- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (96 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (289 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (58 opinii)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (411 opinii)
- 6 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Sprawniej pojedziemy z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny
Dodatkowy - trzeci - tor oraz zaplanowana już wcześniej elektryfikacja tego odcinka (sam projekt elektryfikacji odcinka z Trójmiasta do Bydgoszczy pochłonie 92 mln zł) poprawią przepustowość linii kolejowej. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Sęk w tym, że z Osowy na południe, w kierunku Kościerzyny, cały czas prowadzi tylko jeden tor kolejowy. Ma to się zmienić za 5 lat. Jesienią 2017 roku przedstawiciele PKP PLK oraz Egis Poland podpisali umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej elektryfikacji i budowy dodatkowego toru między Kościerzyną i Gdynią. Budowa ma ruszyć w 2020 roku i potrwać trzy lata. Ministerialni urzędnicy zapowiadają, że w 2023 roku 150-kilometrowa linia kolejowa Gdynia-Bydgoszcz będzie dwutorowa (a miejscami nawet trzytorowa) i zelektryfikowana.
Szczegółowy zakres prac dotyczących odcinka Gdynia - Osowa określi dokumentacja projektowa. Wartość jej opracowania to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229". Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
Opinie (119)
-
2018-07-11 18:46
Czemu pociąg z Kartuz tylko do Sierakowic, a nie do Lemborga? (5)
18 lat temu pociąg jeździł po całej trasie. Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229- 7 1
-
2018-07-11 22:11
pamiętam tam pociągi lata 90 (2)
Potencjał krajobrazowy tej linii jest niesamowity ,wiele podróżowałem w tych okolicach za dzieciaka. Można by tą linię reaktywować a mają to robić ale w całości do Lęborka i do Łeby( odcinek Lębork-Łeba jest chyba aktywny) i pociąg z Gdańska do Łeby przez Kaszuby. W sezonie ta linia miałaby branie
- 2 0
-
2018-07-12 01:31
rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
"Istniały dwie możliwości. Jedną z nich był przejazd przez Trójmiasto - Gdańsk, Sopot, Gdynię i Wejherowo. Drugą, atrakcyjniejszą stanowiła dłuższa trasa przez Kartuzy i Sierakowice. Przesiadka w Pruszczu Gdańskim przynosiła same nowości. Pociąg złożony z dwóch, może trzech wagonów, prowadzony przez zieloną lokomotywę spalinową, z charakterystyczną, pomarańczową literą „V”. Przejazd przez Kolbudy, otoczony lasem most w Rutkach, oraz niewielkie kaszubskie miejscowości położone wśród pagórków i jezior. Za Kartuzami coraz częściej pasażerowie używali ciekawego, nieco innego języka, który mógłby wskazywać, na chwilowo znaleźliśmy się w innej rzeczywistości. Miechucino, Sierakowice, Linia Zakrzewo… Po kilku godzinach spędzonych w oknie wagonu, kończyła się dłuższa niż zwykle podróż."
rail.phototrans.eu/14,24719,0,FabLok_101D_SP42_161.html
http://rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html- 1 0
-
2018-07-11 22:19
Na youtube jest film nagrany kamerą VHS.
"Pociągi na linii Somonino-Kartuzy-Lębork"
- 1 0
-
2018-07-11 21:12
Dlatego że PGR- owcy rozkradli tory. Na Kaszubach wszystko zostało, na Ziemiach Odzyskanych nic. Dla złodziejstwa linii kolejowej odbudować nie ma sensu.
- 0 0
-
2018-07-11 18:49
Do luksemburka
- 1 0
-
2018-07-12 01:04
Polska skrajną niegospodarność i brak planowania!
System sieci kolejowej w Polsce był od lat dewastowany za przyzwoleniem kolejnych ministrów odpowiedzialnych za kolej. W roku 1989 mieliśmy ok. 26 tys. km linii kolejowych zarządzanych przez pkp. obecnie sieć kolejowa Polski zarządzana przez pkp plk liczy ok. 18 tys. km.
8 tysięcy kilometrów linii bezpowrotnie przestało istnieć, a kolejnych 2 tysięcy właściwie już nie ma!
Brawo PKP Polskie Linie Kolejowe SA! Zniszczyliście więcej niż Sowieci w 1945 roku!- 4 0
-
2018-07-11 23:27
Jest tylko mały problem (1)
W większości te pociągi jeżdżą puste.
Marnotrawstwo pieniędzy i miejsca.- 1 5
-
2018-07-12 00:21
pociągi osobowe czasem tak
towarowe nie.
A to jest trasa (201) towarowa.
Mrzonki samorządu o rozwoju sieci kolejowej, choć słuszne co do zasady, są nietrafione i należy je traktować jedynie jako przedwyborczą sciemę.- 0 0
-
2018-07-11 22:59
budowa linii 201 trwała 10 lat
od wstępnych planów w 1920 do otwarcia w 1930.
Zobaczymy ile będzie trwał remont...- 4 0
-
2018-07-11 22:42
dlaczego nie planuje się przesiadek?
I skomunikowanych wahadeł?
To znacznie ułatwia planowanie i utrzymanie taktu pomiędzy główną linią i bocznymi. Ile pociągów można puścić z Tczewa do Gdyni przez Osową?
Ile osób będzie wysiadać z pociągu z Gdańska zbaczającego na Pogórze? Najszybsza komunikacja z Pogórzem jest z pominięciem Chylonii - wzdłuż Wiśniewskiego. Wariant przez Chylonię wymaga wiaduktów na Hutniczej i Puckiej aby zachować sensowny rozkład i nie ingerować w ruch drogowy.
W odróżnieniu od autobusów, przesiadki (sensowne) pomiędzy pociągami mają uzasadnienie...
Więc ładny malunek tras ale wiele w nim bezsensów i chciejstw. Pan Świlski nadal niewiele rozumie... No ale idą wybory...
A, i jeszcze... Do kogo będzie należał trzeci tor?- 1 2
-
2018-07-11 22:31
dlaczego nic z Pruszcza?
To dobre połączenie do obsługi południowego Gdańska.
No i początek klimatycznej linii do Sierakowic i Lęborka.- 3 1
-
2018-07-11 22:05
i co z tego jak nie ma pieniędzy na nic, na nowe pociągi, kursy, przystanki itd
Marszałek się nawet nie dogadał do dziś z PKP w sprawie oddzielnego, wydzielonego peronu i torów we Wrzeszczu, co jakimś tam byłoby rozwiązaniem (tymczasowym) jak wszystkie prawie kursy się kończą tam, a nie w Gdańsku Głównym, gdzie dwa perony SKM świecą pustkami od paru lat, szkoda pisać, jedni warci drugich...
- 7 1
-
2018-07-11 13:22
szczurek kiedy PKM na północ Gdyni?!? (5)
- 92 15
-
2018-07-11 13:41
Wtedy, kiedy właściciel linii pkp plk się na to zdecyduje. (4)
Linia nie jest własnością miasta. Tyle już było o tym atrykułów, a ciągle zgłaszają się niedoinformowani.
- 20 20
-
2018-07-11 17:44
(1)
Od Wojciecha Najlepszego nic nie zależy. Poza możliwością trwonienia pieniędzy Gdynian na idiotyzmy.
- 10 6
-
2018-07-11 21:54
od Jarozbawa zależy jeszcze mniej
- 2 4
-
2018-07-11 19:59
jest na schemacie info 2025 ale tylko pogorze i obluze
- 1 0
-
2018-07-11 14:07
miasto moze dofinasować tabor, lepsze to niz kolejne pomniki.
- 24 2
-
2018-07-11 20:01
Tymczasem Gryzoń lansuje się w Trójce
Nic Ci to sierściuchu nie da. Twoje dni są policzone
- 8 3
-
2018-07-11 18:58
W nocy można puszczać towarowe ścieżkami trójmiejskiego parku krajobrazowego, leśne trakty dobrze wygłuszą hałas, odrodzi się partyzantka, znowu będzie dziki zachód, lucky luke i bracia dalton.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.