• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczny pociąg obsługuje Pomorską Kolej Metropolitalną

Krzysztof Koprowski
17 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy. Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy.

Od kilku dni pasażerowie PKM mogą poczuć przedsmak elektryfikacji całej trasy. Połączenie Gdynia - Kościerzyna jest bowiem obsługiwane na fragmencie trasy przez elektryczne pociągi serii EN57. Powodem takiej organizacji jest brak odpowiedniej rezerwy taborowej pociągów spalinowych.



Czy należy kupić dodatkowe pociągi spalinowe do obsługi PKM?

Dotychczas połączenie Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - Kościerzyna przez Sopot zobacz na mapie SopotuGdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska było obsługiwane na całej długości spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Od kilku dni dwa kursy dziennie tej relacji realizowane są z podziałem na odcinki: Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna.

Pierwszy z nich obsługują zmodernizowane jednostki serii EN57, doskonale znane pasażerom z "podstawowej" linii Szybkiej Kolei Miejskiej. Następnie we Wrzeszczu pasażerowie zmuszeni są do przesiadki na skomunikowany pociąg spalinowy, którym wjeżdżają na trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Jak tłumaczy SKM, jest to tymczasowa organizacja ruchu i wynika z przeglądów technicznych dokonywanych w spalinowych pociągach. Ponieważ na linię PKM oddelegowano łącznie zaledwie 13 SZT-ów, brakuje obecnie taboru do obsługi pełnych relacji i stąd pomysł wykorzystania elektrycznych jednostek.

Przypomnijmy, że w najbliższych latach cała trasa PKM ma być zelektryfikowana. Do jej obsługi ma być jednak zakupiony nowy tabor, lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów niż konstrukcja zaprojektowana ponad 40 lat temu.

Czytaj też: Sprawdziliśmy wiek pojazdów komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (115) 1 zablokowana

  • Ile to czasu musiało minąć

    Żeby skm się przyznało do braku taboru a nie codzienne oszukiwanie pasażerów że odwołane rejsy na linii pkm codzienne w raporcie pisałem

    • 25 1

  • I to ma być dobra wiadomość? (1)

    Z prawie nowych spalinowych szynobusów przeniesiemy się na reanimowany trupy SkM-kowe z lat 70-tych..Dajcie obsługę PKM np Arrivie! Ich krótkie szynobusiki, które jeżdżą na Hel pasowałaby na PKM

    • 28 2

    • I napewno wpuszczaliby rowery

      Precz z PKP PLK

      • 1 1

  • EN57 (3)

    Próby ruchowe jednostki EN57odbyły się pod koniec roku 1961, a produkcję seryjną PAFAWAG rozpoczął w następnym. Choć autor artykułu nie myli się twierdząc, iż "konstrukcja (została) zaprojektowana ponad 40 lat temu", praktyczniej byłoby, gdyby podał tu liczbę 56.

    • 23 0

    • Prawdę trzeba pisać, prawdę!

      56 lat. Szmat czasu....

      • 2 0

    • ten na zdjęciu to 88 rocznik.

      • 2 0

    • No to niedługo stulecie

      • 1 0

  • Dopóki obsługą PKM będzie się zajmowała SKM, nie ma co liczyć, że zacznie być normalnie. (2)

    Można odnieść wrażenie, że największym utrapieniem tej firmy są pasażerowie. I tak już od lat. Gdyby nie ci podróżni, to SKM mogłaby wieść żywot sielski i spokojny, konsumując przyznawane jej dotacje.

    • 34 1

    • Nawet nie potrafią wprowadzić wspólnego biletu z PR-ami (1)

      • 6 0

      • przecież jest owieczko

        • 0 3

  • A pociągi na linii Gdańsk-Gdynia co 45 minut...

    Albo o 8 rano w dni robocze co 25 minut...

    • 18 0

  • wszystkich ta wiadomość zelektryzowała

    • 19 0

  • Za dużo bałaganu (1)

    związanego z funkcjonowaniem PKM. W normalnie funkcjonującym przedsiębiorstwie prezes i nie tylko dawno by poleciał. 1. Brak przejrzystej informacji w rozkładach jazdy- rozkłady przypominają matryce matematyczne oraz brak informacji na peronach. 2 Zmiany nieprzemyślane: zamiast pozostawienia części połączeń z Kaszub przez Osowę , zmieniono wszystkie- tak nie wprowadza się zmian , należy poczekać na efekty. 3. Brak przewidywania: kontrola stanu nasypów, na umacnianie od czasu oddania do użytkowania było ponad 2 lata. 4. Teraz kolejny problem z brakiem składów. Energę, PZU, Pocztę Polską, SKM (uwzględniając skalę) cechuje jedno - brak sprawnego zarządzania. Spółki te utrzymują się wyłącznie przez monopol.

    • 29 0

    • Brak przejrzystej informacji w rozkładach jazdy- rozkłady przypominają matryce matematyczne oraz brak informacji na peronach

      z tym muszę się zgodzić - informacja PKP jeśli nie w kasie to powinna być dostępna pod wielką nazwą "INFO" - przecież wielu pasażerów jest zagubionych - niestety mam przykre doświadczenia z komunikatami głosowymi które po prostu przekreślały tablicę odjazdów i wysyłały pasażerów na inne perony - oby tego nie było...jeżeli pociąg przyjeżdża według papierowej wersji na peron pierwszy a komunikat jest 5 minut przed odjazdem ze zmianą peronu i w dodatku tak że muszę się w niego głęboko wsłuchiwać to mogę po prostu nie zdążyć na swój pociąg

      • 4 0

  • Ale po jaką cholerę

    dublować SKMkę PKMką na trasie Gdańsk - Gdynia. Przecież w Gdyni można się przesiąść. Przez to dublowanie jest większy ruch na torach i braki w PKMkowym taborze. Co za gamoń to wymyślił? Dużo lepiej byłoby zrobić więcej połączeń Gdańsk - Gdynia przez Osową, bo teraz to katastrofa.

    • 20 2

  • No i co z tego?

    nie ma czegoś ciekawszego? Bo na stacji trzeba się przesiąść? O rany, news dnia.

    • 2 8

  • "lepiej dostosowane" (1)

    Kogoś poniosła fantazja.
    Niech zrobią nowego kibla będzie git

    • 8 0

    • To znaczy po naszemu:
      -brak miejsca na rowery
      -po 20 miejsc siedzących w każdym wagonie
      ale za to:
      -salonka dla konduktora
      -trzy toalety. w tym jedna służbowa
      -sala konferencyjna
      -pomieszczenie ochrony
      -bramki antyterrorystyczne na wejściu

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane