- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (128 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Duże korki na Podwalu Przedmiejskim. Przez sygnalizację?
Od kilku dni kierowcy skarżą się na korki na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku. W ostatnich dniach zatory zwiększyły się tam dwukrotnie. Zdaniem części kierujących winni są inżynierowie ruchu, którzy zmienili program sygnalizacji świetlnej. Postanowiliśmy to sprawdzić.
Aktualizacja godz. 17:40 Skontaktował się z nami nasz czytelnik, który jest motorniczym komunikacji miejskiej w Gdańsku. Zaprzecza on informacjom podawanym przez pracowników ZDiZ, jakoby w ostatnich dniach nie zmieniano świateł na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Okopowej.
- Dotąd było tak, że wjeżdżając na skrzyżowanie od strony ul. Elbląskiej można było płynnie wjechać pod wiadukt, a następnie - po odstaniu na przystanku Centrum - płynnie przejechać przez Węzeł Groddecka i pojechać w kierunku Chełmu. Teraz tak się nie da, ponieważ światła zapalają się w innej niż dotąd kolejności - tłumaczy.
Jego zdaniem dziś (wtorek, 18 marca) pracownicy pogotowia sygnalizacji świetlnej Eldro co najmniej dwukrotnie byli wzywani do skontrolowania świateł na feralnym skrzyżowaniu.
Od kilku dni kierowcy narzekają na większe korki na ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku ul. Okopowej w centrum Gdańska. Dotychczas korki sięgały najwyżej Starej Motławy . W tej chwili trzeba ustawić się w kolejce nawet przy Bramie Żuławskiej - ul. Długie Ogrody.
- Przed tygodniem nie musiałam stać w korku, by wjechać do centrum Gdańska. Sytuacja w ostatnich dniach się zmieniła, tracę tam nawet 30 minut dziennie - mówi Anna Matuszak, nasza czytelniczka.
Zdaniem kierowców problem tkwi w źle wyregulowanej sygnalizacji.
- O wiele mniej aut przejeżdża przez skrzyżowanie z ul. Okopową, tak jakby światła na Węźle Groddecka nie przepuszczały tylu samochodów, co jeszcze tydzień temu. Wcześniej przejeżdżało kilkanaście rzędów aut na jednej zmianie świateł - uważa Jan Drabowicz, czytelnik, którzy codziennie korzysta z wspomnianej ulicy.
O dolegliwe korki zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, a konkretnie w dziale inżynierii ruchu, który jest odpowiedzialny m.in. za programy sygnalizacji świetlnych.
- Sprawę doskonale znamy. Nie zmienialiśmy funkcjonowania sygnalizacji przy ul. Okopowej i na sąsiednim Węźle Groddecka. Światła działają w niezmienionym trybie od dłuższego czasu. Nie ma mowy też o ich rozregulowaniu. Sygnalizacja pracuje zgodnie z przyjętym przez nas dużo wcześniej projektem. Przyjrzymy się jeszcze koordynacji obu sygnalizacji, ale raczej tu także nie powinno być problemu - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu.
Co więc może być przyczyną większych, niż dotychczas, korków na ul. Podwale Przedmiejskie?
Inżynierom trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ich zdaniem nie bez znaczenia pozostaje fakt częstych zamknięć zapór na przejazdach kolejowych na Oruni - w ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej . Spadła tam przepustowość. Wielu kierowców rezygnuje z objeżdżania centrum Gdańska, kierując się na południe, przez Olszynkę - m.in. ul. Olszyńską i ul. Wspólną .
Na korki wpływa też fakt, że dni stają się dłuższe i chętniej niż zimą podróżujemy autem z domu do pracy lub szkoły. - Nawet nieduży, kilkuprocentowy wzrost liczby aut na drodze, może się przełożyć na wyjątkowo dolegliwe korki. Warto o tym pamiętać - podkreśla Wawrzonek.
Kierowcy nie bardzo chcą w to wierzyć, ale nie bardzo mają co zrobić. Pojazdom na Podwalu Przedmiejskim trudno uciec przed korkiem. Alternatywa - przejazd ul. Toruńską przez Dolne Miasto i Stare Przedmieście do ul. Okopowej - jest także zakorkowana. Trzeba więc rozważyć niemal zawsze pewną i szybką podróż Południową Obwodnicą Gdańska, pod warunkiem, że jedziemy w kierunku południa Gdańska.
Miejsca
Opinie (150) 2 zablokowane
-
2014-03-18 17:33
////////////////////////////////////////////////////////////// (1)
miasto chce wsadzic kierowców do komunikacji,bo z tego sa łatwe dochody i pensje dla urzedników-czy wam ludzie, tak trudno uruchomić samodzielne myślenie
- 2 10
-
2014-03-18 17:35
Z tej komunikacji,do której się dopłaca?
Cud Tuska?
- 1 3
-
2014-03-18 17:41
Włodarze miejscy - Zakazać tędy jeździć Tirom i będzie ok !!! (3)
Dlaczego przez centrum obok starówki jeżdżą ciężkie samochody?
- 4 1
-
2014-03-18 18:19
1. Bo nie mają innej drogi (do otwarcia tunelu)
2. Jakiej "starówki"? Raczej "Głównego Miasta"- 3 1
-
2014-03-18 18:20
bo nie ma innej drogi (1)
baranie jeden, jak otworza tunel pod martwa wisla sytuacja ulegnie poprawie
- 1 1
-
2014-03-18 18:34
A obwodnica południowa się popsuła?
- 2 0
-
2014-03-18 17:41
Tak jest w wielu miejscach Warszawska/Morska w Gdyni.Z Warszawskiej chce wyjechać 10 czy 15 aut dwa trolejbusy a debilne światła wypuszczają w jednym cyklu 3-4 pojazdy reszta musi kiblować 1,5 minuty do następnej zmiany trolejbusy łapią spóźnienia ale przecież to są inteligentne światła które wg ich twórców miały się dopasowywać do ruchu
- 5 0
-
2014-03-18 17:57
nanana na na nana nanana naa nana
Naskręt!
- 4 0
-
2014-03-18 17:57
klamie
klamie jak z nut sygnalizacja w Gdańsku jest tak ustawiona ze każde światła trzeba zaliczyć jak jadę do pracy stoję wkorkach jak jadę tramwajem przy każdych światkach tramwaj stoi kiedyś tak nie było a pan Wawrzonek tomek pedzie mi wciskał ze nic nie zmienili korek ostatnio sięga z opery po okopowa ale nikt ich z niczego nie rozlicza wiec marnują nasz czas
- 12 0
-
2014-03-18 18:03
BEZEDURA
Oprócz Podwala ogromne korki są na Kamiennej Grobli , Toruńskiej . wszyscy próbują tamtędy objechać korki .
- 8 1
-
2014-03-18 18:19
Coś się musiało zmienić bo rano AK w dół też stoi.
- 9 0
-
2014-03-18 18:28
A jak tam Tristar?
Miał być taki piękny...hamrykański...
- 10 2
-
2014-03-18 18:32
panie Wawrzonek, to co pan mówi, pańska retoryka przypomina mi Gomułkę, który
sugerował zamiast cytryny jeść kiszoną kapustę, po też zawiera witaminę C, a brak mięsa w sklepach uzasadniał faktem, że ludzie za dużo zarabiają i wykupują.
Konkludując, pi....oli pan od rzeczy, jak typowy urzędas.- 17 0
-
2014-03-18 18:39
Dlaczego pan wawrzonek tak bezczelnie kłamie?
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.