przystanki są tak od siebie oddalone. U nas jest to spora przesada z odległością przystanków.

        • 4 7

        • Zmniejszyć ilość przystanków

          Jasne Zocha, pogadamy gdy się zestarzejesz.

          • 16 5

    • Gdansk na tyle sie rozrasta wewnatrz ale i na zewnatrz, ze stawialbym na szybkie tramwaje i skm, rowniez w tunelach.
      Czekam na moment, kiedy zburza to krytyczne ch kolo dworca, tunel i tak bedzie zbetny bo wymaluja pasy ( strach sie bac jak bedzie wtedy wygladal), dolem puszczą wreszcie auta a u gory centrum laczace autobusy, tramwaje, bo teraz ten wezel jest niewydolny, a calosc wyglada jak w latach 90 tych

      • 13 3

    • Jeden głupszy od drugiego poco tramwajom światła hahaha .Niema mozliwosci zadnej by tramwaje przyspieszyc (2)

      I po pierwsze nie oto chodzi tylko i awaryjnoac na maksa oraz na nato ze blokuja wszystkie inne bo nie moga sie wymijać jak autobus!

      • 5 18

      • (1)

        Awarie zdarzają się, ale nie ma ich aż tak dużo. Przeważnie jest tak, że tramwaje jadą wolno, bo co chwilę stoją na światłach lub wręcz w korku. Tyle, że ten korek rzadko kiedy jest wynikiem awarii, zwykle jest wynikiem tego, że tramwaj stoi na światłach, co ma miejsce chociażby na Hucisku. Jeśli przez to skrzyżowanie przejeżdża kilka linii, to nie może być tak, że np. tramwaj, który jedzie prosto musi czekać, aż tramwaj, który skręca będzie mógł jechać.

        • 4 8

        • Inteligencie ,awari jest gigantycznie wiele dlatego mamy dzien pieszego pasazera i mamy dzie n bez awari tramwaju to dzien

          mozesz zobie prawde zagłuszac ale taka ona jest !!! I niema mozliwosci tego zmienić .
          Jeden tramwaj blokuje wszystkie i jedynym wysjciem jest tutaj zastapienie go autobusem

          • 2 7

    • Źle zaprojektowano przystanki (1)

      W Gdańsku priorytet niewiele pomoże, gdyż przy wielkiej przebudowie rozpoczętej ok 2004 r nie zmodyfikowany ich lokalizacji ZA skrzyżowania. Juz wtedy w prasie branżowej nawet polskiej powolywano przykłady Francji gdzie przystanek jest za skrzyżowaniem. Tramwaj startujący przecznice wcześniej porusza się stałą prędkością, więc system zarządzania sygnalizacją wie dokładnie w której sekundzie dojedzie, potem się zatrzyma na skrzyżowaniu i od razu ruszy dalej. U nas nikt nie pomyślał na przyszłość i tramwaj ma przed przejazdem postój z wymiana pasażerów a to juz kolejna zmienna. Kończy się to tym że tramwaje po wymianie pasażerów mają czerwone światło i jeszcze dłużej stoją, anjedynymi alternatywami są rower, samochód i SKM. Całe szczęście nie pociągnięto projektu tramwaju na lotnisko

      • 12 4

      • Nie przeniesiono za skrzyżowania, bo bez priorytetu takie rozwiązanie bardzo spowalnia. (Tramwaje muszą stać na skrzyżowaniu zanim wjadą na przystanek.) Na samym przystanku już mogą stać na światłach. To nie jest problem, bo w tym czasie wsiadają ludzie.

        • 5 5

  • Opinia wyróżniona

    Gość dobrze gada. (25)

    Ale obawiam się, że czasy gdy coś się robiło aby coś poprawić to już dawno minęły. Teraz się pogarsza za grubą kasę. Patrz przejścia naziemne, likwidacja pasów ruchu, albo wybiegi dla owieczek w centrum miasta itd. Szkoda słów. Poza tym społeczeństwo mamy jakieś dziwne od momentu wprowadzenia mediów społecznościowych.

    • 294 189

    • Dzbany najlepiej zrobic tylko w przystanki miescie wtedy bedzie najszybciej :) Żabianka centrum Gdańska :) (10)

      Przystanków robi sie coraz wiecej by komunikacja była bardziej dostepna dla wszystkich takze dla emerytów.Ale tramwajów nic nie jest w stanie uratowac jedyne wysjcie to likwidacja torowisk i zastapienie buspasami z autobusami!!

      • 4 17

      • tak! (1)

        stańmy w korkach i jeźdmy 3 kilometry do pracy 2 godziny, bo emeryci sie zmenczo, a tramwaje takie drogie!

        • 10 15

        • tramwajem jeżdżą nie tylko emeryci

          do pracy ludzie dojeżdżają nie tylko samochodem. Samochód coraz częściej oznacza "jestem za biedny na mieszkanie w przyzwoitej lokalizacji" albo "chciałem mieszkać za miastem". Jeśli ktoś wybrał, że nie chce mieszkać w Gdańsku to nie ma problemu, ale nie powinien narzekać, ze gdańszczanie nie będą obniżać jakości życia dla niego. Jeśli kogoś nie było stać na mieszkanie w lepszej lokalizacji i musi codziennie stać 2h w korku to współczuję. Ale rozwiązaniem nie jest więcej dróg, a lepsze zaplanowanie miasta i komunikacji zbiorowej. Nie da się zrealizować dojazdów do pracy miliona osób za pomocą samochodu indywidualnego. Nie dlatego, że nie lubię samochodu - nie zmieszczą się. Jak zmywarka o szerokości 60cm nie zmieści się w miejsce po zmywarce 45cm.

          • 0 0

      • Komentaż zaczynasz od inwektywy (6)

        A kończysz wykrzyknikami. Albo masz mało do powiedzenia bo frustracja Cię zalewa albo w ogóle powinieneś/powinnaś milczeć.

        • 9 8

        • "Dzbanku" to nie jest obrazliwe gdybys wiedział zostało słowem roku i okresla stan umysłowy tych co głupota sie chwala (4)

          I jak widac prawda boli najbardziej bo nic nie potrafiłes dopisac merytorycznego poza oburzeniem ze ktos twojej głupoty nie pochwalił .

          • 2 9

          • Za to Twój komentaż (3)

            To mistrzostwo elokwencji. Dzięki, że mi rozjaśniłeś/aś sprawę teraz z tą wiedzą zgłoszę się do milionerów.

            • 4 3

            • Jarząbek, komentarz nie komentaż (1)

              • 8 1

              • Jak do tego doszło nie wiem...

                • 1 1

            • Mozesz sie zglosic co najwyzej do przedszkola :) Głupota jest szkodliwa przykładem jest ten motorniczy dlatego

              dlatego bede zawsze ja nazywał taką jaka ona jest .

              • 1 5

        • Spokojnie, pozglaszalem juz te agresywne wpisy chamidełka od "dzbanów" ;)

          • 2 0

      • tylko 2 przystanki w całym miescie super sprawa chetnie zostane motorniczym:)

        • 11 4

    • jak pogorszyły sytuację przejścia naziemne obok GUMedu, przy Chmielnej i Łąkowej?

      O, nie pogorszyły. No patrz, jednak na chłopski rozum to głupi sposób analizy świata.

      • 0 0

    • Fakt, elektryki też miały być fajne a jakie są każdy widzi.

      • 2 0

    • tylko że tramwaje są dla pieszych, dla młodych , dla starszych, dla każdego (7)

      brak mi info czytelnika ile byśmy na tym zyskali, ile minut na jednym pełnym przejeździe
      ważniejsza jest bezkolizyjność, dobre ustawienie świateł - to przyspieszy

      • 27 5

      • (5)

        nie trzeba skończyć politechniki by stwierdzić, że jak się usunie przeszkodę, to czas się skróci... bez symulacji można powiedzieć, że będzie szybciej.

        • 10 11

        • zrobić pozwolenia na auta jak w Singapurze i po kłopocie. Płacić nie mniej niż 150tyś zł raz na 10 lat i problem rozwiązany. Jak nie stać na zapłacenie licencji za jazdę autem, to wio do komunikacji miejskiej.

          • 1 1

        • tą "logiką" idąc powiem tak: zakaz wjazdu do miasta dla aut ( każdego typu) spowoduje brak korków. Wygrałem Nobla?

          • 3 0

        • MIasto jest dla ludzi, w tym seniorów o laskach, czasem dwóch laskach. (2)

          Jak zmniejszy się liczbę przystanków, to utrudni im się życie. To jakiś paradoks, że w starzejącym się społeczeństwie rodzą się nieludzie pomysły.

          • 14 3

          • tacy o siedmiu laskach siedzą w domu i tak (1)

            a niewidomi? a łysi? O nich też pamiętaj. A grubancypantki co nie mają siły w ogóle iść? Może w ogóle lektyki porobić aby nosili takich do przystanku?

            • 1 7

            • Powinieneś śmieciu doświadczyć używanie dwu kól do chodzenia.

              Może zrozumiesz, co to jest nieszczęście drugich.

              • 4 0

      • Czytelnik ma pomysł

        Od projektów i realizacji chyba są ludzie, którzy biorą za to kasę. Dlaczego ten Pan miałby robić pomiary i wyliczenia za nich. A argument, że komunikacja jest dla wszystkich tym bardziej przemawia na korzyść tego rozwiązania. Można pominąć narzekanie wiecznie niezadowolonych, roszczeniowych szaraczków.

        • 11 7

    • Za i przeciw (1)

      Dla kierowcy i motorniczego idealnie będzie kiedy będą dwa przystanki,początkowy i końcowy i najlepiej bez tego " bydła " czyli pasażerów, Za komunikację placą mieszkańcy, to nasze podatki decydują jak się żyje w naszym mieście, komunikacja pełni funkcję służebna dla mieszkańców, powinna więc tak funkcjonować aby mieszkańcy naszego miasta byli zadowoleni, komunikacja nie jest dla ZTM czy GAiT, każdy mieszkaniec powinien być tak obsłużony komunikacyjnie aby był zadowolony, to znaczy,że żyje w tak zwanej strefie dobrej obsługi, fachowcy od robienia komunikacji powinni wiedzieć o co chodzi,Nie można dyskutować o komunikacji ,jej jajakosci kiedy gubi się pasażera, komunikacja jest dla człowieka a nie odwrotnie, Przystanki na pewno trzeba zmodernizować ale to nie może spowodować,że okreslo ych mieszkańców oddalimy od dostępu do komunikacji

      • 9 1

      • Generalnie tramwaje nie są w Gdańsku najszybszym środkiem komunikacji. Jak komuś się spieszy, to wsiada w SKM. Tramwaje mają podwieźć pasażerów jak najbliżej miejsca docelowego.

        • 5 1

    • koncepcja moze i sluszna, ale detale... (1)

      np likwidacja przystanku klonowa. dlaczego tego, a nie np jaskowej doliny? dojscie z tego ostatniego do dworca pkp jest znaczacu dluzsze (prawie o 2 razy wiecej czasu zajmuje) i mniej przyjemne, a jednak to jest drugi najbardziej oblegany dworzec w gdansku. plus do tego petla autobusowa, wiec jest to duzy hub przesiadkowy.
      tak na prawde przystanek tramwajowy powinien byc tam na petli pod dworcem, tak jak to jest w koncepcji puszczenia torow ulica klonowa, i tylko wtedy likwidacja przystanku "klonowa" ma sens.

      • 9 0

      • Bo na Jaśkowej masz bliżej np do 127 czy 162

        • 0 4

  • Obserwacja

    Największym problemem jest to, że władze Gdańska próbują rozwiązać problemy komunikacyjne na swój sposób, ignorujac SKM. I tak mamy linie tramwajową biegnącą wzdłuż SKM, zaraz przystanki o podobnej częstotliwości. Ciekawy jestem kiedy obudzimy się ze kolej ma o wiele większą przepustowość i można ją budować pod ziemią. A wtedy się nie będzie dało bo bo to Polska

    • 0 0

  • Przystanki tramwajowe

    Dla tramwajów w każdej sytuacji powinno być zielone światło.Kłania się tu inteligentna sygnalizacja świetlna.Nie likwidować przystanków.Wprowadzić kurs tramwajowy co drugi przystanek lub co trzeci
    Przystanki strategiczne to
    np Ul.Mickiewicza,Opera,Dworzec Gdański.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (39)

    No nie mogę, znowu motorniczy/kierowca narzeka, że musi się po tych wrednych pasażerów zatrzymywać.

    To że Ty jesteś na tyle sprawny, że przejście kilometr dalej nie jest problemem - super, dla mnie też nie.

    Ale komunikacja miejska ma też służyć osobom słabszym. Powiedz babci, że na pocztę to nie wysiądzie na przystanku przy poczcie, tylko ma dylać spod manhatanu albo galerii.

    • 496 105

    • Pan kierowca nie zauwazył,ze Klonwa to przystanek przesiadkowy na PKP

      • 1 0

    • Niech

      Zmienia pracę Np salowa salowy w szpitalu

      • 0 0

    • Jakby trochę się przeszła to by była zdrowsza

      Starzy ludzie prawie w ogóle się nie ruszają, siedzą w domach, wożą się komunikacją lub swoimi autami, najlepiej wszędzie pod same drzwi. Stąd mnóstwo chorób i otyłość.

      • 4 15

    • (3)

      Przy Politechnice wysiadają i wsiadają przecież studenci oraz też uczniowie Konradinum.

      • 31 5

      • Conradinum! Do szkoły nie chodziłeś?

        • 0 4

      • (1)

        To się przejdą

        • 6 14

        • proponuję rozpocząć wreszcie edukację. nigdy nie jest za pozno

          • 1 0

    • Ta sama odległość po przesunięciu przystanku Jaśkowa Dolina na wysokość Dolarowca.

      • 0 0

    • No i co takiej babci się stanie jak się troche przejdzie? (2)

      Takie babcie mają żelazne zdrowie i mnóstwo wolnego czasu

      • 8 46

      • Poczekaj (1)

        ty tez będziesz seniorem .... młodość szybko mija...... jak boleć cię będą stawy i każdy krok sprawiał ból ciekawe czy też będziesz taki mądry .....ciekawe czy będziesz wtedy pamiętać ten durny egoistyczny wpis...... wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd skąd się biorą takie s********y

        • 10 4

        • nie gadaj z głupim bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

          • 4 0

    • Jestem inwalidą (1)

      Jestem inwalidą. Chodzę o kuli i nie mam samochodu. Dla mnie 300 metrów to długi dystans.

      • 35 4

      • dlatego właśnie autor tych wypocin, zafundowałby Ci kolejne paręset metrów tak dla zdrowia...
        generalnie należałoby przywrócić dawny tryb alei, czyli zakaz aut. Rower, spacer itp

        • 5 3

    • Przez tramwaje i motorniczych mamy najgorsza komunikacje w Polsce a on wymyślił by była jeszcze gorsza hahahaha :) (12)

      Znowu sie usmiałem .Swietny teks prezentujacy poziom umysłowy motorniczego a raczej jego brak!!Tramwaje to relikt PRLU nie da sie ich usprawnic bo sa szkodnikiem w miescie i to najbardziej kosztrownym!

      • 7 43

      • Zaczynasz swoje kacperzenie? (5)

        Bo według rankingów Gdańsk i całe Trójmiasto ma najlepszą komunikację w całej Polsce.

        • 5 24

        • Dzięki (2)

          Tekst o najlepszej komunikacji w Polsce rozśmieszył mnie do łez :) A podwójne przystanki tramwajowe wymyślił ktoś, kto nigdy nie korzystał z komunikacji miejskiej. Przez wiele lat przesiadałam się przy Dworcu PKP na tramwaj w kierunku Wrzeszcza. Z pierwszego tramwaju wysiadają pasażerowie, za nim podjeżdża jakiś tramwaj nie widać numeru, ale na wszelki wypadek biegniemy, potrącając wysiadających z pierwszego tramwaju, dobiegamy, ale niestety motorniczy zamknął drzwi i oba tramwaje w tej samej chwili odjechały, następny za 8 minut. Masakra. Na szczęście już nie muszę :)

          • 27 4

          • Są obecnie mapki, na których możesz zobaczyć, co jedzie za Tobą

            Ztm całkiem niezłą tę aplikację nawet zrobił

            • 2 6

          • wiesz, tramwaje się nie wyprzedzają, więc z góry wiadomo który kiedy podjedzie i jaki będzie kolejny.

            Wystarczy spojrzeć na rozkład. A potrącania innych nie skomentuję, jak na nogach nie idzie to może spróbuj wózkiem?

            • 5 14

        • Chyba rankingu kolesi

          Gdańska komunikacja może pastować buty tej warszawskiej i tej krakowskiej i wrocławskiej o ile te się zgodzą

          • 13 2

        • hahahah trolu tak mamy najlepsza komunikacje według jakiego rankingu twojego :) hahaha

          • 10 3

      • (4)

        Nie to co samochód! Piękny, modny, nowoczesny. Donośny ryk potężnego silnika dudni ulicami Trójmiasta dniami i nocami, roznosząc kojącą woń. Spalina ogrzewa nam serca w zimne, marcowe wieczory. Kiedyś Polska słynęła z mrozu, a dzięki grzewczej mocy Diesla już wkrótce urosną u nas palmy! Stawiajmy więc naszym Maszynom monumentalne estakady i wiadukty, niech autostrady i obwodnice ciągną się milami! Dziurawy asfalt i starta guma jest przyszłością, a nie jakaś brudna kolej.

        • 8 10

        • na rowerku (1)

          Masz czas na internety?

          • 9 2

          • Tak, bo dojechałem szybciej i nie stałem w korku

            • 1 3

        • Gdybys dzbanki miał rozum to bys wiedzial ze epoka tramwaju dawno sie skonczyła i mamy nowoczesne autobusy! (1)

          Tramwaj niema zdnych zalet w miescie autobus tak .A to własnie tramwaje powoduja ze ludzie przesiadaja sie na auta

          • 3 31

          • Powiedz to mieszkańcom np Poznania którzy mają szybszy dojazd tramwajem niż autobusem.

            • 9 1

      • I tak wybudujemy tramwaj na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego niezależnie od tego, jak bardzo będziesz zaklinał rzeczywistość.

        • 5 8

    • (4)

      Wystarczyło przeczytać artykuł przed skomentowaniem. Po wydłużeniu peronów, między niektórymi przystankami będzie ze 200 metrów odległości - dystans spokojnie dający się pokonać pieszo. O ile potrzeby osób starszych są istotne, tak nie one powinny być główną grupą, pod którą podporządkowuje się całą komunikację w mieście.

      • 32 46

      • Jak wydłużysz peron, to przejście dla pieszych będzie na jednym jego końcu, a nie - na całej długości, więc to nie będzie 200 m, a 100 w jedną stronę i 200 w przeciwną...
        Zgadzam się, że trzeba myśleć o osobach, które mają trudności z poruszaniem się. Na przystanku Uniwersytet Medyczny wsiadają i wysiadają nie tylko studenci medycyny, ale też osoby jadące np. na chemioterapię.

        • 16 1

      • Tak może pisać młody (1)

        Ale kiedyś i on będzie stary, a wtedy opytka się zmieni o 180 stopni.

        • 17 6

        • Nie wiem czy współczesne społeczeństwo na to pozwoli

          Polacy lubią robić innym na złość, a nawet krzywdę jeśli mają taki fetysz.

          • 6 1

      • No na razie komunikacja jest przystosowana dla dzieciaków jeżdżących za darmo na imprezy.

        • 13 2

    • Sugerujesz przystanki co 100 metrów? (2)

      To może lepiej ruchome chodniki w całym mieście?

      • 16 36

      • Piszesz jakby to było jakieś science fiction, a takie rozwiązania się stosuje. Nie jest to głupi pomysł. Np. schody ruchome jako element komunikacji miejskiej z powodzeniem zostały zastosowane w Medelin, w Kolumbii.

        • 6 6

      • Ruchome chodniki byłyby ok

        przystanki nie co 100m, tylko tam, gdzie są cele podróży. Jeżeli co 100m masz szkołę czy biuro, to tak, należy je stawiać co 100m. Jeżeli dalej, to wystarczy co skrzyżowanie, jak na Przymorzu.

        • 16 4

    • Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

      • 1 0

    • Mam lepsza koncepcje zlikwidować wszystkie przystanki a ludzie będą wsiadać i wysiadać w czasie jazdy kazdy gdzie chce (3)

      przed emerytami tramwaj specjalnie mocno zwolni :)
      A i jeszcze jedno tramwaj to nawet małpa potrafiła by prowadzić zastąpić bezrozumnych motorniczych sztuczną inteligencją, czujniki ,kamery bedzie taniej szybciej i bezpieczniej.

      • 21 23

      • Błysnąłeś złośliwością

        i cała opinia poszła się wietrzyć. Ode mnie minus.

        • 6 3

      • Jak widać małpę można tak wytresować, by klepała w klawisze. (1)

        • 12 7

        • Małpa jak widac jest bardziej inteligentna od ciebie bo poptrafi npisac merytorycznie ty juz nie :)

          • 6 6

  • Politechnika

    Na tym przystanku wysiadają dziesiątki studentów. Wysadzanie ich przy operze tworzyłoby korki do przejscia dla pieszych już nap peronie. Pan sobie sprawdziinp. przystanek na Bażyńskiego o 8 rano...

    • 0 0

  • Czytelnik- ekspertem?

    Co raz lepiej się dzieje w waszych głowach....

    • 0 0

  • Znowu nawiedzony ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane