• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga S7 może być wcześniej, ale tylko za pieniądze kolei

Maciej Naskręt
26 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W Gdańsku trwa rozbudowa "siódemki" w ciągu Trasy W-Z. W maju 2012 r. miano drogi S7 zyska realizowana Południowa Obwodnica Gdańska. W Gdańsku trwa rozbudowa "siódemki" w ciągu Trasy W-Z. W maju 2012 r. miano drogi S7 zyska realizowana Południowa Obwodnica Gdańska.

Znacznie wzrosły szanse na dwujezdniową drogę z Gdańska do Elbląga jeszcze w 2012 r. O budowie jednak zadecyduje Komisja Europejska. Rząd uchwalił "Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015".



Czy Komisja Europejska powinna zgodzić się na przeniesienie pieniędzy z kolei na drogi?

Możliwe, że na przełomie 2011 i 2012 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie jednak mogła ogłosić przetarg na budową dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 na odcinku z Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem. Rząd dał zielone światło.

Jak to możliwe? Od tygodni piszemy o cięciach w rządowym programie budowy dróg. Ponieważ rząd zmniejszył budżet na drogi z 94 do 78 mld zł, musiał też zmniejszyć ilość finansowanych z niego inwestycji. Ofiarą szukania oszczędności padła m.in. droga S7 z Koszwał do Kazimierzowa.

Jednak w przyjętym we wtorek przez rząd programie pieniędzy jest więcej niż zapowiadano, bo 82,8 mld zł. Skąd się wzięły? Z oszczędności, jaki uzyskano podczas prowadzenie inwestycji kolejowych. Z tych pieniędzy sfinansowana będzie budowa dróg S3 (okolice Szczecina) i S17 (Warszawa-Lublin).

Jeżeli uda się uzyskać kolejne oszczędności na inwestycjach kolejowych, to dodatkowe pieniądze w pierwszej kolejności będą przeznaczone na pomorski odcinek drogi S7.

Jednak ostatnie słowo w tej kwestii należy do Unii Europejskiej To od Komisji Europejskiej będzie zależała budowa przyszłej drogi ekspresowej przez Żuławy. Komisja musi zgodzić się na przesunięcie pieniędzy zarezerwowanych dla Polskich Linii Kolejowych, właśnie na inwestycje drogowe.

Urzędnicy rządowi wielokrotnie zwracali uwagę, że zarządca linii kolejowych nie radzi sobie z pozyskiwaniem unijnych dotacji na przebudowę infrastruktury. Poważne opóźnienia w prowadzeniu inwestycji grożą utratą dotacji na ten cel.

Ostateczną decyzję Komisji Europejskiej w sprawie przesunięcia dotacji z kolei na budowę S7 poznamy pod koniec tego roku.

Opinie (136) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bardzo dobrze! (10)

    Do PKP nawet za darmo nie wsiadam. Wolę jechać autem. Mam nadzieję, że szybko zbudują drogę.

    • 127 51

    • tak szybko w pociągu nie zginę jak na drodzę, więc s& mnie nie interere, zróbcie coż z zabójcami na drodze (4)

      • 21 12

      • (1)

        jak nie będą remontować dróg i budować przynajmniej 2-pasmowe drogi, to liczba wypadków się nie zmniejszy..

        • 10 10

        • wiesz na chamstwo nie ma lekarstwa

          • 16 2

      • (1)

        tak szybko za kompem nie zginę jak na podwórku, więc s& mnie nie interere, zróbcie coż z idiotami na forach

        • 12 8

        • dobre :)

          popieram więc s& mnie też nie interere, zróbcie coż z palaczami na chodnikach

          • 4 2

    • lepiej jedz rowerem (4)

      po co sie meczyc w korkach

      • 8 2

      • wiesz, w taką pogodę, to mało bezpieczne, szczególnie za miastem... (3)

        w zimie wolę auto...

        • 5 2

        • Aha... (1)

          ...no to już wiemy dlaczego w zimie jest niebezpiecznie....rowerzyści przesiedli się na samochody.

          • 5 5

          • yhy... na samochód to ty się przesiadasz, jak masz udawać bagażnik...

            • 1 3

        • hipokryta!

          • 3 0

  • Kolej z niczym sobie nie radzi. (11)

    Może wzorem górniczych prezesów, władze kolei wybiora sie na antypody po pomysły na zarządzanie.

    • 68 8

    • w Polacie wypowiadał sie szef Intercity, że w roku w stanie są wydac tylko 5mld na infrastrukturę (2)

      ale to będzie I raz w historii Polski w UE kiedy przepadnie kasa na jakis projekt

      • 1 0

      • co ma Intercity do infrastruktury torowej?

        • 1 1

      • jak nie będzie infrastruktury odpowiedniej to i kolej nie pojedzie, a co tweraz robili ze środkami UE?

        • 0 0

    • kileja rzdzi nie prezes PKP ale rząd PO (2)

      to minister mianuje kierownictwo PKP. Kierownictwo jest odpowiedzialne zafunkcjonowanie kolei, rozkład jazdy inwestycje itd. Umywanie rąk to typowe dla PO i rządu Tuska. Mysli że wystarczy wymienić prezesa ministar i po sprawie. Sorry ale tak robui Putin i Miedwiedew.
      Podobnie było z powodzią. Wies zalało bo nie było wałów nadługości wisły i zbiornika retencyjnego co lezy w gestii rządu a Tusk powiedział biednym ludziom że żle wybrali wójta. Cynizm i hipokryzja tego gościa nie zna granic. A może za kłopoty kolei odpowiada babka jtóra sprzedaje bilety??

      • 5 1

      • (1)

        jesteś wybiórczy i krótkowzroczny

        • 1 2

        • Pudło

          Facet niestety ma rację. PKP jest jedna z niewielu firm w Polsce, którym z mocy ustawy nie grozi upadłość.

          • 0 0

    • (3)

      ja jednak byłbym za rozbudowywaniem dróg na zachód
      a nie wschód
      przecież tam jeździ o wiele więcej osób

      • 1 1

      • (1)

        poprosimy o statystykę.

        • 1 1

        • przejedz się w jedną i drugą stronę autem i sam podejmij decyzje

          • 0 0

      • zgadzam się

        Wreszcie ktoś mądry się odezwał. Do Warszawy da się dojechać niebawem A1 + A2 lub innymi kombinacjami, a jak do Poznania? Do Wrocławia? Na zachód? Jak jedziesz do Niemiec, Holandii, Włoch czy gdziekolwiek, to dzielisz trasę na męczarnię do granicy, a dalej droga wolna. Co z obiecaną na Euro 2012 S5 ??? Jak kibice mają dostać się do Gdańska (drogą lądową?) Mecze tej samej grupy będą w Gdańsku i Poznaniu - już widzę kompromitację, zwłaszcza, że koleją jeszcze gorzej - z Bydgoszczy do Gdańska niby blisko, a jedzie się dłużej niż parowozem przed wojną!!

        • 1 0

    • Już tym wzorem na wycieczce byli. Syn Tuska, jako leureat nagrody PKP, a w nagrode podróż do Chin zadarmo.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    przecież 7-ka do Warszawy powinna być priorytetem, to co się na niej dzieje latem gdy tłumy walą nad morze to jest nie do (11)

    opisania wszyscy na trzeciego, ciągle niebezpiecznie itd. Już nie wspominając, że premier z Trójmiasta mógłby coś zrobić dla swojego regionu, a połączenie porządną drogą Pomorza z Wa-wą o na pewno duży krok naprzód!

    • 143 6

    • Taaa, latem to się jedzie od samej wawy na 1-szym biegu, jedynie w porywach przy wyprzedzaniu można wrzucić 2-gi bieg :))) A wystarczy, że 1 auto w tym łańcuszku się popsuję, to już można sobie zrobić przerwę na co najmniej godzinę.

      • 9 3

    • niestety ponownie widac jak politycy lokalni nie potrafia lobbowac (2)

      do odblokowania A1 potrzeba było pospolitego ruszenie

      a mamy tylu polityków w warszawie o Trójmiejskich korzeniach.... NIGY nic dla Trójmiasta nie zrobili

      tymczasem inni, z Krakowa, Wrocławia, itp... nie obcyngalają się tylko drą kołderke w swoim kierunku

      no i efekty widać... niestety dla nas

      • 16 4

      • o to chodzi ze niektórzy potrafi lobbowac i to za dobrze (1)

        droga S7 jest alternatywa dla A1 i to w dodatku bezpłatną !!
        Odcinek Gdańsk - Warszawa przez A1 ma wynieść około 390km.
        Przez S7 około 340km. Dam sobie palca uciąć że S7 nie wybudują całej przez najbliższe 20 lat.

        • 11 1

        • S bezpłatna?

          Wszystkie A i S mają być płatne i obecnie jest wdrażany pilotażowy system dostosowywania niektórych odcinków do tego pomysłu. Wrocław mocno lobbował za budową swojej obwodnicy jako autostradowej, bo chcieli mieć wyższy standard drogi, ale jak się dowiedzieli, że beda za to pąlcić, to szybko zjechali z A-8 na S-8. I GDDKiA została z AOW i miejscami na punkty poboru oplat, których nie będzie, a za ziemię zapłacili. Jedynym wyjatkiem, że A lub S nie będzie platna jest zapis w rozporządzeniu w sprawie opłat, ale nasze tuzy polityczne śpią, bo myslą, że skoro tu jest ostoja PO, to Donek im wszystko sam załatwi. Gó.. prawda, już załatwił S-7 Koszwały - Kazimierzowo, która miała być budowana w partnerstwie publiczno-prawnym, czyli za pieniądze inwestora, a nie rządu. A nasze marszałki, wojewody i prezie dalej smacznie śpią i przecinają wstęgi pomnikom własnej chwały.

          • 1 1

    • przestań jeździć do Wawy 7 (3)

      a zacznij A1 do Torunia i dalej drogą szybkiego ruchu Torun -Plonsk-Warszawa. Nowe drogi będę już niebawem. Jest trochę dalej, ale mniej ludzi i znacznie lepsza jakość.

      • 10 6

      • Tą drogą ,na dzień dzisiejszy, jest wolniej niż siódemką...

        Odcinek Płońsk - Nowe Marzy przez pseudo obwodnicę Torunia, to jedna wielka masakra ,ciągle TIRy i masa wysepek.Jechałem więc wiem. Ew. gdy już podciągną A1 do Torunia ,trochę się czas jazdy skróci.Ale na dzień dzisiejszy ,szybciej jest jechać E7 Gdańsk - Wawa.

        • 0 0

      • to koło drogi szybkiego ruchu nie leżało...nazwij ją wolnego ruchu ,będzie bardziej pasować!!!

        • 0 0

      • Sorry za ciekawość

        Jak się nazywa to twoja droga szybkiego ruchu Toruń-Płońsk-W-wa. Patrzę na mapę i nie widzę. Jest jakaś czerwona droga, Nr 10, ale kończy się w Płońsku i nie jest to S-ka. Pasy ruchu są owszem dwa, ale każdy w inną stronę i to na tej samej jezdni. Jedynym odcinkiem 10 jako drogi szybkiego ruchu jest kawałek południowej obwodnicy Bydgoszczy, ale to raptem parę kilometrów.
        A może jest jeszcze inny Toruń i Płońsk w Polsce? Daj znać i prześlij linka. Z góry dziękuję.

        • 0 0

    • Czytajcie nie tylko trojmiasto (1)

      Sorry, ale P. naskręt jak zwykle musiał coś przekręcić.
      1. S-3 koło Szczecina już jest, więc tam nie trzeba już budować.
      2. GDDKiA dostanie kasę na odcinek S-3 Gorzów - A-2 (żeby nie budować S-10).
      3. S-17 na chwilę obecmną to nie odcinek W-wa - Lublin, lecz Kurów Piaski, czyli de facto północno-wschodnia duża obwodnica Lublina. A ten dziwny odcinek wynika z faktu, iz nie ma szansy przez najbliższe 5-10 lat dociągnąc A-2 do Terespola bo GDDKiA jest w polu z przygotowaniem tej inwestycji, a dojazd na Ukrainę jakiś musi być (bo niby Euro). Poza tym, kasa na to idzie yakże z innego funduszu spójności dla Polski Wschodniej i ta droga musi powstać wraz z via baltica (odcinek w podlaskiem), bo inaczej cofną dotację na S-19 i S-61.
      Dla azinteresowanych podaję ciekawy portal o inwestycjach (nie tylko w Polsce) - Skyscrapercity. nalezy w wyszukiwarce wpisać te nazwę i uzupelnic ją o nazwę inwestycji interesującej szukającego. Niektore wątki maja pom kilkaset stron - inetresująca lektura, zwłaszcza, że pisza tam ludzie "siedzący w temacie" od środka.

      • 5 1

      • Sorry za literówki

        • 1 0

    • Premier z Trójmiasta

      to idiota co jedzie na PR

      • 2 0

  • Prawda jest taka, że PKP jest jak wiadro bez dna. (5)

    Można tam pompować miliardy złotych, a to i tak nic nie da. Kolej należy budować od podstaw. A zacząć od najważniejszych ministrów.

    • 74 7

    • (4)

      Kpisz sobie, nie myślisz, czy brakuje Ci wiedzy?

      Po co się wypowiadasz na tematy o których nie masz pojęcia!

      Na dofinansowanie na 1 km linii kolejowej w Polsce jest 40 krotnie mniejsze niż w Niemczech (pomijam gęstość sieci)!

      Czym jest te 2mld zł. na kolej wobec 25mld na drogi?

      Kolej w Polsce jest właśnie skrajnie niedoinwestowana, otrzeźwiej w końcu i przestań powtarzać za kimś głupoty!

      • 11 1

      • kolej to studnia bez dna (2)

        co się nie wrzuci i tak ginie w 13-tkach, 14-tkach, dofinansowaniach wakacji, super socjalu i innych takich wymyslach

        • 2 7

        • (1)

          Co ty pieprzysz? Na PKP nie ma 13, a socjał jak w każdym przedsiębiorstwie idzie z funduszu płac!

          • 4 1

          • Pewnie że nie ma 13 - spółki państwowe to nie jednostki budżetowe!

            • 0 0

      • chłopie! Robię projekty dla kolei to wiem jaki tam jest burdel i brak zainteresowania żeby coś z sensem zrobić. Żaden "prywaciarz" nie pozwoliłby sobie na taką niegospodarność jak w PKP. Pomijam już wszechwładzę związków zawodowych, które są głównym hamulcowym zmian, i są odpowiedzialne za większość inercji panującej w naszych kolejach

        • 1 0

  • błędna fotografia (2)

    Zmieńcie sobie otagowania fotografii, bo w każdym artykule o S7 jest zdjęcie WZ-tki, która nie ma z nią nic wspólnego

    • 24 13

    • WZ to właśnie część 7ki (1)

      • 8 2

      • Ale nie S7. Już lepiej jakby pokazali POG

        • 7 1

  • Wyjazdówka z Gdańska na Wawę, to całkowita porażka! (8)

    Cała droga do stolicy to jedna wielka klapa... W jakim innym cywilizowanym państwie do stolicy prowadzi 1-pasmowa droga pełna kolein i dziur z ograniczeniem prędkości do 50km/h (w porywach do 70) ??? Nawet do Koszalina jest 1000 razy lepsza droga....

    • 82 3

    • to kiedy ty jechałeś do warszawy (7)

      jeden pas jest ale przecież w dobrym stanie i duże pobocze też jest nie czaje o czym piszesz .... a warszawiacy niech się zabijają jadąc do naszego pięknego trójmiasta

      • 0 10

      • NO CO TY P*LISZ????

        CHYBA PRZEZ BERLIN DO WARSZAWY JEŹDZISZ?!

        • 2 0

      • Facet ma rację. Do Koszalina, a nawet Kościerzyny prowadzi lepsza droga niż na Wawę. (1)

        ~

        • 7 4

        • Ja akurat wolę lepszą drogę do Koszalina i dalej do granicy niż do Wawy (gdzie można będzie i tak dojechać w dużym odcinku autostradą)

          • 1 1

      • TAAAAAAAAAAAAA..... (3)

        Zwłaszcza odcinki Elbąg - Pasłęk i Olsztynek - Mława, prościutko i bez najmniejszej dziurki :D

        najpierw się przejedź kilka razy i jak wrócisz żywy to wtedy dopiero komentarze wypisuj...

        • 7 1

        • (1)

          Jak sam zaznaczyłeś to tylko niewielkie odcinki w porównaniu do całej długości tej drogi. Czyli dno dna i 6 metrów mułu.

          • 0 2

          • Dodaj odcinek Mława - Płońsk

            Tam jedziesz maks. 50, bo co chwilę masz wiochy, "uspokajacze ruchu", albo krzyżówki, albo jeszcze inne cuda, a droga wąska jak do Kartuz.

            • 0 0

        • Droga

          Elbląg-Pasłęk akurat jest właśnie zastępowany ekspresówką, Podróżniku.

          • 0 0

  • Jeżdżę samochodem, bo muszę (3)

    Inwestycje kolejowe leżą i kwiczą, a odpowiedzialni za ten stan rzeczy dostają kwiaty.

    Ja wolałbym podróżować koleją, ale, jak pomyślę o wejściu do wagonu PKP, to mnie trzęsie. Na szczęście mam samochód. Wygodniej i szybciej.

    • 60 4

    • Popieram (2)

      Narszcie ktos madry sie wypowiedzial!
      Tez chetnie pojechalbym sobie np. do Krakowa czy do Warszawy koleja, ale pociag musialby jezdzic troche szybciej, bo 6h to lekko za duzo.

      Z drugiej strony to dobrze, ze drogi ekspresowe nie powstana za szybko, bo jakby powstaly np. do Wwa ekspresowka jechalo by sie 3h, a pociagiem 5h to nikt by PKP juz nie jezdzil, a tak jest jeszcze czas na uratowanie kolei.

      • 7 4

      • tak bedzie (1)

        jak juz wreszcie skoncza remont trasy kolejowej Warszawa - Gdynia. Bez wychylnego Pendolino Warszawa bedzie osiagalna w 2h30-2h50, tym samym Kraków poniżej 6h. A wtedy S7 zostanie desperatom i pracujacym w samochodzie..

        • 5 0

        • 2h30 to jeszcze długo nie będzie

          • 1 1

  • Do Polski powinna wejść niemiecka DB. (10)

    Całe PKP wraz z wagonami i torami na zbity pysk wywalić. Dwa razy jadąc z Warszawy do Gdyni kanar ze zdziwieniem pytał się o mój bilet twierdząc że takiego numeru pociągu nie ma. Kolej to chyba zorganizowana grupa.

    • 44 42

    • DB (6)

      A najlepsze jest to, że najstarsze wagony DB przerzucone do Polski, staną się jednymi z najnowocześniejszych w PL!!!!!!!!!!!!!!

      • 8 17

      • (3)

        bajek się nasłuchaliście:D

        "W samym Berlinie już na początku grudnia wraz z pierwszym śniegiem wypadła z rozkładu setka pociągów kolei podmiejskiej. Do końca grudnia ich liczba przekroczyła 6 tysięcy! Podobnie jest na trasach regionalnych i dalekobieżnych. W ostatnich tygodniach zaledwie jeden na pięć pociągów trzymał się rozkładu. Ale i w normalnych warunkach nie jest o wiele lepiej. Notorycznie spóźnia się jedna trzecia pociągów. Kolejki do kas biletowych są coraz dłuższe i nierzadko trzeba odstać ponad pół godziny, aby zaopatrzyć się w bilet. Są wprawdzie automaty, ale ich obsługa jest tak skomplikowana, że posługują się nimi jedynie desperaci. W dodatku różnorodność taryf, zniżek i połączeń przechodzi wszelkie wyobrażenia. – Taki jest wynik wieloletnich oszczędności Deutsche Bahn – mówi Winfried Herrmann, szef komisji transportu Bundestagu.

        W Berlinie stoją na bocznych torach setki wagonów kolejki S-Bahn (jednej z 500 spółek Deutsche Bahn) z powodu defektów hamulców i niesprawnych silników. Na peronach tłok, a w wagonach ścisk. Nikt nie wie, jak wyjść z zapaści. Rząd, któremu podlegają państwowe koleje, jest bezradny i zapowiada dofinansowanie Deutsche Bahn. W najbliższych dniach ma się odbyć narada, jak wyjść z impasu. Ale takich było już wiele. Berlińczycy jeżdżą masowo na gapę, dając w ten sposób ujście swemu niezadowoleniu."

        za Rzeczpospolitą....

        • 26 2

        • O tak, dalej czytaj taką propagandę... Normalnie jak za czasów PRL. (2)

          Wiesz co oznacza, że tam "wypadła z rozkładu setka pociągów"? To jest opóźnienie max 15minut. W Polsce niektóre pociągi w ogóle nie przyjeżdżały... "Są wprawdzie automaty, ale ich obsługa jest tak skomplikowana, że posługują się nimi jedynie desperaci." - chyba Turcy, którzy nie potrafią czytać!"Berlińczycy jeżdżą masowo na gapę" - czytamy ze zrozumieniem: Turcy jeżdżą na gapę, bo mają w pupie zasady kraju, który ich przygarnął i wydał spory socjal

          • 9 23

          • (1)

            dobra mały słownik dla fana helmutów:D
            wypadła z rozkładu-w ogóle nie przyjachała- przy nich nasza SKM to solidna firma ale zawsze możecie wstawić zdjęcie jaką to małą szparę macie między peronem a pociągiem-to was podbuduje-już raz się tu tak rajcowaliście:)
            cywilizoany niemiec nigdy na gapę by nie pojechał ale miliony ludzi przez komin to już przepuści:) a zawszystkie przestępstwa w Niemczech odpowiedają niepiśmienni Turcy? widzę, że jescze faszyzm i rasizm z niektórych nie wylaz!

            • 18 3

            • Stary ale taka jest prawda. Zobacz kiedyś jakiś dokument o więzieniach w RFN i zwróć uwagę na to kto tam siedzi.

              • 1 4

      • A przestan! (1)

        Nastapi Cud i PKP wyjdzie z dolka a nastepnie wejdzie na trasy niemieckie! Po jakims czasie nasze PKP wejdzie tez do innych krajow i stanie sie wiodacym przewoznikiem kolejowym w Europie! Dzieki polskim inzynierom bedziemy miec najnowoczesniejsze pociagi produkcji oczywiscie polskiej oraz pociag ktory pobije obecny swiatowy rekord predkosci! Superszybka trasa kolejowa laczac europejskie miasta z Polska stanie sie konkurencja dla linii lotniczych! A osoby, ktore sie temu wszystkiemu zasluza beda potem beatyfikowane!

        • 0 4

        • A będą błogosławione czy święte bo ksiundz mi na kolędzie tłumaczył ale nie zrozumiałem?

          • 0 3

    • Jestem za!

      A nawet się nie obrażę, jeśli sprzedadzą kolej chińczykom!

      • 3 17

    • tylko,że mamy najwyższą opłatę za tory w całej Europie

      • 6 0

    • Nie badź naiwny z tym DB.

      • 19 1

  • WYBORY (3)

    I już zaczynają się wybory...

    Przed wyborami tyle obiecywali...
    Bezpłatne Autostrady w obrębie miast, bezpłatna obwodnica Wrocławia...
    A po wygranej PO dowiemy się, że to były tylko NADZIEJE, o których dawno wiedzieli, że się nie uda..

    NIE DAJCIE ROBIĆ Z SIEBIE CIEMNEJ MASY

    • 45 8

    • tak sie zaczynaja wybory od zabierania: emerytów, itp

      • 1 0

    • za to PIS da nam w prezecie wojnę z Rosją (1)

      punkanie sie w czoło UE i pańśtwo podsłuchów - ja dziękuję wolę niegroźne niespełnione obietnice w które jako w miare zorientowany człowiek - i tak nie wierzyłem - ale wybiorę spokojne zycie w państwie parawa a nie polowaniena wrogie siły układy itp. Pańtwo Wyznaniowe

      • 3 2

      • Pomyśl, zanim napiszesz

        Państwo podsłuchów to w tej chwili dzieło twoich idoli z PO, z Grzesiem Sch. na czele, tyle, że Po mając w rękach media robi wszystkim wode z młózgu, tobie też. Jak jesteś taki inteligentny, to zajrzyj do archiwum i obejrzyj reklamówki wyborcze PO - te szybkie koleje, te autostrady, lotniska i cuda na kiju. Normalnie druga Irlandia. I ją ją niemal mamy - też jesteśmy na progu bankructwa.

        • 4 1

  • Lepiej, żeby jednak PKP potrafiła wydobyć kasę z UE na modernizację torów i pociągów. (4)

    Jazda samochodem jest niebezpieczna i tylko frustraci i ludzie o skłonnościach samobójczych jeżdżą do Warszawy autem.

    • 35 22

    • Żaden normalny urzędnik z UE nie da kasy PKP, bo to wyrzucenie piniędzy w błoto (1)

      • 5 8

      • Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i się trochę zastanów.

        Po pierwsze gdzie ty spotkałeś normalnego urzędnika.
        Po drugie UE lubi wyrzucać pieniądze w błoto. Nie szukając daleko budyniowe ECS.

        • 10 0

    • nic dodac, nic ujac.

      kolej buduje tanio, to jej zabierzemy i damy na drogi. Gdzie lista usterek najdrozszej drogi w Europie mieszczaca sie na ciezarowce "mieści się w granicach normy".
      A zapalonym samochodziarzom proponuje poczytac artykul obok, o przeladowanych ciezarowkach.

      • 3 0

    • CO ZA IDIOTA Z CIEBIE!

      Trzeba mieć wyobraźnię żeby wsiąść do auta i pojechać do Wawy, a jeśli ty jesteś ograniczony i nie potrafisz poruszać się nawet na pustej obwodnicy to już twój problem ;]

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane