- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (25 opinii)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (121 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (75 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (336 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?
Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.
To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:
- Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
- Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
- Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
- Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).
Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
Opinie (412) 9 zablokowanych
-
2017-12-04 22:01
Dzięki temu rozwiązaniu będą większe korki w Gd głw. niż są obecnie, a obecnie w godzinach szczytu są nie małe. To ,że pieszy zyska 5 min szybciej na przejściu na pasach a nie pod tunelem to chwilę pózniej straci dodatkowo 10-15 min a może nawet więcej czekając na autobus bo przez pomysł przejścia naziemnego będzie ten autobus stał w korku samochodów. Wniosek ? Stracone pieniądze na absurdalną inwestycje, większe korki, piesi będą myśleli ,że są szybciej dzięki temu rozwiązaniu a wcale nie będą szybciej bo będą dłużej czekać na autobus - szczyt absurdu.
- 6 1
-
2017-12-04 22:00
kiedy tramwaje towarowe? i tani bilet na cargo...
chciałbym odciążyć środowisko, a rowerem już płuca wypluwam z tą lawetą
- 1 0
-
2017-12-04 07:46
Brawo. samochody pod ziemię w tunel albo poza miasto. (1)
nie ma innej alternatywy. Samochody nie mieszczą się w centrum, więc muszą być stamtąd usunięte albo schowane do tuneli. Dość już wdychania tego smrodu samochodów, dośc już tego trucia, dość już wypadków, potrąceń pieszych i dość już tej hegemonii buraków w samochodach, niszczenia chodników, trawników i wjeżdżania tymi blachami do sklepów.
- 23 15
-
2017-12-04 22:00
Kononowicz,to ty???
- 2 0
-
2017-12-04 06:12
Podwale (3)
W tym konkretnym przypadku wydaje mi się najkorzystniej choć zapewne nie najtaniej byloby zejść z ruchem kołowym na poziom obecnego tunelu dla pieszych, coś jak tunel pod Monte Cassino w Sopocie bo tylko to wyeliminowałoby włóczenie sia pieszych po schodach a samochody o tramwaje bezpiecznie i ciszej , poruszałyby się w wykopie.
- 57 2
-
2017-12-04 20:13
Ale jest coś takiego jak Radunia - słoiku (1)
- 0 1
-
2017-12-04 21:53
to nie problem
- 0 0
-
2017-12-04 11:32
Pełna zgoda
Tyle, że nierealne.. tyle się mówi o nowoczesnej urbanistyce a pomysły z przejściem i szerokimi autostradami dla aut przez środek miasta - rodem z głębokiego socrealizmu i modernizmu.
- 1 0
-
2017-12-04 21:42
Wiaty zasłonią dworzec, nie budować!
- 0 0
-
2017-12-04 21:35
Nowe Miasto się rozrasta...
...a tu jeszcze więcej świateł na podwalu! BRAWO!! Więcej biurowców w centrum i okolicach a takie pomysły na pewno UŁATWIĄ życie ludziom....
Bo chyba nie trzeba mówić że buduje się nieporównywalnie mało mieszkań w centrum, (pomijając już ich cenę z kosmosu) więc 95% nowych pracowników będzie musiała czymś dojechać bo przecież nie każdy mieszka lub ma ochotę mieszkać przy SKM-ce, tramwaju czy lini autobusowej która i tak gdzieś utknie w tm korku... :) :) :)- 3 2
-
2017-12-04 21:32
po uj?
się pytam,jest przejście podziemne .
- 2 1
-
2017-12-04 20:18
Jak we Wrzeszczu
Niedawno wyjeżdżałem z parkingu przy Castoramie we Wrzeszczu/Oliwie ok 30 minut. Myślałem, że była jakiś wypadek, ale gdzież tam. Na Grunwaldzkiej namalowano nowe przejście przy biurowcu.
- 4 2
-
2017-12-04 20:04
Dżuma
Przez prawie 30 lat budyniowej epoki nikt nie martwił się o pieszych. Gdyby się martwili to mielibyśmy inne chodniki. Teraz też nie martwią się o pieszych, a jedynie o ich gotówkę i karty w nowym centrum handlowym zbudowanym na cmentarzu przy średniowiecznym, zakaźnym szpitalu.
- 5 1
-
2017-12-04 20:03
po co pytać mieszkanców o zdanie?
A może by tak najpierw władze miasta zleciły przygotowanie konkretnych planów wraz z z badaniem natężenia ruchu obecnie i po projektowanych zmianach?
To podstawa, by planować takie zmiany.
1. Przede wszystkim, jaki będzie czas przejazdu tramwajów i autobusów, po wprowadzeniu przejść naziemnych. O ile wydłuży się czas przejazdu?
2. Jak zmieścić tak dużą liczbę ludzi oczekujących na przejście w miejscu tak ograniczonym przez torowiska i jezdnie.
Mamy już przystanki na ul. Kartuskiej ( przy MSWiA) i na Jaśkowej Dolinie, gdzie wysiadający, by dojść do przejścia naziemnego mogą sobie rozbić głowę i korzystają z torowiska.
3. Jaki będzie czas przejazdu samochodów przez centrum i o ile więcej spalin będzie w związku z częstymi postojami na światłach i korkami
Po przedstawieniu tych analiz i projektów i wysłuchaniu opinii mieszkańców Gdańska można dopiero podejmować decyzje.
Chyba, że ma to wszystko być według zasady: po mnie choćby potop.
A tak w ogóle, może władze miasta zaczną w końcu interesować się warunkami życia mieszkańców, w tym jak naprawdę funkcjonuje komunikacja miejska. jak na razie jest coraz gorzej. Brak jasnej koncepcji komunikacji dla miasta.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.