- 1 Napad na bank czy głupi żart? (63 opinie)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (91 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (594 opinie)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (219 opinii)
- 5 Były wiceprezydent Gdańska skazany (177 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Sprawniej pojedziemy z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny
Dodatkowy - trzeci - tor oraz zaplanowana już wcześniej elektryfikacja tego odcinka (sam projekt elektryfikacji odcinka z Trójmiasta do Bydgoszczy pochłonie 92 mln zł) poprawią przepustowość linii kolejowej. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Sęk w tym, że z Osowy na południe, w kierunku Kościerzyny, cały czas prowadzi tylko jeden tor kolejowy. Ma to się zmienić za 5 lat. Jesienią 2017 roku przedstawiciele PKP PLK oraz Egis Poland podpisali umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej elektryfikacji i budowy dodatkowego toru między Kościerzyną i Gdynią. Budowa ma ruszyć w 2020 roku i potrwać trzy lata. Ministerialni urzędnicy zapowiadają, że w 2023 roku 150-kilometrowa linia kolejowa Gdynia-Bydgoszcz będzie dwutorowa (a miejscami nawet trzytorowa) i zelektryfikowana.
Szczegółowy zakres prac dotyczących odcinka Gdynia - Osowa określi dokumentacja projektowa. Wartość jej opracowania to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229". Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
Opinie (119)
-
2018-07-11 18:49
Może PiS wygra wybory samorządowe to wtedy od razu powstanie Centralny Port PeKaEmKoWy, wywłaszczą nas i umorzą Gdynię, nie będzie openera, sea towers, daru pomorza, stref wifi, smartfonów, gimbazy, barów mlecznych, kebabów na świętojańskie, nic nie będzie, tylko tory wszędzie, nawet pod wodą i w powietrzu, zamiast smogu.
- 3 2
-
2018-07-11 18:27
Ja bym budował tory pietrowo
Jak w garażach wielopoziomowych, to wtedy odpada budowa dodatkowego toru i nie trzeba będzie się mijać na trzeciego. Jak nie wypali ten pomysł to trudno, zburzy się i... Polacy nic się nie stało.
- 8 0
-
2018-07-11 13:13
:) (1)
Super :)
- 11 5
-
2018-07-11 17:59
Mikołaj Sobczak zamiast się udzielać społeczniaku Pełowy
Pomóż lepiej swojemu Pełowemu prezydentowi mieszkania liczyć...
- 4 2
-
2018-07-11 13:08
(1)
#Gdynia Wielki Kack #Wakacje #Pociąg Piętrowy #Plecak ze stelażem #Brezentowy namiot # Kartonowy bilet z dziurką #Smak wina #Ruska gitara #Bory Tucholskie
- 95 8
-
2018-07-11 17:14
Pamiętaj żeby wysiąść na olpuch Wdzydze a nie Bąk
- 10 1
-
2018-07-11 13:44
To na Gdynię północ może jeden tor PKM chociaż zrobią (1)
Gdańsk ma 3 tory, a żeby Gdynia nie miała żadnego, normalnie 3 świat...
- 28 2
-
2018-07-11 17:04
nie da się.
- 5 3
-
2018-07-11 15:07
Szalony postęp!
Za komuny pociąg z parowozem z Gdyni do Kościerzyny jechał 1godz15min. Teraz jedzie się prawie 2 godz! :))
- 22 3
-
2018-07-11 14:33
Wyngiel będą bardziej wozić
W sumie dla pasażerów nieodczuwalna zmiana, za to współczuję okolicznym mieszkańcom.
- 15 1
-
2018-07-11 14:30
Pitolicie Hipolicie
Po tej linii i tak prawie nic nie jezdzi. Liczba kursow PKM i towarowych nie wykorzystuje potencjalu tej linii nawet w polowie.
Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.- 19 4
-
2018-07-11 13:46
Brakuje lini 229 (Pruszcz Gd. - Kolbudy - Żukowo - Glincz) (1)
Jak i wielu innych linii kolejowych.
Przedłużenie LK 250 do Tczewa czy LK 227/249 do Zaspy Towarowej.- 13 2
-
2018-07-11 14:21
Może chodzi tylko o linię które planują rozwijać
- 1 0
-
2018-07-11 14:12
Po co tam dodatkowy tor?
A co tam ruch jak na dworcu?
- 8 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.