- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (227 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (25 opinii)
- 3 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 4 Pościg między autami na trzypasmówce (60 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać
Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie Sucharskiego. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.
O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.
- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.
Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę
- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.
Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.
- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)
Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.
Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"
- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.
Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.
Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.
Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar
Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.
W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.
PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)
- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.
Opinie (302) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-10 12:01
zlikwidować samochody i wozić rowerami (1)
wiecie ile taki tir zostawia śladu węglowego?
- 12 7
-
2023-01-12 08:07
Prawie padłem ze śmiechu.
Rowerami które w magiczny sposób powstają na czystej i pachnącej łące i dostarczane są przez motylki i ptaszki do "marketu" w którym taki rowerek kupiłeś/aś.
A w czystym domku ciepełko jest z miłości a nie z tego brudnego węgla który wożą te okropne śmierdzące ciężarówki.
A no i chciałbym zobaczyć rowerzystów z dwoma workami węgla na plecach jadących z transportem :)- 0 0
-
2023-01-10 12:04
Opinia wyróżniona
68 mln ton w 2022, nieżle (17)
bardzo się cieszymy, że Gdańsk goni Hamburg i Rotterdam, ale coś trzeba z tym zrobić, sam terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, cały Port Gdańsk chyba z kilkadziesiąt miliardów, część z tej kasy musi zostawać w Gdańsku i zasilać budżet Miasta.
- 216 28
-
2023-01-10 12:23
+++ (8)
Nic im się nie należy. Miasto miało wywalone w port przez lata i jeszcze planowało deweloperkę zamykając kolejne nabrzeża. Skarb Państwa zainwestował w ciągu kilku lat ostatnich kilka miliardów złotych w infrastrukturę. Miasto nawet palcem nie kiwnęło, zęby coś poprawić.
- 33 40
-
2023-01-10 13:21
tak tak .. popraw sobie zęby , bo prezydencik kazał zaciskać... (2)
- 28 8
-
2023-01-10 16:50
(1)
Zaciśnięte zęby to miał sędzie Żurek. Wystąpił o odszkodowanie do swojego wolnego sądu. Pomyliłeś zaciskanie zębów z zaciskaniem pasa, ale to był program Unii Wolności.
- 9 24
-
2023-01-11 22:26
lepiej zaciśnij zwieracze
bo PiS rypie cie od tyłu i tego nie czujesz
- 4 0
-
2023-01-10 13:33
(3)
po pierwsze miasto nie jest właścicelem portu,
po drugie, pokaż mi efekty tych wydanych miliardów przez Skarb Państwa.- 31 5
-
2023-01-10 14:29
Kiedyś Adamowicz (2)
Był w Radzie Nadzorczej Portu... Teraz jak jest, nie wiem
- 5 14
-
2023-01-11 08:55
Na pewno urzędnik z Gdańska z UM.Obowiązuje ich moralny testament? chyba nie za free?
- 0 0
-
2023-01-10 20:09
Myślisz, że Adamowicz jest nadal w Radzie Nadzorczej Portu?
- 12 5
-
2023-01-10 23:44
Nie klam
Np. są inwestycje na infrastrukturę które pisowska szczujnia pokazuję jako swoje a prawda jest taka że miemal 85 procent to środki i projekty UE .
- 10 4
-
2023-01-11 00:07
Sęk w tym,że miasto Gdańsk płacze, że spadły mu dochody
I nie będzie organizowało sylwka, Dobrze, że gdzie niegdzie zrobiło instalacje świąteczne i nie ograniczyło oświetlania ulic
- 4 3
-
2023-01-10 15:15
Trzeba mowic o totalnie zakorkowanym Gdansku i o tym,ze wladze nic nie robia. (1)
Miasto Gdansk robi nowe przejścia naziemne a są podziemne to wszystko wpływa na korki,na Chełm, na Spacerowa itd.itd. nieudacznictwo rządzących Gdańskiem a do tego podwyżka komunikacji miejskiej.
- 24 12
-
2023-01-10 16:52
Władze miasta robią to co należy aby zniechęcić mieszkańców do korzystania z samochodów i przygotować do przesiadki na rowery i hulajnogi. Wszystko zgodnie z religią klimatyzmu ii ochrony planety.
- 17 2
-
2023-01-10 13:01
Błąd
Nie myl mln z mld
- 6 1
-
2023-01-10 12:32
Będzie więcej na tiktokerów i owoce!
- 16 8
-
2023-01-10 12:18
Jak na razie to tylko systematycznie niszczona jest dzielnica NP,a szczególnie ul. Wyzwolenia,czyli srodek osiedla mieszkaniowego.Chwalić się przeładunkiem w porcie gdańskim to można,ale wybudować dojazd do portu to już nie ma kto z decydentów,a mieszkańcy chorują przewlekle od smogu i hałasu.
- 34 2
-
2023-01-10 12:11
Błąd
Jak coś piszesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd-nie myl mln z mld
- 17 8
-
2023-01-10 12:05
68mln ton to niby dużo?
- 7 18
-
2023-01-10 13:59
Rozłożenie ruchu i wyznaczenie dłuższych dojazdów do portu (1)
Dla nabrzeża węglowego:
Można, przynajmniej na czas przewidywanego wzmożonego ruchu do portu zmienić organizację ul.Ku Ujściu na jednokierunkową w stronę ronda, a ruch puścić przez Sucharskiego i Podkładową (którą też na ten czas zamienić na jednokierunkową). Wówczas samochody ciężarowe będę mogły oczekiwać w kolejce, nie blokując tunelu i trasy Sucharskiego na odcinku tunel-most wantowy. Dzięki temu, że Ku Ujściu i Podkładowa będą jednokierunkowe, to stojące ciężarówki nie będą blokowały przejazdu pozostałym uczestnikom ruchu drogowego. Różnica w odległości jest jakieś 500 m pomiędzy rondem a skrzyżowaniem Sucharskiego z Podkładową. Pozwoliłoby to zmniejszyć paraliż miasta kosztem mniej uczęszczanych dróg, jeżeli port nie jest w stanie wyznaczyć miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych na swoich terenach.
Trudniejsza sytuacja jest dla dojazdu do ul. Chemików. Tutaj też pewnym rozwiązaniem byłoby zmienienie ul. Ku Ujściu na jednokierunkową w stronę ronda przy wyjeździe z tunelu. Wówczas na całej długości od ulicy Chemików do ul Przetocznej można by wydzielić jeden pas do postoju dla ciężarówek.
Oczywiście są to rozwiązania doraźne, które mogą w szybki i prosty sposób odkorkować przeprawę przez tunel, most wantowy i znaczną część miasta.- 2 4
-
2023-01-11 17:09
Wegiel
Wystarczy że zakorkowany jest dojazd do Portu Węglowego PG Eksploatacji.
Inne firmy portowe nie muszą płacić za czyjeś braki organizacyjne.- 1 0
-
2023-01-10 11:15
Wszystko, że robimy jakieś przeładunki, Gdyby nie było portu nie byłoby korków (16)
PO co nam port skoro jest w Hamburgu?
- 36 56
-
2023-01-11 16:32
Dla kasy i głosów wyborców
- 1 0
-
2023-01-11 12:59
Hamburg ?
Masz w Elblągu!
- 0 0
-
2023-01-10 11:35
(4)
PO co nam Lotos skoro może być Aramco i Mol?
- 18 7
-
2023-01-10 11:52
A najlepsze jak skomlą, że Tusk chciał ruskim sprzedać.. (3)
Ale jak sprzedał Daniel z Pcimia ruskim słupom z Węgier to..
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..- 22 6
-
2023-01-10 14:30
Gdyby Komisja Europejska nie kazała (2)
...sprzedać części rafinerii to w całości kupiłby ją Orlen. Nikt nie sprzedawałby też stacji benzynowych.
- 5 9
-
2023-01-10 23:36
Ty
już chyba dostałeś prototyp pilota zaprogramowanego na TVPiss. Jak masz oglądać to świństwo to już lepiej walnij sobie pół litra i idź spać i KE do tego nie mieszaj.
- 2 2
-
2023-01-10 14:51
Gdyby nie fuzja Orlenu z Lotosem to nic by nie musieli sprzedawać.
Ale przecież trzeba było zabrać wpływy z Lotosu Gdańskowi, nawet kosztem sprzedaży ruskim słupom z MOL.
- 10 3
-
2023-01-10 20:01
(1)
Po co nam port w Gdańsku, skoto mamy przekop i port w Elblągu? Zapytaj Kaczyńskiego ile węgla płynie do Elbląga...
- 5 1
-
2023-01-10 22:25
Płynie.
Ciężarówkami z Gdańska i Gdyni :)
- 2 0
-
2023-01-10 11:25
Po co nam PKP Cargo, skoro ciężarówki mogą blokować główne ulice? (6)
- 28 6
-
2023-01-10 11:29
PKP Energetykę Niemiec sprzedał (5)
mógł sprzedać też PKP Cargo
- 8 16
-
2023-01-10 11:32
Fakt, sprzedał nierentowną spółkę, z długiem 550mln zł. (4)
A ta nagle w prywatnych rękach zaczęła przynosić zyski. Magia.
- 20 5
-
2023-01-10 12:04
to tak jak Niemiec zrobił z Ciechem i tak jak chciał zrobić z lotosem (3)
przed sprzedażą doprowadzali do ruiny a po sprzedaży nagle cud i spółki przynosiły miliardowe zyski
- 7 12
-
2023-01-10 13:34
Niemiec sprzedał nawet polskie nagrania i kolejkę na Kasprowy wierch
- 5 7
-
2023-01-10 12:11
Ty masz jednak faktycznie coś nie tak z głową
- 10 3
-
2023-01-10 12:09
No pacz, tusek chciał, O'bajtek sprzedał.
To, że don Orleone sprzedał ruskim słupom z Węgier ci nie przeszkadza tak bardzo jak to, że tusek chciał? Hipokryzja pełną gębą.
- 16 6
-
2023-01-10 11:13
(1)
Ja się już dawno nauczyłem, że mieszkać trzeba na obrzeżach, a pracować w drugą stronę niż rano i po południu jest korek, czyli poza miastem. Zapomniałem o takich zjawiskach.
- 14 29
-
2023-01-11 11:53
A ja się nauczyłem że nie trzeba daleko dojeżdżać i płacić kasę za paliwo i tracić godziny na dojazdy jak się mieszka w miarę blisko pracy. Ale jak kto lubi
- 2 0
-
2023-01-11 11:36
Za te tytuły powinni was zamknąć - paraliż!
- 0 1
-
2023-01-11 09:50
a za rok nawierzchnia do wyminy przy takim natezeniu tirow i kolejne korki beda
- 3 0
-
2023-01-10 11:12
Znowu lament kierowców a wystarczy przecież wskoczyć na rower (5)
Ciężarówki niech jadą a reszta na rowery albo do komunikacji!
- 16 97
-
2023-01-11 09:47
"Komunikacja" stoi w korkach razem z ciężarówkami.
Myślenie takie trudne...- 0 0
-
2023-01-11 01:07
Może to dobrze,
Że tacy jak ty nie mają prawka
- 1 1
-
2023-01-10 12:29
Załóż mózg zamiast kasku
To nie boli
- 10 2
-
2023-01-10 11:46
rowerem przez tunel nie przejedziesz
- 22 1
-
2023-01-10 11:21
O, to ciężarówki mogą jeździć? Nie domagasz się wprowadzenia rowerów cargo? Łaskawca!
- 28 3
-
2023-01-11 09:43
Czy efektem wojny na Ukrainie jest likwidacja polskiego górnictwa z wynikająca z tego konieczność importu węgla!??
Zabrakło piasku na pustyni...
- 2 0
-
2023-01-11 09:29
Dużo pyłu węglowego na drogach
Nikt tego nie zmywa. Poślizg na takiej szlace może zakońxzyć się źle.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.