• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej

Michał Sielski
2 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów. Wiadukt pozwoli kierowcom przejechać nad torami bez czekania - jak dotąd - na otwarcie szlabanów.

Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.



Czy wiadukt na ul. Puckiej pomoże rozładować korki przed przejazdami przez tory?

Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto. Oferty złożone w postępowaniu przetargowym:
  • Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
  • Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.

Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku. Nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (152) 3 zablokowane

  • Tak miało byc

    Kiedy budowano obwodnicę plany były odnogi aż do Słupska (!). Teraz buduje się taką obwodnice nieporównywalnie większym kosztem bo pozwolono na jej drodze budować domy i firmy, teraz trzeba je ominąć lub wykupić. Wylot obwodnicy miał być w stronę Szczecina i Gdyni a sama obwodnica szła wiaduktem nad Morską i Hutniczą (tam były zaplanowane zjazdy/wjazdy na Hutnicza w strone Rumii i Gdyni i obwodnica kończyła się przed portem. No ale pobudowano Tesco, Autosalon i ASO, pawilony i domy... Bo stare było niedobre?

    • 0 0

  • wygląda że decydują interesy finansowe decydentów i i ich "szwagrów" czy innych pociotków

    rozumiem że gospodarczo budowa tunelu z Chylońskiej na Pucką to spory koszt w porównaniu z efektem (częściowe przyblokowanie ul Chylońskiej) ale dlaczego nie ma niewielkiej w sumie kasy na choćby kładkę nad torami na przejeździe z ul Chylońskiej na Pucką, dziś dla pieszych to horror - albo długie czekanie (np w deszczu) albo rosyjska ruletka z efektem końcowym mandat (a była już i śmierć) - tymczasem koszt takiej kładki to 200-300 tys zł

    • 0 0

  • Miał być tunel będzie wiadukt? (8)

    Szok i niedowierzanie że po kilku miesiącach wypowiada się prezydent.

    • 34 35

    • (1)

      W Gdyni zawsze tak jest. Ludzie mówią chcemy ścieżki rowerowej nad torami Hackiego - Hutnicza, to Szczurek buduje 2 kilometry dalej zupełnie niepotrzebną ścieżkę do Unruga. Teraz mieszkańcy mówią, chcemy przejazd na Puckiej przy Netto, bo jest 5 razy bardziej potrzebny, to ten wybuduje 2 kilometry dalej gdzie teraz nie ma problemów z przejazdem. Co jest z tym gościem? Dlaczego wiecznie go wybieracie?

      • 8 1

      • d o k ł a d n i e

        Ten przejazd niewiele da bo i ruch tam jest nie tak znowu wielki. Rogatki są zamykane na długo, ale rzadko. To nie jest tak uciążliwe jak przejazdy do ul. Chylońskiej! A już droga rowerowa i 1,5m chodnika na tym wiadukcie to w ogóle strzał w dziesiątkę... Po co rowerzyści mieliby wjeżdżać na wiadukt jak mogą sobie spokojnie dołem przejechać? Albo piesi? Wymyślone przez cymbała co nawet nie był nigdy na miejscu, bo sory, ale widoku to tam za bardzo nie będzie...

        • 1 0

    • z tunelami są same problemy

      zrobić kilka wiaduktów i po sprawie.

      • 1 0

    • (1)

      Dwa, trzy lata budować wiadukt. Takie cuda tylko w Polsce, tymczasem w Chinach wybudują 3,4 miasta na parę milionów ludzi.

      • 2 2

      • Jedz do Chin

        • 4 0

    • Trzeba było uczyć się czytania ze zrozumieniem.

      • 8 0

    • bredzisz nieoPiSanie - tunel ma być pod torowiskiem SKM, a wiadukt dotyczy torowiska do Portu (1)

      a to dwa różne miejsca oddalone od siebie o prawie kilometr

      • 26 5

      • i obie te rzeczy są tylko w planach.

        • 9 6

  • Wiadukt

    Czytajac niektore opinie nic nie rozumiem. Budowa wiaduktu w malym stopniu rozwiaze korki w tej czesci miasta. Newralgiczene jest skrzyzowanie ul. Hutnicza i Pucka. I zadne tunele i widukty nie rozwiaza tego skrzyzowania.

    • 0 1

  • te wasze plany

    zostawcie tak jak jest a za jakis czas kola samochodow same zrobia tunel

    • 0 0

  • Trzy lata czekania od dziś.....

    Tempo z republik bananowych...

    • 0 0

  • A co z przejsciem kolejowym przy torze wzdluz ulicy Potasowej do jednostki wojskowej. (6)

    Ten tor ma niestrzezony przejazd kolejowy na ulPuckiej skrzyzownie z Potastową. Nie ma tam ani szlabanu a ni nic. Tylko czekać kiedy dojdzie tam do tragedii.

    Tam powinien powstać tunel dla samochodow lub wiadukt!

    • 3 9

    • ciekawe, którędy dokładne

      będzie biegła "czerwona". Bo to wygląda na to samo miejsce i może się tam gęsto zrobić...

      • 0 0

    • jest tor, to będzie wiadukt

      zacznie się go trochę wyżej to górki nie będzie... ;)
      W tym miejscu zaczyna się podjazd, który później przechodzi w serpentynę...

      • 0 0

    • przejazd na Potasowej nie kojarzę (2)

      ale fakt powinny byc likwidowane wszystkie przejazdy kolizyjne, nie wiem po co te minusy

      • 1 0

      • To pierwszy przejazd za wulkanizacja jadac z gory z serpentyny

        Jest tor co idzie do jednostki samochodwej ktora jest w lesie za pogórzem dolnym.
        To jest tor ktory prowadzi od jednostki w lesie do jednostki na oksywiu do portu wojskowego.
        Wzasadzie to kluczowy tor dla zodlnosci obronnej naszej niezwyciezonej marynarki wojennej. Lączy port z zaopatrzeniem paliwowym.

        Ten tor leci bez przejazdu przez pucką. Tam jak wojsko bezie przewozic cysterny lub co kolwiek to kraksa murowana.

        wpisz se w mapie Potasaowa

        • 0 1

      • sarkazm,.....sarkazm proszę Pani

        • 1 0

    • hhehe, dobre.

      • 0 0

  • Skm

    Szkoda ,że w Rumi Janowie gdzie powstaje tunel oraz wyremontowany jest przystanek skm nie zostały zabezpieczone windy przed zniszczeniem przy pracach budowlanych (budowie tunelu ) 4 dykty po 20 PLN i nowiutka piękna winda napewno lepiej zniosła by owe pracę a tak już widać ślady po budowlancach , no szkoda poprostu szkoda taki ładny przystanek

    • 0 2

  • UM farsa ciąg dalszy (7)

    82 mln za kładkę nad bocznicą? O ja pier..... już naprawdę nie wiedza jaką księgowość wirtualna robić żeby kasa parowala.

    • 45 15

    • Jeśli widzisz, że coś się w tym mieście buduje, to znaczy, że to nie jest inwestycja miasta (2)

      Miasto inwestuje w plany i marzenia o podboju nieba, a PKP w wiadukty.

      • 6 3

      • Przy dworcu w Chyloni pewnie Luzino buduje.

        • 0 1

      • oby nie jak w grodzisku

        tam PKP co prawda wybudowało tunel - ale o pół metra za niski!

        • 1 0

    • I to w tak szybkim tempie, mostek w trzy lata.... ale jaja dobre tempo

      • 2 0

    • bredzisz zwręcz poPiSowo (2)

      wiadukt buduje PKP, a nie Gdynia

      • 6 6

      • (1)

        Gdynia zabezpieczyła na wykonanie tej inwestycji 82 745 364,44 zł brutto, czyli buduje PKP a miasto daje tylko kasę?

        • 4 1

        • droga dojazdowa do wiaduktu - mówi ci to coś?

          • 2 0

  • Szkoda, że nie tunel między Chylońską a Hutniczą (11)

    Jakby budowali ten tunel pod SKM to skoro mają likwidować pozostałe przejazdy kolejowe, dobrze by było, gdyby zrobili też przejścia podziemne w ich miejsce.

    • 79 4

    • ten tunel to poroniony pomysł (10)

      wyjazd na Chylońską obok Netto i Lidla gdzie już teraz są gigantyczne korki przed Kartuską

      • 9 2

      • Droga czerwona musi ten tranzyt obsłużyć (9)

        Ale ciężko jej to będzie zrobić, skoro istnieje tylko w planach.

        • 4 0

        • w planach od czasów E.Gierka - wiadukt od końcówki obwodnicy przez hutniczą aż pod pogórze (8)

          dokładnie ponad ul.Północną .... i nie wiedzieć czemu tego teraz nie robią????
          tylko jakieś głupoty z ul, Pucką?

          • 6 2

          • Za Gierka to basen portowy miał być przełużony aż w okolice elektrociepłowni i po to była potrzebna estakada (7)

            Czasy i realia się zmieniły

            • 7 0

            • w PRLu nigdy nie było takiej opcji - tylko w planach przed Wojną (6)

              estakada Kwiatkowskiego powstała właśnie za E Gierka - od razu było wiadomo, że zablokuje to basen portowy...
              po 2WŚ nie potrzebowaliśmy już rozbudowy portu w Gdyni ... bo mieliśmy Szczecin i Gdańsk oraz 5x dłuższą linie brzegową

              • 2 5

              • Nie wiem dlaczego dostałeś minusy. (1)

                Przedwojenne plany sięgały dużo dalej - wejście do portu w Gdyni, kanał aż do (bodajże) Mechelinek.

                • 0 1

              • Może aż do Pucka.

                Kępę Oksywską musieli by zlikwidować.

                • 0 0

              • jak to ktos dobrze zorientowany podal na tym portalu

                Projekt "drogi czerwonej" powstal w 1948 jako fragment programu przebudowy systemu komunikacyjnego portu Gdynia. Estakada na odcinku w poblizu basenu ma inna konstrukcje, bo to jest bagno i wybrana technologia nie zapewniala stabilnosci. Stad wieloletni przestoj i dokonczenie dopiero w "nowej erze". Raczej na zasadzie rozpedu a nie potrzeby. Kres planom rozbudowy portu polozyly zmiany geopolityczne po wojnie i szwedzka ruda nie miala po co plynac do Gdyni. Dlatego nie mamy huty na Moscich Blotach. Gwozdziem do trumny tego kierunku byla budowa elektrocieplowni i dalsze glupie decyzje skutkujace petryfikacja otoczenia portu w przedwojennym stanie. Ma w tym znaczacy i malo chlubny udzial "miasto".

                • 2 0

              • (2)

                Ciekawe, bo jak przyjrzysz się estakadzie to element na basenem jes tak zaprojektowany, aby można go było łatwo przebudować. Czyli możliwość sobie pozostawili.

                • 4 3

              • ty tu brednie wyPiSujesz - o jakiś możliwościach przebudowy - własne wymysły na "widzi mi się"

                • 2 0

              • W jaki sposób?

                Jestem ciekawy, bo lubię historię Gdy i.

                • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane