• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczny pociąg obsługuje Pomorską Kolej Metropolitalną

Krzysztof Koprowski
17 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy. Elektryczny pociąg SKM do Kościerzyny na stacji Gdynia Główna. We Wrzeszczu pasażerów czeka przesiadka na "właściwy" pociąg spalinowy.

Od kilku dni pasażerowie PKM mogą poczuć przedsmak elektryfikacji całej trasy. Połączenie Gdynia - Kościerzyna jest bowiem obsługiwane na fragmencie trasy przez elektryczne pociągi serii EN57. Powodem takiej organizacji jest brak odpowiedniej rezerwy taborowej pociągów spalinowych.



Czy należy kupić dodatkowe pociągi spalinowe do obsługi PKM?

Dotychczas połączenie Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - Kościerzyna przez Sopot zobacz na mapie SopotuGdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska było obsługiwane na całej długości spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Od kilku dni dwa kursy dziennie tej relacji realizowane są z podziałem na odcinki: Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna.

Pierwszy z nich obsługują zmodernizowane jednostki serii EN57, doskonale znane pasażerom z "podstawowej" linii Szybkiej Kolei Miejskiej. Następnie we Wrzeszczu pasażerowie zmuszeni są do przesiadki na skomunikowany pociąg spalinowy, którym wjeżdżają na trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Jak tłumaczy SKM, jest to tymczasowa organizacja ruchu i wynika z przeglądów technicznych dokonywanych w spalinowych pociągach. Ponieważ na linię PKM oddelegowano łącznie zaledwie 13 SZT-ów, brakuje obecnie taboru do obsługi pełnych relacji i stąd pomysł wykorzystania elektrycznych jednostek.

Przypomnijmy, że w najbliższych latach cała trasa PKM ma być zelektryfikowana. Do jej obsługi ma być jednak zakupiony nowy tabor, lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów niż konstrukcja zaprojektowana ponad 40 lat temu.

Czytaj też: Sprawdziliśmy wiek pojazdów komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (115) 1 zablokowana

  • Ha ha wichura trakcie zerwie (1)

    I klops stoi cześć trasy przez las

    • 8 1

    • Pesy psują się bez wichury. Są jak kobiety: nigdy nie wiadomo kiedy i dlaczego mają focha.

      • 7 1

  • jak długo marszałek województwa planuje robić z POmorskiego muzeum starych kibli?

    • 11 4

  • Dopóki obsługą PKM będzie się zajmowała SKM, nie ma co liczyć, że zacznie być normalnie. (2)

    Można odnieść wrażenie, że największym utrapieniem tej firmy są pasażerowie. I tak już od lat. Gdyby nie ci podróżni, to SKM mogłaby wieść żywot sielski i spokojny, konsumując przyznawane jej dotacje.

    • 34 1

    • Nawet nie potrafią wprowadzić wspólnego biletu z PR-ami (1)

      • 6 0

      • przecież jest owieczko

        • 0 3

  • No i co z tego?

    nie ma czegoś ciekawszego? Bo na stacji trzeba się przesiąść? O rany, news dnia.

    • 2 8

  • Ale po jaką cholerę

    dublować SKMkę PKMką na trasie Gdańsk - Gdynia. Przecież w Gdyni można się przesiąść. Przez to dublowanie jest większy ruch na torach i braki w PKMkowym taborze. Co za gamoń to wymyślił? Dużo lepiej byłoby zrobić więcej połączeń Gdańsk - Gdynia przez Osową, bo teraz to katastrofa.

    • 20 2

  • wszystkich ta wiadomość zelektryzowała

    • 19 0

  • A pociągi na linii Gdańsk-Gdynia co 45 minut...

    Albo o 8 rano w dni robocze co 25 minut...

    • 18 0

  • Ile to czasu musiało minąć

    Żeby skm się przyznało do braku taboru a nie codzienne oszukiwanie pasażerów że odwołane rejsy na linii pkm codzienne w raporcie pisałem

    • 25 1

  • Ale przedsmak!!

    Skm to potrafi pasażerów rozpieszczać :)

    • 92 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane