- 1 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (157 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (146 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (53 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
Do Kolei Metropolitalnej trzeba dołożyć 110 mln zł
Spółka PKM będzie musiała dołożyć ok. 110 mln zł do budowy Kolei Metropolitalnej. Skąd weźmie pieniądze? Wszystko wskazuje na to, że inwestycję dofinansuje Ministerstwo Infrastruktury.
Samorządowa Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna potrzebuje 164 mln zł na wykup terenów, po których będzie wiodła linia Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowy. O problemie pisaliśmy jako pierwsi w ostatni piątek
- Powodem jest kilkukrotny wzrost cen części terenów - tłumaczy Krzysztof Rudziński, prezes PKM S.A.
Jak ustalił portal Trojmiasto.pl ceny działek wzrosły o ok. 110 mln zł względem lat 2008-2009. To koszt porównywalny do budowy odcinka kolei z Jasienia do Karczemek.
Uspokajające wieści płyną na szczęście z Ministerstwa Infrastruktury w Warszawie. Swoje wsparcie dla inwestycji potwierdził odpowiedzialny za kolejnictwo wiceminister Andrzej Massel. - W Trójmieście panuje zgoda w sprawie budowy Kolei Metropolitalnej. Będę wspierać tę inwestycję - przyznał w poniedziałek, podczas konferencji poświęconej KM.
PKM przewiduje, że wniosek o dofinansowanie trafi do CUPT w ciągu dwóch tygodni.
Wiceminister infrastruktury Andrzej Massel przekonuje, że inwestycje kolejowe, tak jak drogowe, generują oszczędności w chwili rozstrzygnięcia przetargu. - Z doświadczenia wiem, że najkorzystniejsze, zwycięskie oferty stanowią 70 proc. tego co zamierza wydać inwestor - mówi.
Budowa Kolei Metropolitalnej miała do tej pory kosztować 719 mln zł (netto), z czego 611 mln zł pochodziłoby z dotacji z Unii Europejskiej, ok. 93,5 mln zł z kredytu bankowego, jaki zaciągnie samorząd Pomorza, a 13,5 mln zł to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Kolej połączy Wrzeszcz z lotniskiem w Rębiechowie, linią kolejową do Kościerzyny i Gdyni. Dzięki nowej linii zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać do portu lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest wiosną 2015 roku.
Miejsca
Opinie (132) 2 zablokowane
-
2011-09-06 10:33
A skąd my to znamy?
wystarczy przeanalizować planowany a wykonywany obecnie Terminal Portu Lotniczego w Rębiechowie. Dlaczego go nie zrobiono takim jaki początkowo planowano? Kto jest właścicielem terenów obok, za które i tak w przyszłości PL musi zapłać i kiedy te ziemie zostały zakupione?
- 8 1
-
2011-09-06 10:06
przystanek obi (2)
kolej ok, ale niektore przystanki to pomylka i niepotrzebne koszty. zamiasty planowanego przystanku przy obim powinien byc wczesniej planowany przystanek na kokoszkach, tam gdzie skupiska ludzi. niestety projektanci i zarzad polakomil sie na grosiki, ktore rzuca obi i zwiekszajac koszty pcha sie tam omijajac rozwijajaca sie dzielnice. glupota czy kolejna koperta??
- 5 4
-
2011-09-06 10:11
(1)
Już widzę jak kokoszki ruszą na przystanek, przecież i tak droga biegnie daleko od osiedla. Przystanek OBI jest dużo lepszy, bo część będzie mogła skorzystać z dojazdu do centrum handlowego. A kokoszki i tak mają daleko więc mogą skorzystać i pojechać do OBI zostawić auto i masz park&ride. Wracając zrobić zakupy i z powrotem w auto. Moim zdaniem idealne rozwiązanie.
- 3 0
-
2011-09-06 10:33
poczekam aż zrobią przystanek przy obim i wtedy wybiore sie po nową pralke
- 2 0
-
2011-09-06 10:25
Rozwiązanie konkursu na przystanki PKM to jeden z największych wstydów dla Gdańska w ciągu ostatnich lat!
Kolesiostwo.
- 6 1
-
2011-09-06 10:06
Zwolnić tych co liczą.
Żadne prognozy się nie sprawdzają.
- 2 0
-
2011-09-06 09:19
Gdynia w takim wypadku ma idealną metodę (3)
po prostu zaprzestaje w takim miejscu działania a nie płaci cwaniakom bajońskich sum. Tu sytuacja jest inna bo PO znajomości każdą kasę do Minister Infrastruktury kolega (jak się wypowiadał) Adamowicza. Przed rozpoczęciem inwestycji robi się umowy przedsprzedażne z gwarancjami w granicach - załóżmy jak jest to prawnie dopuszczalne w terenach rolniczych do ceny qwintala pszenicy czy innej zmienno rynkowej.
- 2 6
-
2011-09-06 09:31
i dlatego w gdyni nic (2)
się nie buduje.Lepiej pieniądze oddać na konto ha ha albo przegrać kolejny proces ze spadkobiercami gruntów
- 6 3
-
2011-09-06 09:45
PO prostu prezyd. Szczurek nie ma kolegów w rządzie, (1)
którzy na każde życzenie sypaliby kasą dla przyjaciół wcześniej wykupujących"wiadome" grunty znajomych króliczka;))
- 4 2
-
2011-09-06 09:52
.
Mylisz się.
- 0 3
-
2011-09-06 09:41
chyba raczej ktoś odpowiedni te ziemie wykupił
Znany jest proceder w mieście, że spółki wykupują ziemie, które akurat będą za chwile w zagospodarowaniu przestrzennym przeznaczone pod inwestycje miasta.
- 13 0
-
2011-09-06 09:38
Kilkukrotny wzrost cen terenów? Doprawdy?
Wydawało mi się, że w roku 2009 były najwyższe ceny. Potem zaczął się kryzys i ceny zaczęły się obsuwać.
- 10 0
-
2011-09-06 09:06
Wizualizacje...
To ma olsnic czytelnika, zeby zapomnial o realiach, czy jak? Stacje sa najmniej wazne, kuna. Wystarczy peron i zwykla wiata, byle pociag jezdzil. Potem zawsze mozna dobudowac. Najpierw zrobic to co istotne, potem ewentualnie inwestowac w wodotryski!
- 6 2
-
2011-09-06 08:55
To sa skutki blokowania inwestycji przez Gdańsk
a konkretnie planistów z orszaku Budynia, którzy od lat próbują wcisnąć nonsensowną Nową Abrahama i opóźniają inwestycję!!! Kto powinien zapłacić???
- 2 3
-
2011-09-06 08:54
Błagam!
Błagam pośpieszcie się z ta koleją- korki mnie wykończą na śmierć!
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.