- 1 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (242 opinie)
- 2 Nie boicie się dilerów narkotyków? (127 opinii)
- 3 Mgła morska. Była piękna i niebezpieczna (16 opinii)
- 4 17-letni złodziej paczek zatrzymany (17 opinii)
- 5 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (356 opinii)
- 6 Pracujemy nie tam, gdzie mieszkamy (141 opinii)
Eksperymentalne znaki na obwodnicy najszybciej za półtora roku
Znaki, które mają zachęcić kierowców do zachowania odstępów na Obwodnicy Trójmiasta zdaniem ministerialnych urzędników będą mogły zostać wymalowane najszybciej za półtora roku. Jednak nawet jeśli się pojawią, będą i tak drogowym eksperymentem.
Poprzeczne pasy miałyby się pojawić co ok. 70 m. Dlaczego? Jadąc z prędkością 120 km/h (tyle można jechać maksymalnie na obwodnicy) w ciągu jednej sekundy przejeżdżamy 33 m. Tymczasem, by bezpiecznie wyhamować w sytuacji awaryjnej, musimy jechać w odległości co najmniej dwa razy większej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza drogami ekspresowymi, nie może wprowadzić dodatkowych pasów. Dlaczego? Nie przewidują ich przepisy. Wymagana jest zatem ich nowelizacja. Zapytaliśmy o to ministerialnych urzędników.
Ministerstwo: jesteśmy za, ale potrzebujemy półtora roku
Okazuje się, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad wydaniem nowego rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
- Harmonogram przewiduje, że prace nad projektem zakończą się z końcem przyszłego roku - mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie. - W ramach prac nad nowym rozporządzeniem rozważane będzie także włączenie niektórych znaków określanych jako oznakowanie eksperymentalne.
Ostateczny wygląd pasów, które miałyby pomóc kierowcom ocenić dystans, jaki mają do poprzedzającego auta, nie jest jeszcze przesądzony.
- W nowych przepisach zostanie uwzględnione jedynie oznakowanie eksperymentalne z badań prowadzonych na sieci dróg krajowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, jeśli oczywiście zostanie pozytywnie ocenione i rekomendowane na podstawie tych badań - dodaje Huptyś.
Głosy czytelników za i przeciw
W ankiecie przy poprzednim artykule 27 proc. czytelników Trojmiasto.pl bardzo dobrze oceniło pomysł wymalowania dodatkowych pasów na obwodnicy. Prawie tyle samo było temu przeciwnych. 30 proc. ankietowanych uznało, że kierowcy i tak nie będą się stosować do nowych znaków. Pozostali stwierdzili, że pomysł jest dobry, ale sprawdzi się wtedy, gdy policjanci będą wlepiać mandaty za brak odstępu.
Temat dodatkowych pasów prostopadłych wywołał burzę w komentarzach. Wśród czytelników pojawiły się głosy krytyczne - propozycja wymalowania dodatkowych pasów w żaden sposób nie poprawi bezpieczeństwa, a może jedynie jeszcze bardziej zakorkować obwodnicę.
Inni zwracali uwagę na fakt, że pasy są jak najbardziej potrzebne, bo to sprawdzony w wielu krajach trend. Na przykład w Hiszpanii zastosowano znaki poziome, tzw. strzałki, dzięki którym łatwiej ocenić odległość do auta poprzedzającego.
Miejsca
Opinie (145) 1 zablokowana
-
2017-10-20 22:38
skoro wszyscy tak bardzo chca 3 pasa to w czym problem? (1)
w gdansku jest 170000 samochodow
budowa 3 pasa w kazda strone to okolo milarda zlotych
kazdy wlasciciel pojazdu zaplaci ekstra 5000 podatku w tym roku i jest forsa na 3 pas
co wy na to? wysuplacie 5000 od lba?
bo chyba nie myslicie ze za darmo ktos to zrobi?- 3 1
-
2017-10-20 23:55
zabrać kasę z budowy chodników i ścieszek rowerowych
piesi i rowerzyści nie płacą podatku drogowego a buduje się im z tego infrastrukture
- 0 0
-
2017-10-21 07:32
miki
Ja mam taka propozycję by domalować jeszcze dwa pasy, ale po bokach, tak żebyśmy mieli podobne drogi do tych zachodnich tych czteropasmowych, wtedy na obwodnicy będzie swobodny ruch i bezpieczny odstęp :)
- 2 0
-
2017-10-21 07:44
To nie jes takie proste
Obwodnica trojmiasta zapycha sie w godzinach szczytu nic nie da poszerzanie jednego zjazdu bo przy zwężeniu zaczyna sie Kongo trzeba by sie zabrac za całość a tego nikt sie nie podejmie bo koszta są ogromne. Przy takim naterzeniu problemem jest również coś takiego jak chodźmy kapec jednej z osobówek wszyscy zwalniają żeby sie napatrzyć (ciekawość) co bardzo spowalnia ruch
- 2 0
-
2017-10-21 08:14
Przepisy?
Jest mnóstwo miejsc źle oznakowanych ba nawet niebezpiecznie, Ale nie doszło tam do tragedii więc kogo to obchodzi? Na pytanie dlaczego wyjazd w kierunku Darłowa ze Sławna drogę Wojewódzką 205 nie jest ograniczony ani znakiem d42 ani żadnym innym ograniczeniem prędkości czyli obowiązuje tam prędkość jak poza terenem zabudowanym przez miejscowość biegnie w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego chodnik są dwa przejścia dla pieszych cztery szykany i mnóstwo wjazdów do posesji z prywatnych zabudowań a obowiązuje tam prędkość jak poza terenem zabudowanym Moim zdaniem rozwinięcie prędkości 100 kilometrów na godzinę W tamtym miejscu nie jest żadnym problemem ale w bezpośredniej konfrontacji z autem nie przeżyje tego żadna osoba ani w pojeździe ani uczestnik ruchu niechronione Bubble nie z tej ziemi natomiast jest mnóstwo oznakowanie terenu zabudowanego przez szczere pola gdzie tylko wiatr hula....
- 0 1
-
2017-10-21 08:25
Inwalidztwo umysłowe przekłada się na jazdę
Niestety,ale ludzie są coraz bardziej agresywni i narwani. Jadę 130 lewym pasem,a ktoś mi już miga światłami,bo chce 180. Ludzie mają ewidentny problem z włączaniem kierunkowskazów,bo to królowie szos i nic nie muszą. Zajeżdżają drogę, stoją na podporządkowanej i nagle zamierzają wyjechać w ostatniej chwili,tuż przed maską i po hamulcach. Pomysłów na dziwne jeżdżenie jest mnóstwo.
- 4 1
-
2017-10-21 09:20
Na tym zdjęciu widać jak trzymają odstępy po lewej.. auto co 5 metrów i to na lewym pasie gdzie prędkość jest ponad 100km/h a później wszyscy płaczą że są kilometrowe korki!!! o stłuczke nie trudno wystarczy że jeden prxychamuje i robi się domino!! karambol gotowy i mówię to do was barany.. najlepszym systemem byłby monitoring który wyłapywał tych Januszy kierowcy i wlepiał wysokie mandaty za brak odstęu!!
- 2 0
-
2017-10-21 09:58
W zasadzie są dwie przyczyny wypadków i korków na obwodnicy:
1. Zbyt duży ruch - po prostu jest wykorzystywana ponad potencjał
2. Tępota użytkowników - brak wyobraźni, ułańska fantazja, debilizm, kretynizm.- 2 0
-
2017-10-21 10:44
tego nam potrzeba - kolejnych bazgrołów na jezdni
znaki muszą przed czymś ostrzegać a nie stanowić tło
- 0 1
-
2017-10-21 12:28
Może darujemy sobie eksperymenty z puszką farby? (1)
Tak jak piszą tutaj co niektórzy użytkownicy, tylko i wyłącznie 3 pasy, rozbudowa węzłów i BEZWZGLĘDNE ograniczenie prędkości do 100km/h a w pobliżu węzłów do 80 km/h (nastawiać fotoradarów). Tak jak np. na bulwarze peryferyjnym w Paryżu. To jest patologiczne, że "dorośli" ludzie zachowują się za kierownicami jak dzieciarnia i przez swoją nieodpowiedzialną prędkość powodują wypadki i cała reszta musi tracić godziny w korkach.
Pozdrawiam serdecznie- 1 0
-
2017-10-21 14:26
A kto Ci broni jechac 100km/h?
albo 80 przy wezle ?
- 0 1
-
2017-10-21 14:25
Zadnych pasow ani strzalek nie bede przestrzegal bo to glupota i marnowanie miejsca na drodze.
Poza tymnawet jezeli mialbym miec przed soba auto 70 m to i tak po chwili 10 innych kierowcow zajedzie mi droge bo pomysla, ze cienias jedzie. Ja ich rozumiem i sam bede takim zajezdzal droge.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.