- 1 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (56 opinii)
- 2 Kierowca prysnął gazem w radnego (277 opinii)
- 3 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (193 opinie)
- 4 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (131 opinii)
- 5 78 mln zł długów za mieszkania komunalne (266 opinii)
- 6 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (61 opinii)
Dłuższy i droższy remont al. Jana Pawła II
Przedłużająca się przebudowa al. Jana Pawła II zaczyna irytować kierowców i mieszkańców. Pierwotnie budowa drogi rowerowej miała się tam zakończyć przed wakacjami. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres modernizacji trzeba rozszerzyć. Koszty podwoiły się, a roboty drogowe zakończą się dopiero pod koniec sierpnia.
"Na placu budowy nic się nie dzieje"
Przedłużający się remont i związane z nim utrudnienia irytują mieszkańców i kierowców. Ci narzekają, że na placu budowy dzieje się niewiele, a samo oznakowanie również pozostawia wiele do życzenia.
- Na budowie pracuje kilka osób dziennie, a był okres, że nie pojawiał się nikt. Cała ulica jest rozkopana, a końca prac nie widać. Do tego nie znalazłem na całej długości żadnej tablicy informacyjnej - kto jest generalnym wykonawcą, kto jest inwestorem, kierownikiem robót - chyba to też powinno być oznaczone - narzeka pan Arek.
Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić.
- Poszerzono zakres przebudowywanej konstrukcji jezdni z uwagi na rozbieżności między stanem istniejącym a przyjętym do realizacji w projekcie. Ze względu na konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, polegającego na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej jezdni, termin wykonania zadania trzeba było przesunąć - czytamy na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Remont potrwa dłużej i będzie kosztować więcej
W połowie czerwca ogłoszono więc przetarg na przeprowadzenie dodatkowych prac, polegających m.in. na frezowaniu dotychczasowej nawierzchni, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej oraz wykonaniu warstwy wyrównawczej i ścieralnej.
Przed tygodniem otwarto koperty. Z 4 mln zł przeznaczonych na modernizację drogi udało się co prawda zaoszczędzić 2,5 mln, bo najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł. Wykonawcą robót została firma Budimex. Na zakończenie remontu ma czas do końca sierpnia.
W związku z koniecznością wymiany krawężników na odcinkach zatok autobusowych, od środy 10 sierpnia od godz. 7:00 nastąpi przesunięcie przystanków:
- Zaspa Rozstaje w kierunku ul. Czarny Dwór o ok. 50 m w kierunku Czarnego Dworu;
- Zaspa Rozstaje w kierunku Rzeczypospolitej o ok. 100 m w kierunku Rzeczypospolitej.
Planowany termin udostępnienia zatok - 21 sierpnia 2016 r.
Z uwagi na przedłużające się roboty związane z wymianą krawężników i wpustów deszczowych, przeniesione do tej pory przystanki Rzeczypospolitej (Zaspa Rozstaje) oraz Zaspa Szpital w kierunku Czarny Dwór - Rzeczypospolitej, pozostaną w tymczasowej lokalizacji także do 21 sierpnia 2016 r.
Opinie (279) 4 zablokowane
-
2016-08-10 11:43
Chyba jakiś cud się wydarzył po artykule na Trójmiasto.pl
Dzisiaj wykonawca ściągną dodatkowych pracowników. Pojawiły się dwa nowe barakowozy a na budowie pracuje kilkanaście osób. Takiej ilości pracownikow to tu od kwietnia nie było ! I tak nie zmienia to faktu ze niezły przekręt tutaj mamy
- 11 0
-
2016-08-10 11:43
ja tylko mam nadzieję, że ludzie (tu mam wątpliwości bo z definicji człowiek jest osobą rozumną, inteligentną o własnej woli) odpowiedzialnie za ten totalny chaos przeczytaja choć część komentarzy i posłuchaja głosu mieszkańców. Trasa rowerowa między jezdniami, na drodze, która ma być docelową TRASĄ przlotową (za sprawą akcji deweloperów itd.) jest pomysłem absurdalnym, idiotycznym, śmiercionośnym powiem a co tam
- 9 0
-
2016-08-10 13:32
To jest kpina (5)
w 6 msc to można całą nawierzchnię wymienić a nie krawężniki + poszerzenie o 50 cm. Pozostaje pytanie o sens budowy ścieżki rowerowej, która na całej długości Jana Pawła już istnieje. Chyba ktoś bardzo chciał komuś dać zarobić.
- 12 2
-
2016-08-10 13:51
naprawdę??? (2)
pokaż mi, gdzie istnieje ścieżka rowerowa na odcinku od ul.Meissnera w kierunku wiaduktu? (wzdłuż Aviatora)
- 1 4
-
2016-08-10 14:07
zostały ostatnio zamalowane znaki poziome, ale ścieżka wytyczona była (1)
- 3 2
-
2016-08-10 14:41
???
pokaż mi gdzie przy pierwszym budynku Aviatora (przy skrzyżowaniu, tam gdzie jest PKO) - gdzie tam jest ścieżka? tam może była wytyczona ścieżka ale odkąd deweloper postawił swoje klocki - ścieżki NIE MA!
- 1 1
-
2016-08-10 19:29
W lesie trojmiejskim położyli drogę z podbudową tluczniową w tydzień - Drogę Kleszą. To powinni pokazywać w telewizji TVN Absurdy drogowe , nowa droga którą nie można jeździć bo przewidziano ją dla karetek i dlatego położono progi zwalniające a wyjazd jest na jednokierunkową na Matarnię, gdzie nie ma stacji pogotowia.
- 1 0
-
2016-09-03 02:03
Ścieżka węższa niż kierownica roweru. Już widzę te potrącenia lusterkami.
- 0 0
-
2016-08-10 16:40
hmmm...
"Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić."
A ja myślę, że projektant sprawdza jaki stan jezdni jest i jaki ma być.
Coś mi się wydaje, że zależy miastu na niedrożnej ul. JP II. Taki psychologiczny trik. W jakim celu?? :) Jaka inwestycja planowana jest w pobliżu? hmm...? Odkorkuje całe miasto! :) :)- 6 0
-
2016-08-10 17:04
A dlaczego nie wykonuje się pasa na prawoskręt w Leszczyńskich ? (1)
Jest tam już była zatoka przystanku autobusowego, więc obniżenie istniejącego chodnika na kilku metrach kwadratowych o 10-15 cm i ułożenie tam zwyczajnej kostki brukowej sprawę by rozwiązało. No, ale to wymaga myślenia, a taka czynność, jak widać, jest już poza zasięgiem możliwości urzędniczych.....
- 8 0
-
2016-08-10 18:47
a dlaczego nie wykonuje się prawoskrętu
z Meissnera w Jana Pawła? to samo..
a korki aż za szkołę...- 5 0
-
2016-08-10 17:50
remonty (1)
Dziś tam jechałem ...panowie wyje hali koparka i robili studzienki a najlepsze jest to ze znanego oznaczenia ze zajmują pas ruchu...jak zobaczysz to spoko jak nie dowiaduje się kilka metrów przed koparka:D trzeba dokończyć drogę za ETC bo tak nie można śmigać prze środek zaspy wszędzie korki! !!!
- 4 0
-
2016-08-10 23:17
Tak na przyszłość to naucz się pisać, aby nie kaleczyć języka polskiego.
- 0 1
-
2016-08-10 18:00
skandal (1)
A wystarczyło poszerzyć o 0,5 m istniejąca drogę rowerową. Byłoby wielokrotnie taniej, a przede wszystkim bezpiecznie. Kto pozwoli swojemu dziecku jechać rowerem w pasie jezdni? Chodzi pewnie o to , aby inwestycja była JAK NAJDROŻSZA.
- 12 0
-
2016-08-10 23:22
Od ceny zależy prowizja dla urzędników i zysk wykonawcy . Im drożej tym lepiej
- 3 0
-
2016-08-10 18:01
dramat
Miasto ma gdzieś mieszkańców zaspy i chce zrobić z al.Jana pawla II przelotowe! KONIECZNE JEST DO KOŃCA NIE TRASY ZA ETC -TAKI BYŁ PLAN I TEGO DOTYCZYŁO DOFINANSOWANIE!!!
- 4 0
-
2016-08-10 21:17
To trochę nie tak jak przedstawiono w artykule !. Od 1 lipca powinny być naliczane kary w wysokości ponad 1600 PLN dziennie (2)
Są dwie niezależne inwestycje i dwóch rożnych wykonawców prac na Jana Pawła II.
I część - wykonawca: WPRD GRAVEL Sp. z o.o, termin zakończenia 30.06. Zgodnie z SIWZ zakres prac obejmuje :
Wydzielenie pasów rowerowych wzdłuż Al. Jana Pawła II w Gdańsku. Projekt przewiduje poszerzenie istniejącej jezdni. Szerokość pasa rowerowego wynosi 1,5 m, natomiast szerokość pasów dla pojazdów mechanicznych wynosi 2,5-3,0 m. Projekt zakłada również wykonanie śluz rowerowych typu II oraz przejazdów rowerowych. W ramach zadania należy dokonać regulacji wpustów deszczowych. Projekt uwzględnia przestawienie słupów sygnalizacji świetlnej. Ustawić należy także dodatkowe słupy sygnalizacyjne. W ramach zadania należy wykonać:
- Rozbiórki.
- Roboty ziemne.
- Roboty nawierzchniowe.
- Elementy ulic.
- Docelową organizację ruchu. , Zieleń: -Humusowanie, -Pielęgnacja zieleni dla trawników w okresie pierwszych 12 miesięcy gwarancji jakości.
- Regulację wpustów deszczowych.
- Roboty instalacyjne.
- Przebudowę sygnalizacji świetlnej.
- Budowę kanalizacji kablowej.
KARY ZA SPÓŹNIENIE wg umowy 0,1% za każdy dzień opóźnienia - na dzień dzisiejszy - ponad 65.000 PLN
II część - wykonawca BUDIMEX Warszawa, termin zakończenia 26.08..
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy Al. Jana Pawła II w Gdańsku na odcinku od ul. Rzeczypospolitej do ul. Czarny Dwór. Prace wykonywane będą w pasie drogi i obejmować będą remont nawierzchni bitumicznej. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności:
- frezowanie nawierzchni,
- ułożenie siatki przeciwspękaniowej,
- wykonanie warstwy wyrównawczej,
- wykonanie warstwy ścieralnej z SMA,
- wywiezienie i utylizację gruzu,
- studnie rewizyjne,
- sygnalizacja świetlna.
WG mnie Ci pierwsi nie skończyli do dzisiaj swojego zadania a druga firma ma położyć nową nawierzchnię. Nie widzę związku pomiędzy pierwszą częścią a drugą - jedyne to że najpierw musi być zakończona pierwsza część żeby drugi wykonawca mógł zrobić swoją część. Teraz w razie przekroczenia terminu przez Budimex będzie zwalanie winy na WPRD że to przez nich nie mogli skończyć.
Tu kara jest już wyższa - 0,15% czyli 2317 zł / dzień spóźnienia
Czy miasto nalicza już kary pierwszej firmie ? Założę się że NIE !!!- 9 0
-
2016-08-23 07:29
Końca nie widać.
Ciekawe co teraz wymyśla aby kar nie naliczać wykonawcom !?
- 0 0
-
2016-09-03 02:16
Nie wiem jak jakiś idiota wyobrażał sobie wykonanie nowych ścieżek asfaltowych i połączenie ich w jednym pasie ze starą pofalowaną i popękaną nawierzchnią starej drogi? Musiałby wykonawca też zrobić krzywe falujące ścieżki .
- 0 0
-
2016-08-11 09:27
Ignorancja i buta urzędników!!! Ignorancja, bo wszelkie analizy i projekt przeprowadza się wcześniej, buta bo uważają , że wszystko jest ok..... "za naszą kasę"
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.