• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Kolejny pedolino

    Do warszawki kolejny pociąg a do Zielonej Góry bardzo popularne połączenie likwiduje pkp, kplejna bzdura pkp...

    • 7 0

  • W latach 80-tych XX wieku pracowałem jako specjalista d/s zaopatrzenia. (1)

    Bardzo dużo jeździłem po kraju służbowym samochodem i PKP.
    Polska kolej dzisiaj nie jest lepsza niż wtedy.

    • 4 2

    • Masz jakieś problemy z pamięcią. Lata 80-te to tłok w pociągach, brud i stare zdezelowane wagony. Dopiero teraz powoli zmienia się choćby czystość w pociągach, a i pod kątem wymiany taboru jest to jeden z lepszych okresów w ciągu ostatnich 30 lat.

      • 2 0

  • I pomyśleć, że dziś w Afryce otworzyli KDP w Maroku.

    320 km/h. My naprawdę jesteśmy "za murzynami", nie czepiając się czarnoskórych.

    • 10 0

  • 100 lat za murzynami

    oto prosze info dla wszystkich , murzyni sa 100 lat za chyńczykami a my tz polacy jesteśmy 100 lat za murzynami kto nie nie widział ten nie wie ciągle jestesmy w d*pie dla czego bo ...... jestesmy takimi pracusiami co to budują ... no właśnie.. co ... na pewno nie samodzielnie swój karaj... sami przyjadą na roboty ...

    • 7 0

  • (7)

    Pendolino tylko służbowo. Prywatnie mnie nie stać. Jak jadą dwie osoby to dużo taniej jest samochodem.

    • 133 20

    • ciekawe (3)

      Przy założeniu, że jedziesz w pojedynkę i wiesz odpowiednio wcześnie, że jedziesz do Wawy czy KRK/Katowic płacisz odpowiednio: 49 (chwilę później 105) lub 99 (chwilę później 135). Za tę cenę nie masz szans dojechać samochodem.
      Owszem, kupując bilet w ostatniej chwili nie masz promocyjnych cen.
      Podróż samochodem do Wawy A1+A2 to koszt ponad 200 zł.

      • 5 7

      • Biletów po 49 i 99 (2)

        nie sposób kupić. Jest ich parę sztuk na pociąg i rozchodzą się praktycznie od razu. Ja przez ostatnie dwa lata kilkanaście razy jechałem do Warszawy i nawet jak chciałem kupić bilet 30 nie przed odjazdem, to tych tanich biletów nie dostałem. Trzeba liczyć normalną cenę, czyli 120 PLN do Warszawy (minimum 15 dni przed odjazdem). Wtedy wychodzi 240 PLN w jedną stronę, czyli drożej niż samochodem (licząc samo paliwo). Nie wspomnę o podróży z rodziną, bo bilet dla rodziców z dwójką dzieci do takiego Krakowa, to jest ok. 400 PLN (dzieci mają tylko 37% zniżki, co ciekawe, studenci 51%). To nawet RyanAirem wyjdzie taniej.

        • 16 3

        • Tydzien przed bilet kupiony za 105pln

          Przy wyjezdzie na weekend Bilet Weekendowy MAX za 164PLN. Da sie tanio, ale trzeba polowac. Alternatywnie TLKa, ale ona jedzie prawie 4h. Jak przyspieszą te 30-40 minut to bedzie mozna pomysleć o przesiadce, chociaz mimo wszystko standard i wygoda sporo nizsze

          • 1 0

        • Ale dolicza stres za kolkiem spowodowany

          Mega duża ilością kierowców dzbanow. Do tego zmęczenie związane z kierowaniem. Nie zapominając o kreceniu kolem w Wawie, gdzie jest mega d**ilizm

          • 8 7

    • Ja podróżuję

      głównie Pendolino, kupuję bilety po 49 zł (do Warszawy), w Warszawie poruszam się tramwajami i metrem i według mnie taniej jest właśnie pociągiem. Nie zapomnij, że ten swój "tani samochód" musisz gdzieś zaparkować, a parkingi w Warszawie do tanich się nie zaliczają !

      • 7 3

    • Jadąc samochodem pracujesz. Dolicz to do kosztów.

      • 4 6

    • No właśnie - samochody są dla biednych.
      dla tych, których nie stać na życie bez samochodu. I tak należy na blachosmrody patrzeć.

      • 29 17

  • Likwidacja pociagu do szklarskiej

    Czemu likwidują nocny pociąg bezpośredni do szklarskiej poręby. Komu on przeszkadza. To popularny kierunek turystyczny.

    • 9 1

  • Pracuje na PKP jako kierownik pociagu. (1)

    Zarabiam grosze a musze sie ciagle uzerac z namolnymi pasazerami. Kiedy podwyzki ?

    • 19 9

    • Arek jeszcze jesteś konduktorem

      Nie chwal sie

      • 1 0

  • Likwidacja połączenia nocnego do Przemyśla i Krynicy (5)

    Redaktor zapomniał (pewnie IC mu tego nie podpowiedziały), że od nowego rozkładu będzie zlikwidowane bezpośrednie połączenie z Gdyni do Przemyśla i Krynicy realizowane pociągiem "Karpaty" który wydłuża czas przejazdu do Krakowa ponad 1,5 godziny.

    • 15 0

    • co tam Przemyśl czy Krynica

      skoro nawet na Warszawę nie będzie nocnego taniego połączenia

      • 1 0

    • To jest rzeczywiście dziwna zagrywka ze strony IC. (1)

      Z tego połączenia korzystało bardzo wielu Ukraińców, więc ta zmiana jest zupełnie niezrozumiała. Ale w IC od dawna widać strategię wykańczania pociągów nocnych.

      • 5 0

      • Ukraińcy na piechotę, a nie pociagi zaśmiecać!!!

        • 0 2

    • Do Przemyśla? Chyba za karę! (1)

      Kto, zdrów na umyśle, z własnej woli chciałby jechać z Gdyni do zaściankowego Przemyśla w sercu pisowszczyzny? 12 czy 14 godzin - bez różnicy.

      • 2 9

      • Sama Ukraina

        • 2 0

  • Kiedy Trójmiasto.pl zmieni kłamliwą treść artykułu, sugerującą całkowite wycofanie pociągów Flirt z Trójmiasta? (2)

    Tymczasem Flirt zniknie tylko z jednego z czterech połączeń do Trójmiasta. Na miejscu PKP Intercity zażądał bym sprostowania!

    • 3 4

    • lepszy byłby tytuł: Intercity wycofuje jadący normalną trasą nocny do Katowic? (1)

      • 0 1

      • Co rozumiesz przez normalną trasę?

        Pociąg jadący po zad*piach, obsługiwany do tego tramwajem? Teraz przynajmniej będzie szansa na lepszą frekwencję i wygodniejszą podróż w wagonach sypialnych.

        • 0 0

  • Składy bezprzedziałowe zamiast komfortu w przedziałach

    Pociągi Flirt czy Dart nie nadają się do wożenia pasażerów na długodystansowych trasach typu Gdynia-Kraków! To dobre pociągi na trasę Warszawa-Łódź, czy Kraków-Zakopane. Fotele niby lotnicze ale wygoda jak w samolocie, brak intymności jak w mniejszym przedziale, brak możliwości zgaszenia światła, jak ktoś przechodzi do wc czy baru to ociera się o Ciebie co chwilę - w przedziale ktoś wchodził/wychodził relatywnie rzadko itp itd. Te składy wprowadzono tez na linie nocne! PKP Intercity i Przewozy Regionalne zamiast remontować pocięły mnóstwo sprawnych, dobrych wagonów na złom! Trojmiasto.pl mogłoby o tym napisać fachowy artykuł

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane