• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • zlikwidować samochody i wozić rowerami (1)

    wiecie ile taki tir zostawia śladu węglowego?

    • 12 7

    • Prawie padłem ze śmiechu.

      Rowerami które w magiczny sposób powstają na czystej i pachnącej łące i dostarczane są przez motylki i ptaszki do "marketu" w którym taki rowerek kupiłeś/aś.
      A w czystym domku ciepełko jest z miłości a nie z tego brudnego węgla który wożą te okropne śmierdzące ciężarówki.
      A no i chciałbym zobaczyć rowerzystów z dwoma workami węgla na plecach jadących z transportem :)

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    68 mln ton w 2022, nieżle (17)

    bardzo się cieszymy, że Gdańsk goni Hamburg i Rotterdam, ale coś trzeba z tym zrobić, sam terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, cały Port Gdańsk chyba z kilkadziesiąt miliardów, część z tej kasy musi zostawać w Gdańsku i zasilać budżet Miasta.

    • 216 28

    • +++ (8)

      Nic im się nie należy. Miasto miało wywalone w port przez lata i jeszcze planowało deweloperkę zamykając kolejne nabrzeża. Skarb Państwa zainwestował w ciągu kilku lat ostatnich kilka miliardów złotych w infrastrukturę. Miasto nawet palcem nie kiwnęło, zęby coś poprawić.

      • 33 40

      • tak tak .. popraw sobie zęby , bo prezydencik kazał zaciskać... (2)

        • 28 8

        • (1)

          Zaciśnięte zęby to miał sędzie Żurek. Wystąpił o odszkodowanie do swojego wolnego sądu. Pomyliłeś zaciskanie zębów z zaciskaniem pasa, ale to był program Unii Wolności.

          • 9 24

          • lepiej zaciśnij zwieracze

            bo PiS rypie cie od tyłu i tego nie czujesz

            • 4 0

      • (3)

        po pierwsze miasto nie jest właścicelem portu,
        po drugie, pokaż mi efekty tych wydanych miliardów przez Skarb Państwa.

        • 31 5

        • Kiedyś Adamowicz (2)

          Był w Radzie Nadzorczej Portu... Teraz jak jest, nie wiem

          • 5 14

          • Na pewno urzędnik z Gdańska z UM.Obowiązuje ich moralny testament? chyba nie za free?

            • 0 0

          • Myślisz, że Adamowicz jest nadal w Radzie Nadzorczej Portu?

            • 12 5

      • Nie klam

        Np. są inwestycje na infrastrukturę które pisowska szczujnia pokazuję jako swoje a prawda jest taka że miemal 85 procent to środki i projekty UE .

        • 10 4

    • Sęk w tym,że miasto Gdańsk płacze, że spadły mu dochody

      I nie będzie organizowało sylwka, Dobrze, że gdzie niegdzie zrobiło instalacje świąteczne i nie ograniczyło oświetlania ulic

      • 4 3

    • Trzeba mowic o totalnie zakorkowanym Gdansku i o tym,ze wladze nic nie robia. (1)

      Miasto Gdansk robi nowe przejścia naziemne a są podziemne to wszystko wpływa na korki,na Chełm, na Spacerowa itd.itd. nieudacznictwo rządzących Gdańskiem a do tego podwyżka komunikacji miejskiej.

      • 24 12

      • Władze miasta robią to co należy aby zniechęcić mieszkańców do korzystania z samochodów i przygotować do przesiadki na rowery i hulajnogi. Wszystko zgodnie z religią klimatyzmu ii ochrony planety.

        • 17 2

    • Błąd

      Nie myl mln z mld

      • 6 1

    • Będzie więcej na tiktokerów i owoce!

      • 16 8

    • Jak na razie to tylko systematycznie niszczona jest dzielnica NP,a szczególnie ul. Wyzwolenia,czyli srodek osiedla mieszkaniowego.Chwalić się przeładunkiem w porcie gdańskim to można,ale wybudować dojazd do portu to już nie ma kto z decydentów,a mieszkańcy chorują przewlekle od smogu i hałasu.

      • 34 2

    • Błąd

      Jak coś piszesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd-nie myl mln z mld

      • 17 8

    • 68mln ton to niby dużo?

      • 7 18

  • Rozłożenie ruchu i wyznaczenie dłuższych dojazdów do portu (1)

    Dla nabrzeża węglowego:
    Można, przynajmniej na czas przewidywanego wzmożonego ruchu do portu zmienić organizację ul.Ku Ujściu na jednokierunkową w stronę ronda, a ruch puścić przez Sucharskiego i Podkładową (którą też na ten czas zamienić na jednokierunkową). Wówczas samochody ciężarowe będę mogły oczekiwać w kolejce, nie blokując tunelu i trasy Sucharskiego na odcinku tunel-most wantowy. Dzięki temu, że Ku Ujściu i Podkładowa będą jednokierunkowe, to stojące ciężarówki nie będą blokowały przejazdu pozostałym uczestnikom ruchu drogowego. Różnica w odległości jest jakieś 500 m pomiędzy rondem a skrzyżowaniem Sucharskiego z Podkładową. Pozwoliłoby to zmniejszyć paraliż miasta kosztem mniej uczęszczanych dróg, jeżeli port nie jest w stanie wyznaczyć miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych na swoich terenach.
    Trudniejsza sytuacja jest dla dojazdu do ul. Chemików. Tutaj też pewnym rozwiązaniem byłoby zmienienie ul. Ku Ujściu na jednokierunkową w stronę ronda przy wyjeździe z tunelu. Wówczas na całej długości od ulicy Chemików do ul Przetocznej można by wydzielić jeden pas do postoju dla ciężarówek.

    Oczywiście są to rozwiązania doraźne, które mogą w szybki i prosty sposób odkorkować przeprawę przez tunel, most wantowy i znaczną część miasta.

    • 2 4

    • Wegiel

      Wystarczy że zakorkowany jest dojazd do Portu Węglowego PG Eksploatacji.
      Inne firmy portowe nie muszą płacić za czyjeś braki organizacyjne.

      • 1 0

  • Wszystko, że robimy jakieś przeładunki, Gdyby nie było portu nie byłoby korków (16)

    PO co nam port skoro jest w Hamburgu?

    • 36 56

    • Dla kasy i głosów wyborców

      • 1 0

    • Hamburg ?

      Masz w Elblągu!

      • 0 0

    • (4)

      PO co nam Lotos skoro może być Aramco i Mol?

      • 18 7

      • A najlepsze jak skomlą, że Tusk chciał ruskim sprzedać.. (3)

        Ale jak sprzedał Daniel z Pcimia ruskim słupom z Węgier to..
        Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..

        • 22 6

        • Gdyby Komisja Europejska nie kazała (2)

          ...sprzedać części rafinerii to w całości kupiłby ją Orlen. Nikt nie sprzedawałby też stacji benzynowych.

          • 5 9

          • Ty

            już chyba dostałeś prototyp pilota zaprogramowanego na TVPiss. Jak masz oglądać to świństwo to już lepiej walnij sobie pół litra i idź spać i KE do tego nie mieszaj.

            • 2 2

          • Gdyby nie fuzja Orlenu z Lotosem to nic by nie musieli sprzedawać.

            Ale przecież trzeba było zabrać wpływy z Lotosu Gdańskowi, nawet kosztem sprzedaży ruskim słupom z MOL.

            • 10 3

    • (1)

      Po co nam port w Gdańsku, skoto mamy przekop i port w Elblągu? Zapytaj Kaczyńskiego ile węgla płynie do Elbląga...

      • 5 1

      • Płynie.

        Ciężarówkami z Gdańska i Gdyni :)

        • 2 0

    • Po co nam PKP Cargo, skoro ciężarówki mogą blokować główne ulice? (6)

      • 28 6

      • PKP Energetykę Niemiec sprzedał (5)

        mógł sprzedać też PKP Cargo

        • 8 16

        • Fakt, sprzedał nierentowną spółkę, z długiem 550mln zł. (4)

          A ta nagle w prywatnych rękach zaczęła przynosić zyski. Magia.

          • 20 5

          • to tak jak Niemiec zrobił z Ciechem i tak jak chciał zrobić z lotosem (3)

            przed sprzedażą doprowadzali do ruiny a po sprzedaży nagle cud i spółki przynosiły miliardowe zyski

            • 7 12

            • Niemiec sprzedał nawet polskie nagrania i kolejkę na Kasprowy wierch

              • 5 7

            • Ty masz jednak faktycznie coś nie tak z głową

              • 10 3

            • No pacz, tusek chciał, O'bajtek sprzedał.

              To, że don Orleone sprzedał ruskim słupom z Węgier ci nie przeszkadza tak bardzo jak to, że tusek chciał? Hipokryzja pełną gębą.

              • 16 6

  • (1)

    Ja się już dawno nauczyłem, że mieszkać trzeba na obrzeżach, a pracować w drugą stronę niż rano i po południu jest korek, czyli poza miastem. Zapomniałem o takich zjawiskach.

    • 14 29

    • A ja się nauczyłem że nie trzeba daleko dojeżdżać i płacić kasę za paliwo i tracić godziny na dojazdy jak się mieszka w miarę blisko pracy. Ale jak kto lubi

      • 2 0

  • Za te tytuły powinni was zamknąć - paraliż!

    • 0 1

  • a za rok nawierzchnia do wyminy przy takim natezeniu tirow i kolejne korki beda

    • 3 0

  • Znowu lament kierowców a wystarczy przecież wskoczyć na rower (5)

    Ciężarówki niech jadą a reszta na rowery albo do komunikacji!

    • 16 97

    • "Komunikacja" stoi w korkach razem z ciężarówkami.
      Myślenie takie trudne...

      • 0 0

    • Może to dobrze,

      Że tacy jak ty nie mają prawka

      • 1 1

    • Załóż mózg zamiast kasku

      To nie boli

      • 10 2

    • rowerem przez tunel nie przejedziesz

      • 22 1

    • O, to ciężarówki mogą jeździć? Nie domagasz się wprowadzenia rowerów cargo? Łaskawca!

      • 28 3

  • Czy efektem wojny na Ukrainie jest likwidacja polskiego górnictwa z wynikająca z tego konieczność importu węgla!??

    Zabrakło piasku na pustyni...

    • 2 0

  • Dużo pyłu węglowego na drogach

    Nikt tego nie zmywa. Poślizg na takiej szlace może zakońxzyć się źle.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane