• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Zielona do Ergo Areny otwarta

Maciej Naskręt
19 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 14:00 (19 grudnia 2012)

Nowy fragment Drogi Zielonej okiem kierowcy. My przejechaliśmy we wtorek zaśnieżoną jezdnią, ale już po południu kierowcy powinni podróżować tam po czarnej nawierzchni.


Gotowe są już dwa fragmenty Drogi Zielonej, ale by ta ekspresówka naprawdę ułatwiła poruszanie się po Gdańsku, muszą powstać jeszcze dwa kolejne odcinki: na Przymorzu i pod wzgórzem Pachołek.



Aktualizacja godz. 14:00. Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu jest już przejezdna dla wszystkich kierowców.

* * *

Gdańsk zyska w środę kolejną dwujezdniową trasę - fragment Drogi Zielonej na granicy z Sopotem. 800-metrowa ulica połączy skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego zobacz na mapie Gdańska z rondem przy ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska. Kierowcy udający się na imprezy w Ergo Arenie nie będą musieli już kluczyć ulicami Sopotu lub gdańskiej Żabianki.

- Drogę otworzymy dla ruchu wczesnym popołudniem, wcześniej natomiast planujemy symboliczne przecięcie wstęgi zabytkowym autobusem komunikacji miejskiej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wykonawcą przedsięwzięcia było konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras, które za realizację zadania drogowego do stycznia 2011 r. otrzymały 61 mln zł. Projekt budowlany opracowała firma BPBK.

Inwestycja obejmowała, oprócz wykonania dwujezdniowej drogi, budowę trzech tuneli (dwa drogowe i jeden pieszo-rowerowy) na terenie zamkniętym PKP o długości 21 m i szerokości całkowitej 27,5 m. Ponadto w połowie wykonano kładkę pieszo-rowerową łączącą ul. Subisława z terenem sopockiego Hipodromu. Jej długość to 28 m.

Inwestycja na granicy Gdańska i Sopotu obejmowała przebudowę skrzyżowania al. Niepodległości, al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego po to, by "wpiąć" tam Drogę Zieloną. Wykonano czterowylotowy układ z owalną wyspą centralną. Wymieniono także nawierzchnie na dojazdach do splotu dróg.

Jest też coś dla rowerzystów. Ci mogą teraz podróżować nową ścieżką od strony Sopotu na odcinku od skrzyżowania al. Niepodległości do ronda ulic: Gospody i Łokietka.

Zakończenie prac na budowie Drogi Zielonej.

Otwarta droga na granicy Sopotu i Gdańska to kolejny odcinek dwujezdniowej drogi, nazwanej roboczo przez planistów - Drogą Zieloną. W Gdańsku od niedawna można też jeździć odcinkiem właśnie Drogi Zielonej przy stadionie w Letnicy - od ul. Pokoleń Lechii Gdańsk zobacz na mapie Gdańska do al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja została zlecona przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne firmie Budimex. Przedsięwzięcie pochłonęło ok. 135 mln zł.

W nieokreślonej szczegółowo przyszłości mają być zrealizowane kolejne dwa odcinki Drogi Zielonej. Pierwszy ma przebiegać w tunelu pod Pachołkiem i łączyć ul. Spacerową z właśnie oddaną do ruchu drogą na granicy Żabianki i Sopotu. Kolejny odcinek, to droga między Ergo Areną a al. Hallera właśnie. W tym przypadku droga ma przeciąć tereny zielone między Przymorzem i Zaspą a gdańską plażą.

Co ciekawe, gotowa w przyszłości na Żabiance Droga Zielona ma połączyć się z planowaną Drogą Czerwoną i dojazdem do tunelu pod Sopotem. Skrzyżowanie miałoby powstać kilka metrów na wschód od wybudowanego tunelu pod magistralą kolejową.

Po zakończeniu uroczystości związanych z otwarciem drogi, autobusy linii 122 w obu kierunkach na stałe zostaną wycofane z ul. Gospody i ul. Pomorskiej. Między przystankami "Opacka" a "Sopot - Ergo Arena" autobusy tej linii pojadą nową trasą: Gdańsk al. Grunwaldzka - Droga Zielona - Sopot Łokietka.

Ponownie obsługiwane przez linię 122 będą przystanki w Gdańsku w ciągu al. Grunwaldzkiej: "Nadwodna", "Górskiego", "Opacka". Godziny odjazdów ulegną drobnej korekcie.

Godzina zmiany organizacji ruchu jest ruchoma i może ulec przesunięciu.

Dodatkowo, drobnej korekcie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii 117 i 143 celem dostosowania czasów jazdy do aktualnie panujących warunków ruchu drogowego.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (199) 1 zablokowana

  • (1)

    "...W niedookreślonej przyszłość mają być zrealizowane kolejne dwa odcinki Drogi Zielonej...."

    Hej młody junaku smutek zwalcz i strach, moze na tym miejscu za 60 lat...

    • 65 11

    • A w międzyczasie mieszkańcy Żabianki będą sobie w brodę pluli, że nie zgodzili się na drugą jezdnię Gospody.

      • 4 0

  • Tak ma być. By moher mógł z lampka chodzić np. Na tzw nieszpory - czy jak tam

    • 3 2

  • pytam się czemu...

    Wszystko ładnie pięknie--- tylko czemu tuz za kładką w strone Ergo jest całkowicie ciemno????

    • 2 2

  • mohery z żabianki znowu protestują???-znowu niezadowoleni...

    ten przysiółek nalezy wyburzyc,tym bardziej że ich BLOKI kończą tzw. "stabilność techniczą"- tj grożą zawaleniem...-katastrofą budowlaną...
    w nagrodę macie ekrany...(zarąbiste- jak WY) które w normalnym mieście nie powinny mieć miejsca....
    ale to Przysiółek ...

    • 2 3

  • "Ekspresówka" (1)

    Pod jakim względem jest to ekspresówka?

    • 2 0

    • sa ekrany :D
      dwa pasy w obie strony i to rozdzielone :D
      i bez swiatal.

      • 2 0

  • absolut(nie) ! tj. Ikarus ZKM Gdańsk :)

    • 0 0

  • Droga Zieloną do Ergo Areny otwarta

    Co właściwie autor chciał napisać w tytule i w jakim języku?

    • 1 0

  • jeszcze apropos. Miasto nie wywiązuje się z obietnicy odśnieżania dróg rowerowych. Witosa i Łostowicka , nie odśnieżony nawet kawałek. Kartuska , totalne lodowisko. Rajska , śnieg zrzucany na pasy ruchu dla rowerów. ZDiZ obucie się

    • 0 2

  • Dlaczego wycięto planowaną linię tramwajową na drode Zielonej? (9)

    Przez Drogę Zieloną od al. Hallera do Chłopskiej od samego początku planowano trasę tramwajową a tu nagle nie tak dawno ktoś usuną tą inwestycję z planów.
    Dlaczego stawia się tylko na transport samochodowy?

    • 97 16

    • Pewnie dlatego, że Karnowski już się zwrócił do ZKM Gdynia o podciągnięcie do Ergo, linii trolejbusowej. (4)

      • 7 1

      • A czy tam znajdzie się miejsce na pętlę trojlebusową ???

        Bo niby jak ? trojlebus dojedzie do Ergo Areny i jak zawróci ?

        • 1 1

      • A czym się różni trojejbus od autobusy (2)

        Jeden i drugi stoi w korku więc niczym.

        Tramwaj zaś je omija. Trolejbus nie zastąpi tramwaju, a conajwyżej może zastąpić autobus. Zamiana tramwaju na autobus lub trolejbus zawsze będzie stratą.

        • 10 4

        • Przypomnij sobie swoje słowa o tramwajach nie stojących w korkach... (1)

          gdy jakiś ulegnie awarii albo wypadkowi, nie zanosi się też aby na Zielonej były korki. Poza tym dublowanie trasy przez dwa środki transportu nie ma sensu. Pomijam oczywiście koszta związane z budową torowiska i hałasu jaki robią tramwaje, a kosztami budowy sieci trolejbusowej.

          • 2 9

          • Ale po co budować sieć trolejbusową

            Skoro jest droga to mogą jeździć autobusy, więc nie widzę sensu rozbudowy linii trolejbusowej. Skoro i tak stoi w tym samym korku i jedzie tak samo szybko.

            • 3 1

    • Gdyby tak wszyscy porzucili auta na rzecz tramwajów, jazda nimi byłaby porównywalna z ostatnimi chwilami konia przed rzeźnią.

      Wtedy sam zacząłbyś namawiać, by chociaż część wróciła do samochodów. Najgorętszymi zwolennikami zniesienie prohibicji byli ci, co wcześniej o nią lobbowali. Linie tramwajowe są strasznie drogie w budowie. Opłacalne tylko wtedy, gdy ma się pewność całych dywizji pasażerów.

      Teraz odpowiedź na ostatnie Twe pytanie prosto z mego serca: Jazda autem jest jak taniec z najpiękniejszą dziewczyną na balu. Jazda czymkolwiek innym jest jak zmywać po tym balu.

      • 1 5

    • bo taniej

      • 6 0

    • (1)

      Może dlatego, że po jednej stronie tej drogi niczego nie ma? I tramwaje woziłyby tylko powietrze?
      Może nie ma sensu budować kolejnej lini wzdłuż Gdańska przy samym morzu? (ciąg grunwaldziej, skm, chłopska?

      Ale pewnie, łatwiej postawić się w roli jedynego sprawiedliwego niż chwilę pomyśleć.

      • 14 33

      • no właśnie chwilę pomyślał i tam są bloki mieszkalne i tereny rekreacyjne

        wielu ludzi by skorzystało z tramwaju tam. Nie mówiąc o alternatywnej trasie w ramach awarii ciągu Chłopska-Rzeczypospolita

        • 30 8

  • plany, plany, plany (5)

    Po prostu już widzę ten tunel pod pachołkiem oczyma wyobraźni....

    Tunel dojedzie do spacerowej i co? już teraz spacerowa często jedzie w tempie, nomen omen, spacerowym.

    • 99 28

    • A dlaczego... (1)

      planowany odcinek ma biec przy dąbroszczaków?? tam przecież jest deptak, i plac zabaw... może uznali że już to nie potrzebne?? jakąś tego nie widzę...

      • 1 4

      • do dąbroszczaków masz jeszcze daleko.

        Więc na wszystko o czym mówisz starczy miejsca.

        Po drugie drogę najwcześniej oddadzą za 8 lat.

        • 0 0

    • Wystarczy zrobić węzeł przy realu i sprawa załatwiona.

      • 6 1

    • Spacerowa

      już dawno miała przebiegać w wariancie 2 pasy, tylko mieszkańcy Osowej się buntowali przed jej wlotem w planowaną trasę lęborską. Teraz wiadomo że lęborska będzie zaczynała się gdzie indziej więc na pewno w planach po 2014 jest poszerzenie Spacerowej do wlotu w tunel. Jej część do Oliwy stanie się spokojną drogą dojazdową.

      • 13 0

    • Trzeba przyznac, ze ktos był wyjątkowo przewidujący nazywajac ulice Spacerową ;)

      • 31 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane