• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Dzięki temu rozwiązaniu będą większe korki w Gd głw. niż są obecnie, a obecnie w godzinach szczytu są nie małe. To ,że pieszy zyska 5 min szybciej na przejściu na pasach a nie pod tunelem to chwilę pózniej straci dodatkowo 10-15 min a może nawet więcej czekając na autobus bo przez pomysł przejścia naziemnego będzie ten autobus stał w korku samochodów. Wniosek ? Stracone pieniądze na absurdalną inwestycje, większe korki, piesi będą myśleli ,że są szybciej dzięki temu rozwiązaniu a wcale nie będą szybciej bo będą dłużej czekać na autobus - szczyt absurdu.

    • 6 1

  • kiedy tramwaje towarowe? i tani bilet na cargo...

    chciałbym odciążyć środowisko, a rowerem już płuca wypluwam z tą lawetą

    • 1 0

  • Brawo. samochody pod ziemię w tunel albo poza miasto. (1)

    nie ma innej alternatywy. Samochody nie mieszczą się w centrum, więc muszą być stamtąd usunięte albo schowane do tuneli. Dość już wdychania tego smrodu samochodów, dośc już tego trucia, dość już wypadków, potrąceń pieszych i dość już tej hegemonii buraków w samochodach, niszczenia chodników, trawników i wjeżdżania tymi blachami do sklepów.

    • 23 15

    • Kononowicz,to ty???

      • 2 0

  • Podwale (3)

    W tym konkretnym przypadku wydaje mi się najkorzystniej choć zapewne nie najtaniej byloby zejść z ruchem kołowym na poziom obecnego tunelu dla pieszych, coś jak tunel pod Monte Cassino w Sopocie bo tylko to wyeliminowałoby włóczenie sia pieszych po schodach a samochody o tramwaje bezpiecznie i ciszej , poruszałyby się w wykopie.

    • 57 2

    • Ale jest coś takiego jak Radunia - słoiku (1)

      • 0 1

      • to nie problem

        • 0 0

    • Pełna zgoda

      Tyle, że nierealne.. tyle się mówi o nowoczesnej urbanistyce a pomysły z przejściem i szerokimi autostradami dla aut przez środek miasta - rodem z głębokiego socrealizmu i modernizmu.

      • 1 0

  • Wiaty zasłonią dworzec, nie budować!

    • 0 0

  • Nowe Miasto się rozrasta...

    ...a tu jeszcze więcej świateł na podwalu! BRAWO!! Więcej biurowców w centrum i okolicach a takie pomysły na pewno UŁATWIĄ życie ludziom....
    Bo chyba nie trzeba mówić że buduje się nieporównywalnie mało mieszkań w centrum, (pomijając już ich cenę z kosmosu) więc 95% nowych pracowników będzie musiała czymś dojechać bo przecież nie każdy mieszka lub ma ochotę mieszkać przy SKM-ce, tramwaju czy lini autobusowej która i tak gdzieś utknie w tm korku... :) :) :)

    • 3 2

  • po uj?

    się pytam,jest przejście podziemne .

    • 2 1

  • Jak we Wrzeszczu

    Niedawno wyjeżdżałem z parkingu przy Castoramie we Wrzeszczu/Oliwie ok 30 minut. Myślałem, że była jakiś wypadek, ale gdzież tam. Na Grunwaldzkiej namalowano nowe przejście przy biurowcu.

    • 4 2

  • Dżuma

    Przez prawie 30 lat budyniowej epoki nikt nie martwił się o pieszych. Gdyby się martwili to mielibyśmy inne chodniki. Teraz też nie martwią się o pieszych, a jedynie o ich gotówkę i karty w nowym centrum handlowym zbudowanym na cmentarzu przy średniowiecznym, zakaźnym szpitalu.

    • 5 1

  • po co pytać mieszkanców o zdanie?

    A może by tak najpierw władze miasta zleciły przygotowanie konkretnych planów wraz z z badaniem natężenia ruchu obecnie i po projektowanych zmianach?
    To podstawa, by planować takie zmiany.
    1. Przede wszystkim, jaki będzie czas przejazdu tramwajów i autobusów, po wprowadzeniu przejść naziemnych. O ile wydłuży się czas przejazdu?
    2. Jak zmieścić tak dużą liczbę ludzi oczekujących na przejście w miejscu tak ograniczonym przez torowiska i jezdnie.
    Mamy już przystanki na ul. Kartuskiej ( przy MSWiA) i na Jaśkowej Dolinie, gdzie wysiadający, by dojść do przejścia naziemnego mogą sobie rozbić głowę i korzystają z torowiska.
    3. Jaki będzie czas przejazdu samochodów przez centrum i o ile więcej spalin będzie w związku z częstymi postojami na światłach i korkami

    Po przedstawieniu tych analiz i projektów i wysłuchaniu opinii mieszkańców Gdańska można dopiero podejmować decyzje.

    Chyba, że ma to wszystko być według zasady: po mnie choćby potop.

    A tak w ogóle, może władze miasta zaczną w końcu interesować się warunkami życia mieszkańców, w tym jak naprawdę funkcjonuje komunikacja miejska. jak na razie jest coraz gorzej. Brak jasnej koncepcji komunikacji dla miasta.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane