• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Jest przetarg na przebudowę

Krzysztof Koprowski
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.

Jeżeli kolejarzom uda się wyłonić wykonawcę, za ok. 1,5 roku skorzystamy z przebudowanego dworca we WrzeszczuMapka. Istniejący budynek doczeka się znacznej metamorfozy wizualnej, choć pod względem powierzchni i usytuowania pomieszczeń zmiany będą niewielkie. Szacowana wartość inwestycji to ok. 14,2 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Jak oceniasz projekt przebudowy dworca we Wrzeszczu?

Zgodnie z zapowiedzią sprzed trzech lat dworzec we Wrzeszczu nie doczeka futurystycznej i całkowicie nierealnej finansowo realizacji, jaką proponowano w 2010 r.

Ponadto kolejarze ostatecznie zdecydowali się na przebudowę, a nie jak wcześniej brano pod uwagę - rozbiórkę i budowę jeszcze mniejszego niż obecnie tzw. dworca modułowego, które powstają na stacjach o lokalnym znaczeniu transportowym.

Najnowszy i ostateczny projekt (autorstwa pracowni TBi Architekci z Gdańska), na którego realizację ogłoszono właśnie przetarg, zakłada przebudowę istniejącego budynku poprzez m.in.:
  • całkowitą zmianę jego elewacji,
  • nieznaczne powiększenie poczekalni,
  • podwyższenie holu głównego,
  • utworzenie dodatkowych lokali handlowo-usługowych po stronie Galerii Bałtyckiej,
  • generalny remont wnętrz budynku.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i kolei w Trójmieście


Przesuń aby
porównać

Generalny remont wnętrz, 18 mies. na realizację robót



W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzącym na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia (w jej kubaturze oraz sąsiedztwie znajduje się blisko 1,5 tys. miejsc parkingowych). W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni (ok. 18 miesięcy) na wykonanie wszystkich prac budowlanych od momentu podpisania umowy. PKP SA oczekuje na złożenie ofert do 26 stycznia 2021 r.

Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji. Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji.

Tymczasowy dworzec kolejowy przy przejściu pod torami



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. W trakcie prac budowlanych powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy, zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku KuźniczkiMapka.

Szacunkowa wartość projektu to ok. 14,2 mln zł netto. Dla porównania, trwająca właśnie przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny kosztuje prawie 100 mln zł (brutto).

Czytaj też: Dworzec PKP Gdańsk Główny odzyskuje przedwojenny dach

Miejsca

Opinie (254) 5 zablokowanych

  • Stacja kolejowa Gdańsk Wrzeszcz (4)

    Stacja Gdańsk Wrzeszcz jest stacją węzłową. Gdańsk Główny - przelotową. Gdyby tak wybudować parking (bezpłatny), to ilość pasażerów byłaby zapewne 2 razy większa niż w Gdańsku Głównym. Ale i tak, za niedługo pasażerowie przekonają się do parkingów w galeriach (muszą być całodobowe i wielodniowe) i będą korzystali przy dalszych podróżach ze stacji Gdańsk Wrzeszcz. Nawet lotniczych - jest to tylko i wyłącznie kwestia organizacji parkingów - bo potencjalnych miejsc jest wystarczająco dużo, czego nie ma w okolicach Gdańska Głównego. Wygląda na to, że Gdańsk Wrzeszcz dla mieszkańców jest stacją znacznie ważniejszą od Gdańska Głównego, mimo jego cudownego wyglądu i doskonałej rewitalizacji. Może by tak kolejarze uwzględnili ten fakt i wybudowali stację Wrzeszcz na miarę potrzeb ?

    • 6 6

    • (1)

      Wrzeszcz stacją węzłowa:)))

      • 1 2

      • ma racje

        • 2 0

    • uuu. dobre spostrzerzenie. Startuj na prezydenta miasta masz glos moj i tysiaca ludzi ktorych mierzi

      urzednicza indolencja. Ile morzna czekac na cos jak bilet metropolitalny bezdotykowy tygodniowy, ile mozna agladac te stare gruchoty SKM ktorymi walesa jezdzil do roboty. Czy wy w UM nie widzicie tego?

      • 1 0

    • Który to twój wpis?

      Powtarzasz się.

      • 0 2

  • A tymczasem ludzie na peronach marzną, wieje, pada i jest zimno. Ale kogo to obchodzi ?

    Zamiast zrobić zadaszenie nad torami z wjazdem i wyjazdem pociągów to robią takie byle co.

    • 8 1

  • zamiast wyrzucać 15 baniek w trupa, niech powieszą duży baner "Dworzec tymczasowy" za1 tyś zł (2)

    będzie wiadomo, że czekamy na lepsze rządy

    • 12 6

    • To już na wieki pozostał by tymczasowym.

      • 0 1

    • Takie co to potrafiły tylko likwidować połączenia?

      • 3 1

  • trere fere kuku - juz widze jak podjezdza skm-KA tak stara ze, na siedzeniu wyskrobane

    bolek to kapus

    • 3 2

  • No właśnie, ktoś słusznie dodał, że trzeba powiększyć poczekalnię. !!!!! Pozdrawiam świątecznie wszystkich !!!

    • 0 0

  • Szkoda dawnej mozaiki (już od paru lat).

    • 4 2

  • Kolejne zapowiedzi i na tym się skończy... Chińczycy zbudowali by 2 miesiące

    • 0 1

  • No super, a co z chodnikami w koło i starymi jak świat wyspami dla autobusów?

    • 6 1

  • historyczna chwila ale ciezko uwierzyc patrzac na SKM pamietajace walese jak

    jezdzil do prawdziwej roboty.

    • 0 1

  • Zburzyć i zrobić nowy. (1)

    Jedynym ratunkiem tego czegoś (bo dworcem tego nazwać nie można) byłoby zniszczenie i wybudowanie porządnego budynku dworca. O ile zmiana elewacji sprawi, że budynek będzie ładniejszy, o tyle pozostanie on niefunkcjonalny. Po pierwsze nadal będzie to małe jak klatka, a po drugie pętla autobusowa jak była tak będzie niezadaszona i jako odrębna rzecz. Powinien to być jeden kompleks, w którym łatwo można by było się przesiadać.
    Mimo wszystko bardziej by się przydał porządny dworzec autobusowy w Gdańsku głównym.

    • 10 1

    • Najlepiej połączyć dworzec, pętle i obie galerie w jeden kompleks

      dorobić jeszcze do tego parkingi podziemne i wyjdzie dworzec większy niż ten w Berlinie

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane