• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo. 707 jednośladów sprzedanych

Maciej Korolczuk
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów. Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na sprzedaż rowerów metropolitalnych Mevo. 704 rowery chce kupić firma spoza Trójmiasta, a 3 sztuki osoba prywatna. Cena za jeden rower wyniosła 430 zł.



430 zł za używany rower Mevo to cena:

O niespodziewanej decyzji o wystawieniu na sprzedaż rowerów z pierwszej edycji Mevo informowaliśmy przed dwoma tygodniami.

Na sprzedaż wystawiono 800 spośród 1200 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego. Jednoślady zostały wyprodukowane w 2017 r., a zakupione przez Obszar dwa lata później. Średnio każdy z nich był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 r.

Rowery przed sprzedażą zostały odchudzone o silniki i baterie. Część tych ostatnich (10 sztuk) zostało przekazane do badań naukowych prowadzonych przez studentów z Politechniki Gdańskiej, pracujących nad budową nowoczesnego samochodu elektrycznego. Po wstępnych testach okazało się jednak, że baterie nie będą mogły być wykorzystane w tym projekcie.

Pozostałe rowery, które nie zostały wystawione na sprzedaż, będą służyć urzędnikom do wykonywania czynności służbowych na terenie Trójmiasta.

Rowery wystawiono za 430,50 zł.

Pierwotnie rowery miały zostać wyremontowane przez nowego operatora Mevo 2.0 i dołączone do systemu. Ostatecznie spółka City Bike Global uznała, że wszystkie rowery będą fabrycznie nowe.

Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca. Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca.

Dwie oferty na 707 rowerów



Jednym z warunków przystąpienia do przetargu była obowiązkowa obecność oferenta na wizji lokalnej, podczas której można było zapoznać się ze stanem technicznym rowerów. Wizja odbyła się w poniedziałek w Szczecinie, gdzie trafiły na początku ubiegłego roku.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy spoza Trójmiasta, która chce odkupić 704 rowery. Druga oferta pochodzi od osoby prywatnej, zainteresowanej trzema rowerami Mevo. Oznacza to, że Obszar pozyska w przetargu ok. 304 tys. zł.

Przypomnijmy, że trwają prace nad powrotem rowerów Mevo na ulice Metropolii. Ma to nastąpić najpóźniej do początku lipca, a rozruch systemu ma ruszyć już wiosną. W sumie na ulicach Trójmiasta i gmin zrzeszonych w OMGGS pojawi się ponad 4 tys. rowerów, z czego 3 tys. będzie posiadać napęd elektryczny. Miesięczny abonament ma kosztować 29,99 zł.

Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • W ogóle (7)

    Chciałbym zabrać głos jako pierwszy. W ogóle to rower jako pojazd jedno, a może i dwu śladowy powinien w ogóle zostać wykluczony z ruchu i poruszania się miejskiego, ponieważ tak sądzę, że aby każdy obywatel czuł się bezpiecznie i komfortowo w przestrzeni publicznej nie powinien stresować się nadjeżdżającym rowerem, a tym bardziej rozpędzonym rowerem z silnikiem stop zakładam stowarzyszenie anty elektryczne SAE. Zapisy w czwartek o 19.00

    • 53 76

    • Ja się stresuje takimi jak ty

      Należało by też takim ludziom powiedzieć stop

      • 0 0

    • Nie byłeś pierwszy. Więc nie zabieraj głosu

      • 0 1

    • Co za głąb.

      • 1 1

    • Ja się zgadzam z Unią

      Zakaz sprzedawania spalinowych aut od 2035 tylko szkoda że to nie rok 2025

      • 3 10

    • weź się za robotę błaźnie

      • 6 2

    • Znowu przeoczyłeś dawkę leku.

      • 18 3

    • Czy samochody też się pod to łapią? A co powiesz o biegaczach?

      • 12 5

  • Złodzieje

    A moje 5 zł z aplikacji dalej mi nie oddali. Ja jak PiSąt groszy ZUSowi będe dłużny to się upomną, złodziejuchy jedne...

    • 0 0

  • Wyprokuwanie 4500zl kupili za 12.000zl rok i sprzedaliza 450zl (1)

    Czego nie rozumiecie ? Po 2 latach ta sama firma co zarobiła tworzy mevo 2 - cba nie zainteresowane nikt nie poniósł konsekwencji

    • 5 0

    • Twojego bełkotu mógłbym nie zrozumiec, natomiast domyślam się,

      W którym miejscu stoi wirtualny przecinek czy kropka.

      • 1 0

  • A pod koniec roku

    będą sprzedawać czytniki systemu "Fala."

    • 1 0

  • Czy te ziutki z nb tricyty oddaly te miliony

    ktore zainkasowali za doprowadEnie projektu do upadlosci?

    • 1 0

  • Pierwotna cena roweru

    Panie Redaktorze, jeśli tekst ma być pełny to proszę napisać ile miasto Gdańsk zapłaciło za te rowery. Przypomnę: ok 10 000 za sztukę!

    • 1 0

  • (2)

    Jakość tych rowerów jest adekwatna do jakości pomieszczenia w którym stoją na zdjęciu. Idealnie to do siebie pasuje. Cały system od A do Z byl takim socjalistycznym nierentownym dotowanym odrealnionym ekonomicznie paździerzem jak ta piwnica z PRL w której te trupy spoczeły.

    • 74 8

    • (1)

      Ty, ale Nextbike Polska to spółka córka niemieckiego Nextbike'a. Dizajn i działanie systemu jest opracowane w Niemczech na całą Europę. Także ten PRL-owski paździerz służy cudnie wszystkim europejczykom.

      • 0 0

      • Ty, ale po co się odzywasz, gdy nie masz o czymś pojęcia?

        • 0 0

  • (9)

    Tak sobie myślę. Nowa firma miała użyć część tych starych rowerów ale im się nagle odwidziało.
    A co jeśli kupiła to jakaś podstawiona firma po te 430 zł, a nowy operator Mevo odkupi od niej wyremontowane rowery po powiedzmy 6000 sztuka? I cyk - koszty zrobione, kasa ze spółki wyprowadzona.
    Nic a nic nie sugeruję.

    • 216 7

    • Oj to przecież normalne, że rowery z trójmiasta można kupić w Szczecinie... i to hurtowo.

      Jeszcze żeby przypadkiem jakiś mieszkaniec trójmiasta który zapłacił za tą porażkę nie kupił sobie jednośladu po okazyjnej cenie.

      • 5 0

    • (2)

      Miała użyć, ale nie użyje nie zmieniając dla OMGGS kosztów projektu.
      To chyba dobrze, że dostaniemy nowe rowery za tę samą kasę? :P

      • 6 23

      • (1)

        Nie zrozumiałeś.

        • 13 6

        • Ani słowa nie zrozumiał

          • 6 1

    • Tylko wiesz, że nowy operator ma już swoje rowery i wyglądają zupełnie inaczej niż te poprzednie? (2)

      Ale lepiej posiać ferment

      • 9 17

      • Ale widziałeś już te wszystkie 4000 rowerów czy ile ma tam być?

        • 6 1

      • Nie takie rzeczy w Gdański się działy

        • 16 1

    • O tym samym pomyślałem

      • 6 0

    • Marnujesz się. Powinieneś pracować w GZDiZ na jakimś kierowniczym stanowisku.

      Albo w Nierządzie Metropolitarnym.

      • 43 4

  • Zakazać własnego transportu

    Jedzie koleś sam w aucie miejsce zajmuje na ulicy

    • 1 2

  • Pytanie.

    Kto kupił baterie, jeżeli ktoś kupił. Jeżeli nie, w jaki sposób zostały zutylizowane i koszt utylizacji.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane