- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (37 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (255 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (120 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (78 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (326 opinii)
Dworzec zamknięty będzie czystszy i bezpieczniejszy
Co do jednego zgadzają się wszyscy: zamykanie dworca na noc pozwoli poprawić jego czystość i komfort podróżnych. W jaki sposób? Firma sprzątająca obiekt będzie miała więcej czasu na zadbanie o porządek w nim, zaś podróżni mają być mniej narażeni na kontakt z bezdomnymi i narkomanami, którzy upodobali sobie spanie na dworcu.
Konsultacje trwają od kilkunastu tygodni.
- Od jakiegoś czasu nasyłamy na dworzec kontrole Sanepidu, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej. Wszystko po to, by wzrosła jego czystość, która do tej pory wołała o pomstę do nieba - przyznaje Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej gdańskiego magistratu, który samozwańczo mianował się koordynatorem walki o poprawę czystości dworca.
Jego zdaniem efekty tej krucjaty już widać: - Jakiś czas temu zmieniono chyba firmę sprzątającą dworzec, bo jest już sporo lepiej. Jak dworzec zamkniemy na noc, to sytuacja zmieni się nie do poznania!
W to nikt nie wątpi, ale pewne rozbieżności pomiędzy miastem a koleją widać jak na dłoni. Antoni Szczyt przekonuje, ze dworzec trzeba zamykać już w wakacje, gdy liczba podróżujących po Polsce bezdomnych gwałtownie rośnie. Tymczasem kolejarze chcą z tym poczekać do końca wakacji.
- Jesteśmy za zamykaniem dworca na noc, żeby można go było spokojnie posprzątać i żeby nie spali w nim bezdomni - potwierdza Jarosław Radzikowski, odpowiedzialny za zarządzanie gdańskim dworcem - Musimy jednak z tym poczekać do początku września, gdy przestaną jeździć sezonowe pociągi.
Dlaczego te pociągi stanowią problem? Jarosław Radzikowski twierdzi, że najwięksi kolejowi przewoźnicy, czyli spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity nie widzą problemu, by poza sezonem dostęp do kas biletowych od godz. 0:30 do 04:30 był niemożliwy. - Jednak nie chcą się na to zgodzić w sezonie, gdy jeździ wiele dodatkowych pociągów - przyznaje.
- Nie rozumiem tego problemu! - denerwuje się Antoni Szczyt. -Przecież rozważamy postawienie dodatkowej kasy na peronie, która byłaby czynna nocą. Poza tym w Krakowie jakoś sobie z tym poradzili, więc i my damy radę.
Kolejne spotkanie między miastem a zarządem dworca za niecałe dwa tygodnie.
Opinie (125) 4 zablokowane
-
2007-04-07 20:23
tragedia
pod tunelem powinni zlikwidowac te pseudo sklepiki z roznego rodzaju szmelcem!
- 0 0
-
2007-04-09 19:49
co do 'co z aptekami calodobowymi?!?!?'
PKP nie odważy się ich pozbywać stamtąd, bo stracą wpływy z tytułu dzierżawy miejsca pod stoiska handlowe.
Jedynie co dobre to to, że cokolwiek się ruszyło w sprawie poprawy wizerunku tego dworca. Nie to co w Gdyni....- 0 0
-
2007-04-10 19:53
co za durny pomysł!
nie lepiej by było po prostu nie wpuszczać bezdomnych i śmierdzących na dworzec? świetnie, a teraz co z ludźmi, którym dajmy na to ucieknie nocny (załóżmy, że nie wracają z imprezy z pobliskiego klubu, tylko jadą spóźnioną kolejką z gdyni, a przemiły kierowca zamknie im drzwi przed nosem)?latem to jeszcze pół biedy przeczekać 1.5 godziny na dworzu, ale w styczniu na mrozach? albo w listopadzie podczas megaulewy? już nie raz zdarzyło mi się koczować na dworcu, bo zwiał mi nocny. a teraz sama dołączę do grona bezdomnych :/
że już nie wspomnę o podróżnych, którzy jadą gdzieś wgłąb polski i mają tylko chwilkę na kupienie biletu przesiadkowego..."rozważamy ustawienie kasy dodatkowej kasy na peronie..." już widzę jak oni to rozważą. buhahahahaha!- 0 0
-
2007-04-12 14:59
Czemu tylko na noc?
Czemu tak skromne, 24/na dobę i będzie czysto sucho i złote klamki będzie można zamontować.
- 0 0
-
2007-04-12 22:58
w Paryżu dworce też są zamykane,np duży stary i piękny Dworzec St Lazare a w nocy można czekać na pociągi tylko za okazaniem biletu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.