• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie stacje z paliwem wątpliwej jakości

MKo
6 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Spór o stację paliw przy al. Hallera w Gdańsku
Dwie z ponad 30 badanych stacji paliw w Trójmieście miały wątpliwą jakość oleju lub benzyny. Dwie z ponad 30 badanych stacji paliw w Trójmieście miały wątpliwą jakość oleju lub benzyny.

Trójmiejskie stacje paliw zostały skontrolowane przez inspekcję handlową. Przebadano jakość paliw w sumie na 38 stacjach. Gorszą od zakładanych norm jakość paliwa stwierdzono na dwóch z nich.



Czy miałeś kiedykolwiek zastrzeżenia do tankowanego paliwa?

Badania jakości sprzedawanych paliw inspekcja handlowa prowadzi na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kontrole są przeprowadzane przez cały rok na losowo wybranych stacjach - tam, gdzie w ubiegłych latach stwierdzano nieprawidłowości oraz w odpowiedzi na zgłoszenia kierowców.

W 2016 r. inspektorzy pod lupę wzięli w Trójmieście 35 stacji paliw w Gdańsku i trzy w Gdyni. Na dwóch z nich wyniki badań odbiegały od przyjętych norm. Badania laboratoryjne sprzedawanego paliwa wykazały nieprawidłowe parametry temperatury zapłonu oleju napędowego na stacji Port-Trans przy ul. Śnieżnej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku oraz prężności par benzyny sprzedawanej na stacji ZKM przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na pozostałych stacjach badane próbki były zgodne z wymaganiami jakościowymi określonymi w rozporządzeniu ministra gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.

Wyniki jakości paliwa w Trójmieście nieco się pogorszyły. Przed dwoma laty nie stwierdzono uchybień na żadnej ze stacji. Jeszcze wcześniej - w 2013 i 2012 r. było po jednym takim przypadku.

Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.

Badania prób paliw pobieranych podczas kontroli są wykonywane przez laboratoria akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji. W przypadku gdy kontrolowane paliwo nie spełnia wymagań jakościowych, prezes UOKiK, jako zarządzający systemem monitorowania i kontrolowania jakości paliw, zobowiązuje kontrolowanego przedsiębiorcę, w drodze decyzji administracyjnej, do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kosztów przeprowadzonych badań laboratoryjnych.

Za wytwarzanie, transportowanie, magazynowanie lub wprowadzanie do obrotu paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, gazu skroplonego (LPG), sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub lekkiego oleju opałowego niespełniających wymagań jakościowych ustawa przewiduje kary grzywny w następującej wysokości:

  • od 50 tys. do 500 tys. zł (lub karę pozbawienia wolności do lat 3)
  • od 100 tys. do 1 mln zł lub karę pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat, jeżeli paliwo stanowi mienie znacznej wartości
  • od 10 tys. do 25 tys. zł w przypadku mniejszej wagi
  • od 25 tys. do 250 tys. zł za działania nieumyślne


Zobacz pełen raport UOKiK.
MKo

Miejsca

Opinie (240) ponad 10 zablokowanych

  • może w końcu (4)

    Ktoś zainteresuje się jakością paliwa i lpg na stacji mecedesa w redłowie...

    • 73 4

    • L

      Maja tam paliwo z lotosa, ktore uchodzi za jedno znajlepszych jakosciowo

      • 0 1

    • Tam jest tanioszka, stacja stara ale paliwo gitara.

      • 1 3

    • A kto tam tankuje????

      • 3 0

    • zainteresowałeś mnie, tylko co ja mogę?

      Są odpowiednie instytucje, którym powinieneś to zgłosić, a nie portal w internecie

      • 16 1

  • ilość paliwa (9)

    ja 2 lata temu złożyłem zażalenie na ilość sprzedanego LPG i do dzisiaj nie mam odpowiedzi na stacji LECLERC zatankowano mi 55l gazu do 42 litrowej butli !!!! na innych stacjach tankuje prawidłowo więc brak awqari, z ciekawości po 2 tygodniach znowu tankowałem na LECLERC i znowu kazałem przerwać przy 47 litrach pozdrawiam

    • 16 1

    • (7)

      Hahaha, czyli nic nie przestali naciągać, bo ja miałem jakoś ze trzy lata temu przygodę z tą stacją. Zatankowało mi 103l ropy do zbiornika 90l :), a w zbiorniku było jeszcze z 4 litry ropy.
      Pokrzyczałem na kierownika i zwrócili mi raz, dwa kwotę różnicy, od tamtej pory nie wróciłem tam.

      • 5 0

      • Błądzisz (5)

        To normalne, ze wchodzi wiecej. Pracowalem na stacji paliw i do kazdego zbiornika .ozna jeszcze spork dolac. Ku sobie tez no. kanister 5 litrowy, a gwarantuje Ci, że tam coś blisko 6 wlejesz, a co dopiero przy takim zbiorniku jak Ty masz.

        • 2 2

        • a to ciekawe co piszesz (2)

          bo do mojego karnistra w domu wchodzi 5,2 litra, a na stacji to chyba inną miara to liczą bo potrafi wejsc 5,5 litra. a karnister nie jest z gumy, jest z blachy, wiec raczej sie nie rozciąga.
          jak to wytłumaczysz?

          • 1 0

          • bardzo prosto, nie ma czegoś takiego jak karnister... (1)

            • 0 0

            • ty masz kanister, on ma kanister A JA MAM KARNISTER

              • 0 0

        • (1)

          Zrozumiałbym różnicę 2-3 litrów... Ale 13? Poza tym leję często "do pełna", wychodzi 91-93l ropy, jak mam w zbiorniku opary. Jeżeli wlejesz faktycznie 103l ropy do niemodyfikowanego, oryginalnego zbiornika 90l to zasponsoruję Ci tankowanie "do pełna".

          • 0 0

          • jak jezdzisz dostawczakiem lub tirem to powinienes wiedziec

            Powinienes wiedzieć ze ilość benzyny rozni się jej temperatura,preznosc cieplej a zimnej jest rozna i dlatego sa roznice,sam jezdze na tirach i jeslli tankuje latem z cysterny wiecej wlewam,zima wchodzi mniej bo jest zimne

            • 0 1

      • U mnie podobnie

        W lato też tam przypadkiem tankowalam. Po prostu jednorazowo przy okazji LPG. Do butli 40l gdzie wchodzi max 44 ale przy napraaaawde pustej zatankowalo niby 52i zwyczajnie sama zastopowalam. Zapłaciłam za 52l, a przejechałam tyle km ile standardowo po każdym tankowaniu(zawsze kasuje licznik).

        • 0 0

    • Zatankowałem 50 l benzyny do fabii 1 bez żadnych sztuczek z naciskaniem odpowietrzeniem zbiornika. Po 40 litrze już spodziewałem się odbicia nalewaka, bo zwykle wchodzi 38-39 litrów od zapalenia się kontrolki, przy 45 nie rozumiałem co się dzieje, przy 50 nie wierzyłem własnym oczom. Na rezerwie przejechałem 10 km, zbiornik ma pojemność 47 litrów w tym 7 litrów rezerwy. Wiem że pozostaje poduszka powietrzna a żeby się jej pozbyć (po co?) trzeba nalewakiem naciskać przycisk.

      • 0 0

  • (11)

    Brawo w końcu podane nazwy stacji. Choć ta na śnieżnej to teraz jakąś MOYA

    • 100 2

    • To to samo badziwie. Zawsze chrzczona benzyna (1)

      Zadłużona firma to i klopoty z jakością

      • 0 0

      • Oni teraz pracownikami handlują

        Tam ruskich pełno a nas na bruk od stycznia

        • 0 0

    • Raz wlałem do pełna przy Carrefour na Rakoczego/Schubertha (3)

      i weszło mi 47 litrów przy 2 kreskach na początku. Normalnie mieści się +-45 l, gdy mam już zapas tylko jednej i komunikat o niskim poziomie. Ktoś może mi to wyjaśnić?

      • 0 0

      • fizyka chlopie!!

        im paliwo jest cieplejsze tym wiecej można go wlac do zbiornika,jesli masz zimne straty masz większe

        • 1 1

      • (1)

        mi do 35litrowego zbiornika LPG (mały bo w miejsce koła zapasowego malego samochodu) wlali raz 42 litry

        każdy co ma LPG zna takie historie na pęczki

        • 1 1

        • Też na tej stacji czy na różnych?
          Ja jeżdżę na benzynie.

          • 0 0

    • Ta sama co porttrans

      Firma z kosmicznymi dlugsmi

      • 0 0

    • jak stacja należała (3)

      Do Port trans to nie było problemów A teraz leją co chcą

      • 10 2

      • Porttansu nie ma

        Tylko nazwa została. Ale chrzcili zawsze. Tyle ze taniej było.

        • 1 0

      • Nieprawda - oni zawsze mieli problemy z paliwem (1)

        W poprzednim raporcie też byli

        • 6 1

        • dokładnie, tam zawsze był syf
          tankuje zawsze na ZKM i jestem zdziwiony tym raportem, nie zauwazyłem aby coś z silnikiem się dziąło czy spalanie większe

          • 3 1

  • Jak to jest, że kiedy zatankuję na nimieckim Shell bak ropy (5)

    Robię na nim 850 km a jak zatankuję w Polsce, na obojętnie jakiej stacji z ledwością robię 800 km? Praktycznie jadę po płaskim, Gdańsk-Hamburg-Gdańsk

    • 5 2

    • (1)

      Bo Niemcy do Polski przysyłają wyroby gorszej jakości chociaż pod tą samą niemiecka marką. Wiedzą o tym gospodynie domowe kupując proszki wizir czy persil.

      • 1 1

      • p

        przecież Shell i inne stacje w północnej Polsce kupują w Lotosie, a od połowy kraju w dół od Orlenu.

        • 0 0

    • bo widzisz w niemczech są drogie mandaty i nie siedzisz nikomu na zderzakau (1)

      a w polsce jedziesz jak przestępca zapewne

      Wniosek jest taki zmien trase i nie tankuj w Polsce a nawet tu już nie wracaj nikt cie tu nie lubi

      • 2 1

      • Taki sam styl jazdy mam, przepisowo...

        • 0 0

    • Bak 110 L

      • 0 0

  • Jakość jakoscia ale ustawienia wielu stacji w dystrybutora to osobny problem i wałki... (3)

    Na liczniku już 2.70 a z węża dopiero zaczyna lecieć...

    • 5 0

    • Bzdury (1)

      Co za bzdury !!! Następny Janusz

      • 0 2

      • Nie takie bzdury...

        Ile razy na końcówce rezerwy w różnych samochodach "udało się" zatankować i z 5-9 litrow powyzej pojemności maksymalnej zbiornika...

        Uwzględniając odcinek wlewu...

        • 0 0

    • Bzdury

      • 1 3

  • Jaki wniosek? (8)

    Tramwaje jezdza na slabej jakosci paliwie ;D

    Ja tam 3 rok tankuje na najtanszej stacji w Trojmiescie i jestem zadowolony. Wszystko dziala jak nalezy, auto pali i latem i zima :)

    • 40 14

    • od 3 lat nie masz porównania, stąd zadowolenie (1)

      • 3 2

      • Prywatnie mam benzynę. Służbowe woła roboczego diesla. I widzę różnicę :)

        • 0 0

    • Przyznaj się... (3)

      że za to jesienią i wiosną nie pali ;) bo stoi u mechanika w naprawie przez te Twoje "oszczędności paliwowe" - sorki to raczej wina oszusta, sprzedawcy a nie Twoja !

      • 3 4

      • nic sie nie dzieje

        Benzyna 1.4 idzie idealnie. Do 170km/h dało radę kompakcika rozbujać. Kiedyś pracowałem na pewnej międzynarodowej stacji benzynowej, widziałem dokumenty skąd przyjeżdża paliwo. Do każdej dostawy paliwa są kwity z momentu lania do cysterny. Lipy nie ma :)

        • 1 0

      • To 1,6 i 2.0 hdi a nie 2.7 biturbo (1)

        Można łac auchan

        • 1 2

        • Tak 1.6 i 2.0 HDI z osprzętem Boscha, silniki najlepsze w swojej klasie i docenione przez większość szanujących się ekspertów branży motoryzacyjnej. Jakość musi być jak należy a nie olej po frytkach jak do 1.9 TDI. Idź się dalej brandzlowac do swojego 2.7 biturbo chociaż wątpliwe jest to że go w ogóle posiadasz. Btw, na Auchan jeżdżą różne nowe mercedesy, bmki nawet Porsche widziałem. Ale janusze wiedzo lepiej i czują się lepiej lejac wi pałera.

          • 0 0

    • (1)

      Ja tankuje od trzech lat również, a mój ojciec już 5 rok. Wszystko diesle, które są czułe na jakość paliwa. 2.0 HDi zrobił na tej ropie 250 tys km ( 360 na zegarze)i dalej działa wszystko, drugi 1.6 HDi zrobil juz 140 tys (250 na zegarze). Niektórzy dalej kupuja paliwa premium drozsze o prawie złotówke i sądzą, że to daje super d*per hiper efekty.

      • 8 7

      • pamiętam w maluchu dawało, chociaż może tylko mi się wydawało:)

        ale w silnikach pow 100KM różnice (o ile jakieś występują) są tak małe, że nikt tego nie zauważy, kiedyś miałem toyotę corolle 1.3 i po wlaniu 98 silnik przestawał spalać stukowo, co wcześniej robił na niskich obrotach. Jeśli chodzi o diesle PSA 1.6 i 2.0 to są to najlepsze diesle na rynku i poza Citroenem i Peugeotem montowane chociażby w Fordach i Volvo

        • 6 2

  • zawsze wchodzi mi 35 litrów lpg a na leclercu 40 polecam...

    • 1 1

  • Czy właściciele stacji jeszcze oddychają ?

    Rozumiem, że właściciele stacji już wiszą na gałęziach pobliskich drzew, ich majątki zostały zlicytowane a rodziny przesiedlona na Ukrainę w okolice Doniecka !.

    • 0 3

  • (1)

    Chciałbym żebyśmy mieli paliwo takiej jakości jak w Niemczech to jest sekret tego ze tam samochody miliony potrafią przejechac

    • 3 1

    • I jeszcze palą miej.

      • 1 0

  • Na Hallera czesto tankowałem (6)

    To se newrati

    • 41 6

    • Niska prężność par

      nieco utrudnia rozruch w niskich temperaturach, ale jakąś poważną wadą nie jest.

      • 4 1

    • na Hallera przestałem tankować jakiś czas temu

      z powodu przeprowadzki, i od tamtego czasu auto spala 1-1.5L mniej na każde 100km przy podobnym użytkowaniu i silnik jakby ożył, wcześniej myślałem, że jest tam dobre paliwo, bo w końcu ZKM, więc po co by mieli kombinować, ale człowiek mądry po fakcie

      • 6 3

    • Ja też tam od długiego czasu tankuję...

      do jednego samochodu ON, do drugiego PB95 i nigdy nie miałem zastrzeżeń...

      • 10 3

    • ...

      Tej stacji już niebawem nie będzie

      • 7 3

    • Deweloper chce tam osiedle postawić to nagle jakość paliwa słaba. Od zawsze tam tankuję i nie mam zastrzeżeń, w przeciwieństwie do większości stacji Orlenu i Lotosu. Ale tam niby wszystko cacy bo to państwowa marka przecież.

      • 13 14

    • ja też źle nie było

      • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane