- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
Dobre wieści z A1: nowy odcinek pod Łodzią, bez opłat podczas korków
Dwie dobre informacje dla korzystających z autostrady A1. Po pierwsze szybciej dojedziemy na południe Polski, bo 1 lipca otwarty zostanie 40-kilometrowy fragment obwodnicy Łodzi. Po drugie rząd zdecydował, że na autostradach podnoszone będą bramki, gdy utworzy się przed nimi kolejka.
Wróćmy jednak do województwa łódzkiego. Na nowym odcinku autostrady A1 są nowe cztery węzły drogowe - "Brzeziny", "Łódź Wschód", "Łódź Górna" i "Tuszyn". Wszystkie zostaną otwarte jednocześnie w niedzielę około południa.
Nowa trasa ma nawierzchnię betonową, której trwałość ocenia się na 30-40 lat, bez konieczności przeprowadzenia gruntownego remontu.
- Podróż nowym odcinkiem autostrady zajmie ok. 25 minut i skróci przejazd względem obecnego przez Łódź od 45 minut do dwóch godzin, w zależności od pory dnia. Do tej pory kierowcy musieli jechać przez centrum Łodzi. 1 lipca to się zmieni - mówi Trojmiasto.pl Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dla zmotoryzowanych wybudowano cztery miejsca obsługi podróżnych. Dwa pierwszej kategorii z możliwością odpoczynku, skorzystania z toalety i małą gastronomią - "Skoszewy Wschód" i "Skoszewy Zachód". Miejsce obsługi podróżnych "Wiśniowa Góra Wschód" ma drugą kategorię - umożliwia dodatkowo zatankowanie samochodu, a "Wiśniowa Góra Zachód" trzecią kategorię - tutaj w przyszłości dodatkowo może stanąć niewielki hotel.
Budowa ruszyła po zmianie wykonawcy
Budowa autostrady A1 wokół Łodzi rozpoczęła się jesienią 2010 r. Najkorzystniejszą ofertę cenową w wysokości 1,16 mld zł złożyło konsorcjum, którego liderem był Polimex-Mostostal. Pierwotny termin zakończenia prac wyznaczono na październik 2014 roku, jednak z powodu znacznych opóźnień na budowie umowę rozwiązano.
Przetarg na dokończenie budowy 40-kilometrowego odcinka Stryków-Tuszyn został ogłoszony w lutym 2014 r. Zadanie wtedy podzielono na trzy części. Zadanie I od węzła Łódź - Północ (A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK 72) o długości 14,1 km zbudowała firma Strabag za 339 mln zł. Zadanie II od węzła Brzeziny (A1/DK 72) do węzła Romanów (A1/DW714) o długości 11 kilometrów wykonała firma Mota-Engil za 360 mln zł. Ostatnie, 15-kilometrowe zadanie - III - wykonała firma Budimex za kwotę 290 mln zł.
We wszystkich przypadkach wykonawcy mieli 22 miesiące na wykonanie wszystkich prac i zdobycie pozwolenia na użytkowanie. Spodziewane otwarcie w chwili podpisania umowy przypadało na przełom lipca i sierpnia 2016 r. Prace udało się jednak zrealizować szybciej o prawie miesiąc.
Podczas korków bramki zostaną podniesione
Niespodziewanie, bo wbrew wcześniejszym zapowiedziom, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk poinformował, że podczas wakacyjnych weekendów na A1 będą podnoszone bramki. Nie przez cały czas, ale wtedy, gdy tworzące się przed nimi korki zmuszą kierowców do czekania.
To oznacza jednak konieczność rekompensowania strat wynikających z tego, że kierowcy nie zapłacą za przejazd. W tym roku zarezerwowano na ten cel ok. 9 mln zł (rok temu było to ok. 27 mln zł).
Miejsca
Opinie (126) 8 zablokowanych
-
2016-06-29 08:38
które bramki będą otwarte a które nie...
Jeśli ktoś nie jedzie całego odcinka to musi płacić, a ten co zjedzie wcześniej bo się będzie bał korka to i tak zapłaci.
kto stał 30min, a kto nie - loteria na A1 ...
Pomysł ma tak wiele dziur, że powinni jak najszybciej się z niego wycofać. Wprowadzenie zasady 30min spowoduje straszny chaos i nie potrzebne kłótnie.- 0 0
-
2016-06-29 08:37
czyli teraz wszyscy będą jechać w godzinach szczytu, żeby zaoszczędzić 30zł, a Ci którzy mądrze wybiorą mniej zatłoczoną porę, to będą musieli płacić za siebie (i w podatkach za całą resztę)?
- 4 0
-
2016-06-29 08:30
Czyli kiedy otwarcie? W sobotę czy 1-ego lipca?
Bo to akurat nie do końca to samo...
- 0 0
-
2016-06-29 07:48
szanowni państwo (1)
miałem ostatnio okazję poruszać się po autostradach niemieckich, austryjackich i włoskich. Oczy wychodziły mi ze zdumienia. Wiem, ze u nas mozolnie coś tam się buduje i kiedyś tam osiągniemy "pełnię szczęścia" ale na razie jesteśmy po prostu zacofani!
- 1 2
-
2016-06-29 07:50
Bzdura. Jest już calkiem nieźle, a jakość samej drogi, węzłów czy MOPów najczęściej lepsza od niemieckiej.
- 0 2
-
2016-06-29 07:34
Jak pod Łodzią? Tunel wykopali?
- 1 0
-
2016-06-29 06:47
wszyscy na autostradę. Jak nas zbierze się dużo to będzie za darmo. Pokażmy ilu nas jest
- 2 0
-
2016-06-29 01:54
to wszystko przez fixed ;)
- 0 0
-
2016-06-28 23:25
A ja mam 40 lat
A wcześniej miałem 30 i nie jestem betonowy !
- 1 0
-
2016-06-28 22:54
na zdjęciu
jest akurat kawałek asfaltowy autostrady i to nie jest nowy odcinek , lecz część węzła Łódź Północ, która byłą nieużywana . Odcinek betonowy jest kawałek dalej . Co nie chciało się dalej pojechać z fotografią
- 3 1
-
2016-06-28 22:41
Jakie bramki na nowym odcinku...
Przecież nie ma i nie będzie bramek na tym odcinku A1 więc co oni chcą otwierać podczas korków?
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.