• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże korki na Podwalu Przedmiejskim. Przez sygnalizację?

Maciej Naskręt
18 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 19:49 (18 marca 2014)
Korek na ul. Podwale Przedmiejskie z minionego poniedziałku. O godz. 14 trudno było swobodnie przejechać  do centrum. Korek na ul. Podwale Przedmiejskie z minionego poniedziałku. O godz. 14 trudno było swobodnie przejechać  do centrum.

Od kilku dni kierowcy skarżą się na korki na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. W ostatnich dniach zatory zwiększyły się tam dwukrotnie. Zdaniem części kierujących winni są inżynierowie ruchu, którzy zmienili program sygnalizacji świetlnej. Postanowiliśmy to sprawdzić.



Co radziłbyś kierowcom, którzy stoją w korku na Podwalu Przedmiejskim?

Aktualizacja godz. 19:49 Dobra wiadomość dla kierowców. Skontaktował się z nami Tomasz Wawrzonek i poinformował, że drogowcy sprawdzili koordynację obu sygnalizacji. - Okazało się, że kabel łączący światła między Węzłem Groddecka a ul. Okopową został uszkodzony. Nie wiadomo co było przyczyną jego przerwania. Awaria do jutra zostanie usunięta i światła powinny zacząć działać jak przed tygodniem - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Aktualizacja godz. 17:40 Skontaktował się z nami nasz czytelnik, który jest motorniczym komunikacji miejskiej w Gdańsku. Zaprzecza on informacjom podawanym przez pracowników ZDiZ, jakoby w ostatnich dniach nie zmieniano świateł na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Okopowej.

- Dotąd było tak, że wjeżdżając na skrzyżowanie od strony ul. Elbląskiej można było płynnie wjechać pod wiadukt, a następnie - po odstaniu na przystanku Centrum - płynnie przejechać przez Węzeł Groddecka i pojechać w kierunku Chełmu. Teraz tak się nie da, ponieważ światła zapalają się w innej niż dotąd kolejności - tłumaczy.

Jego zdaniem dziś (wtorek, 18 marca) pracownicy pogotowia sygnalizacji świetlnej Eldro co najmniej dwukrotnie byli wzywani do skontrolowania świateł na feralnym skrzyżowaniu.

***


Od kilku dni kierowcy narzekają na większe korki na ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska w centrum Gdańska. Dotychczas korki sięgały najwyżej Starej Motławy zobacz na mapie Gdańska. W tej chwili trzeba ustawić się w kolejce nawet przy Bramie Żuławskiej - ul. Długie Ogrody. zobacz na mapie Gdańska

- Przed tygodniem nie musiałam stać w korku, by wjechać do centrum Gdańska. Sytuacja w ostatnich dniach się zmieniła, tracę tam nawet 30 minut dziennie - mówi Anna Matuszak, nasza czytelniczka.

Zdaniem kierowców problem tkwi w źle wyregulowanej sygnalizacji.

- O wiele mniej aut przejeżdża przez skrzyżowanie z ul. Okopową, tak jakby światła na Węźle Groddecka zobacz na mapie Gdańska nie przepuszczały tylu samochodów, co jeszcze tydzień temu. Wcześniej przejeżdżało kilkanaście rzędów aut na jednej zmianie świateł - uważa Jan Drabowicz, czytelnik, którzy codziennie korzysta z wspomnianej ulicy.

O dolegliwe korki zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, a konkretnie w dziale inżynierii ruchu, który jest odpowiedzialny m.in. za programy sygnalizacji świetlnych.

- Sprawę doskonale znamy. Nie zmienialiśmy funkcjonowania sygnalizacji przy ul. Okopowej i na sąsiednim Węźle Groddecka. Światła działają w niezmienionym trybie od dłuższego czasu. Nie ma mowy też o ich rozregulowaniu. Sygnalizacja pracuje zgodnie z przyjętym przez nas dużo wcześniej projektem. Przyjrzymy się jeszcze koordynacji obu sygnalizacji, ale raczej tu także nie powinno być problemu - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu.

Co więc może być przyczyną większych, niż dotychczas, korków na ul. Podwale Przedmiejskie?

Inżynierom trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ich zdaniem nie bez znaczenia pozostaje fakt częstych zamknięć zapór na przejazdach kolejowych na Oruni - w ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska. Spadła tam przepustowość. Wielu kierowców rezygnuje z objeżdżania centrum Gdańska, kierując się na południe, przez Olszynkę - m.in. ul. Olszyńską zobacz na mapie Gdańskaul. Wspólną zobacz na mapie Gdańska.

Na korki wpływa też fakt, że dni stają się dłuższe i chętniej niż zimą podróżujemy autem z domu do pracy lub szkoły. - Nawet nieduży, kilkuprocentowy wzrost liczby aut na drodze, może się przełożyć na wyjątkowo dolegliwe korki. Warto o tym pamiętać - podkreśla Wawrzonek.

Kierowcy nie bardzo chcą w to wierzyć, ale nie bardzo mają co zrobić. Pojazdom na Podwalu Przedmiejskim trudno uciec przed korkiem. Alternatywa - przejazd ul. Toruńską przez Dolne Miasto i Stare Przedmieście do ul. Okopowej - jest także zakorkowana. Trzeba więc rozważyć niemal zawsze pewną i szybką podróż Południową Obwodnicą Gdańska, pod warunkiem, że jedziemy w kierunku południa Gdańska.

Miejsca

Opinie (150) 2 zablokowane

  • Szkoda, że jest tam tylko jeden pas do skrętu w prawo... (8)

    • 66 12

    • LG (2)

      No szkoda,tylko co to da ze po skrecie w prawo masz ok 50m i zwezenie,tak czy siak bedzie jeszcze wiekszy kociol bo bedzie zablokowany srodkowy pas do jazdy na wprost

      • 15 1

      • Ze środkowego pasa nie wolno tam skręcać. (1)

        Tylko cwaniaki tak robią.

        • 19 0

        • przecież tam zawsze jest korek od kiedy sięgam pamięcią ;)

          • 0 0

    • (1)

      Skręcający w prawo, mając zielone światło, zatrzymują się i sprawdzają czy coś nie nadjeżdża z lewej - to pierwsza sprawa. Druga jest bardziej prozaiczna. Nawet jeśli na prawym pasie nie ma zbyt wielu aut i zjadę na ten pas przed teatrem szekspirowskim, to i tak jeszcze z pięciu cwaniaków-buraków wciśnie się na siłę w kolejkę udając że się zgubili czy zagapili. Mimo linii ciągłej przed skrzyżowaniem. Taki sport narodowy, nie mający nic wspólnego z jazdą "na suwak", która w niektórych miejscach sprawdza się bardzo dobrze.

      • 32 2

      • Nie wpuszczać

        Apeluję, żeby nie wpuszczać tych cwaniaków, jak postoją dłużej albo będą zmuszeni pojechać prosto, to następnym razem grzecznie staną w kolejce. Przez takich cwaniaków uczciwi kierowcy stoją o wiele dłużej. Przydałoby się aby od czasu do czasu patrol straży nmiejskiej tam postał, bo jak kiedyś stał robotnik w kamizelce odblaskowej to było grzecznie jak nigdy bo myśleli, że policja.

        • 3 0

    • Najwięcej czasu zajmuje ludziom płynne ruszenie i skręt w prawo... (1)

      Zamiast ruszać wszyscy jednocześnie, kolejny pojazd rusza po tym jak jego poprzednik już odjedzie... Dwa pasy do skrętu w prawo ma sens. W tym samym czasie przez skrzyżowanie mogło by przejeżdżać dwa razy więcej samochodów a następnie "na suwak" na tych 50 metrach znów łączyć się w jeden pas... Na pewno by wzrosła przepustowość skrzyżowania..

      • 6 9

      • Suwak na 50 metrach przy takim natężeniu ruchu ? Ci, którzy jadą lewym pasem po skręcie w prawo, wciskają się dalej na środkowy pas po wymalowanej tam wysepce. Żeby w tym miejscu funkcjonował suwak potrzebne jest jeszcze ze 20 lat edukacji o ruchu drogowym i wpajania podstawowych zasad kultury na drodze.

        • 8 0

    • nie rozdrabniajmy się tak. 'tylko jeden pas do skrętu'

      Wyburzyć budynki ABW i Policji i zrobić gigantyczne czteropoziomowe skrzyżowanie z estakadami, tunelami, wyspami, kolejką linową i punktami teleportacji. A na środku kosmodrom z rakietą na blachach GKA lub GND.

      • 1 0

  • Korek na podwalu (5)

    często tam przejeżdżam i faktycznie stoi się więcej w korkach niż przeważnie. I to jest chyba właśnie przez sygnalizacje. Jak ja jeździłem prawie bez korków. Teraz jeżdżę nawet 45 min. Przez korki dobrze że się tym zajeliście

    • 44 2

    • Tylko dlaczego dziwnym zbiegiem okoliczności....

      Ostatnio na tym skrzyżowaniu pracowała ekipa, która grzebała coś przy sygnalizcji. Jaka jest pewność, że niczego nie poprzestawiali?

      • 12 3

    • Odkąd wprowadzili system Tristar (1)

      mój czas dojazdu do pracy wydłużył się z 10 minut do około 20.

      • 11 3

      • tristar jest w trakcie wdrazania wiec rozregulowali swiatla

        tak zle sie jeszcze nie jezdzilo jak teraz. ciagle czerwone. a ja sie pytam gdzie ta zielona fala co? ta co byla? teraz za pare miesiecy utuchomi sie calkowicie tristar za gruba kasa. swiatla wroca do programow sprzed wdrozenia. korki zmaleja i bedzie kolejny sukcess. premie poleca i heja.

        • 4 0

    • Pan Reaktor Maciej zna rozwiązanie problemu... (1)

      ...zlikwidować tunele podziemne i umieścić więcej świateł!!!111

      • 7 0

      • Mysle ze jakbys patrzyl na przyczyne zamiast na skutek to bys tak nie kpil. Z uwagi na utrudnienia w ruchu pieszym (na przyklad tunele itp) nie mamy zrownowazonego transportu, gdyz ciezkosc jest przesunieta na samochody osobowe. Paradoksalnie, ulatwienie ruchu pieszym w dluzszej perspektywie pozwala zmniejszyc korki. Jesli nie wierzysz, porownaj modal split (podzial srodkow transportu) w Gdansku i miastach takich jak Wieden, Berlin etc.

        • 0 0

  • Towarzyszu Wawrzonek !!! (15)

    Przestańcie drwić, bo to nie jest śmieszne.

    To co sugerujecie narastałoby przez dłuższy czas.
    Tu zmieniło się z dnia na dzień.
    Jak nie panujecie nad sytuacją to mam propozycję - zwolnijcie się!

    • 139 4

    • Debilna ankieta !!! (6)

      który to raz panie redaktorze? nie wstyd panu?

      • 25 6

      • to może przedstawisz swoją propozycję dla stojących w tym korku (5)

        skoro propozycje w ankiecie są debilne?

        • 3 9

        • re: to może przedstawisz swoją propozycję dla stojących w tym korku

          no bo te propozycje są debilne, nic rozsądnego w tej sytuacji nie da się wybrać z ankiety...

          • 11 3

        • moja propozycja: (3)

          wywalić w kosmos BUSPAS !! to była aneksja trzeciego pasa przeznaczonego dla wszystkich kierowców!!!
          SKANDAL

          • 10 6

          • (2)

            Moja propozycja: nauczyc sie myslec.
            Buspas konczy sie 500 m przed skrzyzowaniem, ktore generuje zator. Oznacza to ze nie ma on wiekszego wplywu na przepustowosc a jego jedynym zadaniem jest wkurzanie takich jak ty, ze autobus jedzie a ty stoisz. Oraz sprawienie, ze kilku wkurzonych przesiadzie sie na autobus, dzieki czemu stoisz krocej.

            • 4 3

            • ty się naucz myśleć, bo jeśli nie dostrzegasz sytuacji, że przez buspas (1)

              korek robi się na środkowym i lewym pasie, który powinien iść płynnie bo oba te pasy lecą wprost . Przez buspas, który kończy się ok 500 metrów przed skrzyżowaniem wszyscy, którzy chcą skręcić w prawo stoją na pasie środkowym, potem na hurrra chcą się wcisnąć na prawy pas, następuje walka bo autobus czy taksówka nie spieszy się by kogoś wpuścić przed siebie. Ci co jadą prosto zamiast płynnie dotrzeć do skrzyżowania muszą ślimaczyć się z tymi co w tym czasie powinni jechać sobie spokojnie prawym pasem.
              Wkurza to, że ktoś bezmyślnie wpadł na pomysł by z trzypasmowej ulicy uszczknąć coś dla taksówek i autobusów a zupełnie olał sprawę co się będzie działo z innymi użytkownikami drogi, których ogołocono z jednego pasa ruchu

              • 3 2

              • Boli cię,że nie wolno ci slalomem przycwaniaczyć? Buspas nie potęguje korka,bo jedzie się na wprost z 2 pasów,buspas,czy nie...

                • 1 0

    • Popieram.

      A zwracając się do redakcji dziękuję za " postanowienie sprawdzenia" taka wasza praca, że każdy wątek musicie sprawdzać a nie wybrane przypadki.

      Czyt. Dzięki za łaskę

      • 8 2

    • dokładnie (2)

      też jestem inżynierem "i nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe". :) fizyki, matematyki nawet szkoły podstawowej - nie oszuka się.

      jeżdżę tamtędy codziennie i faktycznie stało się z dnia na dzień.

      • 21 3

      • Inzynier (1)

        • 1 1

        • inżynier się właśnie ośmieszył

          zamiast zastanowić się i może sprawdzić stan faktyczny sprzedał do medió stałą gadkę ZDiZ, że wszystko jest ok i zgodnie z planem

          • 10 1

    • Łżą jak psy i myślą że ludzie są debilami i będą ślepo wierzyć w takie bzdury. Jestem motorniczym i jeżdżę tamtędy codziennie kilka razy dziennie i za takie kłamstwa Pan Wawrzonek powinien stracić co najmniej stanowisko. Zamiast przyznać się do błędu woli kłamać ludziom "prosto w oczy".
      ZDiZ w ogóle nie panuje nad sygnalizacją, przykładami ich niekompetencji (inżynierów ruchu) mogę sypać jak z rękawa, prawie codziennie mnie i setki pasażerów one dotykają przez co wykonanie i tak napiętego jak bycze jądra rozkładu po prostu NIE DA SIĘ wykonać. Tramwaj więcej stoi na światłach niż na przystankach.

      • 25 0

    • Wawrzonek zmienny jest

      "Sygnalizacja pracuje zgodnie z przyjętym przez nas dużo wcześniej projektem. Przyjrzymy się jeszcze koordynacji obu sygnalizacji, ale raczej tu także nie powinno być problemu"
      "Okazało się, że kabel łączący światła między Węzłem Groddecka a ul. Okopową został uszkodzony."

      • 4 0

    • To samo chciałem napisać...

      tylko bardziej dosadnie - panie Wawrzonek, puknij się pan w łeb!

      • 3 0

    • Cos musieli nagrzebać!!!

      Korki nagle stały się masakryczne...

      • 4 0

  • ojtam ojtam (4)

    znowu ta propaganda antybudyniowa !! Dzis radyjka zaPOdały ze w Gdańsku sa najmniejsze korki z wszystkich dużych aglomeracji Polski. To czarny ,wstrętny pijar przeciw naszej ukochanej gdańskiej władzuni !!

    • 25 28

    • Kolejność była z goła odwrotna informacja o korkach na podwalu na innych trójmiejskich portalach wisiala conjamniej od wczoraj. Trójmiasto nie przygotowało artykułu w odpowiednim tempie. Artykuł został wrzucony dopiero razem z informacją ze jakoby Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem. PR to rzucanie newsa z rankingu mi, a nie rzeczywiste problemy mieszkańców.

      • 2 1

    • lecz się albo wypad do Gdyni

      tam możesz sobie bredzić (za Gebbelsówą - Grajterówą) do woli

      • 3 3

    • Mamy najmniejsze korki

      oraz wymarłe centrum.

      • 8 1

    • Jak "Kaczor" wygra to zniknie bezrobocie,nie będzie korków ,w szpitalach będzie pusto,zarobki wzrosną o 100 % i w ogóle będzie kraina mlekiem i miodem płynąca ! Takie bajeczki mogą łykać "mohery" ,lub idioci !!!

      • 10 1

  • Długie Ogrody

    Kurcze wczoraj to nawet na Długie Ogrody o 16.20 nie dało się wjechać bo każdy kombinował by jakoś objechać korek na Podwalu.

    • 14 0

  • Moje Tico pracuje tam na najwyższych obrotach przy takich dohamowaniach...

    • 23 0

  • Wydaje mi się, że główną przyczyną korków jest zbyt duża liczba aut przypadającą na metr bieżący (11)

    • 49 11

    • powietrze (8)

      niech kierowcy powietrze wożą dalej w swoich smrodach a korki na pewno będą mniejsze,bo myślicie że zaraz zrobią wam drogi wszędzie i szybko,

      • 18 9

      • A co mam tam wozić? (2)

        • 4 12

        • stolec. (1)

          • 3 2

          • W samochodach z tablicami GKA jeżdżą stolce od jednej do pięciu sztuk

            • 0 1

      • odezwał się (4)

        Odezwał się gość co ma do tramwaju/skm/busa blisko zarówno z domu jak i pracy. Nie pomyślałeś, że ludzie jeżdzą samochodami bo mają pracę poza centrum, w miejscach gdzie komunikacja nie kursuje lub praktycznie nie kursuje? Z chęcią bym sobie SKM pojechał do pracy ale sama SKM 20 min potem przesiadka na busa co jedzie raz na 1,5 godziny i jazda autobusem 40min, potem 2km na piechotę -> kolejne 20 min. Łącznie do pracy komunikacją miejską wyszło by 1,5 godziny w jedną stronę a jak autobus ucieknie to 3 godziny, gdzie samochodem dojazd zajmuje 35-40min.

        • 15 6

        • nie pultaj się, jesteś wyjątkiem (2)

          50% przejazdów samochodem po mieście to przejazdy na nie więcej niż 5 km. Na takie odległości nie opłaca się wsiadać do samochodu. Jest wiele alternatyw, wystarczy pomyśleć i spróbować.

          • 11 5

          • dokladnie tak jest 90% kierowców moze dojechac bez najmniejszych roblemów do pracy komunikacja miejska

            znam samych takich co nawet do sklepu albo na trening jadą autem mimo ze maja 2 kilometry do przejechania!!

            • 9 3

          • Np. Na DCT srodkami komunikacji miejskiej nie dojedziesz.

            • 4 1

        • 30 minut

          Pewnie taka trase przejedziesz w nocy wiec mi tu nie gadaj. 30 minut wracalam z pracy jadac samochodem. Przesiadlam sie na skm jestem zadowolona. To tylko 80 zl za bilet miesieczny.

          • 1 2

    • Cóż za ignorancja

      Już dawno wyjaśnił to Jeremy Clarkson z programu "Top Gear":Przyczyną korków jest to,że wszyscy zaczynają i kończą pracę/szkołę o tej samej porze.

      • 8 0

    • W Rzeczpospolitej Cebulowej stary 10 letni grat z podrdzewiałymi blachami to wyznaczanik "luksusu"

      Więc nawet byle operator łopaty będzie nim zasuwał

      • 1 0

  • Ale jak... przecież Gdańsk to najmniej zakorkowane "duże" miasto w PL? ;-) (2)

    Jeżdżę dość dużo i faktycznie, taka Warszawa czy Łódź to tragedia. Ale już np. Poznań czy Wrocław daje się spokojnie przejechać w godzinach szczytu. Widać tyle teorii ilu kierowców.

    • 26 4

    • dokładnie niech sie zdecyduja 2 godziny temu twierdzili ze niejest zakorkowany Gdańsk

      teraz już twierdza ze zakorkowany? rozumiem ze poprzedni tekst to był sponsorowany wirtualna rzeczywistość propagandowa na zamówienie władz miasta i Budynia. A ten teraz to rzeczywistość :)

      • 7 1

    • Wrocław? :D To ześ walnął. Nie ma gorszego miasta pod względem komunikacji (jakiejkolwiek) niż Wrocław. Syngalizacje z cyklami po 4 minuty to norma.

      • 2 1

  • synchronizacja! (5)

    Z moich obserwacji, przed i po zmianie, problemy wynikają ze zmiany synchronizacji sygnalizacji na Okopowej i rondzie Groddecka, tzn. programy się może nie zmieniły, ale cykl na rondzie został przesuniety o ok15s później względem Okopowej. Skutkuje to tym, że po zapaleniu się zielonego na skrzyżowaniu z Okopową z kierunku Podwala tylko kilka aut wjeżdża na skrzyżowanie i na nim stoi przez większą część cyklu, by dopiero pod koniec zielonego opuścić skrzyżowanie, ponieważ czerwone na rondzie Groddecka tamuje ruch do AK.
    Wcześniej zielone na kierunku do Armii Krajowej zapalało się wcześniej i wcześniej robiło się miejsce na wiadukcie nad torami na auta z Podwala.
    Problem więc nie w programach sygnalizacji obu skrzyżowań a ich wzajemnej synchronizacji!!! Należy nieco opóźnić cykl na Okopowa/Podwale.

    • 41 4

    • Nic nowego

      Rozregulowywanie się synchronizacji jest ciągle zgłaszane przez motorniczych, ale nasze uwagi najczęściej są olewane przez ZDiZ.

      • 12 2

    • Jakie rondo??? (2)

      • 1 1

      • Groddecka (1)

        • 2 0

        • Tam jest RONDO?

          • 1 2

    • wyregulować światła i zlikwidować BUSPAS !!! to recepta na sukces

      ale żaden tępol jeszcze na to nie wpadł

      Precz z bezprawnym zajęciem trzeciego pasa przeznaczonego dla kierowców !!

      • 6 7

  • (1)

    odpowiedź do ankiety:
    proponuję relax w rozi

    • 48 5

    • popieram ..:)

      memory fife ...

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane