- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (27 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (251 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (111 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?
Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.
To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:
- Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
- Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
- Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
- Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).
Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
Opinie (412) 9 zablokowanych
-
2017-12-04 06:12
auta out! (4)
Wycofać ruch samochodowy z pod dworca! Tylko rowery tramwaje i autobusy! A najlepiej z centrum Gd.
- 32 68
-
2017-12-04 06:18
myślałem że gdyńskich absurdów drogowych w stylu kontrapasy już nic nie przebije a jednak
brawo Gdańsk !
- 20 8
-
2017-12-04 14:18
„Z pod” ahhahahahahahha
- 3 0
-
2017-12-04 20:11
A w autobusie pasażerowie niech pedałują - przecież to też samochód. (1)
- 3 1
-
2017-12-04 22:08
piesi na rowery zamiast autobusów skoro samochodów nie ma być w głównym to również autobusów nie powinno wtedy być ...
- 0 0
-
2017-12-04 06:12
Podwale (3)
W tym konkretnym przypadku wydaje mi się najkorzystniej choć zapewne nie najtaniej byloby zejść z ruchem kołowym na poziom obecnego tunelu dla pieszych, coś jak tunel pod Monte Cassino w Sopocie bo tylko to wyeliminowałoby włóczenie sia pieszych po schodach a samochody o tramwaje bezpiecznie i ciszej , poruszałyby się w wykopie.
- 57 2
-
2017-12-04 11:32
Pełna zgoda
Tyle, że nierealne.. tyle się mówi o nowoczesnej urbanistyce a pomysły z przejściem i szerokimi autostradami dla aut przez środek miasta - rodem z głębokiego socrealizmu i modernizmu.
- 1 0
-
2017-12-04 20:13
Ale jest coś takiego jak Radunia - słoiku (1)
- 0 1
-
2017-12-04 21:53
to nie problem
- 0 0
-
2017-12-04 06:15
Przejście naziemne? Ok ale jest warunek (7)
Zróbcie tunel dla samochodów i autobusów na całej długości. Ruch pieszy należy separować od kołowego!
- 92 13
-
2017-12-04 08:04
(2)
Dlaczego należy? Nikt w cywilizowanym świecie tego nie robi (patrz Kopenhaga, Amsterdam...) - żyjesz wizjami z lat 60tych które się nie sprawdzily
- 12 13
-
2017-12-04 12:45
To już im bokiem wychodzi...
Też by chcieli mieć rozdział ale przez lata robili to co teraz tu ma być i mają problem....
- 2 1
-
2017-12-05 06:04
Te Globtroter... a moze Wenecja?
A nie przyszlo Ci do glowy, ze taki na przyklad Amsterdam, to bardzo specyficzne miasto. To uwarunkowania zwiazane z chociazby z licznymi kanalami powoduja, ze tam ruch rowerowy jest bardziej rozwiniety. Co Ty porownujesz?
- 1 1
-
2017-12-04 08:12
Tak jest! Należy separować ruch pieszy od kołowego, (2)
psiarzy od kociarzy, czarnych od białych...
- 8 1
-
2017-12-04 09:57
Jesteś separatystą komunikacyjnym z Korku Niepodległości?
- 1 2
-
2017-12-04 12:46
A ty nie powinieneś teraz TVPiS oglądać?
- 0 3
-
2017-12-04 14:30
Tunel
Drogę puścić w tunelu,zamiast BUDOWAĆ TEN BETONOWY GROBOWIEC :FORUM"
- 2 0
-
2017-12-04 06:21
(1)
Kiedy droga rowerowa z południowych dzielnic? Świętokrzyska i malomiejska czekają
- 25 21
-
2017-12-04 07:25
nie ma tam miejsca
- 6 5
-
2017-12-04 06:26
Chore i jeszcze przy zieleniaku
- 44 8
-
2017-12-04 06:26
A tunel zalac
Woda z forum gdansk tzn z,tego nowego kanalu haha
- 24 2
-
2017-12-04 06:28
Wybory są w przyszłym roku (1)
Co za durny pomysł. Miasto turystów a nie mieszkańców. Wstyd i hańba.
- 47 20
-
2017-12-04 07:00
Miasto dla mieszkańców a nie wsiokow z za miasta dojezdzajacymi furami !!!
- 17 5
-
2017-12-04 06:35
Istota transportu jest predkosc (3)
Istota transportu jest predkosc, jednak w lewicowej Europie odchodzi sie od tego nie patrzac na to ze w istocie takie i inne rozwiazania powoduja nizsze wplywy do budzetu. Choc socjalisci aktualnie uwazaja ze zatrzymujac auta w korku wiecej zarobia na podatkach w paliwie. Ale jak z papierosami do czasu
- 28 27
-
2017-12-04 09:10
(2)
8 osób rozumie , 17 zrozumie jak będzie na bezrobotnym
- 4 5
-
2017-12-04 10:01
(1)
Szybkość nie polega na tym, ze się zāpiērdālā, tylko, że sie jedzie płynnie. Lepiej przejechać trasę w 45 minut, niż gnać 30 minut i pół godziny stać za zakorkowanym zjeździe na końcu ekspresówki. A najlepiej przejechać w 45 minut tramwajem, wtedy korki masz w de i nie musisz szukać miejsca parkingowego.
A w ogóle to niby dokąd bezrobotni się spieszą, bo przecież nie do pracy?- 7 4
-
2017-12-04 10:23
Typowo lewacki punkt widzenia, jeszcze tylko słowa o rowerach brakuje. Zobacz ile zawodów traci na tamowaniu ruchu, taksówkarze, dostawcy, firmy kurierskie , firmy serwisowe. Im mniej są w stanie w ciągu dnia zarobić tym mniejsze podatki zapłacą.
Ale i tak większość tego nie zrozumie. Bo kasa nie bierze się z pracy tylko z dotacji unijnych i zasiłków.- 5 7
-
2017-12-04 06:38
bzdura kompletna, jest świetny tunel dzałajacy od dziesięcioleci (4)
to na siłę chcą porobić korki większe w centrum bo ktos wpadł na głupi pomysł
- 111 31
-
2017-12-04 07:26
swietny pomysł. (1)
jak tunel jest taki super to sobie sam nim jezdzij
- 10 14
-
2017-12-04 08:53
To stój debilu na światłach bo tylu pasów i torów debilu nie przejdziesz na jeden cykl światła stój debilu i ani myśl o przebieganiu na czerwonym
- 6 6
-
2017-12-04 08:10
Bez tunelu pod Martwą Wisłą miasto świetnie funkcjonowało całe dziesięciolecia. Po co było to budować? Co za głupi pomysł! Pomijam fakt, że przez 900 lat w mieści Gdańsku nie było samochodów i ktoś wpadł na głupi pomysł żeby je tutaj sprowadzić. No niemożliwe, jak tak można, przecież tak wszystko dobrze działało. A jeszcze wcześniej nie było ognia i ludzie jedli korzonki oraz owoce prosto z drzewa, działało to doskonale przez dziesiątki tysięcy lat i ktoś wpadł na głupi pomysł - usmażmy se mamuta. No i po co? Przecież działało dobrze.
- 12 4
-
2017-12-04 22:11
jeszcze piesi beda dodatkowo czekać 30 min na autobus bo w korku autobus też stoi razem z samochodami, które zapewni to nowe rozwiązanie przejścia naziemnego. Straszny absurd, niby zyskają 5 min bo nie pod tunelem przejdą ale piesi za to będą dłuzej czekać na autobusy. Niech zrobią drugi tunel z drugiej strony przystanku tramwajowego dla przejścia pieszych w ten sposób więcej osób może bez problemowo przejść.
- 2 0
-
2017-12-04 06:44
(6)
Pomysł że schowanem aut pod ziemią wydaje się sensowny.
- 53 5
-
2017-12-04 06:55
A w Sopocie
Pod Monte Cassino jest właśnie podziemny przejazd dla samochodów
- 6 0
-
2017-12-04 09:23
pomysł jest bardzo dobry (3)
niestety wizjonerzy naszego miasta nie wykorzystali okazji remontu Podwala Grodzkiego i nie podjęli mądrej. Taki tunel tak naprawdę mógłby się rozpoczynać od Węzła Unii Europejskiej i kończyć przy Zieleniaku. U góry mogłyby zostać tylko autobusy i tramwaje. Niestety, być może z uwagi na bardzo duże koszty, nie zrobiono tego. Mielibyśmy teraz 2 problemy mniej - przejście Brama Wyżynna i Dworzec Kolejowy.
Niestety brakuje cały czas wizji dla tego miasta. Nikt nie chce podjąć niepopularnych decyzji i np. wywalić samochody ze Śródmieścia. Niby miasto przyjazne rowerzystom, a z nowych osiedli nie dojedziesz ścieżką rowerową do centrum. Komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia...- 5 1
-
2017-12-04 10:07
(2)
Tunel pod Martwą Wisłą kosztował 800 mln - taki tunel w centrum kosztowałby porównywalnie, popatrz na budowe Trasy W-Z w Łodzi. Miała kosztować 350 mln, kosztowała 766 mln. Wolisz tunel pod Wisłą, czy pod dworcem?
- 2 0
-
2017-12-04 21:51
niekoniecznie - budowa inną metodą - odkrywkową jest dużo tańsza
- 1 1
-
2017-12-04 22:11
Porównanie bez sensu
Nikt nie kopał by takiego tunelu TBM-em, tylko metodą odkrywkową. Koszt był by nieporównywalnie mniejszy, dodatkowo pojawiła by się dodatkowa przestrzeń pod zabudowę, park itp. Poza tym sam tunel był proponowany przez kilku bardzo inteligentnych planistów w latach 70. i 80. zresztą jak wiele innych inwestycji....
- 0 0
-
2017-12-04 20:18
I ciebie w kopcącym autobusie razem z twoimi bliskimi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.