• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże reklamy znikną z elewacji centrum Batory

Patryk Szczerba
5 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum. Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum.

Do czerwca znikną wielkoformatowe reklamy z elewacji centrum handlowego Batory. To skutek przeobrażeń w obiekcie, ale i rozmów z miejskim plastykiem Jackiem Piątkiem. Czy śladem centrum pójdą też zarządcy innych budynków?



Czy wielkoformatowe reklamy szpecą Gdynię?

Stanowisko plastyka miejskiego w Gdyni zostało obsadzone w sierpniu. To miał być sygnał, że w mieście potrzeba artystycznej ręki, by uporządkować reklamowy chaos. Nowo zatrudniony urzędnik zapewniał, że zrobi wszystko, by w jak największym stopniu uwolnić miasto od reklam i szyldów..

Póki co, widocznym efektem działań stały się nowe elementy świątecznej dekoracji przy dworcu PKP w Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek zobacz na mapie Gdyni w Orłowie do ich demontażu. Obecność reklam, które wisiały kilkanaście miesięcy, jak się okazało, była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania terenu.

Skutek przyniosły również rozmowy z firmą Pomorze Inwestment, właścicielem Centrum Handlowego Batory. Jej przedstawiciele zobowiązali się, że niebawem wielkoformatowe reklamy mają zniknąć ze ściany od strony ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W zamian pojawią się cztery mniejsze - w ramkach z logotypem centrum. Całość związana jest z przeobrażeniami obiektu, o czym pisaliśmy rok temu.

- Lifting centrum jest zaplanowany na wiosnę. Konsultacje dotyczące zewnętrznej powierzchni doprowadziły nas do momentu, w którym zdecydowaliśmy się o usunięciu wielkoformatowych reklam. Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment.

Na więcej spektakularnych zmian w centrum na razie się nie zanosi, jednak, jak zapewnia plastyk, to nie oznacza kapitulacji. Orężem ma być nadal perswazja i ujednolicanie zasad już na etapie planów zagospodarowania.

- Ściśle współpracuję z innymi wydziałami, m.in. architektury i biura planowania miasta. Jestem obecny przy pracach nad planem zagospodarowania terenu, opiniując projekty, wskazując na najpilniejsze potrzeby. Bezustannie przekonuję przedsiębiorców, że warto postawić na zmiany w wyglądzie ich sklepów czy punktów handlowych - opowiada Jacek Piątek.

Okazją do rozpowszechnienia tematu wyglądu miasta jest konkurs na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Do końca stycznia wpłynęło blisko 100 propozycji. Najlepsze wybierze komisja konkursowa. Mają być promowane na specjalnie zaaranżowanej wystawie.

- Przestrzeń miejska to nie tylko wielkoformatowe reklamy, kolorystyka elewacji, meble miejskie, szyldy i witryny, które wpisują się w krajobraz miasta. Mogą przyciągnąć klientów, jak i zniechęcić. Wystawa powinna to uświadomić- zaznacza, dodając jednocześnie, że spodziewał się większego zainteresowania.

Tego być może nie ma, bo, jak przyznaje, przez kilka miesięcy pracy w Gdyni i po szeregu rozmów spotykał się z różnymi reakcjami. Niektórzy od razu zamykali drzwi, nie chcąc dyskutować, inni, choć otwarci na rozmowę, do zmian przekonać się nie chcieli. Przełamaniem lodów ma być debata będąca pokłosiem wystawy, która jest planowana na wiosnę.

- Chcemy zaprosić specjalistów od reklamy, architektów, którzy mogliby wskazać kierunki, którymi warto podążać, tworząc szyldy, banery i reklamy. W dalszej perspektywie zależy mi też na dotarciu do młodych ludzi, którzy w perspektywie kilku lat, jako przedsiębiorcy, mogą budować przestrzeń miejską - dodaje Piątek.

Czytaj też: Czy parki kulturowe ograniczą reklamy w Trójmieście?

Miejsca

Opinie (64) 4 zablokowane

  • Nie trzeba byc plastykiem zeby zauwazyc ze to szpeci miasto.

    Niezle sobie tam stanowiska wymyslaja.

    • 11 2

  • Te niby reklamy

    Moja podświadomość rejestruje jak śmieć w przestrzeni. jak psie g.....na chodniku lub fruwającą na wietrze foliową torebkę

    • 13 2

  • Budynek LOT gdy należał do LOT wynajmował miejsca handlowe i niejaki budyń podpuszczany ciągle molestował LOT

    by zlikwidowali handel przy LOT.
    a najbardziej na puszczała pewna kobieta z pobliża która pilnuje swojego biznesu na którym także dużo tracicie.
    W końcu LOT zlikwidował handel bo baba glupia była w biurze w Warszawie i miała dość napastowania / bezprawnego /

    Po kilku latach LOT sprzedał budynek za "grosze" i teraz prywatna firma kasuje za dzierżawy - odrobi szybko zakup - i ma budynia wiadomo gdzie.

    LOT nie zarobił masę pieniędzy a tzn. że WY pośrednio nie zarobiliście.

    Prokurator powinien zabrać się za d*pę pewnego łobuza w końcu.

    • 13 4

  • Jasne, bo wcale nie wiadomo że to BATORY !!!

    ... dla przyjezdnych !!!

    • 30 0

  • Standard wydarzeniem?

    Czy to powinno być oczywiste, musi być w trójmieście wydarzeniem ? Zdjęcie jednej/ kilku reklam powinno być początkiem wielkiego czyszczenia. W Rosji poradzili sobie prosto: milicja dzwoni na numer widniejący na reklamie i zapowiada, że jeśli właściciel nie zrobi tego sam, to za tydzień zrywa banery. No i zrobiło się czysto. Jesteśmy najbardziej zaśmieconym krajem Europy, przestrzeń publiczna jest jak kloaka, więc zdjęcie jednego baneru jest świętem. Smutne.

    • 24 0

  • hongkong, reklamowy syf

    Miasta są zaśmiecone reklamami, banerami, i wielkimi ekranami ledowymi. Jest taki przesyt że i tak nikt tego nie czyta wiec są nieskuteczne. Powinny zniknąć ponieważ szpecą i zagrażają bezpieczeństwu. Odpadają na wietrze a przyczepy reklamowe zasłaniają widoczność na drogach, o oślepiających kierowców i okolicznych mieszkańców ledach nie wspomnę. Ludzie mają w nocy cyrk świetlny w domach, nawet rolety i zasłony nie pomagają. Nie można się do tego przyzwyczaić bo ekran ze zmienną intensywnością i częstotliwością rozświetla wnętrza kolorowym światłem. POWINNI TEGO ZABRONIĆ!!!

    • 59 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane