• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną

ms
11 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trzeci tor między Gdynią i Osową jest potrzebny, ale sytuację pasażerów kolei na Pomorzu radykalnie zmieni dopiero elektryfikacja i budowa drugiego toru kolejowego do Kościerzyny. Trzeci tor między Gdynią i Osową jest potrzebny, ale sytuację pasażerów kolei na Pomorzu radykalnie zmieni dopiero elektryfikacja i budowa drugiego toru kolejowego do Kościerzyny.

Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.



Czy jeździsz po Pomorzu koleją?

Firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., czyli właściciel znakomitej większości torów kolejowych w Polsce (wyjątkiem są m.in. linia PKM oraz linia, po której jeżdżą pociągi SKM z Gdańska do Gdyni) podpisała umowę z firmami inżynierskimi Egis Poland oraz WYG International. Mają one zaprojektować budowę dodatkowego toru na odcinku Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska - Gdynia Wielki Kack - Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni oraz pełnić nadzór autorski nad inwestycją.

Sprawniej pojedziemy z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny



Dodatkowy - trzeci - tor oraz zaplanowana już wcześniej elektryfikacja tego odcinka (sam projekt elektryfikacji odcinka z Trójmiasta do Bydgoszczy pochłonie 92 mln zł) poprawią przepustowość linii kolejowej. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej.

Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?



Sęk w tym, że z Osowy na południe, w kierunku Kościerzyny, cały czas prowadzi tylko jeden tor kolejowy. Ma to się zmienić za 5 lat. Jesienią 2017 roku przedstawiciele PKP PLK oraz Egis Poland podpisali umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej elektryfikacji i budowy dodatkowego toru między Kościerzyną i Gdynią. Budowa ma ruszyć w 2020 roku i potrwać trzy lata. Ministerialni urzędnicy zapowiadają, że w 2023 roku 150-kilometrowa linia kolejowa Gdynia-Bydgoszcz będzie dwutorowa (a miejscami nawet trzytorowa) i zelektryfikowana.

Wstępna wizja pasażerskich linii kolejowych na Pomorzu w roku 2025. Wariant maksymalny. Wstępna wizja pasażerskich linii kolejowych na Pomorzu w roku 2025. Wariant maksymalny.
Szczegółowy zakres prac dotyczących odcinka Gdynia - Osowa określi dokumentacja projektowa. Wartość jej opracowania to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229". Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
ms

Opinie (119)

  • Może PiS wygra wybory samorządowe to wtedy od razu powstanie Centralny Port PeKaEmKoWy, wywłaszczą nas i umorzą Gdynię, nie będzie openera, sea towers, daru pomorza, stref wifi, smartfonów, gimbazy, barów mlecznych, kebabów na świętojańskie, nic nie będzie, tylko tory wszędzie, nawet pod wodą i w powietrzu, zamiast smogu.

    • 3 2

  • Ja bym budował tory pietrowo

    Jak w garażach wielopoziomowych, to wtedy odpada budowa dodatkowego toru i nie trzeba będzie się mijać na trzeciego. Jak nie wypali ten pomysł to trudno, zburzy się i... Polacy nic się nie stało.

    • 8 0

  • :) (1)

    Super :)

    • 11 5

    • Mikołaj Sobczak zamiast się udzielać społeczniaku Pełowy

      Pomóż lepiej swojemu Pełowemu prezydentowi mieszkania liczyć...

      • 4 2

  • (1)

    #Gdynia Wielki Kack #Wakacje #Pociąg Piętrowy #Plecak ze stelażem #Brezentowy namiot # Kartonowy bilet z dziurką #Smak wina #Ruska gitara #Bory Tucholskie

    • 95 8

    • Pamiętaj żeby wysiąść na olpuch Wdzydze a nie Bąk

      • 10 1

  • To na Gdynię północ może jeden tor PKM chociaż zrobią (1)

    Gdańsk ma 3 tory, a żeby Gdynia nie miała żadnego, normalnie 3 świat...

    • 28 2

    • nie da się.

      • 5 3

  • Szalony postęp!

    Za komuny pociąg z parowozem z Gdyni do Kościerzyny jechał 1godz15min. Teraz jedzie się prawie 2 godz! :))

    • 22 3

  • Wyngiel będą bardziej wozić

    W sumie dla pasażerów nieodczuwalna zmiana, za to współczuję okolicznym mieszkańcom.

    • 15 1

  • Pitolicie Hipolicie

    Po tej linii i tak prawie nic nie jezdzi. Liczba kursow PKM i towarowych nie wykorzystuje potencjalu tej linii nawet w polowie.
    Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.

    • 19 4

  • Brakuje lini 229 (Pruszcz Gd. - Kolbudy - Żukowo - Glincz) (1)

    Jak i wielu innych linii kolejowych.

    Przedłużenie LK 250 do Tczewa czy LK 227/249 do Zaspy Towarowej.

    • 13 2

    • Może chodzi tylko o linię które planują rozwijać

      • 1 0

  • Po co tam dodatkowy tor?

    A co tam ruch jak na dworcu?

    • 8 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane