- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (31 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (195 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (59 opinii)
Dodatkowe 250 mln zł na Trasę Słowackiego
Będzie więcej pieniędzy w budżecie Gdańska na inwestycje, bo rząd zwiększył o 250 mln zł dofinansowanie do budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego.
Taką informację przywiózł do Gdańska minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak, który wziął udział w uroczystości oddania do ruchu fragmentu Trasy Sucharskiego. Przywiózł ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.
W inwestycji na budowę Trasy Słowackiego, której inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, brakowało ponad 280 mln zł, głównie za sprawą wyników przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Przypomnijmy: pod koniec kwietnia 2011 r. okazało się, że wydrążenie tunelu w ciągu Trasy Słowackiego pochłonie 885 mln zł, a nie jak się wcześniej spodziewano - nieco ponad 500 mln zł.
By zapewnić finansowanie inwestycji drogowej, radni zdecydowali o odłożeniu planowanej od 12 lat rewitalizacji Dolnego Miasta. Nowelizacja planu finansowego zakładała też wstrzymanie remontów w gdańskich szkołach, odłożenie budowy przystani wodnej w Sobieszewie, wstrzymanie budowy mieszkań komunalnych, rezygnację z wykupu działek, na których można by realizować inwestycje.
Na razie nie udało nam się ustalić, czy pieniądze pochodzące z dofinansowania Trasy Słowackiego trafią na spłatę zobowiązań budżetowych, czy zostaną zapisane na odłożone przez władze miasta inwestycje.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin zakończenia robót: 10 grudnia 2012 r. - niezagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin zakończenia robót: 4 grudnia r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (196) ponad 10 zablokowanych
-
2012-11-30 22:26
Czy my zawsze musimy czekać na piątek aż n. będzie jechał do mamusi...?
- 3 3
-
2012-11-30 14:41
a Słupsk nie dostał 800 tysięcy (1)
na uruchomienie połączenia kolejowego Słupsk -Ustka.
A tak poza tym min. Nowak planuje zamknąć kilkanaście tysięcy km linii kolejowych. Wszystko w temacie- 16 13
-
2012-11-30 22:08
zle zrobil to fakt. ja calym sercem jestem za koleja lokalna, chociazby dzialajaca tylko w sezonie, ale najpierw niech wyremontuja glowne szlaki a dopiero pozniej lokalne. jezeli podniesie sie jakosc uslug na glownych trasach to kolej jest nawet w stanie przyniesc zysk, ktory moze sluzyc wlasnie rozwojowi polaczen lokalnych. i wtedy to ma rece i nogi a takie gaszenie "pozarow" na dluzsza mete sie nie sprawdza. kolej to fantastczny wynalazek i nalezy bezwzglednie przywracac dawne polaczenia ale stopniowo i rozsadnie. polaczenie slupsk- ustka to piekna trasa i szkoda jej i mam nadzieje ze niedlugo znow bedzie nia mozna jezdzic.
- 3 0
-
2012-11-30 20:16
no (1)
A co tam w miescie Gdynia slychac ile tam piniedzy zgromadzili na inwestycje, a moze ktos chory czy cos, jakis komunikat?
- 6 4
-
2012-11-30 21:42
nie umiesz czytac?
gdybys umial czytac , - to zapewne zrozumialbys,ze w gdansku zgromadzili za malo - musial Nowak z pomoca przyjezdzac ratowac gdanska biede co to na tunel nie ma.... i musi ciac miejski budzet.
- 2 2
-
2012-11-30 19:53
A Gdynia zostaje w tyle.... (2)
W komunikacji miejskiej zastój i coraz gorsza jakość świadczenia usług, brak nowych dróg, zero rozwoju. Trzymam kciuki za Gdańsk! Brawo!
- 6 7
-
2012-11-30 21:39
dlaczego w Gdansku tak POrazajaco SMIERDZI?
bez skoku na kase z budzetu Gdansk wygladalby jak Wyspa Spichrzow. Toz wy gdanskie dziady ta Slowackiego budujecie ze 40 lat .... i gdyby nie dotacja z budzetu dalej byscie kolejne 40 budowali.
To bezczelne preferowanie Gdanska kosztem innych jeszcze sie przeciwko wam obroci.....- 2 4
-
2012-11-30 21:07
a jak tam port service?
- 1 1
-
2012-11-30 14:05
Żaden sukces tylko weryfikacja rzeczywistości. (6)
Urzędnicy nawet Ci z W-wy łudzili się że nagle uda się wybudować tunel po Martwą Wisłą o wiele taniej. Rzeczywistość pokazała że pomylili się tylko o min. 390 mln zł. Zaczęła się gorączka i zrzucanie odpowiedzialności i wpadli na pomysł aby zabrać komuś tak aby te brakujące pieniądze się znalazły, stąd taki trik w księgowości.
- 72 40
-
2012-11-30 14:35
To miejscy urzednicy policzyli duzo mniej (1)
To miejscy urzednicy wyśnili sobie ze tunel bedzie kosztował 500 milionow,prezydent przyklepal,dobrze ze nie przysniło im sie ze ktos go wybuduje za darmo
- 13 5
-
2012-11-30 21:35
miejscy czyli PO i Budyń
żeby swoim przetargi ustawić
- 5 3
-
2012-11-30 14:50
wszedzie mozna taniej tylko w POlsce drogo z pelna klapa (1)
Schemat był ten sam, wygrywa firma A zleca większość prac firmie wydmuszce B ta zleca prace małym podwykonawcom. Firma B bierze kasę od firmy A i zamiast płacić podwykonawcom "inwestuje" w POwiazane przedsięwzięcia. Dochodzi do niewypłacalności firmy B i upadają podwykonawcy i sama firma B, a pieniądze wyparowaly. Wtedy przyjeżdża zbawiciel i z naszych PO-datków daje następna kasę
- 23 9
-
2012-11-30 16:17
nic dodac nic ujac tak sie walsnie dzieje ale oszolomy dalej sie ciesza jak slysza o pieniadzach z nieba
- 12 5
-
2012-11-30 15:19
Umiesz czytać ? Raczej nie .
...wpadli na pomysł aby zabrać komuś tak aby te brakujące pieniądze się znalazły, stąd taki trik w księgowości... Jest wyraźnie napisane, że te pieniądze pochodzą z listy rezerwowej.
- 9 6
-
2012-11-30 15:09
wstępne kosztorysy są bardzo orientacyjne - nic niezwykłego
- 7 3
-
2012-11-30 16:33
dlaczego w Gdansku smierdzi coraz bardziej? (2)
przekazywanie pieniedzy z budzetu centralnego do Gdanska to skrajna niegospodarnosc - vide smrod w calym miescie z zmodernizowanego kosztem 400 mln PLN gdanskiego smieciowiska....
tym miastem rzadza idioci, ktorzy kazde pieniadze potrafia utopic bez sensu....- 14 9
-
2012-11-30 20:28
nie bez sensu ale we własnej kieszeni czyli bardzo z sensem
- 2 0
-
2012-11-30 17:09
ale smród jest gratis
tylko za śmieci będziemy płacić 500% więcej
- 5 3
-
2012-11-30 17:04
20 lat temu (5)
za 1,7mld zbudowano by wszystkie autostrady.
A od awsu po PO, ta kwota starcza na 10km.
Kuźwa co za kosmos.- 9 9
-
2012-11-30 20:17
a (4)
ty zglos sie do "polaka" to ci wytlumaczy jak sie blokuje autostrade co niemcom mogla zagrozic.
- 0 0
-
2012-11-30 20:20
a (3)
sorki blad mialem na mysli PANA JARKA KACZYNSKIEGO i jego ministra polakA nomen omen.
- 2 0
-
2012-11-30 20:21
i (2)
no polaka po raz 3
- 0 0
-
2012-11-30 20:23
a (1)
system nie pozwala mi napisac nazwiska ministra rzadu Pana Jarka soki, AAAALe On sie nazywa POLACZEK
- 1 0
-
2012-11-30 20:23
a
jaki chroniony?
- 0 0
-
2012-11-30 20:22
ta
dobrze, idźcie narzekać na onet narzekacze
- 6 2
-
2012-11-30 14:39
Wyobraźcie sobie... (2)
Jak PiSiorów musi skręcać. Oni, poza peronem we Włoszczowej niczego nie zbudowali !
- 26 22
-
2012-11-30 19:39
przynajmniej rządzili tak jak było ich stać, a takie POieby tylko zadłużają ten kraj który utonie szybciej niż titanic i grecja. Już gospodarka hamuje dwu cyfrowo. Pośmiejemy się za rok o ile będę miał z kim się śmiać.
- 3 5
-
2012-11-30 14:42
Kryśka umyj się, idziesz do lekarza!!!
- 11 8
-
2012-11-30 16:34
Piękny przykład (1)
Zamiast ukarać za realizowanie inwestycji bez finansowania to jeszcze nagradzają. Zaraz namnożą sie inne przykłady. Burmistrz Rumi sam zacznie budowę OPAT, a Lębork trasę Lęborską. Brak pieniędzy jest bez znaczenia. Takie przesłanie od Ministra
- 7 9
-
2012-11-30 19:38
dokladnie - biedakow z Gdanska stac tylko na 15% kosztow inwestycji
teraz naciagaja budzet na pozostale 85%.... dziady proszalne z gdanska
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.