• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Poznania dojedziemy w mniej niż 3 godziny

ms
24 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny.

W grudniu skróci się czas jazdy nie tylko z Trójmiasta do Warszawy (2 godz 57 minut) ale i do Poznania. Pasażerowie zyskają ok. 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi dojadą do stolicy Wielkopolski w mniej niż 3 godziny.



Najciekawsze polskie miasto na weekend:

Najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Gdańskiem pokonają pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres, które będą potrzebowały na to mniej niż trzech godzin, czyli ok. 20 minut krócej, niż obecnie. Skorzystają także pasażerowie innych, wolniejszych pociągów dalekobieżnych. Te przy wykorzystaniu szybszych lokomotyw, zyskają nawet 30 minut w porównaniu do obecnego czasu przejazdu.

Przyspieszenie na trasie Poznań - Trójmiasto umożliwiły prace rewitalizacyjne zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów dużej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem.

- Po 2012 r. prace remontowe na tej trasie były kontynuowane i koncentrowały się na likwidacji ograniczeń prędkości. W efekcie odnowienia torów i renowacji obiektów inżynieryjnych, pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km na godzinę - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaplanowane na przyszły rok prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między tymi aglomeracjami. Skok nie będzie już tak wyraźny, ale docelowo najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w ok. 2 godziny i 45 minut.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu na linii kolejowej. Pozwala na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku np. modernizacji.
ms

Opinie (173) 2 zablokowane

  • Swoje zdanie

    Wybrali Kraków bo zdania własnego nie mają... tak mówili od dziecka i trudno sobie wyobrazić inaczej, że można mieć swoje inne zdanie.

    • 2 1

  • A w międzyczasie,komunikacja zastępcza Pszczółki-Tczew , dziękujemy PLK... (1)

    • 15 5

    • Co chcesz od Pszczółek?

      Można Biedronę w stodole zwiedzić :D

      • 4 0

  • (6)

    jeszcze na przełomie lat 90 /2002 podobny czas na tej trasie miały zwykłe kolejki regionalne...
    także faktycznie "sukces"

    • 10 7

    • Kompletne kłamstwa. Najszybszy w historii pociąg jechał tą trasą w 3h 30 min w RJ 1993 (Gdańsk-Poznań). Już teraz jest szybciej, a docelowo będzie 2:45.

      • 4 0

    • Co to za bzdura. (4)

      Pociągi nawet najszybsze między trójmiastem a Bydgoszczą to w najlepszym wypadku dwie i pół do trzech godzin kursowały. Tu jest mowa o czasie poniżej 3 godzin do Poznania, czyli ponad 100 km więcej...

      • 6 2

      • (3)

        powiedz mi jeszcze propagandzisto jak jechałem

        • 1 4

        • (2)

          Jechałeś nachlany i film ci się zerwał. Najszybsze pociągi jakie jeździły do Poznania to było 3:30, regionalne jechały ok. 4 godzin.

          • 4 1

          • (1)

            typowy cham
            nie ma co dyskutować...

            • 0 3

            • Nazywanie kłamcy po imieniu to nie jest chamstwo.

              • 1 0

  • Czas przejazdu (2)

    Podobnie sprawa wygląda w 36 tys.Sopocie.Poza sezonem nie ma racjonalnej potrzeby,żeby pociągi pośpieszne zatrzymywały się tam,zresztą podobnie jak we Wrzeszczu czy Oliwie.Połączenie w Trójmieście jest na tyle dobre,że ww pociągi wyjeżdżające z Gdyni zatrzymywały się tylko w Gdańsku Głównym.Nie rozumiem także maniery,którą stosują redaktorzy tego portalu,podając ,że rozkład jazdy jest z Trójmiasta,przecież pociągi wyjeżdżają z Gdyni i z tego miejsca powinno się mierzyć czas przejazdu pociągu do Poznania,czy też innych miast.

    • 7 8

    • (1)

      Zatrzymywanie się na wielu przystankach w aglomeracji czyli kolej bardziej konkurencyjną od np. samolotów czy autobusów. Taki PolskiBus ma 1 postój w Trójmieście i 1 w Warszawie. Pociągi 5 postojów w Trójmieście i 3 postoje w Warszawie. Traci się na postojach te kilkanaście min, ale który środek transportu jest dzięki temu bardziej dostępny?

      • 6 2

      • Przypominam, że lata, lata temu przez jedną kadencję rozkładu "Kaszub" nie zatrzymywał się w Oliwie i Wrzeszczu

        W Gdańsku Gł. zrobił się taki tłok że niby zaoszczędzone minuty zostały stracone na postoju w Gdańsku.
        Nie mówię już o wydłużeniu czasu podróży z Zaspy, Moreny, Wrzeszcza, Przymorza, etc.

        • 6 1

  • Lepiej tam nie jechac chyba ze sie chce przywiezc smiertelna bakterie o nazwie new delhi

    • 1 2

  • Drobna uwaga stylistyczna:

    Nie piszemy "w porównaniu do czegoś", ale "w porównaniu z czymś"
    (wg. Magdalena Tytuła, Marta Łosiak "Polski bez błędów. Poradnik językowy dla każdego")

    • 2 1

  • Kraków dawna stolica POlaków (1)

    • 0 3

    • gupi jesteś PiSraczku

      • 1 1

  • refleksja (1)

    Póki co najszybszy polski pociąg (Berlin), startuje o 6:27 a jest w Poznaniu "już" o 10:25.
    350 kilometrów...
    Polaka robota...

    • 8 12

    • No i? Po drodze 8 postojów, i tak szybciej niż każdym autobusem, porównywalnie z samochodem. A będzie jeszcze szybciej.

      • 8 0

  • to jest efektem

    wprowadzenia od 14 grudnia 2014 r. na trasę do Warszawy jednostek trakcyjnych ED 250 ( zwany pendolino). Szybkie lokomotywy zostaną przekierowane na trasę do Poznania . I to jest jeszcze jeden zysk z uruchomienia poviągu tzw. Pendolino. Pójście n ażlom starych, zdezelowanych wagonów i lokomotyw z lat sześćdziesiątych. .

    • 7 0

  • Tylko po co tam jechać? (2)

    dwie drogi na krzyż i jakiś ryneczek z koziołkami

    • 1 14

    • Np. po robotę?

      Bezrobocie w Poznaniu 3,8%, w powiecie poznańskim 4,2% - rekordowe niskie jak na polskie warunki.

      • 2 0

    • po pyry, tej!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane