- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (95 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Drugie podejście do tramwaju na ul. Bulońskiej
5 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat)
Po niekorzystnym finansowo wyniku przetargu dla odnogi tramwaju na Morenę (Piecki-Migowo) w ciągu ul. Bulońskiej , Gdańskie Inwestycje Komunalne ponownie szukają firmy gotowej zbudować ten 700-metrowy odcinek. Zakres inwestycji się nie zmienia, ale wykonawca będzie miał krótszy czas na wykonanie prac budowlanych.
We wtorek Gdańskie Inwestycje Komunalne, koordynujące ten projekt, ponownie zaczęły szukać wykonawcy z takim samym zakresem robót. Urzędnicy liczą, że tym razem wymagania finansowe firm budowlanych będą nieco mniejsze.
- Projekt i zakres inwestycji jest identyczny. Zmiany dotyczą jedynie kosmetycznych zmian formalnych, w tym przede wszystkim skrócenia czasu budowy z 11 do 10 miesięcy, ponieważ nadal pragniemy uruchomić odnogę w ul. Bulońskiej wraz z główną trasą z pętli Siedlce do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Miejska spółka dodatkowo zaktualizowała i urealniła kosztorys budowy nowej trasy. Dotychczasowe szacunki były wykonane w oparciu o ceny z 2012 roku, kiedy to była przygotowywana cała dokumentacja. Teraz w wyliczeniach uwzględnione mają być aktualne ceny, ale "będzie to niewielka korekta względem poprzednich wyliczeń".
Szacowane koszty GIK-u poznamy dopiero w momencie otwarcia ofert 10 września br. Ma to spowodować uniknięcie sugerowania się nim przez wykonawców. Podobnie, jak w pierwszym przetargu, jedynym kryterium wyboru będzie cena.
Obecnie GIK ani miasto nie ujawniają planu awaryjnego w sytuacji, gdyby ponownie przekroczono zakładany budżet.
- Liczymy, że zgłosi się więcej firm niż za pierwszym razem, a ceny będą bardziej zbliżone do naszych szacunków - dodaje Skorupka-Kaczmarek.
Nowa trasa będzie zakończona nie tradycyjną pętlą, ale rozjazdami międzytorowymi, które pozwolą "zawracać" tramwajom dwukierunkowym. Na krótkim około 700-metrowym, odcinku przewidziano dwa przystanki o roboczych nazwach: Budapeszteńska oraz Myśliwska.
Oprócz torów, prace obejmą też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej. Wraz z budową trasy dla tramwajów przewidziano też realizację drogi rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Bulońskiej.
Dodatkowo, wykonawca jest zobligowany do uzupełnienia infrastruktury powstającego już przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo. Tam będzie musiał zrealizować toaletę publiczną, budynek socjalny oraz zadaszenie przejścia między przystankiem PKM a autobusowym przy ul. Rakoczego.
Docelowo trasa w ciągu ul. Bulońskiej ma być przedłużona poprzez ul. Nową Bulońską Północną do rejonu ul. Nowej Warszawskiej . Nowa Bulońska Północna będzie się dodatkowo łączyła z ul. Nową Politechniczną, która pozwoli na dotarcie komunikacją szynową do Wrzeszcza i na Zaspę.
Czytaj też: Plany rozbudowy układu komunikacyjnego. Dokąd mogą pojechać tramwaje?
Zobacz postęp prac na budowie trasy z Siedlec do PKM Brętowo. Materiał z początku lipca.