• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy i droższy remont al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
9 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił. Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił.

Przedłużająca się przebudowa al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska zaczyna irytować kierowców i mieszkańców. Pierwotnie budowa drogi rowerowej miała się tam zakończyć przed wakacjami. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres modernizacji trzeba rozszerzyć. Koszty podwoiły się, a roboty drogowe zakończą się dopiero pod koniec sierpnia.



Czy przedłużający się remont al. Jana Pawła II jest dla ciebie kłopotliwy?

Remont al. Jana Pawła II na Zaspie trwa od początku kwietnia. Początkowo prace miały objąć jedynie wydzielenie i budowę pasów rowerowych na odcinku między al. Rzeczypospolitej a Czarnym Dworem. Pierwotnie modernizacja głównej drogi przelotowej przez Zaspę miała zakończyć się jeszcze przed końcem wakacji. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres przebudowy drogi trzeba będzie rozszerzyć o wzmocnienie konstrukcji jezdni.

"Na placu budowy nic się nie dzieje"

Przedłużający się remont i związane z nim utrudnienia irytują mieszkańców i kierowców. Ci narzekają, że na placu budowy dzieje się niewiele, a samo oznakowanie również pozostawia wiele do życzenia.

- Na budowie pracuje kilka osób dziennie, a był okres, że nie pojawiał się nikt. Cała ulica jest rozkopana, a końca prac nie widać. Do tego nie znalazłem na całej długości żadnej tablicy informacyjnej - kto jest generalnym wykonawcą, kto jest inwestorem, kierownikiem robót - chyba to też powinno być oznaczone - narzeka pan Arek.
Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić.

- Poszerzono zakres przebudowywanej konstrukcji jezdni z uwagi na rozbieżności między stanem istniejącym a przyjętym do realizacji w projekcie. Ze względu na konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, polegającego na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej jezdni, termin wykonania zadania trzeba było przesunąć - czytamy na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Remont potrwa dłużej i będzie kosztować więcej

W połowie czerwca ogłoszono więc przetarg na przeprowadzenie dodatkowych prac, polegających m.in. na frezowaniu dotychczasowej nawierzchni, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej oraz wykonaniu warstwy wyrównawczej i ścieralnej.

Przed tygodniem otwarto koperty. Z 4 mln zł przeznaczonych na modernizację drogi udało się co prawda zaoszczędzić 2,5 mln, bo najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł. Wykonawcą robót została firma Budimex. Na zakończenie remontu ma czas do końca sierpnia.

Od środy 10 sierpnia tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków autobusowych

W związku z koniecznością wymiany krawężników na odcinkach zatok autobusowych, od środy 10 sierpnia od godz. 7:00 nastąpi przesunięcie przystanków:

- Zaspa Rozstaje w kierunku ul. Czarny Dwór o ok. 50 m w kierunku Czarnego Dworu;
- Zaspa Rozstaje w kierunku Rzeczypospolitej o ok. 100 m w kierunku Rzeczypospolitej.

Planowany termin udostępnienia zatok - 21 sierpnia 2016 r.

Z uwagi na przedłużające się roboty związane z wymianą krawężników i wpustów deszczowych, przeniesione do tej pory przystanki Rzeczypospolitej (Zaspa Rozstaje) oraz Zaspa Szpital w kierunku Czarny Dwór - Rzeczypospolitej, pozostaną w tymczasowej lokalizacji także do 21 sierpnia 2016 r.

Opinie (279) 4 zablokowane

  • Oczywiste

    Swój wygrywa przetarg, bo jest "najtańszy ", a w trakcie wychodzą ustawione dodatkowe prace. Wykonawca i tak swoje zarobi. No i..... cos do podziału musi zostac. A nas d*pka boli :)

    • 5 1

  • wg4

    cos jak budowa bloku przy Alternatywy 4

    • 3 1

  • Żądamy przejść dla pieszych na Rzeczypospolitej. (1)

    I przejazdów dla rowerów. Tunele i kładli niech sobie miasto za gospodaruje. Mamy dość rozbicia dzielnicowego.

    • 4 1

    • Popieram. Skoro administracja dostrzega problem społeczny w Podwalu Przedmiejskim to tu jest on dziesięciokrotnie większy. Osoby na wózkach inwalidzkich są zmuszone wrdowac kilometr między przejściami naziemnymi od Hynka do Startowej przy zejściu do pętli tramwajowej.

      • 0 0

  • Tak miasto dba obezpieczeństwo Projekt ogólnomiejski z BO2017 zaklada likwidacje drogi rowerowej

    od Przymorza po Zaspe i wykonania tam chodnika na całej szerokosci Chodzi o wydzieloną drogę rowerowę na asfalcie , i chodniku .Podszywają sie pod drogę rowerową którą chcą zlikwidować by zrobić remont chodnika kosztem drogi rowerowej.

    • 0 1

  • ograniczenie predkosci

    I co ciekawe na odcinku remontowany nie ma ograniczenia prędkości! !!no niech ktoś mi tam znak znajdzie jakiś! Samochody zasuwa ją bo zwyczajnie szeroko policja tu się nie pojawia rajdy w dzień i wyścigi w nocy!

    • 1 1

  • (1)

    dzieki tunelowi ruch na jpII jest mega większy plus większy ruch samochodów ze względu na nowe blokowiska. nie zamierzam jeździć po ulicy bo te zamierzone pasy rowerowe będą b. wąskie. jest to główna droga dojazdowa na plażę do promenady dla całej zaspy. wyobrażacie sobie 80 letnie babcie na składakach mknące po pasie w jezdni i wyprzedzających je pseudo i profesjonalistów - MEGA CHICHOT

    • 7 0

    • W odpowiedzi na krytykę społeczna i w trosce o bezpieczeństwo rowerzystów ścieżki w pasie drogowym zostaną zlikwidowane a dzięki poszerzeniu jezdni zwiększy się prędkość do 70 i JP2 stanie się przelotową kontynuacją Trasy Słowackiego. Za dużo jest tylko przejść dla pieszych. Ale to niczroi się kładki albo zmniejszy ilość . Skoro na RzP są trzy przejścia na długości 2 km to dlaczego na JP2 nie może tak być ? Tylko przy kościele koniecznie musi być przejście bo proboszcz wycofa poparcie dla władzy.

      • 0 0

  • Zawsze jeździłem w kierunku mola jezdnią. (4)

    Ta pseudościeżka rowerowa po lewej to obraza rozumu ludzkiego. Rowerzyści mogą jeździć drogą jeśli po prawej stronie nie ma ścieżki rowerowej.

    • 3 4

    • tak się składa, że od szpitala aż do skrzyżowania (3)

      z Czarnym Dworem jest po prawej ścieżka rowerowa wydzielona z chodnika - i nie możesz jechać jezdnią!

      • 1 0

      • (1)

        Na jezdni nie ma zakazu jazdy rowerem i mogę jeździć jezdnią. w Gdańsku jest kilka ulic gdzie jest zakaz jeździć rowerem.

        • 0 1

        • tak powinno wynikać z polskiego kulawego prawa
          ale psy i tak próbują bruździć
          a buraki drogowe mają za złe

          przypominam, że nawet w tym wyroku w Sopocie
          gdzie nasz Adwokat uzyskal zwolnienie rowerzysty od kary
          sąd olal to ze śmieszka po lewej stronie
          a oparto to o ówczesny status DDRiP

          to jest chory kraj. so we flee,
          the last one swiches off the light

          • 0 1

      • Ale tylko od szpitala, poza tym trzeba się upewnić czy w czasie jazdy rozpoczętej wcześniej trzeba zjeżdżać z drogi.

        • 0 0

  • Drozej? No jeszcze nie spotkalem budowy w pl gdzie wyszlo taniej

    • 2 1

  • Chodniki przy JPII są wystarczająco szerokie aby ścieżki

    były wydzielone w chodniku. Zwłaszcza takie wąskie jak dodatkowy pas rowerowy. A koszt z pewnością niższy bo podkład pod ścieżkę nie musi być tak mocny jak pod pas w jezdni, krawężników nie trzeba wymieniać.

    • 6 1

  • Scieżka rowerowa

    W życiu nie pojadę tą wydzieloną ścieżką rowerową z dzieckiem. To jakas kpina

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane