- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (273 opinie)
- 2 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (117 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (168 opinii)
- 4 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (159 opinii)
- 5 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (241 opinii)
- 6 Dzielnica z ciekawą historią i starą wystawą (15 opinii)
Drogi tunel pod Martwą Wisłą. Najtańsza Hydrobudowa chce 885 mln zł
Najkorzystniejszą ofertę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą złożyło konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia. Z budową planuje uporać w 3 lata i chce za to 885 mln zł. To o 375 mln zł więcej niż planowało wydać miasto, ale dwukrotnie mniej niż proponował najdroższy oferent.
W środę w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto oferty przetargowe na budowę tunelu pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami od strony ul. Marynarki Polskiej i przyszłego Węzła Ku Ujściu . Ten 2,4-kilometrowy odcinek jest najbardziej skomplikowanym spośród czterech, których budowa zaplanowana jest na najbliższe trzy lata.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 90 proc. cena, a w 10 proc. termin wykonania zadania. Najbardziej atrakcyjną propozycję złożyło konsorcjum firm konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA (lider), PBG SA, Aprivia SA. Oszacowało ono budowę inwestycji drogowej na 885,6 mln zł (brutto) i ma zamiar z nią uporać się w ciągu 36 miesięcy.
Budżet miasta nie zaoszczędzi na inwestycji. Inwestor - spółka GIK - przedsięwzięcie wyceniło na kwotę ok. 510 mln zł. Najtańsza oferta jest o 375 mln zł wyższa niż planowało wydać miasto.
- Miasto będzie musiało teraz wysupłać w budżecie dodatkowe środki. Nie wyobrażam sobie budowy Trasy Słowackiego bez tunelu pod Martwą Wisłą. To najważniejszy element tej inwestycji - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.
- Mieliśmy świetny kosztorys. Szkoda, bo mogliśmy bez obaw złożyć wyższą ofertę, na ponad miliard złotych - powiedział nam po otwarciu ofert przedstawiciel [imię i nazwisko do wiad. red.] konsorcjum, które złożyło najkorzystniejszą ofertę.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Każdą z nitek tunelu samochody pojadą tylko w jednym kierunku. W każdym kanale znajdą się po dwa pasy ruchu o szerokości ok. 3,5 m. W tunelu nie będzie dodatkowego ograniczenia prędkości, jechać będzie można z prędkością 50-60 km na godzinę. W tunelu nie będzie chodników dla pieszych, ani ścieżki rowerowej.
Wykonawca będzie musiał m.in. wykonać wykop (wanny) o głębokości ok. 10 metrów i długości w sumie ok. 1,5 km po obu końcach przyszłego tunelu, również pod ul. Marynarki Polskiej. Ponadto, podczas prac nie może być utrudnień w ruchu samochodów, a to zawsze komplikuje sprawę
Teraz na rozstrzygnięcie przetargu oczekuje już tylko trzeci odcinek Trasy Słowackiego - Droga Zielona. Dwujezdniową ulica ma powstać między ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera . Otwarcie kopert w przetargu na budowę nastąpi 9 maja.
Prace od marca tego roku trwają już na lotniskowym, 2,8-kilometrowym odcinku Trasy Słowackiego. Prowadzi je firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku. Rozpoczęła się też budowa Trasy Słowackiego o długości 3,3 km przez Wrzeszcz, która potrwa ok. 19 miesięcy. Generalnym wykonawcą tego zadania jest konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, za co dostanie ok. 159 mln zł.
Kolejny raz prezentujemy wizualizację budowy czterech odcinków Trasy Słowackiego.
1. Konsorcjum: Lider: FCC Construction S.A., Alpine Bau GmbH, Alpine BeMo Tunnelling GmbH; Cena ofertowa: 1,180 mld zł, Termin wykonania: 36 miesięcy.
2. Konsorcjum: Lider: Mostostal Warszawa S.A.; Cena ofertowa: 1,354 mld zł, Termin wykonania: 39 miesięcy.
3. Konsorcjum: STRABAG Sp. z o.o; STRABAG AG; Cena ofertowa: 1,532 mld zł, Termin wykonania: 42 miesiące.
4. Konsorcjum: Lider: HOCHTIEF POLSKA S.A., Partner: HOCHTIEF Construction AG; Cena ofertowa: 1,639 mld, Termin wykonania: 42 miesięcy.
5. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.; Cena ofertowa: 885,6 mln zł, Termin wykonania: 36 miesięcy.
Miejsca
Opinie (199) 7 zablokowanych
-
2011-04-27 14:54
wiem ze nie na temat ale znowy zaczyna sie problem z ogrodkami w sopocie
czyzby waszystko zostalo ustalone znowu Welman mial wygrac nigdzie nie mnozna sie dodzwonic z zieleni odsylaja do miasta z miasta do zieleni ostatnio msie dodzwonilem zo zieleni oni przelanczali mnie z pokoj do kkoj nikt nic nie wie
- 1 2
-
2011-04-27 13:02
20 lat w Gdańsku nic (3)
tramwaj na Chełm - fakt ale w planach jeszcze gierkowskich miał być pod koniec lat 80.(tak jak na Migowo zresztą); jak weszliśmy do UE coś się ruszyło; a wcześniej hordy urzędasów i politykierów lokalnych się wzbogaciło, ręka rękę myje...
- 45 25
-
2011-04-27 13:42
. Gierek wybudował obwodnice, węzeł Okopowa, trase Leningradzka a adamowicz (2)
oddaje działki na bunkry sekt po 1zł i nie potrafi psich i swoich g.... sprżatnac
- 19 8
-
2011-04-27 14:11
akurat wezel okopowa to byl powazny blad (1)
a konkretnie przeciecie starego miasta droga szybkiego ruchu "7" przez co mamy teraz niezbyt ciekawa sytuacje po jej drugiej stronie
- 14 2
-
2011-04-27 14:50
Jaasne, a nie przecieta Ogarna
tuż obok wizytówkowej Długiej rozkwita.
Nie przykładajmy obecnych realiów do tamtego czasu.
Gdy powstawała ta estakada to jeździło się Stągiewną i Chmielną na Warszawę.
Nie wymagajmy od poprzedników wielkich inwestycji skoro sami po 90 roku nie potrafimy zrobić żadnej alternatywy aby zredukować przelotowość Podwala.
Wystartuj w wyborach z propozycją zburzenia estakady, zobaczymy jak ci pójdzie.- 11 2
-
2011-04-27 14:45
PeBeKa nie zainteresowana....
Widzę, że Najlepsza w tym polska firma PeBeKa nei zaintresowana budowa tego tunelu:):)
nei ma co sie dziwic maja lepsze komntrakty
pozdro dla inż. górnictwa i geologi:)- 0 1
-
2011-04-27 14:39
postawione na głowie
miasto rządzone od kilkunastu lat przez tego samego Pawła Adamowicza - nie zbudowało nigdzie żadnego tunelu dla pieszych- zabiera się teraz za budowę tunelu pod największą polską rzeką. Ot pomyślunek ekipy nieudacznika.
- 2 4
-
2011-04-27 12:56
a reszta ofert? (6)
Kto na drugim miejscu i z jaką kwotą?
- 12 83
-
2011-04-27 13:00
przeciez masz w ramce napisane (3)
- 26 0
-
2011-04-27 13:05
ale on koniecznie chciał być pierwszy z komentarzem (2)
więc nie ważne co byle szybko...
- 29 1
-
2011-04-27 13:54
nie otwierała mi się ... (1)
akle dziękuję za miły komentarz.
- 1 10
-
2011-04-27 14:27
Ona się nie otwiera, bo jest na stałe
Wymyśl lepsze tłumaczenie
- 12 0
-
2011-04-27 13:41
Stefan i Henio, łopatami zrobią to za 2 000 000zł
plus parę wins
- 0 5
-
2011-04-27 13:39
Stefan i Henio, łopatami zrobią to za 2 000 000zł
na głowę, plus parę tanich win
- 8 4
-
2011-04-27 14:22
Sucharskiego czy Slowackiego bo juz sie pogubilem...
Myslalem ze trasa przy Westerplatte razem z mostem wantowym i tunelem to trasa Sucharskiego, a tu niespodzianka bo podobno ma to byc przedluzenie sSlowackiego... maja rozmach nie ma co :)
- 3 3
-
2011-04-27 14:20
czy tam w ogóle ktoś jeździ?
- 2 2
-
2011-04-27 14:10
A może jednak dla rowerzystów w tym tunelu znalazłaby się ścieżka?
to by była duża atrakcja!
- 5 8
-
2011-04-27 14:00
Europejskie Centrum Solidarności to brakujące 375 mln zł.
Tunel ma służyć wszystkim a ECS tylko politykom.
- 12 2
-
2011-04-27 13:06
niech ogłoszą przetarg np w Austrii i zatrudnią normalna zachodnią firme (3)
to robota będzie zrobiona w 6 m-cy i za 1/4 ceny proponowanej przez np Strabag-Polska
- 19 7
-
2011-04-27 13:39
Masz racej (1)
A co do litej skaly, to ostatnio oglądałem program o budowie zapory przy Nowym Orleanie, 3 km na podmokłym terenie w 18 miesięcy, gdyby tak u nas mieli to zrobić to pewnie z 18 lat by im zajeło. I jeszcze do tuneków w Austrii - to w litej skale ale w większości wielokrotnie dłuższe.
- 6 3
-
2011-04-27 13:58
Tunel pod przełęczą Brenner - 63 km zaplanowali budowę na 15 lat, szybciej ale znowu i bez szaleństwa.
Jak napisałem - w skale jest prościej, tak samo z drogami. W Hiszpanii wystarczy że pieprzną TNT jaką górkę co mają po drodze i kruszywo mają na miejscu. U nas na A1 wożą ze Szwecji. No i gruntu też nie wymieniają / stabilizują na nawet 9m. jak to było na A2- 4 0
-
2011-04-27 13:12
W Austrii czy Hiszpanii tunele robi się łatwiej - bo w litej skale. W miękkich skałach czy piaskach w Polandzie jest znacznie trudniej
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.