• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe buspasy powstają w Gdańsku

Maciej Korolczuk
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji. Prace na Schuberta już trwają. Buspas ma być gotowy najpóźniej do końca wakacji.

Do końca wakacji mają być gotowe dwa nowe buspasy w Gdańsku. Pierwszy powstaje na ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska między Nowolipiem a rondem przy Parku Naukowo-Technologicznym. Drugim pojedziemy na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska przy węźle Lipce, o czym już informowaliśmy na początku lutego.



Czy odczuwasz wpływ buspasów na lepsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej?

W ciągu najbliższych kilku tygodni pasażerowie odczują poprawę w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku. W dwóch miejscach powstaną buspasy, które szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym przyspieszą kilka linii autobusów zmierzających do Wrzeszcza i centrum Gdańska.

Pierwszy buspas powstaje przy ul. Schuberta na Suchaninie. Od kilku dni toczą się prace drogowców między Nowolipiem a ul. Beethovena. Autobusy zajmą tam prawy pas, a ruch w stronę Wrzeszcza zostanie przełożony z jezdni prawej na środkową (dotąd była ona wyłączona z ruchu lub na krótkich odcinkach służyła jako lewoskręt).

Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - głównie w porannym szczycie - nawet o 3-4 minuty. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168 kursujących między południem Gdańska a Wrzeszczem.

Buspas ma być gotowy maksymalnie do końca wakacji, ale drogowcy nie wykluczają, że jeśli na etapie prac nie wydarzy się nic niespodziewanego, to uda się usprawnić ruch autobusów nieco wcześniej.

  • Buspas na Schuberta powstanie najpóźniej do końca wakacji.
  • W tym samym czasie gotowy ma być też buspas na Trakcie św. Wojciecha.
W tym samym czasie ma być też gotowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. O tym, że powstanie, informowaliśmy już na początku lutego. Wówczas urzędnicy o planach związanych z jego budową wypowiadali się ostrożnie i zakładali, że uda się go uruchomić dopiero z końcem roku. Ostatecznie prace zajmą mniej czasu i pasażerowie dojeżdżający do centrum Gdańska od strony Pruszcza Gdańskiego pojadą dedykowanym pasem w ciągu najbliższych kilku tygodni.

W dalszej kolejności urzędnicy chcą wytyczyć buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska między Chrzanowskiego a Potokową oraz na Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od końca leśnego odcinka do zatoki autobusowej za rondem św. Jana de La Salle w kierunku Wrzeszcza.

W nieco dłuższej perspektywie czasowej rozważane są kolejne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze.

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • Miasto z farby i złudzeń pozdrawia Gdańsk

    My z MTM załatwiamy takie sprawy farbą i pędzlem.

    • 21 5

  • najlepszy buspas to SKM na południe gdańska.

    ale na to kasy nie ma bo trzeba robić politykę typu ECS i inne bzdety.

    • 30 10

  • Wiecej kontroli

    Co z buspasow,skoro jezdza prywatnymi samochodami?Za malo kontroli,a byloby wiecej kasy dla miasta z mandatow...

    • 20 4

  • Dramat

    • 9 15

  • szczurek u nas w Gdyni na 300 metrach buspasa przyśpieszył niby autobusy o 10 minut a u was więcej buspasa a podróż krótsza o 3 (4)

    minuty

    • 5 3

    • To stracone pieniądze (2)

      Takie rozwiązania z naszych pieniędzy... a tak na prawdę buspas = większy korek

      • 1 9

      • Udowodnij to

        • 2 0

      • Akurat nie z Twoich bo Ty płacisz podatki na Mazurach ;)

        • 3 0

    • O 5 minut przyspieszył i liczyli to na podstawie wybranych kursów;)

      • 0 1

  • Bus pas na Havla (3)

    przynajmniej od Przemyskiej. Autobus traci tam codziennie 10-15min. Nie dziwne, ze ludzie przesiadają się do aut, skoro ani czasem ani komfortem jazdy, autobus nie jest konkurencyjny

    • 25 9

    • (2)

      masz tam tramwaj

      • 5 4

      • Tramwaj z trasą 162, 262, 115? (1)

        Tramwaj, który do Wrzeszcza jedzie okrężną drogą przez Gdańsk Główny w czasie 35-40min? Dziękuję postoje.

        • 6 2

        • Wsiadasz w tramwaj na pętli wyprzedzasz stojące w korku 162/262 i na Wilanowskiej przesiadka door to door

          • 4 4

  • Będą

    mieli niedouki pas do wyprzedzania.

    • 4 8

  • fajnie

    Fajnie, będę miał po czym jeździć moim BMW X9 5,5 litra w benzynie, 578MK pod maskom, i wymijac tych leszczy co to grzecznie w korku stoją. Ale tak to jest jak nie ma się fantazji i odpowiedniaj ilości koników pod maskom. Czekam na kolejne busspasy!

    • 9 14

  • Opinia wyróżniona

    buspasy tak - ale tam gdzie jest to konieczne i ma uzasadnienie (29)

    buspasy powinno budować się tam gdzie jest duży ruch - przede wszystkim tam, gdzie jeździ dużo autobusów. Po Schuberta jadą dwie linie z częstotliwością około 5-6 autobusów na godzinę. Czyli bus pas będzie przez większość czasu bezużyteczny. W autobusach teraz mniej ludzi jeździ. Licząć około 20-30 na autobus wychodzi około max 200 pasażerów w godzinę. Myślę że gdyby zmienić buspas na normalny pas to przez godzinę przepustowość by się zwiększyła a i na pewno więcej niż 200 osób w samochodach by przejechało.

    • 104 115

    • więcej (6)

      dosyć aut w mieście!

      • 19 27

      • wincej koni (3)

        dosyć traktorów na wsi!

        • 17 9

        • Ale wy wszyscy jesteście tępi :D (1)

          Tam nie ma korków dlatego, że jest za mało pasów, tylko dlatego, że rondo na górze ma taką a nie inną przepustowość ;]]]]]

          • 15 0

          • Dlatego że jest za dużo samochodów. Samochody tworzą korki, nie za wąskie ulice czy złe skrzyżowania.

            • 9 12

        • ale tych WSI to maciarewicz już polikwidował

          • 0 1

      • Dosyć aut w Spółdzielni Mieszkaniowej Morena!

        • 12 4

      • masz dosyć tego wszystkiego? dosyć?

        • 4 1

    • Trzy linie! (3)

      Nie dwie, tylko trzy linie. I nie 5-6 autobusów na godzinę, tylko 8. A będzie więcej.

      • 14 5

      • 115, 168 i 283 (1)

        A można się spodziewać, że 115 i 168 będą kursować częściej niż teraz

        • 6 1

        • ale to już było, 115 częsciej

          • 0 2

      • a samochodów bedzie mniej jak buspasy namaluja ? Ktos tu chyba zdulczał do końca

        • 5 5

    • źle kombinujesz (3)

      rondo i dalsze ulice są jednopasowe, wiec nic więcej by nie przejechało. Autobus pojedzie po pasie dotychczas nie istniejącym.

      • 15 4

      • 2 pasy w stronę Rakoczego a nie ronda

        • 1 4

      • (1)

        dobrze kombinujesz namaluja buspas w powietrzu

        • 5 1

        • Dotychczas była powierzchnia wyłączona z ruchu. Mówi Ci to coś?

          • 1 1

    • postawiłeś wszystko na głowie. (3)

      Po pierwsze buspas robić tam, gdzie mieszka dużo ludzi. Jak jest duży ruch, to już po ptakach.

      Po drugie - przecież to jest zamknięty cykl. Mało ludzi w autobusie, bo autobus stoi w korku. Zrobisz sprawny i szybki autobus, to wypełni się ludźmi. Będzie wypełniony, to zagęszczą kursy.

      • 22 8

      • Nic nie zagęszczą bo dla ztm będzie to nierentowne... (2)

        • 3 7

        • ZTM z założenia nie jest rentowne (1)

          Do każdej komunikacji miejskiej na świecie się dokłada ;-)

          • 9 2

          • chyba że jest to trójmiasto wtedy brak na autobusy i kierowców mimo ze miasto dokłada

            • 4 2

    • (5)

      20 osób w autobusie? Widać, jak bardzo jesteś przyspawany do swojego szrota. Jak nie masz pojęcia, to lepiej milcz.

      • 16 9

      • To powiedz ile ludzi tam jeździ poza godzinami szczytu? (2)

        • 4 6

        • no spoko, spoko

          jak cię pytają o autobusy czy buspasy to wtedy cię interesują godziny poza szczytem
          ale jak mowa o samochodach, to oczywiście tylko godziny szczytu się liczą!

          • 4 0

        • 4 + kierowca i renoma

          • 3 0

      • (1)

        widziałes tam wiecej niz 20-tu ? wiesz w ogole gdzie te linie jezdza ? ze sie wypowiadasz

        • 2 0

        • nie wie.

          ja wiem i chodze tam piechota. wystarczy zabrac stamtad autobusy i sa przystanki przed centrum morena. Jakis glupek popsul komunikacje z kartuskiej ucinajac linie do dworca i potem zrobil te calkiem bezsensowne przystanki na koncowce schuberta.

          • 1 0

    • (1)

      wlasnie o to chodzi zeby autobus mial lepiej niz auto, bo ludzie nie chca inaczej sie przesiasc do autobusu...

      • 5 1

      • to moze jechac inna trasa. Tam tyle lat nie bylo autobusowych przystankow bo sa zupelnie zbedne

        ale jakis ignorant musial sie wykazac.

        • 2 0

    • fajne te gdańskie buspasy - takie nie połączone w całość ...

      • 4 2

    • nie tylko buspasy

      Wprowadzić zakaz wjazdu samochodom do centrum miasta

      • 0 0

  • Bus pasy to taka ściema (5)

    Ze niby coś robimy dla miasta, a tak na prawde, to tylko zwiekszami korki... Nikt nie pomysli ile aut by zmieściło się na dwóch pasach ??

    • 24 27

    • (1)

      Ale my nie chcemy wiecej samochodów. Priorytet to powinna mieć komunikacja.

      • 13 9

      • jak nie chcecie więcej samochodów to zamknijcie połowę dróg w Trójmieście. One(drogi)są po to aby z nich korzystać.

        • 3 4

    • (1)

      Pewnie tyle że wszystkich kierowców z tych aut można upakować do jednego autobusu

      • 12 4

      • I jeden taki autobus wyemituje więcej co2 niż elektryk czy hybryda

        • 0 2

    • Głos rozsądku!!!

      Transport zbiorowy to ślepa uliczka!!!
      Przyszłość to małe, mobilne, elektryczne samochody i rozbudowywanie i poszerzanie dróg.
      Tak aby każdy mógł komfortowo dotrzeć dokładnie tam dokąd chce , w czasie jaki sobie zaplanował i w towarzystwie które sobie wybrał.
      Skąd pomysł że zapędzanie ludzi niczym bydło do jednego autobusu to przyszłość komunikacji???

      • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane