• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy i droższy remont al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
9 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił. Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił.

Przedłużająca się przebudowa al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska zaczyna irytować kierowców i mieszkańców. Pierwotnie budowa drogi rowerowej miała się tam zakończyć przed wakacjami. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres modernizacji trzeba rozszerzyć. Koszty podwoiły się, a roboty drogowe zakończą się dopiero pod koniec sierpnia.



Czy przedłużający się remont al. Jana Pawła II jest dla ciebie kłopotliwy?

Remont al. Jana Pawła II na Zaspie trwa od początku kwietnia. Początkowo prace miały objąć jedynie wydzielenie i budowę pasów rowerowych na odcinku między al. Rzeczypospolitej a Czarnym Dworem. Pierwotnie modernizacja głównej drogi przelotowej przez Zaspę miała zakończyć się jeszcze przed końcem wakacji. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres przebudowy drogi trzeba będzie rozszerzyć o wzmocnienie konstrukcji jezdni.

"Na placu budowy nic się nie dzieje"

Przedłużający się remont i związane z nim utrudnienia irytują mieszkańców i kierowców. Ci narzekają, że na placu budowy dzieje się niewiele, a samo oznakowanie również pozostawia wiele do życzenia.

- Na budowie pracuje kilka osób dziennie, a był okres, że nie pojawiał się nikt. Cała ulica jest rozkopana, a końca prac nie widać. Do tego nie znalazłem na całej długości żadnej tablicy informacyjnej - kto jest generalnym wykonawcą, kto jest inwestorem, kierownikiem robót - chyba to też powinno być oznaczone - narzeka pan Arek.
Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić.

- Poszerzono zakres przebudowywanej konstrukcji jezdni z uwagi na rozbieżności między stanem istniejącym a przyjętym do realizacji w projekcie. Ze względu na konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, polegającego na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej jezdni, termin wykonania zadania trzeba było przesunąć - czytamy na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Remont potrwa dłużej i będzie kosztować więcej

W połowie czerwca ogłoszono więc przetarg na przeprowadzenie dodatkowych prac, polegających m.in. na frezowaniu dotychczasowej nawierzchni, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej oraz wykonaniu warstwy wyrównawczej i ścieralnej.

Przed tygodniem otwarto koperty. Z 4 mln zł przeznaczonych na modernizację drogi udało się co prawda zaoszczędzić 2,5 mln, bo najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł. Wykonawcą robót została firma Budimex. Na zakończenie remontu ma czas do końca sierpnia.

Od środy 10 sierpnia tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków autobusowych

W związku z koniecznością wymiany krawężników na odcinkach zatok autobusowych, od środy 10 sierpnia od godz. 7:00 nastąpi przesunięcie przystanków:

- Zaspa Rozstaje w kierunku ul. Czarny Dwór o ok. 50 m w kierunku Czarnego Dworu;
- Zaspa Rozstaje w kierunku Rzeczypospolitej o ok. 100 m w kierunku Rzeczypospolitej.

Planowany termin udostępnienia zatok - 21 sierpnia 2016 r.

Z uwagi na przedłużające się roboty związane z wymianą krawężników i wpustów deszczowych, przeniesione do tej pory przystanki Rzeczypospolitej (Zaspa Rozstaje) oraz Zaspa Szpital w kierunku Czarny Dwór - Rzeczypospolitej, pozostaną w tymczasowej lokalizacji także do 21 sierpnia 2016 r.

Opinie (279) 4 zablokowane

  • Chyba jakiś cud się wydarzył po artykule na Trójmiasto.pl

    Dzisiaj wykonawca ściągną dodatkowych pracowników. Pojawiły się dwa nowe barakowozy a na budowie pracuje kilkanaście osób. Takiej ilości pracownikow to tu od kwietnia nie było ! I tak nie zmienia to faktu ze niezły przekręt tutaj mamy

    • 11 0

  • ja tylko mam nadzieję, że ludzie (tu mam wątpliwości bo z definicji człowiek jest osobą rozumną, inteligentną o własnej woli) odpowiedzialnie za ten totalny chaos przeczytaja choć część komentarzy i posłuchaja głosu mieszkańców. Trasa rowerowa między jezdniami, na drodze, która ma być docelową TRASĄ przlotową (za sprawą akcji deweloperów itd.) jest pomysłem absurdalnym, idiotycznym, śmiercionośnym powiem a co tam

    • 9 0

  • To jest kpina (5)

    w 6 msc to można całą nawierzchnię wymienić a nie krawężniki + poszerzenie o 50 cm. Pozostaje pytanie o sens budowy ścieżki rowerowej, która na całej długości Jana Pawła już istnieje. Chyba ktoś bardzo chciał komuś dać zarobić.

    • 12 2

    • naprawdę??? (2)

      pokaż mi, gdzie istnieje ścieżka rowerowa na odcinku od ul.Meissnera w kierunku wiaduktu? (wzdłuż Aviatora)

      • 1 4

      • zostały ostatnio zamalowane znaki poziome, ale ścieżka wytyczona była (1)

        • 3 2

        • ???

          pokaż mi gdzie przy pierwszym budynku Aviatora (przy skrzyżowaniu, tam gdzie jest PKO) - gdzie tam jest ścieżka? tam może była wytyczona ścieżka ale odkąd deweloper postawił swoje klocki - ścieżki NIE MA!

          • 1 1

    • W lesie trojmiejskim położyli drogę z podbudową tluczniową w tydzień - Drogę Kleszą. To powinni pokazywać w telewizji TVN Absurdy drogowe , nowa droga którą nie można jeździć bo przewidziano ją dla karetek i dlatego położono progi zwalniające a wyjazd jest na jednokierunkową na Matarnię, gdzie nie ma stacji pogotowia.

      • 1 0

    • Ścieżka węższa niż kierownica roweru. Już widzę te potrącenia lusterkami.

      • 0 0

  • hmmm...

    "Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić."

    A ja myślę, że projektant sprawdza jaki stan jezdni jest i jaki ma być.
    Coś mi się wydaje, że zależy miastu na niedrożnej ul. JP II. Taki psychologiczny trik. W jakim celu?? :) Jaka inwestycja planowana jest w pobliżu? hmm...? Odkorkuje całe miasto! :) :)

    • 6 0

  • A dlaczego nie wykonuje się pasa na prawoskręt w Leszczyńskich ? (1)

    Jest tam już była zatoka przystanku autobusowego, więc obniżenie istniejącego chodnika na kilku metrach kwadratowych o 10-15 cm i ułożenie tam zwyczajnej kostki brukowej sprawę by rozwiązało. No, ale to wymaga myślenia, a taka czynność, jak widać, jest już poza zasięgiem możliwości urzędniczych.....

    • 8 0

    • a dlaczego nie wykonuje się prawoskrętu

      z Meissnera w Jana Pawła? to samo..
      a korki aż za szkołę...

      • 5 0

  • remonty (1)

    Dziś tam jechałem ...panowie wyje hali koparka i robili studzienki a najlepsze jest to ze znanego oznaczenia ze zajmują pas ruchu...jak zobaczysz to spoko jak nie dowiaduje się kilka metrów przed koparka:D trzeba dokończyć drogę za ETC bo tak nie można śmigać prze środek zaspy wszędzie korki! !!!

    • 4 0

    • Tak na przyszłość to naucz się pisać, aby nie kaleczyć języka polskiego.

      • 0 1

  • skandal (1)

    A wystarczyło poszerzyć o 0,5 m istniejąca drogę rowerową. Byłoby wielokrotnie taniej, a przede wszystkim bezpiecznie. Kto pozwoli swojemu dziecku jechać rowerem w pasie jezdni? Chodzi pewnie o to , aby inwestycja była JAK NAJDROŻSZA.

    • 12 0

    • Od ceny zależy prowizja dla urzędników i zysk wykonawcy . Im drożej tym lepiej

      • 3 0

  • dramat

    Miasto ma gdzieś mieszkańców zaspy i chce zrobić z al.Jana pawla II przelotowe! KONIECZNE JEST DO KOŃCA NIE TRASY ZA ETC -TAKI BYŁ PLAN I TEGO DOTYCZYŁO DOFINANSOWANIE!!!

    • 4 0

  • To trochę nie tak jak przedstawiono w artykule !. Od 1 lipca powinny być naliczane kary w wysokości ponad 1600 PLN dziennie (2)

    Są dwie niezależne inwestycje i dwóch rożnych wykonawców prac na Jana Pawła II.

    I część - wykonawca: WPRD GRAVEL Sp. z o.o, termin zakończenia 30.06. Zgodnie z SIWZ zakres prac obejmuje :

    Wydzielenie pasów rowerowych wzdłuż Al. Jana Pawła II w Gdańsku. Projekt przewiduje poszerzenie istniejącej jezdni. Szerokość pasa rowerowego wynosi 1,5 m, natomiast szerokość pasów dla pojazdów mechanicznych wynosi 2,5-3,0 m. Projekt zakłada również wykonanie śluz rowerowych typu II oraz przejazdów rowerowych. W ramach zadania należy dokonać regulacji wpustów deszczowych. Projekt uwzględnia przestawienie słupów sygnalizacji świetlnej. Ustawić należy także dodatkowe słupy sygnalizacyjne. W ramach zadania należy wykonać:
    - Rozbiórki.
    - Roboty ziemne.
    - Roboty nawierzchniowe.
    - Elementy ulic.
    - Docelową organizację ruchu. , Zieleń: -Humusowanie, -Pielęgnacja zieleni dla trawników w okresie pierwszych 12 miesięcy gwarancji jakości.
    - Regulację wpustów deszczowych.
    - Roboty instalacyjne.
    - Przebudowę sygnalizacji świetlnej.
    - Budowę kanalizacji kablowej.

    KARY ZA SPÓŹNIENIE wg umowy 0,1% za każdy dzień opóźnienia - na dzień dzisiejszy - ponad 65.000 PLN

    II część - wykonawca BUDIMEX Warszawa, termin zakończenia 26.08..

    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy Al. Jana Pawła II w Gdańsku na odcinku od ul. Rzeczypospolitej do ul. Czarny Dwór. Prace wykonywane będą w pasie drogi i obejmować będą remont nawierzchni bitumicznej. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności:
    - frezowanie nawierzchni,
    - ułożenie siatki przeciwspękaniowej,
    - wykonanie warstwy wyrównawczej,
    - wykonanie warstwy ścieralnej z SMA,
    - wywiezienie i utylizację gruzu,
    - studnie rewizyjne,
    - sygnalizacja świetlna.

    WG mnie Ci pierwsi nie skończyli do dzisiaj swojego zadania a druga firma ma położyć nową nawierzchnię. Nie widzę związku pomiędzy pierwszą częścią a drugą - jedyne to że najpierw musi być zakończona pierwsza część żeby drugi wykonawca mógł zrobić swoją część. Teraz w razie przekroczenia terminu przez Budimex będzie zwalanie winy na WPRD że to przez nich nie mogli skończyć.
    Tu kara jest już wyższa - 0,15% czyli 2317 zł / dzień spóźnienia

    Czy miasto nalicza już kary pierwszej firmie ? Założę się że NIE !!!

    • 9 0

    • Końca nie widać.

      Ciekawe co teraz wymyśla aby kar nie naliczać wykonawcom !?

      • 0 0

    • Nie wiem jak jakiś idiota wyobrażał sobie wykonanie nowych ścieżek asfaltowych i połączenie ich w jednym pasie ze starą pofalowaną i popękaną nawierzchnią starej drogi? Musiałby wykonawca też zrobić krzywe falujące ścieżki .

      • 0 0

  • Ignorancja i buta urzędników!!! Ignorancja, bo wszelkie analizy i projekt przeprowadza się wcześniej, buta bo uważają , że wszystko jest ok..... "za naszą kasę"

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane